Skocz do zawartości

Regulacja hamulców w cycepie. Raczej pilne!


kuba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauważyłem że w cycepie podczas hamowania blokują mi sie koła, co nie specjalnie mi odpowiada. W ktorym miejscu zluzować troszkę, czy robi się to przy suwadle, czy przy "rozwidleniu" linek? O ile mniej więcej można zluzować?

 

Drugie pytanie dotyczy rozłożenia ładunku, moja cepa ma 250kg ładowności, załadowałem ją około 120 kg, z czego 40 przód, 40 tył (w kufrach), i reszta centralnie na osi. Prawidłowo, czy jakoś zmienić ułożenie bagażu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmieszczenie ładunku powinno być równomierne tak aby nie przeważało ani na prawo ani na lewo. Powinien być naciska na hak ale nie przekracaczający dopuszczalnych wartości. Nie można ułożyci ładynku tak aby tył byl bardziej obciążony niż przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, to zależy jaki masz najazd, czyli tzw. urządzenie najazdowe, najczęściej wystarczy

trochę zluzować tzw. śrubę rzymską, czyli taką jakby nakrętkę długą w którą z jednej strony wkręcony jest taki długi pręt co wchodzi pod przyczepę do linek idąc a z drugiej strony taki uchwyt zaczepiony do suwadła.( a właściwie do końca dżwigni hamulca )I na tym jest taka rurka ze sprężyną w tulei. ( tłumik szarpnięć )

 

Tylko nie zapomnij zakontrować tego po regulacji,

żeby nie blokowało to jakby należy " wydłużyć " ten cały pręt.( Kilka obrotów śruby 3-4) i próba.

 

J.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmieszczenie ładunku powinno być równomierne tak aby nie przeważało ani na prawo ani na lewo. Powinien być naciska na hak ale nie przekracaczający dopuszczalnych wartości. Nie można ułożyci ładynku tak aby tył byl bardziej obciążony niż przód.

 

to ja jeszcze dodam, tak jak napisales - ciezkie blizej osi i do tego im nizej tym lepiej tz lepiej starac sie wpakowac na podroz do niskich szafek i skrzyn niz upychac w gornych.

Zobacz jeszcze jakie masz rozmieszczenie sprzetow stalych, jak masz rownomierne to okej ale sa tez przyczepy ktore ciag uzytkowy tz lazienke, kuchnie, ogrzewanie maja w jednym ciagu i mozna spokojnie przesunac sie z manelami na przeciwna strone.

 

No i najwazniejsze, musisz zobaczyc jaka masz relacje wagowa miedzy autem a przyczepa, jak nie za duzo, to postaraj sie ciezsze rzeczy wlozyc do bagaznika... wiem ze auto moze ciut stracic na "osiagach" i spalaniu, ale bezpieczniej jest ciagnac ciezszym autem. Przyczepa ma poprostu mniejsza mozliwosc robienia sobie co chce z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce poprawione według instrukcji Jacka :] , cepa zapakowana, myślę że w miarę równomiernie. pierwsze 130km trasy bez stresu :]

:hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.