Skocz do zawartości

modul haka a zasilanie lodowki


luckyluke

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli wszystko jest tak, jak napisałeś, to oczywiście, że możesz zostawić.

To jest po prostu standard. Czasem się sprawdza, a czasem nie - zależy od wielu czynników, np. stanu instalacji i jej elementów (np. gniazdo/wtyk), mocy grzałki lodówki, sumarycznej długości przewodów dla tego obwodu (miejsca podpięcia w samochodzie oraz w przyczepie - rozmiary pojazdów) itd.

Działa prawidłowo, to zostaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 166
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

To nie masz zasilania lodówki?

Dokładnie. Mam zasilanie 12v do pompki, świateł (100% Led) a lodówka chodzi na gaz. Przez zimę chcę to przerobić. Przynajmniej w przyczepie. Awaryjnie mam też aku w przyczepie od movera.

 

W tabbercie instalacji do lodówki na 12v wcale nie było mimo, że to był full automat z wysokiej półki. Tam była tylko kostka 12v za lodówką. Przerobiłem i śmigało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie walczą z podłączeniem tych dodatkowych kabli, plusa chciał do aku, mase gdzieś po drodze. Ale jak poprosiłem żeby oba puścił do aku, jak i tak z plusem tam leci to nie ma problemu i podłączy. Także może nie będzie źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dałem w przyczepie przekaźnik który załącza 12V ze złącza 13 pin do lodówki gdy świecą w przyczepie światła pozycyjne. I po sprawie.

Takie rozwiązanie ma jeden minus - wyklucza montaż świateł do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie ma jeden minus - wyklucza montaż świateł do jazdy dziennej.

 

Automaciek chyba ma światła do jazdy dziennej. Wg mnie to słabe rozwiązanie, bo w przypadku świateł do jazdy dziennej zmuszeni jesteśmy każdorazowo do włączania świateł mijania, bo jazda na pozycyjnych przecież nie jest dozwolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że po co bam światła mijania? Poważnie pytam jak są DRLy.

 

No ja nie wiem po co :)

 

Mówię tylko, że lodówka podłączona do świateł pozycyjych, jak zrobił Automaciek, to słaby pomysł bo lodówkę mamy tylko wtedy kiedy jedziemy na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czas zrobić dym w citroenie!!!! Dzisiaj pół dnia straciłem i nie podłączył bo takiego druciarstwa nie może zrobić. Jakby było jakieś zwarcie to nie mam na to gwarancji. Tylko przez moduł, a że moduł na 11pin? Coś mają wymyślić, w środe jakiś doradca techniczny ma być i coś wykombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Włączanie przekaźnika dla lodówki, światłami pozycyjnymi"

Jeśli takie rozwiązanie jest dla kogoś wygodne, to nie widzę w nim przeszkód, tylko z jednym zastrzeżeniem:

samochód miał pierwszą rejestrację przed pierwszym stycznia 2010 roku i jeżeli rozporządzenie z 4.05.2009 r., Dz. U. Nr 75/2009, poz. 639, wciąż obowiązuje (ostatnio się tym nie interesowałem).

W samochodach zarejestrowanych po raz pierwszy przed w/w datą, dopuszcza się jednoczesne używanie świateł DRL ze światłami pozycyjnymi przednimi, tylnymi, bocznymi, tylnymi obrysowymi oraz oświetleniem tablicy rejestracyjnej.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRL muszą i gasną po włączeniu świateł głównych. Po prostu zawsze włączam światła mijania gdy jadę z przyczepą i wtedy mam zasilanie lodowki i oświetlony w pełni skład. I nie mam ryzyka że mi lodowka aku z auta wysiorbie na postoju....

A tu proszę link http://www.proteccss.pl/pl/ do modułów haka, bardzo fajne wersja unikit 3p 13 pin posiada stałe zasilanie przewodem 2.5mm2, oraz przekaźnik załączający drugie zasilanie po uruchomieniu silnika, ma też dźwiękowy alarm o awarii oświetlenia w przyczepie. Montowałem....

Edytowane przez automaciek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

DRL muszą i gasną po włączeniu świateł głównych. Po prostu zawsze włączam światła mijania gdy jadę z przyczepą i wtedy mam zasilanie lodowki i oświetlony w pełni skład. I nie mam ryzyka że mi lodowka aku z auta ....

Przy prawidłowej instalacji też nie ma takiego ryzyka przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automaciek - w ten sposób solidnie dajesz popalić alternatorowi. Ja mam xenony i lodówkę 180W na 12V. Razem będzie ponad 300W. I dużo i mało, wiesz jak jest z tymi alternatorami. Nigdy nie wiadomo kiedy padną.

 

Ja przeważnie jadę na światłach pozycyjnych, czyli z przodu Drl na ok 30% mocy. Nie do odróżnienia na drodze a kamera cofania działa bo zasilana z oświetlenia tablicy na przyczepie. W przyczepie 90% świateł mam fabryczne Ledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatorowi to lotto ile prądu wyprodukuje, i na pewno jego żywotność nie jest od tego zależna. Nie wspomnę że mam 140A alternator, daje więc radę. Po trzecie xenony to 70W oba, DRL led to 10W, czy to taka różnica (jakieś 5A) 3% wydajności alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, no i jestem po krótkiej korespondencji z "info" Skody-Polska (krótkiej, bo zrezygnowałem z dalszych pytań czytając ich odpowiedzi "na okrągło" i średnio fachowe). Więc dowiedziałem się, że fabryka nie montuje pinu 10 "z uwagi na ochronę akumulatora" :)  (ciekawe zatem czemu montuje pin 9 ??). Ale ostatecznie serwis może mi dodatkowe 2 kable do pin 10 doprowadzić, nawet w trakcie gwarancji! Przy okazji jednak podali mi, że do pinu 9 fabrycznie idzie kabel 2,5 mm2 i zabezpieczony jest 15A. Zatem po analizie forum i moich doświadczeń elektrycznych zdecydowałem, że na razie nie montuję pinu 10 i będę używał stały PLUS (pin 9), bo to spokojnie wystarczy dla mojej lodówki 12V 120W. A co do modułu ochrony akumulatora, o którym pisałem wcześniej, to jak na razie kiepsko funkcjonuje, gdyż jego bezwładność wł/wył. wynosi ok. 0,7 V czyli mniej niż spadek napięcia od włączenia lodówki. Ale już podłapałem pomysł przekaźnika podłączonego do świateł, i przekaźnik już zamówiony. Jak na razie jestem w trakcie wymiany kabli do lodówki, to te oryginalne są lekko przepalone. Zatem od puszki pod podwoziem mam już nową linię 2 x 6mm2 a teraz pora na nowy odcinek od wtyczki do puszki (już zamówiony!), bo się okazało, że pin 9 był tylko 1,5 mm2. Szkoda tylko, że "fachowy" serwis, jak zgłosiłem że lodówka nie działa na 12V, to tylko wyczyścili tylko styki w puszcze pod podłogą i nie zauważyli popalonych kabli o za małych przekrojach.... No cóż, trzeba było wziąć sprawy w swoje ręce i mam nadzieję że po zakończeniu całej operacji wszystko będzie dobrze hulać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.