Skocz do zawartości

Napięcia na gnieździe 7 pin


Piotr_ek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , zwracam się z prośbą o pomoc , mianowicie po podłączeniu przyczepy znikają kierunki tylne w aucie i w przyczepie.

Moduł mam zainstalowany. 

Sprawdziłem napięcia na gnieździe i wygląda to tak :

włączony kierunkowskaz lewy - napięcie na pinie 1 i 4 oraz 6

włączony kierunkowskaz prawy - napięcie j.w.

włączone awaryjne - j.w.

Pozycyjne działają prawidłowo.

 

Co może być nie tak ?

Edytowane przez Piotr_ek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, na odległość bez zdjęć i możliwości dotknięcia miernikiem "wróżę z fusów" lecz najczęściej jest to brak masy, awaria modułu, lub ewentualnie zwarcie na nie działającym obwodzie i moduł je odłącza od systemu.  Sprawdzenie poprawnej masy pozwoli zdiagnozować ewentualny dalszy proces sprawdzania i naprawy. Nie napisałeś ważnych informacji jaki to holownik ( dokładnie) i jaki ma moduł dedykowany czy uniwersalny :hmm: , jesteś oszczędny w informacjach więc trudno ci poradzić od pierwszej wypowiedzi konkretną diagnozę  :oslabiony: . Światła pozycyjne mogą działać poprawnie gdyż moduł może mieć osobny mostek  masy do nich.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, i tak jak pisałem wcześniej , sprawdź gniazdo w holowniku czy jest masa dobrze połączona i czy działa ( nie przechodzi przez moduł !!! idzie bezpośrednio) jeśli połączenie jest prawidłowe i sprawne to jest uszkodzony moduł, załączam schematy i opis styków dla lepszej orientacji,

 

Styki na module:

30 - +12v (zasilanie)
31 - masa
L - zasilanie kierunkowskazu lewego ( kabel trzeba przeciąć)
LZ - odejście do gniazda przy haku (lewy kier.)
LH - odejście do lampy (ten kabelek przecięty)
R - zasilanie kierunkowskazu prawego (kabel trzeba przeciąć)
RZ - odejście do gniazda przy haku (prawy kier.)
RH - odejście do lampy (ten kabelek przecięty)
54H, 54Z - nie wiem

 

Schemat modułu:

 

post-1979-0-89176700-1497909103_thumb.jpg

 

 

Dodatkowy opis gniazda 13pin wg standardów jak powinno być:

 

13 szpilek schemat.pdf

 

Pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia.

 

ps. tu masz aukcje z takim modułem :

http://allegro.pl/modul-afc-swiatel-przyczepy-52400006-jaeger-conwys-i6851105123.html

Edytowane przez California (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, mam w przyczepie gniazdo na 7 pin ale po rozkręceniu doliczyłem się 11 przewodów. Czy to jest oryginalna instalacja pod 13 pin tylko ktoś z nieznanych mi powodów przerobił na 7 pin? Dodam że w chwili obecnej cały czas po podpięciu do auta (w aucie mam też 7 pin)  świeci się przeciwmgielne. Przyczepa ma również światła wsteczne, które oczywiście przy 7 pin nie działają. Chciałbym przerobić instalację jeżeli to możliwe na 13 pin zarówno w aucie jak i przyczepie. Przy obecnym stanie mogę mieć kłopoty w przypadku kontroli drogowej choć ..... zaraz po zakupie przyczepa przeszła przegląd bez zastrzeżeń :hmm: 

post-7905-0-04292000-1498069612_thumb.jpg

post-7905-0-15302700-1498069642_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest oryginalna instalacja pod 13 pin tylko ktoś z nieznanych mi powodów przerobił na 7 pin?

 

Któż to zgadnie jedynie po fotografii wnętrza rozkręconej wtyczki :niewiem:

Mnie to wygląda na to, że ktoś chciał jedynie w ten sposób "zwiększyć" przekroje przewodów :hmm:

Chciałbym przerobić instalację jeżeli to możliwe na 13 pin zarówno w aucie jak i przyczepie.

 

Zacznij od założenia i podłączenia gniazda Jaeger (13 pin) w/g przyjętego standardu.

Potem sprawdź i pomierz faktyczny stan instalacji przyczepy i w zależności od wyników, przerób bądź wymień wiązkę przyłączeniową przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Któż to zgadnie jedynie po fotografii wnętrza rozkręconej wtyczki :niewiem:

Mnie to wygląda na to, że ktoś chciał jedynie w ten sposób "zwiększyć" przekroje przewodów :hmm:

 

Zacznij od założenia i podłączenia gniazda Jaeger (13 pin) w/g przyjętego standardu.

Potem sprawdź i pomierz faktyczny stan instalacji przyczepy i w zależności od wyników, przerób bądź wymień wiązkę przyłączeniową przyczepy.

Dziękuję Krzysztofie za uznanie ale podłączenie gniazda w przyczepie jak i aucie zlecę wykwalifikowanemu elektrykowi. Sam lubię pomajsterkować ale to mnie przerasta. Jeżeli ma to być zrobione dobrze bez niespodzianek typu "choinka" na aucie lub przyczepie to to robota dla fachowca. Już jestem wstępnie umówiony w przyszłym tygodniu. Czy jest do zdobycia schemat instalacji elektrycznej do Home Car Clarity 395H? Nic nie mogę znaleźć w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie masz chyba się czym przejmować. Średnio ogarnięty w temacie elektryk, powinien dać sobie z tym radę bez mrugnięcia okiem. Gniazdo haka powinno być "bułką z masłem". Co do przyczepy, to z konkretnymi schematami jest ciężko.

Z drugiej strony, instalacja jest tak prosta, że i w tym przypadku elektryk nie powinien mieć jakichkolwiek trudności.

Wiązka dla oświetlenia zewnętrznego (drogowego) przyczepy będzie miała standardowe podłączenia dla pin 1-7. Dojdzie dodatkowo pin 8 (oświetlenie "cofania") oraz 9, 13 (stałe zasilanie 12 V dla odbiorników w przyczepie) i 10, 11 (lodówka - po wł. zapłonu).

Być może trzeba będzie u Ciebie zastosować gniazdo z microswitchem odłączającym np. światło/czujniki cofania w samochodzie, ewentualnie konieczny będzie tzw. moduł haka lub wykorzystanie pinu 12 (rzadkie przypadki) , ale to zależy od wersji Twojego samochodu i to również wspomniany elektryk powinien wiedzieć.

Tu masz informacje:

http://forum.karawaning.pl/topic/16821-słownik-nie-tylko-karawaningowy/?p=373901

 

a tu poglądowy rysunek dla prawidłowego podłączenia pin 9, 10, 11, 13.

 

post-8228-0-14524000-1498079880_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Witam, i tak jak pisałem wcześniej , sprawdź gniazdo w holowniku czy jest masa dobrze połączona i czy działa ( nie przechodzi przez moduł !!! idzie bezpośrednio) jeśli połączenie jest prawidłowe i sprawne to jest uszkodzony moduł, załączam schematy i opis styków dla lepszej orientacji"

 

Instalacja pomierzona wydaje się być w porządku , moduł leci do speca na sprawdzenie.  California , dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy w module nie masz małego guziczka - wciskanego np zapałką...

 

Moduły maja różne tryby pracy - obstawiam na tryb pracy żarówek różnonapieciowych jednowłóknowych.


Witam , zwracam się z prośbą o pomoc , mianowicie po podłączeniu przyczepy znikają kierunki tylne w aucie i w przyczepie.

Moduł mam zainstalowany. 

Sprawdziłem napięcia na gnieździe i wygląda to tak :

włączony kierunkowskaz lewy - napięcie na pinie 1 i 4 oraz 6

włączony kierunkowskaz prawy - napięcie j.w.

włączone awaryjne - j.w.

Pozycyjne działają prawidłowo.

 

Co może być nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się zastanawiam jak przy włączonym kierunku lewym napięcie jest na pinach 4 (kierunek prawy) oraz 6 (stop) i to samo przy kierunku prawym.

Tak chyba być nie powinno bo według mnie przy kierunku napięcie powinno być tylko na pin1 lub 4 w zależności który kierunek ale pin 6 odpowiada za stop. 

 

Może wiązka jest gdzieś uszkodzona (przetarta), już widziałem taki przypadek u kolegi bo majstry od haka przycisnęli wiązkę taką zaślepką u niego w bagażniku i przez pierwszy rok było dobrze a potem cyrki do czasu naprawy przetartej w tym miejscu wiązki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się trochę poogarniać. Zamienione były na kostce RZ z RH i LZ z LH.

Moduł sprawny , instalacja wydaje się też.

Ale...

Przy podłączonej przyczepie wszystko działa prawidłowo , bez przyczepy kierunki świecą w aucie lecz bardzo szybko jak przy spalonej żarówce.

Edytowane przez Piotr_ek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony na montaż instalacji 13 pin po niedzieli ale mam dylemat ponieważ nie wiem czy kupować wiązkę bez modułu http://allegro.pl/wiazka-13-pin-renault-grand-scenic-04-09-i6668700852.htmlczy z modułem http://holowniczy.pl/2004-2009/11757-dedykowana-wiazka-elektryczna-westfalia-13-pin-renault-grand-scenic-07-03-06-09.html Obecna instalacja 7 pin jest bez modułu i komputer nie wariuje, a wszystkie światła zarówno na aucie jak i przyczepie działają. Jak myślicie którą opcje wybrać???? Moje auto jest z 2007 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.