Skocz do zawartości

Lekkie wężykowanie podczas jazdy za Tirem


Tharule

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanki i koledzy.

Druga długa trasa już za mną i dziś podczas jazdy zauważyłem coś niepokojącego.

99% trasy to jazda po autostradzie. Jako że w kwestii jazdy z przyczepą jestem mocno początkujący, postanowiłem, pomimo że autostradą, jechać w okolicach 80km/h na GPS (licznikowo Max 85-87 gdy nawierzchnia była gładka jak stol). No i podczas człapania te moje 80 na godzinę, wyprzedzały mnie tiry które to jak wiadomo jadą bardziej w okolicach 90 na godzinę.

Jak już wyprzedził mnie taki tir, był 10 metrów przede mną, nic się nie działo, jednak jak oddalił się na mniej więcej 50-70 metrów, przyczepą lekko bujało. W lusterkach widziałem, że prawie za każdym razem tył przyczepy zmieniał swoje położenie o jakieś 5-15cm a każde takie wężykowanie i przejscie od lewej do prawej i z powrotem do lewej trwało około 1-1,5 sekundy czyli to bujanie było dość szybkie i wyczuwalne.

 

Dwa razy zjezdzalem na parkingi i kombinowalem co tu zrobić żeby lepiej się jechało i z racji że miałem 2 rowery na ścianie z tylu a zaczep wydawał mi się dość lekki to dociazylem przód przyczepy ale znalazłem jedynie bagaży na jakieś 20kg max. Jechało się może minimalnie lepiej, ale przy wyprzedzaniu przez tiry też bujalo.

Czy to normalne? Czy tak zawsze macie czy te rowery popsuly wyważenie i teraz musze pod przednie lozko nawalic z 50kg zeby hak byl dociazony na ok 60-70 kg?

Wagi nie miałem przy sobie, ale miałem wrażenie że dałbym radę podnieść zaczep jedna ręka bez użycia całej siły (a ja raczej silny chlop)

Edytowane przez Tharule (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam!
Zawsze uważałem, że jakieś bagaże (rowery) na tylnej ścianie przyczepy, to niezbyt szczęśliwy pomysł.