Jump to content
Kraska

Chorwacja - dojazd i kontrole DMC

Recommended Posts

sachez

W DMC wlicza się wszystko co masz na pokładzie, chyba masy pomiłeś, może instrukcja mówi o masie własnej lub gotowej doo jazdy.

Racja pomyliłem się, chodzi o MW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Racja pomyliłem się, chodzi o MW.

Ale do MW nie wlicza się wody, gazu itp

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Witam !

 

 

Hmm, nie rozumiem. Przecież napisałem że MW to masa własna przyczepy gotowej do drogi, w tym z płynami i butlami (przecież nie masz zalanego zbiornika w stanie spoczynku przyczepu), tak jak podaje producent. DMC to masa przyczepy gotowej do drogi, ale zapakowanej.

Pusta skorupa ma się nijak do MW, tak samo z samochodem - pusta karoseria ma się nijak do MW auta.

 

Pozdrawiam

Pusta skorupa tak jak stoi na placu u dealera, bez płynów, gazu, przedsionka, krzesełek,

Kampery zazwyczaj MW mają z połową zbiornika i chudym kierowcą

 

Wysłane z telefonu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Pusta skorupa tak jak stoi na placu u dealera, bez płynów, gazu, przedsionka, krzesełek,
Kampery zazwyczaj MW mają z połową zbiornika i chudym kierowcą

Wysłane z telefonu

 

Masa własna to skorupa plus butla/butle, woda w 43 litrowym zbiorniku, tak jest u dealera Knausa, reszta to ładowność.

 

Masa własna a masa masa przyczepy gotowej do jazdy to dwie różne spraw

 

Jacek, chciałbym poznać definicję masy przyczepy gotowej do jazdy.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Witam !

 

 

 

Jacek, chciałbym poznać definicję masy przyczepy gotowej do jazdy.

 

Pozdrawiam

Masa przyczepy gotowej do jazdy to w skrócie MRO (Mass in running order). Czyli MW + rzeczy niezbędne do jazdy i karawaningu - czyli pełny zbiornik świeżej wody, kibelek i butle gazowe.

 

To jest nawet uregulowane prawnie gdzieś w jakiejś dyrektywie unijnej.

 

Obecnie w nowych cepach jako MW wpisuje się faktycznie MRO. Kiedyś było inaczej.

 

Więc paradoksalnie nasza przyczepa przy ważeniu może mieć mniejsze MW niż wynika z papierów - np kiedy jedziemy tylko z jedną butlą lub bez świeżej wody

 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Masa przyczepy gotowej do jazdy to w skrócie MRO (Mass in running order). Czyli MW + rzeczy niezbędne do jazdy i karawaningu - czyli pełny zbiornik świeżej wody, kibelek i butle gazowe.To jest nawet uregulowane prawnie gdzieś w jakiejś dyrektywie unijnej.Obecnie w nowych cepach jako MW wpisuje się faktycznie MRO. Kiedyś było inaczej.Więc paradoksalnie nasza przyczepa przy ważeniu może mieć mniejsze MW niż wynika z papierów - np kiedy jedziemy tylko z jedną butlą lub bez świeżej wody

U mnie ta różnica po zakupie wynosiła ok 100kg..

Share this post


Link to post
Share on other sites
jachata

Stała waga po wjeździe do Austrii od strony Bratysławy.

Jakieś trzy godziny temu przejeżdżalem przez ten teren. Nie wzbudziłem rzadnego zainteresowania a było pusto. Sygnalizacja puściła mnie bocznym pasem.

Na autostradzie zamknięte wszystkie pasy powyżej 2.8t co prawda ikona na znakach ciężarówki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Masa przyczepy gotowej do jazdy to w skrócie MRO (Mass in running order). Czyli MW + rzeczy niezbędne do jazdy i karawaningu - czyli pełny zbiornik świeżej wody, kibelek i butle gazowe. To jest nawet uregulowane prawnie gdzieś w jakiejś dyrektywie unijnej. Obecnie w nowych cepach jako MW wpisuje się faktycznie MRO. Kiedyś było inaczej. Więc paradoksalnie nasza przyczepa przy ważeniu może mieć mniejsze MW niż wynika z papierów - np kiedy jedziemy tylko z jedną butlą lub bez świeżej wody

 

No i bardzo Ci Jacku dziękuje, właśnie o to mi chodziło. Kupując przyczepą otrzymałem właśnie taką informację, że te 1150 kg to jak to napisałeś MRO, a właściwie MW i taką mam w dowodzie rejestracyjnym. Chciałbym także dodać, że mógłbym nic nie dokładać, zapiąć przyczepę i mieć ją gotową do drogi. Analogicznie auto też jest "zalane" i z kierowcą nadające się do jazdy, a dalej mówimy o MW.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
sachez

Może ten opis z instrukcji pomoże.

 


Może ten opis z instrukcji pomoże.post-6590-0-28398800-1498463330_thumb.jpg

 

Edited by sachez (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

 

Może ten opis z instrukcji pomoże.

 

 

patrząc na tabelkę, to ładowności w każdym modelu baaardzo niskie. Ciekawe czy da rade je podnieść za dopłatą czy to wersja max.

Share this post


Link to post
Share on other sites
terenowiec

Kilkanaście postów wyżej ktoś pisał o błędzie w dowodzie rejestracyjnym (źle podane masy). W moim Land Cruiserze, po 6 lata w moich rękach, na kolejnym przeglądzie diagnosta dopatrzył się czeskiego błędu było wpisane 2570 kg, a powinno być 2750 kg. Różnica spora, bo blisko 200 kg. Była właśnie wymiana dowodu rejestracyjnego (zapełniło się w nim 6 okienek) i zgłosiłem to urzędniczce wymieniającej dokument. Minął czas odbieram nowy dowód rejestracyjny, a tam stary wpis z błędem. Zwróciłem jej uwagę, to wzięła i ręcznie długopisem w odpowiedniej rubryce wpisała dane na prawidłowe. Jednak kiedy przeczytałem tu jakiś wątek o wagach preselekcyjnych stwierdziłem, że w europejskiej bazie danych będzie figurować wartość z dowodu rejestracyjnego wydanego w Warszawie, a nie ręczny wpis pani z okienka. Poszedłem z tym do wydziału komunikacji i powiedziałem to kierowniczce. Niezadowolona przyjęła sprawę i powiedziała, że jeżeli to ich wina, to mi dowód wymienią bezpłatnie, a jeżeli moja, to za to będę musiał zapłacić. Minął przepisowy czas i dostałem prawidłowy dokument, bo kartka z przeglądem diagnosty była prawidłowa, moją informację urzędniczce przekazałem i ręczny wpis był nie do przyjęcia. Trwało to ze dwa tygodnie. Teraz o przeładowanie auta się nie boję, ale przyczepę mam zawsze przeładowaną, stąd poszukiwania nowego holownika (vana, busa), do którego pomieszczę wszystkie nadwyżki z przyczepy.  

Edited by terenowiec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krulik

My podróżujemy Peugotem Boxerem 9-cio osobowym. W zeszłym roku na Austrii ważono nas 5 razy. (w obie strony).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lukaszlodz

Kwestia kto jak trafi w tej Slowenii.

Przejechałem zapakowany na full osobowka z rowerami na dachu z cepka na haku od Mariboru przez Lublane Koper do Cro i wszystkie wagi stacjonarne były puste a przenosnej nie było. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esc

@krulik skoro już odświeżyłeś temat napisał byś coś więcej - czy to były zwykłe kontrole z ulicy czy waga stała (czyli gdzie to było). Jak dobrze pamiętam to Peugeot Boxer to takie specyficzne auto które może być do 3.5t i więcej jak to busy. A jak wiadomo busy mają już z zasady przechlapane na drodze więc i częściej je niestety zatrzymują. Wiadomo, łatwiej trafić na przeładowanego albo na kierowce co nie ma uprawnień na > 3.5t

 

@Lukaszlodz ja też praktycznie co roku jeżdżę tą trasą i na razie się nie zetknąłem z nieprzyjemnościami - własnie w takim samym komplecie - auto + rowery no i przyczepa nielekka. I też wolał bym się z nimi nie spotkać bo zawsze jest trochę kilogramów więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...