Skocz do zawartości

Zakupy w Obelink w Holandii


Grzegorz1982

Rekomendowane odpowiedzi

Sorka za zamieszanie, teraz robiłem faktury do księgowej i znalazłem w mailu fakture, tak ona wygląda, niby holenderska ale podatek naliczony polski, nie znam się na tym, księgowa ogarnie.

post-22353-0-89968600-1497302403_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorka za zamieszanie, teraz robiłem faktury do księgowej i znalazłem w mailu fakture, tak ona wygląda, niby holenderska ale podatek naliczony polski, nie znam się na tym, księgowa ogarnie.

Mówiłem. Ale jak masz NIP EU to trzeba było im podać to by nie naliczyli Ci VATu.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Ja mam pytanie związane z fakturami. Złożyłam zamówienie w holenderskim obelink (w polskim nie mogłam z jakichś powodów tam zostałam odesłana).

Już w pierwszej wiadomości do sklepu zaznaczyłam, że zakup będzie na firmę. Otrzymałam w odpowiedzi możliwe sposoby zakupu:

1. Zamówienie mailowe, weryfikacja klienta 2-3 dni, przelew bankowy (kolejne dni) wysyłka (koszty 350EUR za 15 namiotów), płatność bez vat

2. Zamówienie przez stronę, natychmiastowe, przesyłka free, faktura (bez podanych szczegółów)

Dla mnie oczywistym było wybranie opcji 2 tym bardziej, że w grę wchodził czas. Zakup rzez stronę (wpisałam wszystkie dane łącznie z NIP unijnym, tak wklepałam to pomiędzy imię a dane adresowe), zgłosiłam od razu iż potrzebowała będę fakturę 

Przesyłka dotarła stosunkowo szybko choć miałam opory z przelewem na Buckaroo nie mając do tego żadnej faktury proforma np. ale ok, 2 dni i kasa była na koncie

Po otrzymaniu towaru otrzymałam fakturę z naliczonym VAT 21% (niezgodnie z przepisami unijnymi). Zaskoczenie, bo owszem, porównując dwie opcje wiedziałam, że kupuję przez int brutto, ale przecież jest to nabycie wewnątrzwspólnotowe (towar z kupiony w Holandii, przesyłka z Holandii), więc oczekiwałam zwrotu VAT (KTÓRY PRZECIEŻ MUSZĘ ZAPŁACIĆ w POLSCE!!!). Zadzwoniłam z prośbą o korektę, ale niestety, nie ma takiej opcji. Usłyszałam tylko, że nikt nie ma z tym problemów tylko ja. 

Podsumowując: Kupując na obelink.nl na firmę płacisz Vat, po czym księgujesz w kraju fakturę w Polsce (możesz tylko w kwocie brutto jako nabycie wewnątrzwspólnotowe) po czym od kwoty brutto płacisz kolejny Vat. Czyli jesteś podwójnie opodatkowany, czyli twój towar nie ma duuuużo wyższą cenę niż to było pokazane na stronie (szczególnie jeśli kupujesz 15 namiotów). 

Nawiązując do rozmowy tel z przedstawicielem Obelink, że tylko ja mam z tym problem - czy inni znają jakąś legalną furtkę o której ja nie mam pojęcia?

I tak, wiem, że mogę wystąpić o zwrot VAT do holenderskiego US, ale to są kolejne miesiące oczekiwania na swoje pieniądze a faktura nadal nie jest prawidłowo wystawiona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, agniessa napisał:

Ja mam pytanie związane z fakturami. Złożyłam zamówienie w holenderskim obelink (w polskim nie mogłam z jakichś powodów tam zostałam odesłana).

Już w pierwszej wiadomości do sklepu zaznaczyłam, że zakup będzie na firmę. Otrzymałam w odpowiedzi możliwe sposoby zakupu:

1. Zamówienie mailowe, weryfikacja klienta 2-3 dni, przelew bankowy (kolejne dni) wysyłka (koszty 350EUR za 15 namiotów), płatność bez vat

2. Zamówienie przez stronę, natychmiastowe, przesyłka free, faktura (bez podanych szczegółów)

Dla mnie oczywistym było wybranie opcji 2 tym bardziej, że w grę wchodził czas. Zakup rzez stronę (wpisałam wszystkie dane łącznie z NIP unijnym, tak wklepałam to pomiędzy imię a dane adresowe), zgłosiłam od razu iż potrzebowała będę fakturę 

Przesyłka dotarła stosunkowo szybko choć miałam opory z przelewem na Buckaroo nie mając do tego żadnej faktury proforma np. ale ok, 2 dni i kasa była na koncie

Po otrzymaniu towaru otrzymałam fakturę z naliczonym VAT 21% (niezgodnie z przepisami unijnymi). Zaskoczenie, bo owszem, porównując dwie opcje wiedziałam, że kupuję przez int brutto, ale przecież jest to nabycie wewnątrzwspólnotowe (towar z kupiony w Holandii, przesyłka z Holandii), więc oczekiwałam zwrotu VAT (KTÓRY PRZECIEŻ MUSZĘ ZAPŁACIĆ w POLSCE!!!). Zadzwoniłam z prośbą o korektę, ale niestety, nie ma takiej opcji. Usłyszałam tylko, że nikt nie ma z tym problemów tylko ja. 

Podsumowując: Kupując na obelink.nl na firmę płacisz Vat, po czym księgujesz w kraju fakturę w Polsce (możesz tylko w kwocie brutto jako nabycie wewnątrzwspólnotowe) po czym od kwoty brutto płacisz kolejny Vat. Czyli jesteś podwójnie opodatkowany, czyli twój towar nie ma duuuużo wyższą cenę niż to było pokazane na stronie (szczególnie jeśli kupujesz 15 namiotów). 

Nawiązując do rozmowy tel z przedstawicielem Obelink, że tylko ja mam z tym problem - czy inni znają jakąś legalną furtkę o której ja nie mam pojęcia?

I tak, wiem, że mogę wystąpić o zwrot VAT do holenderskiego US, ale to są kolejne miesiące oczekiwania na swoje pieniądze a faktura nadal nie jest prawidłowo wystawiona. 

Przez stronę nie ma możliwości zamówienia z FVAT bez VATu. Czyli opcja nr 2 odpada. Jeśli chcesz zamówić na FVAT jako firma to musisz iść ścieżką nr 1. Inaczej się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, agniessa napisał:

Ja rozumiem, że muszę zapłacić VAT jeżeli płacę przez stronę.

Jeżeli zamawiasz przez stronę to zamawiasz domyślnie jako klient holenderski i stąd VAT 21% - po prostu nie mają zrobionego narzędzia pozwalającego na automatyczną weryfikację klienta po NIPie EU. 

Stąd chcąc zamawiać jako firma trzeba robić to przez obsługę klienta. 

6 minut temu, agniessa napisał:

Ale dlaczego nie mogę otrzymać faktury korygującej i zwrotu VAT? 

Pytaj już o to sam obelink. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po zakupie wysłałam maila z danymi firmy, łącznie z NIP unijnym firmy. Co więcej, pamiętając o tym, że teraz po otrzymaniu dowodu zakupu bez NIP nie można wystawić faktury, wpisałam NIP w formularz przy zamówieniu (obok adresu). Zamówienie złożyłam 10listopada, fakturę dostałam 18listopada. Osiem dni to chyba dużo, żeby sprawdzić czy ktoś ma NIP unijny, tym bardziej, że przez stronę https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=pl można to zrobić w kilka sekund. Telefonicznie starałam się sprawę wyjaśnić, ale Pani mnie wysłuchała, obiecała oddzwonić kolejnego dnia i ..........cisza. 

Ale to nie wszystko. Zachętą do zakupu przez stronę holenderską był upust. Kwota miała być odesłana na konto zaraz po zakupie. Jak już wspomniałam, zamówienie dość duże, więc...       Od zakupu minęło dziś 15 dni. Upustu brak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, agniessa napisał:

Zaraz po zakupie wysłałam maila z danymi firmy, łącznie z NIP unijnym firmy. Co więcej, pamiętając o tym, że teraz po otrzymaniu dowodu zakupu bez NIP nie można wystawić faktury, wpisałam NIP w formularz przy zamówieniu (obok adresu). Zamówienie złożyłam 10listopada, fakturę dostałam 18listopada. Osiem dni to chyba dużo, żeby sprawdzić czy ktoś ma NIP unijny, tym bardziej, że przez stronę https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=pl można to zrobić w kilka sekund. Telefonicznie starałam się sprawę wyjaśnić, ale Pani mnie wysłuchała, obiecała oddzwonić kolejnego dnia i ..........cisza. 

Ale to nie wszystko. Zachętą do zakupu przez stronę holenderską był upust. Kwota miała być odesłana na konto zaraz po zakupie. Jak już wspomniałam, zamówienie dość duże, więc...       Od zakupu minęło dziś 15 dni. Upustu brak. 

Z mojej korespondencji wynika, że nie można złożyć zamówienia przez stronę i dostać zamówienie bez VATu, bo wtedy to idzie automatycznie przez ich sklepowy system. Zeby złożyć zamówienie na firmę to trzeba zrobić to ręcznie poza systemem sklepowym i  w tym celu należy wysłać info ze swoimi danymi oraz z produktami, które chcemy zamówić do obsługi klienta - i jest to jedyna droga do zamówienia bez VATu.

Pamiętajmy, że Obelink to jest ogromny sklep z masą ludzi tam pracujących. Mają jakieś procedury, i jak widać nie do końca to działa.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Godzinę temu, EwaMarek napisał:

Pytanko - czy można do nich pisać w j polskim? Chciałem kupić wagę najazdową i tylko tam znalazłem...

 

Można, mają obsługę klienta w języku polskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2020 o 14:22, jacek00 napisał:

Z mojej korespondencji wynika, że nie można złożyć zamówienia przez stronę i dostać zamówienie bez VATu, bo wtedy to idzie automatycznie przez ich sklepowy system. Zeby złożyć zamówienie na firmę to trzeba zrobić to ręcznie poza systemem sklepowym i  w tym celu należy wysłać info ze swoimi danymi oraz z produktami, które chcemy zamówić do obsługi klienta - i jest to jedyna droga do zamówienia bez VATu.

Pamiętajmy, że Obelink to jest ogromny sklep z masą ludzi tam pracujących. Mają jakieś procedury, i jak widać nie do końca to działa.

Ja zrobiłem swoje pierwsze zakupy na Obelink. Korespondowałem z obsługą klienta i pani mi przedstawiła 2 opcje aby otrzymać FV:

1 tak jak już była opisana - złożenia zamówienia email i wtedy wyliczają wszystko w innym systemie + dodają koszty wysyłki indywidualnie (przy moim zamówieniu był to przedział 60-80€ vs. 90 zł poprzez stronę). Zapłata musi być zrobiona przelewem, trwa to kilka dni z weryfikacją. Wtedy dostajemy FV netto

2. Zamawiamy normalnie poprzez stronę i po zapłacie piszemy email z numerem zamówienia i prośbą o wystawienie faktury. Ja tak zrobiłem i po dwóch dniach otrzymałem FV w € ale z VAT do odliczenia. Za to koszty wysyłki zostały na 90 zł. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem swoje pierwsze zakupy na Obelink. Korespondowałem z obsługą klienta i pani mi przedstawiła 2 opcje aby otrzymać FV:
1 tak jak już była opisana - złożenia zamówienia email i wtedy wyliczają wszystko w innym systemie + dodają koszty wysyłki indywidualnie (przy moim zamówieniu był to przedział 60-80€ vs. 90 zł poprzez stronę). Zapłata musi być zrobiona przelewem, trwa to kilka dni z weryfikacją. Wtedy dostajemy FV netto
2. Zamawiamy normalnie poprzez stronę i po zapłacie piszemy email z numerem zamówienia i prośbą o wystawienie faktury. Ja tak zrobiłem i po dwóch dniach otrzymałem FV w € ale z VAT do odliczenia. Za to koszty wysyłki zostały na 90 zł. 
 
Z jakim VAT do odliczenia? Jeśli dostałeś FVAT z holenderskim vatem to go nie odliczysz. Wtedy kwota brutto z FVAT będzie dla Ciebie kwota netto i Twoim kosztem, do którego będziesz musiał doliczyć PL VAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.