Jump to content
cityflipper

czy błotnik powinien zakrywać część felgi

Recommended Posts

cityflipper

a warto sie bawic? regeneracja osi wyjdzie podobnie...

 

To po pierwsze, po drugie amory nie podniosą budy do góry.

 

I właśnie o to chodziło. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
cityflipper

a warto sie bawic? regeneracja osi wyjdzie podobnie...

dwa amortyzatory knott 1300 kg koszt coś 225,- zł we Wro. 

Ale co z tego, gdy:

 

amory nie podniosą budy do góry.

Czyli pozostaje remont

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

A dowiadywałeś się gdzie we wro wymieniają gumy w tych osiach? Bo mam w towarówce do zrobienia bo koła się troche rozjechały a nie za bardzo chcą robić, ani procamp ani kena nie robi :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
cityflipper

A dowiadywałeś się gdzie we wro wymieniają gumy w tych osiach? Bo mam w towarówce do zrobienia bo koła się troche rozjechały a nie za bardzo chcą robić, ani procamp ani kena nie robi :/

Niestety nie wiem, bo w tym temacie nie chodzi o moją przyczepę. Po prostu znajomi oglądają i pytają mnie a ja pytam tu kolegów.

Ale odeślę Cię do firmy handlującej częściami do przyczep we Wro z ulicy Karkonoskiej 45. Nie wiem czy podawać tu nazwę tej firmy ale znajdziesz - zapytaj tam bo szef dużo wie. I jeszcze link do tematu http://forum.karawaning.pl/topic/5412-uszkodzone-nadkole-hobby-400-1994-r/page-7 w poście #96 kolega elvis52 pisze coś o regeneracji takiej osi to pewnie wie gdzie robią...

Jak ustalałem dla czego ich brak to odpowiedź Buerstnera byla taka, że w tych latach do 1000kg DMC nie było amorków.

 

jak stwierdzić zatem przy amatorskich oględzinach, że oś jest jeszcze przyzwoita ?  

Edited by cityflipper (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

No właśnie do acrossa próbowałem się dotarabanić, w biurze dziewczyna nie wiedziała o co chodzi a szef nie odbierał komórki a później jakoś się rozeszło, jutro będę w pobliżu to chyba tam podjadę

Share this post


Link to post
Share on other sites
cityflipper

No właśnie do acrossa próbowałem się dotarabanić, w biurze dziewczyna nie wiedziała o co chodzi a szef nie odbierał komórki a później jakoś się rozeszło, jutro będę w pobliżu to chyba tam podjadę

ok across, nie wiedziałem czy tu się pisze nazwy firm oprócz tych kempingowo-serwisowych. 

Jeszcze w Wałbrzychu wyczytałem kiedyś że jest firma ale ktoś tu potem pisał że zachwycony nią nie był.  

Przy okazji...ta Twoja hobby 495 to jaką ma oś? 

Edited by cityflipper (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Jeżeli chodzi o producenta to chyba knott, takie ma kapsle na bębnach

Share this post


Link to post
Share on other sites
cityflipper

Jeżeli chodzi o producenta to chyba knott, takie ma kapsle na bębnach

ok, dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejkos

Napisz do elvis52 . On również miał (prawie) takiego burstnera, na 90% na takiej samej osi. Wiem że ją regenerował i dokładał amorki, niestety oś z powrotem siadła z powodu założonych zamienników-brak jest oryginalnych części na rynku.

Edited by maciejkos (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cityflipper

Napisz do elvis52 . On również miał (prawie) takiego burstnera, na 90% na takiej samej osi. Wiem że ją regenerował i dokładał amorki, niestety oś z powrotem siadła z powodu założonych zamienników-brak jest oryginalnych części na rynku.

Wyżej podałem link do wypowiedzi elvis52

Znajomi oglądają taką buerstner na olx i podesłali mi link ale nie wklejam bo on za jakiś czas stanie się nieprzydatny.

Powiem, że nie gra nie warta świeczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciejek34

W tych busterach to większość kola ma zasłonięte ,może taka budowa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
cityflipper

W tych busterach to większość kola ma zasłonięte ,może taka budowa

 

no właśnie rzecz w tym jak zasłonięte

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawel1966

Widzę, że wątek zamarł ale dorzucę swoje dwa grosze po moich przygodach z rozerwaniem opony na autostradzie w Serbii, podczas tegorocznego powrotu z Grecji.

Otóż w mojej 400 TS koła też są głeboko schowane w nadkole. Nadkole nie zakrywa w całości opony ale już od czasu zakupu mnie to zastanawiało. Znalazłem jednak zdjęcie mojej przyczepy na reklamie polskim caravaningu, które umieściła firma Kena ( oni byli jej właścicielem jakieś 10 lat temu) i nie widzę różnicy tzn. wtedy też kołą były głęboko we wnękach a przyczepa była wtedy prawie nowa. Ale wracając do osadzeni kół burstnerach w mojej koła są również głęboko schowane w stosunku do zewnętrznej krawędzi nadkola - jest to coś powyżej 10 cm...Pewnie wynika to z szerokości osi na jakiej zbudowano ramę pod ten model. NIe podoba mi się to wizualnie a poza tym mam wrażenie, że koła nie mają dobrego chłodzenia. Sprawdzałem te koła w różnych sytuacjach i przy różnej jeździe ( po górach, po płaskim i zawsze były ciepłe a niekiedy gorące. Nie wydaje mi się aby takie osadzenie kół jak w starszych burstnerach pomagało w chłodzeniu.  Jest jeszcze jeden minus takiego głębokiego osadzenia felg. Wymiana koła na poboczu autostrady przy mknących obok samochodach to igranie ze śmiercią. Nie byłem w stanie tego zrobić więc zjechałem na najbliższy zjazd ( ok 1000 m) poruszając się na resztkach opony pod rantem felgi. I tam okazało się że kluch który ja miałem nie za bardzo nadaje się do odkręcenia koła po prostu jego długość z nasadką na śrubę byłą za krótka! Dobrze, ze zjechaliśmy d serwisu autostrady i dopiero tam po przyniesieniu klucza oczkowego 19 mm i długiej rury udało nam się odkręcić koło...Kolejna sprawa to bardzo krótkie główki oryginalnych śrub. kupiłem już w serwisie przyczep nowe z dłuższymi główkami bo z tamtych klucz po prostu się ześlizgiwał!!! Kupiłem też w specjalistycznym sklepie narzędziowym długi klucz kątowy z przedłużką i porządną nasadką. Wczoraj odkręciłem śruby bez problemu. Ale miejcie to na uwadze wybierając się w długą podróż.  P. S> na dolnym  zdjęciu nie moja przyczepa tylko z marktplaats kilkuletniego burstnera 400 TS   - ale to ten sam model. A na pierwszym  moja z ostatnich miesięcy ( ta z niebieskim paskiem)

20180915_182341.jpg

$_86.JPG

Edited by pawel1966 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Ja również mam koło schowane niemalże po felgę. To co pokazujesz na drugim zdjęciu dotyczy zapewne innej osi z większą ładownością... Można to rozpoznać od razu po 5 śrubach w kole. Zakładam że masz 4 podobnie jak ja....

Share this post


Link to post
Share on other sites
cityflipper
W dniu 28.08.2019 o 20:56, pawel1966 napisał:

(...) miejcie to na uwadze wybierając się w długą podróż. 

o tak...nawet bym powiedział, że w każdą podróż, nawet krótką. Przedłużka, solidna grzechotka, podnośnik, klin i...parę klocków. Albo krzyżak i reszta.

A te Premio to całkiem ładnie stoją w porównaniu do egz. ze strony 1 tego tematu.

Edited by cityflipper
dodano (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...