Skocz do zawartości

Wyważanie kół w przyczepie


powolniak

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobię rozeznanie w temacie ,ale wyważanie kół w budce to według mnie przesada, tym bardziej jak nie zrobił tego producent przyczepy

To po co wyważasz w samochodzie?? Producent pewnie spisek uznał z producentem opon i wulkanizatorami

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To po co wyważasz w samochodzie?? Producent pewnie spisek uznał z producentem opon i wulkanizatorami

 

Wysłane z telefonu

w aucie koła wyważone były fabrycznie ,natomiast w przyczepie nie, zresztą porównywanie auta do przyczepy to dla mnie trochę nieporozumienie

 

Edytowane przez maciejek34 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aucie koła wyważone były fabrycznie ,natomiast w przyczepie nie

Ale można węszyć w tym spisek i zdjąć ciezarki :D , podobnie w przyczepie, może producent celowo nie wyważa żeby budą trzęsło i się szybciej rozleciała :P, ja wyważam i będę tak robił, a inni według uznania

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z pierścieniami centrującymi?? Są potrzebne czy niekoniecznie?? u mnie różnica pomiędzy piastą a śr otworu felgi to ok 1 cm a po pierścieniu ani śladu??

Nie są do niczego potrzebne.

 

Co do wyważania to przy wymianie opon mi wyważyli

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu użytkowników tyle teorii ,to tak jak z poziomowaniem budki ,jeden pomysł ciekawszy od drugiego

Prawda, tylko, że teoria teorii nierówna, bowiem w wielu przypadkach - co wynika z nieznajomości praw fizyki i mechaniki - zasadza się na płytkim myśleniu bądź na lenistwie.

 

Wedle mnie wszystko co rotuje powinno być wyważane i tak postępuję m.in. z kołami w przyczepie.

A co inni robią i dlaczego inaczej to mnie ani ziębi ani parzy. To ich mienie i mogą do kół nawet przywiązać kamienie, mogą przyczepę poziomować podporami, miast innymi przewidzianymi do tego urządzeniami/wyposażeniem. A później zdziwko i lament, że budka nieszczelna i przecieka, że coś się urywa lub niedomyka, koślawi.

 

To, że producent np. nie wyważa kół w przyczepie, nie należy brać za wyznacznik, bo od dawna wiadomo, że tnie on koszty na maksa i nie zależy mu na trwałości sprzętów (np. dlaczego Knaus montował do kół przyczep chiński szajs, a nie germańskie cudowne gumy????) 

 

Misio napisał, że nieważna jest wielkość felgi. Otóż twierdzę, że ważna jest. To ona determinuje jaki profil gumy można zamontować, by się mieściła w nadkolu. Wszak jak założymy felgę większą od fabrycznej, to trzeba niższego profilu opony, a to się przełoży na zwiększenie twardości koła. Patrząc w katalogi, dostrzec można przeważający w oponach profil pełny (tj. 80 ) lub 70. Niższe spotykane są już znacznie rzadziej.  

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując nową budkę może i bym się przejmował ,że niewywazone kola mogą prowadzić teoretycznie do późniejszych problemów, ale w używanej 20 letniej przyczepie w której nikt tego wcześniej nie robił nie bardzo widzę sens ,co sie miało zepsuć to już się zepsuło

 

PS. Kolego pytałeś o opinie innych a potem piszesz ,że Cię coś parzy ,ziębiąc jednocześnie ...

Edytowane przez maciejek34 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz  żeby sprawdzić czy faktycznie w środku przyczepy podczas jazdy czuć niewyważenie kół to należałoby się przejechać w środku i ocenić hehe. :]

Ogólnie to zawsze się zastanawiałem nad komfortem panującym w przyczepie i nad tym jak ciężko mają w niej różne sprzęty i bagaże.

Edytowane przez schabo78 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz  żeby sprawdzić czy faktycznie w środku przyczepy podczas jazdy czuć niewyważenie kół to należałoby się przejechać w środku i ocenić hehe. :]

Ogólnie to zawsze się zastanawiałem nad komfortem panującym w przyczepie i nad tym jak ciężko mają w niej różne sprzęty i bagaże.

 

byłem w środku i raczej nie polecam (kiedyś awaryjnie wracałem z czwórką dzieci z grypą żołądkową :look: ), ale na próbę każdy powinien zobaczyć jak to jest  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, 

Pierścień centrujący w cepkach nie występuje. Ten luz jest w większość cepek (u mnie również i w 90% przyczep na które zwróciłem uwagę).

 

Co do wyważenia, czasem można tak ustawić oponę aby jej wada niwelowała wadę felgi (niektóre wyważarki mają taką opcję).

Producent może nie wyważał opony bo:

- tnie koszty

- zamawia gotowce i nie zwraca uwagi na to

- zakłada nową felgę która opuszczając fabrykę była prosta i bez wady, założył na nią nową oponę i bicie było marginalne (np. 5gr) więc olewka

- my sami szukamy dziury w całym a nie powinniśmy bo na pewno bijące koło nic nie zrobi z zawieszeniem więc po co jak i tak jesteśmy u wulkanizatora i tak płacimy za przekładkę, mamy skorzystać z usługi kompletnej, lepiej nie wyważać a może opuści Nam z 3zł na kole. Toć to oszczędność ;).

 

 

cyt.:

"W samochodzie średniej wielkości, siła odśrodkowa bezwładności koła niedoważonego o tylko 15g (ciężarek 1x1 cm.) wynosi około 40 N przy prędkości 130 km/h... Wydaje się, ze to nic? BŁAD! To tak jakby ktoś  ponad 1000 razy na minutę walił w łożysko koła 4-kilogramowym młotem! W ten sposób można o połowę skrócić żywotność łączników metalowo-gumowych i o ponad 2/3 elementów tocznych."

 

źródło:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/opony-i-felgi/283971,Czym-grozi-jazda-z-niewywazonymi-kolami-Jak-czesto-trzeba-wywazac-kola.html

 

Teraz tak, jeżeli te dane obliczeniowe są prawidłowe (może mamy tu fizyka i je sprawdzi), to osoby nie wyważające nie widzą w tym nic złego, ale idź i walnij mu młotkiem w koło na kempie to Cię zaraz zje, że mu posujesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.