Skocz do zawartości

Kapeć w przyczepie


ZdzislawW

Rekomendowane odpowiedzi

Też mam taki i nawet koło szybko pompuje
Jacek to standardowy dla Forda
Nie mam Forda ;-) Czyli szukać na allegro fabrycznych zestawów?
To jest Continental i nie tylko dla Forda dedykowany. Renault też takie miał. Używki za 60 można kupić. Warty jest ceny :ok:
Ok. To muszę się rozejrzeć po allegro i poszukać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 4 tygodnie później...

Było w temacie o ciśnieniu w kołach , o kompresorkach , a jak już trzeba koło wymienić to może coś o lewarkach. Jakie stosujecię i w jaki sposób podeprzeć przyczepę . Wiadomo co prawda że trzeba  podeprzeć za ramę , a może za oś . Nie bawiłem się z tym jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z wymianą kółka w cepce to trochę większy problem niż w samochodzie. Autko ma dedykowany podnośnik i miejsca podparcia.

  • przyczepa powinna mieć swój dedykowany podnośnik ale powinien wystarczyć trapezowy podnośnik śrubowy od samochodu, z doświadczenia wiem, że może być problem z masą przyczepy (spotkałem już podnośnik z wyrobioną śrubą od podnoszenia samochodu);
  • ja wożę tylko samochodowy - sprawdziłem czy da radę i pasuje;
  • stacjonarnie korzystam z "żaby";
  • podparcie w przyczepie moim zdaniem zdecydowanie rama jak najbliżej osi, chociaż jak ktoś ma małe kółka (13) i moover trzeba się troszkę nagimnastykować;
  • warto przećwiczyć na "sucho" a korzystając z nietypowego podnośnika zwrócić uwagę, że cepka obciążona może siedzieć kilka cm niżej i podnośnik pod pustą wchodził a pod załadowaną może nie chcieć i dodatkowa robota przy wyładowaniu :wacko:.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Magneto61 napisał:

No z wymianą kółka w cepce to trochę większy problem niż w samochodzie. 

  • podparcie w przyczepie moim zdaniem zdecydowanie rama jak najbliżej osi, chociaż jak ktoś ma małe kółka (13) i moover trzeba się troszkę nagimnastykować;
  • warto przećwiczyć na "sucho" a korzystając z nietypowego podnośnika zwrócić uwagę, że cepka obciążona może siedzieć kilka cm niżej i podnośnik pod pustą wchodził a pod załadowaną może nie chcieć i dodatkowa robota przy wyładowaniu :wacko:.

Powodzenia!

Ważne, żeby podpierać na osi lub za osią , a nie przed. Przyczepa jest zapięta do samochodu więc podnosilibyśmy również częściowo samochód razem z przyczepą.

Ja mam podnośnik hydrauliczny słupkowy 2T mały ( chociaż ciężki ) dobrze się pakuje i łatwo podstawia pod ramę. Pod oś nie wejdzie. Ważne też, żeby stosować podkładkę drewnianą lub gumową, żeby się nie ślizgną metal o metal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, beruang napisał:

Przyczepa jest zapięta do samochodu więc podnosilibyśmy również częściowo samochód razem z przyczepą.

To może lepiej budkę na czas podnoszenia odpiąć od samochodu^_^ . Ja u siebie na ramie ani na osi nie znalazłem żadnych wzmocnień dedykowanych pod podnośnik wiec pewnie trzeba dźwigać przy osi poprzez kawałek klocka drewnianego. Wydaje mi się że lepszy będzie podnośnik tłokowy od trapezowego gdyż latwiej pod budą pompować dżwignią niż kręcić w trapezie srubą ..... tak mi się wydaje:wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak budę należy odpiąć od auta. Głupotą jest podnoszenie budy i auta jednocześnie, no chyba że ktoś koniecznie chce sobie uszkodzić dyszel, sprzęg czy hak w aucie.

W załączeniu instrukcja od Adrii jak prawidłowo wymienić koło. Też jest napisane z jakim momentem należy dokręcać koło.

CCF14032018.pdf

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacek00 napisał:

Tak budę należy odpiąć od auta. Głupotą jest podnoszenie budy i auta jednocześnie, no chyba że ktoś koniecznie chce sobie uszkodzić dyszel, sprzęg czy hak w aucie.

W załączeniu instrukcja od Adrii jak prawidłowo wymienić koło. Też jest napisane z jakim momentem należy dokręcać koło.

CCF14032018.pdf

Zapytam bez złośliwości czy wymieniałeś kiedyś koło w przyczepie kempingowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.