Skocz do zawartości

Kapeć w przyczepie


ZdzislawW

Rekomendowane odpowiedzi

Tak naprawdę to nie powinniśmy inwestować w azot a w zwykły manometr i sprawdzać regularnie ciśnienie kół. Tyle

I z tym się zgodzę. Azot wziął się z lotnictwa, po to, aby ograniczyć ryzyko pożaru w razie rozerwania opony przy lądowaniu (koło samolotu, niemałe, stykając się z pasem musi rozpędzić się od "zera" do prędkości obrotowej odpowiadającej toczeniu się po pasie z v=ok. 250km/h - potężne tarcie, b. wysoka temperatura) - jeśli w oponie byłby tlen, w razie strzału opony pożar murowany.

Poza w/w zastosowaniem -mityczne właściwości azotu to raczej mit, różnic nie widzę, przynajmniej w smochodzie, gdzie 2-3 razy w miesiącu sprawdzam ciśnienie, ale też i dostosowuję je do warunków i załadowania samochodu.

W cepie - czemu nie, raz ustawione i do następnego sezonu, kto komu broni wydać tę dychę, ale i tak wolę pompkę i manometr.

A jako ciekawostkę podam, że wystarczy pojechać w dłuższą trasę mając słońce z jednej strony, lub zaparkować na pół godziny w słońcu, i opony od strony słońca nagrzeją się na tyle, że pokładowy TPM zacznie świrować, więc w znaczne różnice ciśnienia między azotem a powietrzem spowodowane "zawartością" opony w upał średnio wierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hmm.... no ciekawe to. Muszę zatem popytać producenta mojej przyczepy czy 2.7 bara to jedyna wartość ciśnienia jaka jest przewidywana u mnie.

 

Wysłano z Tapatalk. Przepraszam za literówki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam na tabliczce znamionowej 2.7 bara, w instrukcji również 2.7 bara, ale producent podaje tylko jeden rozmiar opon tj 195/70 R14. Z tego co zauważyłem tutaj jak i w równoległym wątku, producenci Waszych przyczep podają dla zwykłych opon ciśnienie w okolicach 2.5-3.2 bara, a dla opon wzmacnianych 3.5-4.5 bara. No i tak się teraz zastanawiam czy pompować więcej czy zostać na 2.7. Żadnych problemów dotąd nie miałem. Przyczepa prowadzi się dobrze. Zupełnie na marginesie dodam że oryginalne opony były wzmacniane z oznaczeniem "rainforced". Obecne mam takie z oznaczeniem c.

 

Wysłano z Tapatalk. Przepraszam za literówki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie opony z oznaczeniem C od 4 do 4,5 bara powinny byc pompowane (jak większośc busów)

 

co do zmian ciśnienia znalazłem takie wyjaśnienie dotyczące zmian ciśnienia i temperatury (dotyczy to zaotu i powietrza w oponach)  (jacek nie dały  mi spokoju moje obserwacje i Twoje słuszne stwierdzenie co do gazów) , moze to jest odpowiedz )  sory za jakość tekstu ale pochodzi to z obcojezycznej strony  

 

Przy założeniu ciśnienia atmosferycznego wynosi 14,696 psi lub 101,3 kPA. To zastrzeżenie wymaga dyskusji o tym, ile wody zawartej w tym powietrzu. Zakładam, że tabela jest przeznaczony dla typowego powietrza na stacjach paliw lub garażu o pewnej przyjętej zawartości wody. Wiele źródeł mówi, że zwiększona zawartość wody sprawia, że ciśnienie jest znacznie większe . Wiele źródeł mówi, że jedna korzyść z azotu usuwa wodę, a nie tylko powietrze, a wtedy różnice ciśnienia będą mniejsze. Nie mogę znaleźć referencji o ile mniej. Byłoby dobrze mieć tabelę do napowietrzania, jak powyżej, podając procentową zawartość wody, a inną tabelę z 93% azotem, przy bardzo niskiej zawartości wody w pozostałej części powietrza. Dobrze byłoby zobaczyć różnice tutaj w celu porównania. Pod tym względem sklepy, które dostarczają azotu bezpłatnie z oponami wydają się zawyżać zalety azotu

 

 

zródło i tabela :

https://en.wikipedia.org/wiki/Cold_inflation_pressure

 

 

 

 

 

 

 

pozdr 

 

Marek

Edytowane przez marmatjul (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Zakupiłem po okazyjnej cenie. https://m.youtube.com/watch?v=Q071z9rPDDA Jestem po testach i jestem usatysfakcjonowany. Montaż banalnie prosty, zasięg do 8m czyli bez problemów widzi czujniki w przyczepie i max. 4,5bar czyli tyle co w moim Home Car. Pokazuje temperaturę dla każdego koła oddzielnie. Czego chcieć więcej? Mnie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem po okazyjnej cenie. https://m.youtube.com/watch?v=Q071z9rPDDA Jestem po testach i jestem usatysfakcjonowany. Montaż banalnie prosty, zasięg do 8m czyli bez problemów widzi czujniki w przyczepie i max. 4,5bar czyli tyle co w moim Home Car. Pokazuje temperaturę dla każdego koła oddzielnie. Czego chcieć więcej? Mnie pasuje.

nie głupie - działa tylko dla dwóch kół czy krzyczy że muszą być cztery? - gdzie i za ile kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie głupie - działa tylko dla dwóch kół czy krzyczy że muszą być cztery? - gdzie i za ile kupiłeś?

 

2 montujesz w przyczepie, a 2 pozostałe na tylnych kołach i gotowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 montujesz w przyczepie, a 2 pozostałe na tylnych kołach i gotowe :)

w kołach mam swoje nie potrzebuje kolejnych - natomiast do przyczepy ok. nie wiem czy tu można bo w innych tak - tylko dla dwóch kół ustawić powiadomienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.