Jump to content
ZdzislawW

Kapeć w przyczepie

Recommended Posts

ZdzislawW

Sprawdzałem w iveco max plus ok.2m od przyczepy ponieważ cepka zimuje,Łączy się bez problemu.Ciśnienie mam 3,2 więc ze wzkazaniem nie ma problemu, Zależało mi na tym aby uchronić się przed jazdą na kapciu . Każdy nagły ubytek sygnał dźwiękowy. Fajnie ,że można odczytać temperaturę opon co przydaje się na wyjazdach do ciepłych krajów .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Sprawdzałem w iveco max plus ok.2m od przyczepy ponieważ cepka zimuje,Łączy się bez problemu.Ciśnienie mam 3,2 więc ze wzkazaniem nie ma problemu, Zależało mi na tym aby uchronić się przed jazdą na kapciu . Każdy nagły ubytek sygnał dźwiękowy. Fajnie ,że można odczytać temperaturę opon co przydaje się na wyjazdach do ciepłych krajów .

Masz może opis do jakiego max ciśnienia twoja wersja wskazuje/mierzy ?

 

U mnie 4,5 więc dość sporo.

Co do odległości to mnie przekonałeś. Jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janek przewodnik

Ja myślę że jak opona ma wybuchnąć to to zrobi bez spadku ciśnienia a gdy będzie z niej schodziło powietrze to da się to wyczuć, no chyba że lecimy non stop 100 km/h i muzyka na ful oraz zmniejszona koncentracja. Uważam że ten gadżet to tak bardziej dla własnej satysfakcji można zakupić ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

 Fajnie ,że można odczytać temperaturę opon co przydaje się na wyjazdach do ciepłych krajów .

 

gdzie masz czujnik temperatury  :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Ja myślę że jak opona ma wybuchnąć to to zrobi bez spadku ciśnienia a gdy będzie z niej schodziło powietrze to da się to wyczuć, no chyba że lecimy non stop 100 km/h i muzyka na ful oraz zmniejszona koncentracja. Uważam że ten gadżet to tak bardziej dla własnej satysfakcji można zakupić ;-)

Nie da się wyczuć spadku ciśnienia w oponie w przyczepie. Nawet jak na kapciu będziesz jechać to nie wyczujesz pewnie

Sprawdzałem w iveco max plus ok.2m od przyczepy ponieważ cepka zimuje,Łączy się bez problemu.Ciśnienie mam 3,2 więc ze wzkazaniem nie ma problemu, Zależało mi na tym aby uchronić się przed jazdą na kapciu . Każdy nagły ubytek sygnał dźwiękowy. Fajnie ,że można odczytać temperaturę opon co przydaje się na wyjazdach do ciepłych krajów .

Czyli zasięg to maks 2 metry? To chyba za mało. Koła przyczepy przecież są dalej niż dwa metry od miejsca kierowcy czy gniazda zapalniczki

Share this post


Link to post
Share on other sites
powolniak

Ja myślę że jak opona ma wybuchnąć to to zrobi bez spadku ciśnienia a gdy będzie z niej schodziło powietrze to da się to wyczuć, no chyba że lecimy non stop 100 km/h i muzyka na ful oraz zmniejszona koncentracja. Uważam że ten gadżet to tak bardziej dla własnej satysfakcji można zakupić ;-)

Miałem w życiu dwa przypadki gwałtownego uszkodzenia opony:

-pierwszy raz gdy jechałem Laguną, w której miałem czujniki ciśnienia w oponie i z przeciwka wyskoczył mi na czołówkę TIR. Uciekłem na pobocze (szczęście, że takowe było), ale jedno z kół wpadło w sporą dziurę. Od uderzenia felga się solidnie skrzywiła i powietrze gwałtownie zeszło z koła. Czujnik błyskawicznie zadziałał, wyświetlając stosowny komunikat,

-drugi raz w poprzedniej przyczepie Hobby. Miałem nowe oponki na kołach i niedopatrzyłem ja oraz gumiarz, że gumowa maszynka w którą wkręca się wentyl była struchlała. Ciśnienie panujące w kole maszynkę z felgi wyrwało. Powietrze prawdopodobnie też szybko zeszło z koła, a ja tego faktu w ogóle nie odnotowałem. Dopiero skręcając na skrzyżowaniu zauważyłem w lusterku, że mam w prawym kole kapcia. Nie wiem ile na nim przejechałem, fakt, że opona była zmielona. Gdyby był w kole czujnik oponka byłaby do uratowania.

 

Stąd przeczytawszy niniejszą wiadomość o kupnie przez forumowicza kontrolera ciśnienia w oponie, zaświtała mi myśl nabycia do kół przyczepy urządzenia monitorującego ciśnienie w oponie. Zamysł jest tym bardziej uzasadniony, że w posiadanej od nowości przyczepie Knaus, w której były opony produkcji chińskiej, po trzech latach jeżdżenia, podczas przeglądu rejestracyjnego okazało się, że jedna z opon była zdarta do stalowego kordonu (vide załączona fotka). Kiedy i dlaczego tak się stało nie mam zielonego pojęcia. Niedużo brakowało, a było by najprawdopodobniej wielkie BUUUMM.  

post-751-0-62359400-1489866610_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZdzislawW

2metry plus dł iveco max plus przyczepa to chyba nie mało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

2metry plus dł iveco max plus przyczepa to chyba nie mało.

Ok, to zmienia postać rzeczy :-) Dzięki za info

 

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
sokes

W sumie to mam coś takiego w samochodzie. Ciekaw jestem czy da się tam doprogramować koła z przyczepy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jarosław69

Miałem w życiu dwa przypadki gwałtownego uszkodzenia opony:

-pierwszy raz gdy jechałem Laguną, w której miałem czujniki ciśnienia w oponie i z przeciwka wyskoczył mi na czołówkę TIR. Uciekłem na pobocze (szczęście, że takowe było), ale jedno z kół wpadło w sporą dziurę. Od uderzenia felga się solidnie skrzywiła i powietrze gwałtownie zeszło z koła. Czujnik błyskawicznie zadziałał, wyświetlając stosowny komunikat,

-drugi raz w poprzedniej przyczepie Hobby. Miałem nowe oponki na kołach i niedopatrzyłem ja oraz gumiarz, że gumowa maszynka w którą wkręca się wentyl była struchlała. Ciśnienie panujące w kole maszynkę z felgi wyrwało. Powietrze prawdopodobnie też szybko zeszło z koła, a ja tego faktu w ogóle nie odnotowałem. Dopiero skręcając na skrzyżowaniu zauważyłem w lusterku, że mam w prawym kole kapcia. Nie wiem ile na nim przejechałem, fakt, że opona była zmielona. Gdyby był w kole czujnik oponka byłaby do uratowania.

 

Stąd przeczytawszy niniejszą wiadomość o kupnie przez forumowicza kontrolera ciśnienia w oponie, zaświtała mi myśl nabycia do kół przyczepy urządzenia monitorującego ciśnienie w oponie. Zamysł jest tym bardziej uzasadniony, że w posiadanej od nowości przyczepie Knaus, w której były opony produkcji chińskiej, po trzech latach jeżdżenia, podczas przeglądu rejestracyjnego okazało się, że jedna z opon była zdarta do stalowego kordonu (vide załączona fotka). Kiedy i dlaczego tak się stało nie mam zielonego pojęcia. Niedużo brakowało, a było by najprawdopodobniej wielkie BUUUMM.

[/quote

 

Na fotce widać ,że to skutek rozwarstwienia kordu. Opona dostaje "bicia" i wtedy na przestrzeni bardzo niewielu kilometrów

błyskawicznie się przeciera w miejscu "odstającym". ( U mnie ca 200/300km).Jak tego nie zauważysz to....scenariusz tragiczny.

U mnie było identycznie GT kuoupa tak samo się rozeszła. Bieżnik był ca 70%. Tyle tylko ,że u mnie można było jeszcze 4 palce

wsadzić pod bieżnik w 4-ch miejscach. Tak samo wytarła się od wewnątrz więc trudne to było do zauważenia.

Przypadek sprawił ,że to zauważyłem i się nie rozwaliłem.

Po tym zdarzeniu zakupiłem rozmiar więcej niż fabryczny i oczywiście coś normalnego. GT było wkładem fabrycznym.

Teraz dołożę czujniki bo to zawsze taniej niż nowy camping :-)

Wkleiło się bezpośrednio w twój tekst. Nie wiem czemu.

Na fotce widać ,że to skutek rozwarstwienia kordu. Opona dostaje "bicia" i wtedy na przestrzeni bardzo niewielu kilometrów

błyskawicznie się przeciera w miejscu "odstającym". ( U mnie ca 200/300km).Jak tego nie zauważysz to....scenariusz tragiczny.

U mnie było identycznie GT kuoupa tak samo się rozeszła. Bieżnik był ca 70%. Tyle tylko ,że u mnie można było jeszcze 4 palce

wsadzić pod bieżnik w 4-ch miejscach. Tak samo wytarła się od wewnątrz więc trudne to było do zauważenia.

Przypadek sprawił ,że to zauważyłem i się nie rozwaliłem.

Po tym zdarzeniu zakupiłem rozmiar więcej niż fabryczny i oczywiście coś normalnego. GT było wkładem fabrycznym.

Teraz dołożę czujniki bo to zawsze taniej niż nowy camping :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin_G

Jako że z natury mało ufny jestem to mam taką wewnętrzną obawę przed nakręcaniem czegoś na wentyl. Oby to ustrojstwo samo nie doprowadziło do zejścia powietrza z opony.

 

W jakich przyczepach producent wskazuje ciśnienie użytkowe ponad 4 bary?

 

Wysłano z Tapatalk. Przepraszam za literówki.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZdzislawW

Mam założone dwa pozostałe do osobowego w celu sprawdzenia .Przez dwa tygodnie pokazuje To samo więc nie schodzi. Wzrasta tylko nieznacznie po przyjechaniu kilku kilometrów . Co do wzkaźnika temperatury to jest elektroniczny na płytce z bateryjką którą się nakręca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

 

 

Co do wzkaźnika temperatury to jest elektroniczny na płytce z bateryjką którą się nakręca.

Czyli pokazuje temperaturę samego czujnika a nie opony :P, bez sensu taka funkcja

 

 

Wysłane z telefonu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZdzislawW

Niekoniecznie ,może pokazywać temperaturę powietrza w oponie . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Niekoniecznie ,może pokazywać temperaturę powietrza w oponie . 

 

wentyl jest oddalony od felgi spory kawałek, odilozowany gumą, do tego chłodzony powietrzem przy kręceniu się kół, brak przepływu powietrza w okolice czujnika - jak dla mnie błąd pomiaru w granicach +- 300%  :lol2:

ale funkcja jest i klient zadowolony to wszystko OK  :smirk:

 

 

a tak w temacie - lusterka odpowiednio ustawione i widać oba koła w przyczepie i nie potrzeba żadnych cudów na kiju żeby zauważyć spadek ciśnienia , bicie koła czy inne problemy.  :yes:

Edited by chris_66 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...