Skocz do zawartości

Małe jest piekne i też praktyczne ?


radiesteta

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego też padł wybór na vitesse ze względu na dmc mam około  330kg na ładunek a i tak to wcale nie jest za dużo masa własna jest wpisana golutkiej budki ; bez zapasu , butli ,przedsionka , wody, aku, naczyń, przedłużaczy i wielu innych gratów które mamy poupychane  

Edytowane przez wally1978 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mała moja  cepka to Beyerland vitesse 400ct ale nie za mała mam kibelek, spanie po dwóch stronach z przodu duże z tyłu małe i wiele by pisać ale  mw to 669 a dmc 1000 i astra 1,7dti 75km to śmiga aż miło plusem beyerlanda jest opływowy przód dlatego też leciutko się ją ciąga,plusów jest dużo ale dla co niektórych taka cepka to nie cepka a astra to nie holownik ........i dodam że spalanie też jest ok

Astra II 90KM 16V Pb z N126EA poszła 130 a z N126N 110 i ani km więcej - próby na płaskiej autostradzie ( wiem :nono::smirk: ) , z małą po greckich górkach Asterix też dawał radę ale do N zmieniłem ciągnik bo zrobiło mi się szkoda biduli .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra II 90KM 16V Pb z N126EA poszła 130 a z N126N 110 i ani km więcej - próby na płaskiej autostradzie ( wiem :nono::smirk: ) , z małą po greckich górkach Asterix też dawał radę ale do N zmieniłem ciągnik bo zrobiło mi się szkoda biduli .

No dieselkiem jest troszkę inaczej to raz dwa rajdy to na torze a ja z zasady nie wykręcam max obrotów i dobrze mi z tym a że komuś przeszkadza że jeżdżę przepisowo to nie mój problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hihihih no to przynajmniej wiem jakiej marki przyczepy mam szukać ale tak naprawdę to chyba dobrze kombinuje o tych z małymi DMC. Jazda z prędkością max 110 km mi nie przeszkadza. W wyścigach zaprzegow nie będę startował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to by jazda z ogonem nie była męcząca zarówno dla kierowcy jak i dla silnika i przede wszystkim bezpieczna a do tego potrzebna jest moc i waga ciągnika dobrana do przyczepki . Przy małej mocy nasz zestaw każdą górkę zauważy prędzej niż kierowca , często musimy jeszcze przyśpieszyć w celu wyprzedzenia jakiejś zawalidrogi i nie mając kuników w zapasie amba , nie mówiąc już o zużyciu paliwa dlatego mając na uwadze długie górzyste trasy musimy z głową skompletować nasz zestaw ; praktycznie to w długich trasach powinniśmy jechać tak jak tiry i wtedy każdy będzie zadowolony :smirk::hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

; praktycznie to w długich trasach powinniśmy jechać tak jak tiry i wtedy każdy będzie zadowolony :smirk::hej:

Najgorzej jak auto jedzie na trasie tak 80km/h lub troszkę mniej ciężko i wyprzedzić i jechać za takim.

Jak dla mnie najlepsza prędkość to 90 km/h  jest bezpieczna i płynna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale my tu mówimy o Astrze i budce ... dla takiego zestawu optymalnie jest 80-90km/h  100 to już totalny max To tak z mojego doświadczenia z tym autem ;) Nic do tego autka nie mam i jestem nim mile zaskoczony i zadowolony, ale trzeba być realistą i brać pod uwage jego gabaryty mase i moc w kwestii holowania przyczep :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście ja nie jestem niewprawnym kierowcą  - raczej doświadczonym. Swoją drogą myślałem, że moje autko trochę może a okazuje się jednak, że jego możliwości są dość skromne. Plusem ogromnym tego jest, że mam ułatwiony wybór przyczep. Tylko te najmniejsze do nich plastikowe sztućce i 2 garnki. Dodatkowe akumulatory do bagażnika samochodu hihihi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie wiem radiesteta czy juz znalazles budke, ale jak juz tutaj ktos wspomnial oprocz dmc patrz na mase wlasna przyczepy. Bo c oz tego, ze bedziesz mial 950 kg dmc, jak masa wlasna bedzie 850 albo 900kg. Masy wlasnej juz nie zredukujesz. Jezeli chodzi o mase to ja bym polecal Sterckemany. Ja mam Sterckemana Fjord 420 z 91 roku. mase wlasna ma ok. 720 a dmc 1000kg. Przyczepka przestronna i dosc oszczedna w srodku, ale wszystko jest, wlacznie z kibelkiem. Blizniacza marka to Caravalier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem N126N. Bardzo dobrze wspominam tę przyczepę. Dopóki jeździliśmy w trójkę, było to super rozwiązanie. Łatwa w manewrowaniu, lekka, bez ryzyka gnicia i utraty szczelności. Jak urodziła się córka niewiadówka stała się za mała. Gdyby nie to pewnie nadal bym z nią jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie kupiłem przyczepy. Chodzi mi też o jak się okazuje niewielką moc w tym zakresie mojego auta. Myślałem że duża Astra III Kombi sporo może. Okazuje się że jednak nie. Stąd moje zainteresowania mniejszymi przyczepami. Tak by ja plus ewentualne kiedyś kobieta a na pewno pies się tam zmieścił. Dziecko już raczej nie planuje. Co do prysznica to po przeczytaniu tematów na forum raczej z niego zrezygnowalem. Dużo wody trzeba a woda to dodatkowe kg. Natomiast za niezbędne uznaje porządne osobne WC. Także chodzi mi o jako taką manewrowosc zestawu. Mam czas. Poczytam popatrzę. Tym bardziej że chyba jak czytałem w zimie bardziej opłaca się kupować przyczepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.