Skocz do zawartości

Nowy holownik


BiA

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Miałem taka Mazde kupic w styczniu - było bardzo blisko - ale jazda testowa z przyczepą mnie wyleczyła z tego auta....

 

Samo auto jest OK - nawet trafilem w Lubinie egzemplarz bez grama rdzy.

 

Jednak bardzo nadsterowne z przyczepą i raczej z mizerną dynamiką, hamulce słabe, mała zwrotność. automat przy 80km/h tasował pomiedzy 3 a 4 biegiem. Spalanie z przyczepą po 2-pasmówkach w okolicy Lubina  na dystansie 25km przy normalnej jedzie wyszło ponad 18L Pb.

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile spalanie jestem w stanie zaakceptować to cała reszta dotycząca dynamiki, hamulców itp. brzmi już słabo... :hmm:

 

To może Hyundai Santa Fe (2,4/2,7) Kia Sorento (2,4). Zastanawiam się też nad X-trail'em, ale obawiam się, że 2,0 w Pb będzie za słabe.

 

I jeszcze 1 ważna sprawa - czy ktoś zna może DMC tych pojazdów ? Albo zna jakąś stronę, która posiada wiarygodne info ?

Edytowane przez BiA (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co Ci tak zależy na  tej benzynie

1. Chcę go gazować (niższe koszty eksploatacji);

2. Ewentualne naprawy Pb są niższe niż ON,

3. Obecnie mam diesla (Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD) i już mi wystarczy :-)

 

tam aby mieć czym holować to trzeba dużej pojemności.

Dlatego patrzę na większe pojemności.

 

Ewentualnie kombi z 4x4 (zwg. na warunki mieszkaniowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile spalanie jestem w stanie zaakceptować to cała reszta dotycząca dynamiki, hamulców itp. brzmi już słabo... :hmm:

 

To może Hyundai Santa Fe (2,4/2,7) Kia Sorento (2,4). Zastanawiam się też nad X-trail'em, ale obawiam się, że 2,0 w Pb będzie za słabe.

 

I jeszcze 1 ważna sprawa - czy ktoś zna może DMC tych pojazdów ? Albo zna jakąś stronę, która posiada wiarygodne info ?

Bartek, a atocentrum? tam masz wszystkie dane techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy benzyna zawsze jest tania w naprawach  :hmm:

Naprawa osprzętu w dieslu zawsze liczona w tyś zł. ZAWSZE! W benzynowym układ paliwowy praktycznie wieczny lub sprawny do pełnej utylizacji auta.

Jeśli chodzi o sam silnik w sensie mechanicznym to praktycznie jeden pies na dzień dzisiejszy.

Pięknie 18l/ 100km :look:   ale patrząc na silnik to ma tyle samo Nm co mój diesel 2.0

No ale to benzyna, chyba dobrze że jednak wybrałem diesla

18 litrów czyli bardzo mało a właściwie bardzo tanio.

Dobrze że benzyna w tej mazdzie bo taniej, ciszej ,szybciej. Nie widzę żadnego uzasadnienia dla diesla jeśli silniki mają podobne parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa osprzętu w dieslu zawsze liczona w tyś zł. ZAWSZE! W benzynowym układ paliwowy praktycznie wieczny lub sprawny do pełnej utylizacji auta.

Jeśli chodzi o sam silnik w sensie mechanicznym to praktycznie jeden pies na dzień dzisiejszy.

18 litrów czyli bardzo mało a właściwie bardzo tanio.

Dobrze że benzyna w tej mazdzie bo taniej, ciszej ,szybciej. Nie widzę żadnego uzasadnienia dla diesla jeśli silniki mają podobne parametry.

Daniel wszystko jest kwestią wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś kiepsko mi wytrzymywały pb powyżej 100-200tyś km już wszystko się rozjeżdżać zaczęło (nie mówiąc o kosztach przed tym przebiegiem...świece, przewody, cewki, wydech... on to co najwyżej czasem jakaś świeca żarowa...)

np w Scenicu wymieniłem pompę paliwa (używka jakieś 500zł) możliwe że nie potrzebnie po 250tyś...i auto pojechało z ponad 300tyś na blacie...

w Clio mam jakieś 240tyś i nic nie wymienione z silnikowych rzeczy...

Kangoo 310tyś...wymienione 2 wtryski (używki za 700zł z wymianą)...teraz mam jakiś problem z kompem ale to elektronika (chyba bez względu na paliwo)


Chociaż wcale nie skreślam aut z silnikami pb bo możliwe że następny mój zakup będzie właśnie takim autem :D ale zupełnie z innych powodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek (BiA), jak szukałem swojego to Tribute też była na tapecie.

Tu zgadzam się z BartoszemK, nie ma sztuki bez rdzy a naparwy blacharskie (dobre a nie na drut) tanie nie będą :(.

Hamulce itd to norma bo to USA i tam juz tak jest vs. Europa/Azja.

 

Strona to autocentrum.pl znajdziesz tam dane techniczne.

Mazda ma takie samo DMC jak X-trail i Ford Escape (bliźniak Mazdy, łącznie z rdzą) czyli 2050 kg.

Jak benzyna to ten V6. Mniejszy będzie już taki sobie.

 

pisane z telefonu -mogą być błędy, przepraszam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda Tribute to Ford, ale niestety ten typowo amerykański. Więc jak to przy amerykanach dla amerykanów wszystko jest słabe. Hamulce, zawias, materiały we wnętrzu. Trudno to w Europie zaakceptować. 

 

Sprawa wyglądu jest kwestią gustu, chociaż każdy kto ma chociaż jedno oko i minimalny zmysł estetyki jest wyglądem tego auta zniesmaczony. To Dacia Duster choć jest brzydka, jest od tej mazdy ładniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.