Skocz do zawartości

bio diesel


szymon79

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie mówił mi szpec od regeneracji pomp wtryskowych i innego badziewia zasilającego że nasz ropa jest sucha i radził na pełny zbiornik wlać 100 ml.oleju do dwusuwów,czyli taki do paliwa.Leję więc,może ma faktycznie rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z mojego doswiadczenia powiem tak. Zalełm cały zbiornik bio diesel około 46 litrów na 50 l. i clio 1,5 dci odczuwał to paliwo anemiczny się troszkę zrobił ale pół na pół jak się zaleje to silnik idzie normalnie i nie wyczuwam spadku mocy :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś Ty? A rolnictwo będzie Nas w rewanżu popierać? nie sądzę....

a tak z innej beczki jeśli możesz to co i gdzie lejesz do swojej skodzianki?

Z tego co zaobserwowałem to najlepiej jeździ na shell (dawno nie tankowałem) lub lotos. Oba paliwa z tych "zwykłych". Przy paliwie od innych producentów daje sie słyszeć lekkie klekotanie przy przyspieszniu w zakresie 2000 - 2500 obr. Silnik mam zwykly "wolnossący".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie im starsze auto, tym lepiej zniesie bio i rzepak. Jednakże przed chyba 93 rokiem uszczelki układu paliwowego nie były przystosowane do biopaliwa. Mogą sie więc rozpuszczać. Ja do swojego auta lałem i biodiesla i rzepak. Subiektywnie żadnej różnicy. W niskich temperaturach ( 5-10*C ) u mnie lepiej odpala na rzepaku, a jest to związane z większą gęstością tego oleju, a więc wyższym ciśnieniem na wtryskach. Obecnie przy temperaturach minusowych stosuję zwykłą ropę z dodatkiem 1-2 litrów roślinnego. Mam starego wolnossącego diesla.

W nowoczesnych silnikach podobno pojawiają się problemy z pompami i wtryskami. Jednakże nikt nie sprawdził tego na 100%. Nie ma jednoznacznych opinii popartych testami, że to właśnie paliwo stało się przyczyną jakiejś tam usterki. Obecne silniki są produkowane inaczej niż dawniej. Wykazują większą awaryjność i mniejsze przebiegi. Wszystko przez elektronikę i oszczędności. Dodatkowo przy awarii po prostu wymienia się część nie patrząc na jej stan. Nikomu się tego nie chce robić. 90% użytkowników aut oddaje je do warsztatu i ślepo słucha co mechanik powiedział. Stąd tak wiele sprzecznych poglądów.

Moim zdaniem jeśli paliwo ma podobne właściwości smarne, lepkość, gęstość i zawartość związków agresywnych dla metalu, czy gumy, to można lać. Warto więc czytać skład paliwa, lub jeśli ktoś ma pieniądze często badać silnik.

http://www.bliska.pl/cgi-bin/bliska.exe/portal/ep/browse.do?BV_SessionID=@@@@0039846932.1230548183@@@@&BV_EngineID=ccccadeflkgjddhcfngcfkmdfkfdfhf.0&opnd=1&pageTypeId=14068&channelPage=%2fep%2fchannel%2fdefault.jsp&channelId=-27843

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy biodiesel może uszkodzić silnik i układ paliwowy, ale na pewno może zapchać filtr paliwa

 

Affa masz rację, że tak sie może stać.... pozatym i jest to problem nie mniej istotny jest tutaj sam filtr paliwa, ponieważ znam przypadki, gdy nowy filtr jednej z polskich filtr zapchał całą instalację w samochodzie raptem po przejechaniu kilkuset kilometrów od jego założenia, problemem był kiepskiej jakości materiał do jego wykonania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoi na stacji lokomotywa,

która ma jeździć na biopaliwach.

Chciałaby jechać, ale nie może,

bo to po pierwsze wypada drożej,

po drugie, skutkiem jakichś przekrętów,

w kraju brak kilku biokomponentów,

a jak się kupi je z zagranicy,

to będą stratni polscy rolnicy.

Po trzecie spalin skład tak się zmienia,

że wzrosną wokół zanieczyszczenia ,

po czwarte jazda ma wpływ szkodliwy

na biedny silnik lokomotywy...

Takich zagrożeń jest ze czterdzieści,

sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.

Lecz choćby przyszło ekspertów tysiąc,

a każdy gotów nie tylko przysiąc,

lecz także dowieść w uczonych pracach,

ze ta ustawa się nie opłaca,

to ją ochoczo przegłosowali

znaczną większością Wysokiej Sali

zlobbingowani nasi posłowie,

co kłopot mają z olejem.

W głowie.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagle gwizd nagle świst

spaliny buch

koła w ruch

najpierw powoli jak żółw ociężale

na biopaliwie silnik odpalił

turkoce, łomoce coś stuka i puka

to tłoki tak wala

korbowód się grzeje

i strzela coś w rurę

coś dziwnego się dzieje

obroty nierówne

zawory już dzwonią

a z rury zajeżdża

ziemniaczanych placków wonią

Ruszyła maszyna po szynach ospale

bo biopaliwo jest na gorzale

i biegu przyśpiesza i

gna coraz prędzej

lecz silnik wręcz wyje

i grzeje się częściej

i zgrzytów w silniku

znieść już nie sposób

i wszystko czerwone

się nagle zrobiło

i lokomotywę rozpier...ło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie jak w wierszykach :hehe: jak ktoś naleje tego do baku szczególnie zwykłego rzepakowego ze sklepu do TDI lub auta z Common rail.

Jedyne co mnie kiedyś zdziwiło to to , że taki vw passat z 96r mojego kolegi przez 500 km na tym jeździł z takim podgrzewaczem dodatkowym do paliwa i oprócz tego, że był sporo slabszy i kopcił bardziej to jechał.. :hehe: ;o osobiście widziałem jak lał olej z Lidla w bańkach 5l ;D :hehe: i osobiście go scholowałem później;D.

Przepłukaliśmy zbiornik i wymiana filtra i lata do dziś tyle że na normalnym paliwie-> nic mu nie stało sie , ale to bylo takie pierwsze Tdi jeszcze na pompie wtryskowej - na szczęście.

Jak ktoś naleje tego do nowoczesnego diesla to -> albo nie ma co z kasa robić :-] albo jest nienormalny :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.