Marcin-stg Posted January 1, 2017 (edited) Witajcie w Nowym Roku! Koledzy, potrzebuję pomocy przy ustaleniu zasady działania elektryki w mojej przyczepie. Dziś po podłączeniu napięcia 230V próbowałem się zaprzyjaźnić z piecem, lodówką itd i już na początku ogromne zaskoczenie ponieważ po podłączeniu kabla 230V nie działa w budce oświetlenie. W zasadzie to nie zadziałało nic poza tym że napięcie pojawiło się w gniazdach. Uprzedzę że podłączyłem wyłącznie kabel, natomiast nie był podłączony akumulator. Liznąłem nieco instrukcji po angielsku, odwiedziłem zagraniczne fora i wnioskuję że instalacja jest tak zbudowana że do poprawnego działania potrzebny jest akumulator. Ponadto instrukcja mówi że Wisp jako jedyny ówczesny model nie posiada czegoś w postaci transformatora/prostownika - czegoś co np odpowiada za ładowanie akumulatora (zdjęcie instrukcji poniżej) i rzeczywiście żadnego takiego urządzenia nie znalazłem I tu nasuwa się kilka pytań: - czy oświetlenie przyczepy oraz urządzenia zasilane są wyłącznie z akumulatora? - jeśli spełni się powyższe to czy przy podłączonym 230V akumulator zaczyna się w jakiś sposób ładować? Jestem nieco rozczarowany ponieważ zakupiłem nowy 20-metrowy kabel zasilający i póki co - okazuje się że nic mi to nie daje. Wrzucam kilka zdjęć, (panel, panel od tyłu oraz skrzynka bezpieczników) być może na tej podstawie uda się ustalić co z czym połączyć, co jak włączyć żeby cokolwiek zadziałało Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi Edited January 1, 2017 by Marcin-stg (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
BartoszK Posted January 1, 2017 (edited) A bezpieczniki jakieś posiadasz - sprawdziłeś koszyczki? Zadaj te pytania sprzedającemu - kupowałeś bez sprawdzania? - a ten kabel to tak na żywioł kupiony, tez wcześniejszego sprawdzenia na innym kablu ? - jak tak to brawo ... Ty na prawdę za tego Eldisa dałeś 14tys? PS - te listwy przy podłodze są takie zawilgocone czy brudne ? Edited January 1, 2017 by BartoszK (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marcin-stg Posted January 1, 2017 Owszem, posiadam i jestem przekonany że sam temat ich sprawdzenia jest tak oczywisty że nie ma sensu o tym pisać Nie pytałem sprzedającego bo On nie miał o tym pojęcia Kabel kupiony na żywioł - nie rozumiem, bo co miałbym niby wcześniej sprawdzać? I tak musiałbym go kupić Naprawdę takie ma to dla Ciebie znaczenie ile dałem za tą przyczepę? 14 czy 4 - co to zmieni? Temat robi się intrygujący więc niech to pozostanie tajemnicą Z całym szacunkiem - zdecydowanie preferuję pewne standardy podczas aktywności na różnego rodzaju forach, ale nie lubię gdy ktoś patrzy na innych z góry. Bardzo dziękuję za odpowiedź chociaż niewiele ona wniosła. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pietruch Posted January 1, 2017 Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka. Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona. Masz jakieś inne schematy w instrukcji? Quote Share this post Link to post Share on other sites
msmbb Posted January 2, 2017 Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka. Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona. Masz jakieś inne schematy w instrukcji? Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zbyszek Posted January 2, 2017 Na pewno musisz mieć akumulator zamontowany - wówczas przełączasz na Battery Caravan, a gdy masz podpięty samochód i gniazdko 13 PINowe lub dwa angielskie gniazdka 7PIN (podpięte) i silnik pracuje na Battery CAR (w trakcie jazdy samochodem). To powinno Ci działac bez podpiętego zasilania 220V. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Waldii Posted January 2, 2017 Witam. Na wstępie wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!! Sprawa wygląda następująco: podłączenie 230V daje Tobie tylko napięcie w gniazdkach oraz możliwość uruchomienia lodówki, natomiast cała reszta instalacji jest na 12V i niestety musisz zamontować akumulator bądź jakiś prostownik. Warto zamontować sobie prostownik który w dowolnej chwili będziesz mógł załączyć celem doładowania akumulatora. O stanie naładowania akumulatora będą informować Cię diody na panelu (zielona ok czerwona akumulator bliski wyczerpania). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marcin-stg Posted January 2, 2017 Bardzo dziękuję za wszelkie wyjaśnienia. Te informacje plus rozmowa telefoniczna z Waldkiem "Waldii" ( miło Cię poznać Waldku ) który obszernie wytłumaczył zasadę działania instalacji sprawiają że wiem jak się zabrać za sprawdzenie wyposażenia Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach. Owszem, wychodzą w dół i idą pod podłogą w stronę lodówki - jeden bezpośrednio do niej, i drugi do gniazdka 230V przy drzwiach Dziękuję i pozdrawiam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pietruch Posted January 2, 2017 Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach. Tak zgoda trochę zmyliła mnie ta listwa za pierwszym zabezpieczeniem głównym. Quote Share this post Link to post Share on other sites