Jump to content
Sign in to follow this  
Marcin-stg

Elddis - panel sterowania elektryką

Recommended Posts

Marcin-stg

Witajcie w Nowym Roku! :)

 

Koledzy, potrzebuję pomocy przy ustaleniu zasady działania elektryki w mojej przyczepie. Dziś po podłączeniu napięcia 230V próbowałem się zaprzyjaźnić z piecem, lodówką itd i już na początku ogromne zaskoczenie ponieważ po podłączeniu kabla 230V nie działa w budce oświetlenie. W zasadzie to nie zadziałało nic poza tym że napięcie pojawiło się w gniazdach. Uprzedzę że podłączyłem wyłącznie kabel, natomiast nie był podłączony akumulator. Liznąłem nieco instrukcji po angielsku, odwiedziłem zagraniczne fora i wnioskuję że instalacja jest tak zbudowana że do poprawnego działania potrzebny jest akumulator. Ponadto instrukcja mówi że Wisp jako jedyny ówczesny model nie posiada czegoś w postaci transformatora/prostownika - czegoś co np odpowiada za ładowanie akumulatora (zdjęcie instrukcji poniżej) i rzeczywiście żadnego takiego urządzenia nie znalazłem

 

   

I tu nasuwa się kilka pytań:

- czy oświetlenie przyczepy oraz urządzenia zasilane są wyłącznie z akumulatora?

- jeśli spełni się powyższe to czy przy podłączonym 230V akumulator zaczyna się w jakiś sposób ładować?

 

Jestem nieco rozczarowany ponieważ zakupiłem nowy 20-metrowy kabel zasilający i póki co - okazuje się że nic mi to nie daje. Wrzucam kilka zdjęć, (panel, panel od tyłu oraz skrzynka bezpieczników) być może na tej podstawie uda się ustalić co z czym połączyć, co jak włączyć żeby cokolwiek zadziałało

 

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi

post-770-0-82688000-1483294447_thumb.jpg

post-770-0-17169500-1483294476_thumb.jpg

post-770-0-22309300-1483294552_thumb.jpg

post-770-0-84752600-1483294561_thumb.jpg

post-770-0-69048000-1483294571_thumb.jpg

Edited by Marcin-stg (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartoszK

A bezpieczniki jakieś posiadasz - sprawdziłeś koszyczki?

 

Zadaj te pytania sprzedającemu - kupowałeś bez sprawdzania? -  a ten kabel to tak na żywioł kupiony, tez wcześniejszego sprawdzenia na innym kablu ?

 

- jak tak to brawo ... 

 

Ty na prawdę za tego Eldisa dałeś 14tys?    :miga:  :miga:  :miga:  :miga:

 

 

PS - te listwy przy podłodze są takie zawilgocone czy brudne ?

Edited by BartoszK (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin-stg

Owszem, posiadam i jestem przekonany że sam temat ich sprawdzenia jest tak oczywisty że nie ma sensu o tym pisać

 

Nie pytałem sprzedającego bo On nie miał o tym pojęcia

 

Kabel kupiony na żywioł - nie rozumiem, bo co miałbym niby wcześniej sprawdzać? I tak musiałbym go kupić

 

Naprawdę takie ma to dla Ciebie znaczenie ile dałem za tą przyczepę? 14 czy 4 - co to zmieni? Temat robi się intrygujący więc niech to pozostanie tajemnicą

 

Z całym szacunkiem - zdecydowanie preferuję pewne standardy podczas aktywności na różnego rodzaju forach, ale nie lubię gdy ktoś patrzy na innych z góry. Bardzo dziękuję za odpowiedź chociaż niewiele ona wniosła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pietruch

Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka.

Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona.

Masz jakieś inne schematy w instrukcji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
msmbb

Załączony schemat przedstawia instalację świateł zewnętrznych i podłączenie do haka.

Z tego co widać na zdjęciu instalacja 230V za bezpiecznikami nie jest nigdzie podłączona.

Masz jakieś inne schematy w instrukcji?

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbyszek

Na pewno musisz mieć akumulator zamontowany - wówczas przełączasz na Battery Caravan, a  gdy masz podpięty samochód i gniazdko 13 PINowe  lub dwa angielskie gniazdka 7PIN (podpięte) i silnik pracuje na  Battery CAR (w trakcie jazdy samochodem).  To powinno Ci działac bez podpiętego zasilania 220V.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waldii

Witam. Na wstępie wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!!!

Sprawa wygląda następująco: podłączenie 230V daje Tobie tylko napięcie w gniazdkach oraz możliwość uruchomienia lodówki, natomiast cała reszta instalacji jest na 12V i niestety musisz zamontować akumulator bądź jakiś prostownik. Warto zamontować sobie prostownik który w dowolnej chwili będziesz mógł załączyć celem doładowania akumulatora.

O stanie naładowania akumulatora będą informować Cię diody na panelu (zielona ok czerwona akumulator bliski wyczerpania).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin-stg

Bardzo dziękuję za wszelkie wyjaśnienia. Te informacje plus rozmowa telefoniczna z Waldkiem "Waldii" ( miło Cię poznać Waldku ) który obszernie wytłumaczył zasadę działania instalacji sprawiają że wiem jak się zabrać za sprawdzenie wyposażenia

 

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.

 

Owszem, wychodzą w dół i idą pod podłogą w stronę lodówki - jeden bezpośrednio do niej, i drugi do gniazdka 230V przy drzwiach

 

Dziękuję i pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pietruch

 

 

Za bezpiecznikami są podłączone minimum 2 obwody 230V - przewody w czarnych peszlach.

Tak zgoda trochę zmyliła mnie ta listwa za pierwszym zabezpieczeniem głównym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...