Skocz do zawartości

Obowiązkowe lusterka we Francji?


Maciek 1970

Rekomendowane odpowiedzi

Problemem jest nie wypukłość tylko "sferyczność" i tendencja do zsuwania się lusterka

 

wysłane z tableta

U mnie też jest ten problem. Nie mam płaskiego lusterka a zaokrąglone i zwęża się do zewnątrz.

 

Ale te lusterka moje mają takie 4 przyssawki. Trzyma się to stabilnie.

 

Edit: poszedłem zmierzyć i nie mam 18 a 17 cm grubości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

 

Ale te lusterka moje mają takie 4 przyssawki. Trzyma się to stabilnie.

Na Vectrze nie chciało się stabilne trzymać, musiałem modyfikować, na peżota jeszcze nie przymierzałem, ale czuję że bez kombinowania nie obejdzie się

 

wysłane z tableta

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem długość pasków. Rozłożone na płasko mają około 40 cm długości.

 

Teraz zmierz po tym łuku w najgrubszym miejscu od górnej do dolnej krawędzi i będziesz miał odpowiedź czy te moje się nadają.

 

Pamiętaj, że u mnie w C4P też jest taki łuk a nawet większy. U mnie w najbardziej wysuniętym miejscu jest około 18 cm głębokości

 

Dzięki Jacku00 za zmierzenie. Niestety, u mnie odległość po zewnętrznym łuku to 45 cm, więc pasek musiał by mieć pewnie minimum 47cm.. No i jeszcze są 2 dodatkowe przeszkody. Zauważyłem, że o ile od góry jest szpara między szkłem llustra a krawędzią, w którą można wsadzić uchwyt, to od dołu, to mniejsze lusterko na martwe pole - nie jest ruchome i nie ma szpary, Tam się nie da wsadzić uchwytu..

Druga przeszkoda, jest taka, że nieruchoma, dolna część zawiasu sięga prawie do połowy szerokości lusterka i jeśli nie udało by się wyłączyć automatu do składania lusterka, to mógłbym pasek dopiero założyć w połowie szerokości lusterka, tak żeby nie łapał za dolną, nieruchomą część zawiasu. 

 

Więc chyba wszystkie lusterka które mają paski obejmujące lusterko - odpadają. Wygląda na to że będę musiał iść albo w ten model, który ma Commander, albo ten podlinkowany przez Elvisa, który łapie lusterko tylko od góry. (http://www.frankana.de/search.do?search=136%2F708)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 ten podlinkowany przez Elvisa, który łapie lusterko tylko od góry. (http://www.frankana.de/search.do?search=136%2F708)

 

miałem dwa lusterka zaciskane na krawędzi - żadne nie uzyskało mojej akceptacji , na szczęście dało radę oddać je w sklepie 

 

po prostu telepały się jak liscie osiki , jedno miało pasek opasujący lusterko , gdyby nie ten pasek to by spadło 

 

http://sklep.kena.pl/product_info.php?cPath=74_71&products_id=2508

 

argus i colt special to praktycznie to samo g00wno 

 

http://sklep.kena.pl/product_info.php?cPath=74_71&products_id=2433

 

eclipse nie próbowałem 

 

http://sklep.kena.pl/product_info.php?cPath=74_71&products_id=513

 

super reich wygląda jeszcze słabiej 

 

http://sklep.kena.pl/product_info.php?cPath=74_71&products_id=539

 

XXL wygląda dosyć ciekawie - nie widziałem go jednak w akcji 

 

http://sklep.kena.pl/product_info.php?cPath=74_71&products_id=286

 

excelent jak na razie wygrało stabilnością i jedną dodatkową zaletą - można "bazę przyczepić na początku sezony i jeździć do końca, a same patyki z lusterkami zakładać szybko na wyjazdy 

 

http://sklep.kena.pl/product_info.php?cPath=74_71&products_id=1240

 

 

firmę KENA przepraszam za bezpardonowe wykorzystanie ich linków do moich niecnych celów, ale macie fajny wybór w jednym miejscu i super obsługę , zasługujecie na promowanie 

 

LZA - niestety okrągłe lusterka to zmora i ciężko dobrać coś firmowego uniwersalnego , ja do vectry długo dopasowywałem , bo wydania 150 euro na dedykowane nie potrafiłem sobie wytłumaczyć , a po podliczeniu starań i pracy wyszło by niewiele drożej i na pewno szybciej i lepiej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lza, ja mam (jak widać w opisie) Peugeota od niedawna i tam z lusterkami był podobny problem, jak u Ciebie. Lusterka na pskach trzymały się do pierwszego większego podmuchu wiatru. W końcu pojechałem po kilku sprzedawcach przyczep, aż wylądowałem w Bieruniu u Klai. Goście, ze względu na problem doboru, poświęcili mi blisko 2 godziny na dobór lusterek. W ostatecznym rozrachunku mam te na paskach na drzwi. Ale mogłem przymierzyć całą masę różnych lusterek i miałem pewność, że inne po prostu nie pasują. Co do składania lusterek - u mnie się też składają, ale chcę pogadać na przeglądzie, żeby mi tą funkcjonalność wyłączyli. To się da. A chcę wyłączyć ze względu na zimę i możliwość przymarznięcia. Sam o tym nie pomyślałem, ale Marko6 mi podpowiedział o takiej ewentualności. Więc radzę podjechać do Bierunia - z Krakowa nie masz aż tak daleko. A może i w Krakowie znajdziesz takiego sprzedawcę, który będzie miał większy wybór lusterek i pomoże Ci dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będę się skłaniał ku temu modelowi na drzwi z paskiem. Całkowicie automatycznego składania lusterek bym nie chciał wyłączać, z tego względu, że wiadomo jak ciasno jest w Krakowie - jestem co dzień i musiałbym latać dookoła samochodu i je składać i rozkładać.. Jeśli by się okazało, że lusterka w jakiś sposób cierpią od zamarzniętego śniegu/wody, to wolał bym jakieś kieszonki-pokrowce na nie kupić/dorobić - na razie nic się nie dzieje, teoretycznie chyba powinny być na to odporne, ale fakt że zim coś ostatnio tu gdzie mieszkam nie ma - ostatnia była w 2010/2011 ;)

 

Te lusterka na drzwi chyba nie blokują w żaden sposób składania lusterek? Do Bierunia mam ze 100km w jedną stronę, trochę daleko jak tylko po zakup lusterka - jednak taniej byłoby paczkomatem i ewentualnie gdyby nie pasowały zwrócić ;). Na razie to nawet nie jestem pewien czy w ogóle będę przyczepkę kupował, więc na razie prowadzę rozważania czysto teoretyczne, ale jak już decyzja padnie, to przynajmniej będzie wiadomo na jakich lusterkach się skupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego wyłączania, to chodzi wyłącznie o wyłączenie składania lusterek przy zamykaniu samochodu. Elektryczne składanie pozostaje w funkcjonalności, tylko musisz po prostu przed wyjściem sam "kliknąć" w odpowiedni guziczek. Jak tego nie zrobisz, to po zamknięciu auta, po prostu zostaną otwarte. Nie wiem, jak u Ciebie, ale w niektórych autach jest możliwość zrobienia czegoś takiego, że po zamknięciu auta z pilota należy przytrzymać dłużej guzik zamykania i wtedy lusterka również się składają, ale robisz to świadomie, a nie automat równoczesny z zamykaniem drzwi. To oczywiście musi przewidywać producent, więc odpowiedzą ci w autoryzowanym serwisie o szczegółach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lza, ja mam (jak widać w opisie) Peugeota od niedawna i tam z lusterkami był podobny problem, jak u Ciebie. Lusterka na pskach trzymały się do pierwszego większego podmuchu wiatru. W końcu pojechałem po kilku sprzedawcach przyczep, aż wylądowałem w Bieruniu u Klai. Goście, ze względu na problem doboru, poświęcili mi blisko 2 godziny na dobór lusterek. W ostatecznym rozrachunku mam te na paskach na drzwi. Ale mogłem przymierzyć całą masę różnych lusterek i miałem pewność, że inne po prostu nie pasują. Co do składania lusterek - u mnie się też składają, ale chcę pogadać na przeglądzie, żeby mi tą funkcjonalność wyłączyli. To się da. A chcę wyłączyć ze względu na zimę i możliwość przymarznięcia. Sam o tym nie pomyślałem, ale Marko6 mi podpowiedział o takiej ewentualności. Więc radzę podjechać do Bierunia - z Krakowa nie masz aż tak daleko. A może i w Krakowie znajdziesz takiego sprzedawcę, który będzie miał większy wybór lusterek i pomoże Ci dobrać.

Ile Cię wyszły lusterka ? Daj jakieś fotki albo linka jak masz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam  EXCELLENT VIEW i nie narzekam, w Galaxy pasują , W Opel Omega pasują, w Passacie B5 fl pasują. Są stabilne, dość duże i sporo w nich widać, mają spore możliwości ( dostosowanie do szerokości budy, dzięki długim dość ramionom) i jak chris pisze, baza zostaje patyki ze szkłami wyciągasz i luzik :) Trzeba pamiętać tylko o dokręceniu śrubek. W pierszej trasie co z TIR-em się minąłem to mi się szkło składało :)

No i z przepisami w wątku nie idzie, a o lusterkach na forum jest tyle, że...Kristofer zresztą podlinkował :)

Edytowane przez AgaMar (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One się już w tym wątku pojawiły:

http://sklep.kamperek.com.pl/pl/p/Lusterka-lusterko-do-holowania-przyczep-SMAT/354

 

Cena nie była mała - podobna jak w tej ofercie (dokładnie już nie pamiętam). Jednak bracia Klaja pamiętają, że kupowałem u nich przyczepę i poza cierpliwością w doborze lusterek jeszcze mi dali upust. Tak, że bardzo mile wspominam spotkanie. A dzięki nim miałem na moim samochodzie przynajmniej z 5 różnych rodzajów, których nie kupiłem. Każde były zamontowane jak należy i przeprowadzane testy wytrzymałościowe :) Teraz jeżdżę z lusterkami bez większych obaw. Niestety, przy większym wietrze (również przejazd autostradą) lekko zmieniają ustawienia i trzeba je wcześniej ustawić nieco szerzej. Ale w sumie jestem zadowolony. A... jeszcze ktoś pisał, że zakłada się i zdejmuje całe lusterka, to później nie trzeba korygować. Nie do końca to jest prawda. Raz, że leżąc czasem się coś na nich oprze (jak jadą w bagażniku), ale też i sposób mocowania nie daje 100% pewności, że za każdym razem zamontujesz je identycznie. Więc pewne korekty muszą być. Przy tym wyciągu nie ma szans, żeby robić to samodzielnie. Przydaje się osoba na miejscu pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat mam takie najtańsze jak na foto ale musiałem je nieco zmodyfikować tzn. lekko podpiłować zaczepy i stosuję " wspomaganie "  pasków tzn po założeniu lusterek owijam dodatkowo taśmą izolacyjną po krawędziach pasków które przyklejają je do obudowy lusterka ; przyznaję , że trochę to lipnie wygląda bo taśma przechodzi przez lustra samochodu ale mi to zupełnie nie przeszkadza bo podstawą są lusterka dodatkowe : lewe ustawiam tak ,że widzę cały bok przyczepy i daleko poza ; w prawym widzę koło przyczepy i kilka metrów poza przyczepą ; przejechałem z tym patentem przez lata już kilkadziesiąt tysięcy km po całej Europie i się sprawdza  :)

Bez dodatkowych lusterek nie wyobrażam sobie jazdy z przyczepką.

Pozdrowionka :hej:

 

post-4393-0-18612800-1483372597_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam takie z Juli i fakt, że trochę się trzęsą ale jednak poprawiają widoczność. U mnie oryginalne gumy rozleciały się po 3 sezonach więc wymieniłem w tym roku na zwykłą czarną szeroką gumę z pasmanterii i wiążę na supeł. Trzyma lepiej niż te paski i mam 100% pewność, że tak szybko nie pęknie jak oryginalne szczególnie po 2-3 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam takie z Juli i fakt, że trochę się trzęsą ale jednak poprawiają widoczność. U mnie oryginalne gumy rozleciały się po 3 sezonach więc wymieniłem w tym roku na zwykłą czarną szeroką gumę z pasmanterii i wiążę na supeł. Trzyma lepiej niż te paski i mam 100% pewność, że tak szybko nie pęknie jak oryginalne szczególnie po 2-3 latach.

Moje przed przeróbką i ,, patentem " z taśmą też dostawały trzęsiawki  chyba było to spowodowane tym ,że się niezbyt dobrze opierały tymi wystającymi króćcami , jak je trochę zeszlifowałem + taśma to jest spoko nawet przy mijance z tirem :skromny::hmm: a guma od majtek i kawałek drutu oraz taśma izolacyjna to podstawa karawaningu i proszę się nie śmiać młodzi adepci bo z czasem sami się przekonacie że tak jest :hehe: 

Pozdrowionka :hej:

Edytowane przez janm (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wymyśliłem złoty środek ...

Smartfon + kijek selfi.

Oryginalne prawda?

Wprost genialne rozwiązanie :hehe: tylko pamiętaj .... wszystko na taśmę izolacyjną :]:ok::hej: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.