Jump to content
Maciek 1970

Obowiązkowe lusterka we Francji?

Recommended Posts

Maciek 1970

Napiszcie proszę czy we Francji i Niemczech są przepisy mówiące o obowiązkowym używaniu nakładek na lusterka do ciągnięcia przyczep? Coś takiego wyczytałem w Polskim Caravaningu.

Edited by Maciek 1970 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Jak się ma to do konwencji wiedeńskiej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Jak się ma to do konwencji wiedeńskiej?

 

podobnie jak przestrzeganie lokalnych przepisów  :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

podobnie jak przestrzeganie lokalnych przepisów  :]

Czyli apteczka w Niemczech obowiązkowa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970

A jak w tych krajach z egzekwowaniem tych przepisów , czyli czy się policja czepia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Tak jak sporo informacji pochodzących z PZM Travel tak samo te są mało precyzyjne i ciężko polecić, żeby ktoś się nimi sugerował.

W Niemczech maksymalna prędkość podana dla aut z przyczepą na autostradzie to 80 km/h, dopiero po przejściu dodatkowego badania technicznego można jeździć do 100 km/h - ale o tym się nie wspomina, a mało która przyczepa z Polski takie badania ma aktualne.

 

Napiszcie proszę czy we Francji i Niemczech są przepisy mówiące o obowiązkowym używaniu nakładek na lusterka do ciągnięcia przyczep? Coś takiego wyczytałem w Polskim Caravaningu.

 

W większości krajów przepis odnośnie lusterek jest podobny - u nas przepis ten stanowi, że pojazd samochodowy wyposaża się w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu. Czyli jeżeli przyczepa jest szersza od samochodu to takie lusterka należy posiadać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Najtańsze lusterka kosztują 20 zł jaki problem założyć dla świętego spokoju? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970

Lusterka mam , ale stwierdziłem ,że bez nich widoczność prawie taka sama jak z nimi i jadąc przez Czechy ściągnąłem bo był taki wiatr , że gumki nie mogły ich utrzymać. Do Włoch dojechałem bez i więcej nie zakładałem.


Tak jak sporo informacji pochodzących z PZM Travel tak samo te są mało precyzyjne i ciężko polecić, żeby ktoś się nimi sugerował.

W Niemczech maksymalna prędkość podana dla aut z przyczepą na autostradzie to 80 km/h, dopiero po przejściu dodatkowego badania technicznego można jeździć do 100 km/h - ale o tym się nie wspomina, a mało która przyczepa z Polski takie badania ma aktualne.

 

 

W większości krajów przepis odnośnie lusterek jest podobny - u nas przepis ten stanowi, że pojazd samochodowy wyposaża się w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu. Czyli jeżeli przyczepa jest szersza od samochodu to takie lusterka należy posiadać.

Szersza mierząc z lusterkami czy bez? :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Jeżeli masz przyczepę szerszą niż rozstaw lusterek to nie masz niezbędnej widoczności do tyłu -  czyli rozstaw dodatkowych lusterek powinien być większy od szerokości przyczepy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Szersza mierząc z lusterkami czy bez? :hmm:

bez lusterka, lusterko aby zapewniać widoczność musi wystawać poza obrys. To tak jak zwykłe lustra do jazdy solo miał wewnątrz na desce rozdzielczej.

@Daniel,

Do konwencji Wiedeńskiej ma się to tak, że jeździmy tak jak u Nas a u nas musisz je mieć i już (w rozumieniu szerokość auta vs. szerokość cepki, u Ciebie kumam, że może nie być takiej potrzeby). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Witam!

Fizyki się nie oszuka. Jeśli holownikiem jest "Peugeot 3008", a przyczepą "DETHLEFFS 430 DB", to przepis stanowi tu wyraźnie i tak, jak Koledzy napisali: lusterka mają być. Nie liczą się osobiste wrażenia, tylko realna widoczność do tyłu, a tej w dostatecznym zakresie tu brak. Samochód ma delikatnie ponad 180 cm szerokości, a przyczepa pewnie ok. 220 cm lub więcej, więc o czym mowa :niewiem:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maciek 1970

Auto z lusterkami ma  212 , a więc różnica nie do zauważenia. W lusterko z lewej wijdzę tak samo jak bez nakładki , a z prawej trochę lepiej ale bez szału, więc woziłbym je tylko ze względu na policje , a nie bezpieczeństwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Może lepiej porównaj szerokości lusterek tam gdzie patrzysz a nie odległość od ramki do ramki. Z tego co piszesz, to prawdopodobnie te Twoje dodatkowe lusterka też nie zapewniają prawidłowej widoczności z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Auto z lusterkami ma  212 , a więc różnica nie do zauważenia. W lusterko z lewej wijdzę tak samo jak bez nakładki , a z prawej trochę lepiej ale bez szału, więc woziłbym je tylko ze względu na policje , a nie bezpieczeństwo.

No to spróbuj cofnąć na praw lustro ostro się łamiąc i patrząc tylko w lusterka w samochodzie bez dodatkowych. :] 

W ciężarowym są ogromne lusterka plus mniejsze dające jeszcze większy kąt widzenia a mimo to niejednokrotnie

trzeba się wychylić przez okno bo i tak róg naczepy się traci (cofając na prawe lustro) , dlatego każdy kierowca stat się cofać na lewą stronę.

Pamiętaj więcej widoczności nigdy za dużo, nie wiesz kiedy może się przydać. Lusterka zakładaj dla siebie nie dla policji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...