Skocz do zawartości

gdzie aku w hobby 540


mrrruczek2

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Łukasz nie masz w swoim elektobloku wejścia pod akumulator - jedyne rozwiązanie to wpięcie go tam gdzie wchodzi ci zasilanie do elektrobloku z auta od 9 pinu - tylko pamiętaj ze nie będziesz miał ładowania - ale docelowo to bedziesz mial i tak solara ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli moge Tobie coś zasugerować to załóż jeden swój temat z pytaniami do swojej cepki. Bedziesz miał tyle pytań że za pare dni w każdym dziale co drugie pytanie bedzie Twoje a i tak zawsze ktoś Ci odpisze ,,przecież już było, poszukaj,, :) a tak wszystko bedziesz miał zusamen do kupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie jakieś zdjęcie to pewnie się mądrzejsi ode mnie wypowiedzą. Bez zdjęć i modelu energobloku to sam wiesz...

 

W Hobby jest jeszcze moduł sterujący oświetleniem ale nie wiem czy model Łukasza się na to łapie. Jak tak to sprawa jest prosta. Widziałem gdzieś linka na niemieckim forum do schematu łącznie z numerami części / urządzeń jakie są oryginalnie montowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcia tego energobloku, najlepiej od lewej strony(jak wykręcisz), myślę że jeśli producent nie przewidział wyprowadzeń to znajdą się miejsca na dolutowanie/dołączenie przewodów. Pomysł Bartka na chwilę obecną jest najprostszy i najszybszy, nie wiem jak się sprawdzi na dłuższą metę jak dorzucisz ładowanie aku z 220V, solar i ładowanie z 13pin

Edytowane przez maciejkos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli moge Tobie coś zasugerować to załóż jeden swój temat z pytaniami do swojej cepki. Bedziesz miał tyle pytań że za pare dni w każdym dziale co drugie pytanie bedzie Twoje a i tak zawsze ktoś Ci odpisze ,,przecież już było, poszukaj,, :) a tak wszystko bedziesz miał zusamen do kupy

popieram z autopsji wiem, że to najlepsze wyjście - z czasem sam zaczniesz się gubić w swoich tematach, a tak wszystko masz w jednym miejscu (ja tyż jak Ty zaczynałem, później poprosiłem MODeratorów o scalenie wątków w jeden-udało się i jestem zadowolony-POLECAM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białogard-u temat tyż już się kręci od kilku stron w Twoim temacie :skromny: , a mówię Ci lepiej by było dla Ciebie mieć te wszystkie wiadomości w jednym temacie - bo nie wszystko będziesz w stanie zrobić na bieżąco a po jakimś czasie zapomnisz o części (jak nie większości) rad i miejsc (tematów) w którym akurat "to" było poruszone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, elvis nie ładne to było :(.

Nie jesteś na forum od dziś.

Nie weźmiesz szukajki w łapę i poszukasz i zakładasz nowy temat ale kolegów którzy chcą rada posłużyć na poczatku ganisz :(, słabe to.

 

Jak wiesz, nie model przyczepy jest ważny tylko konkretny energoblok a ty nawet nie raczyłeś napisać jaki masz lub fotkę dać.

 

W związku z tym odpowiem Ci rzeczowo i najdokładniej jak się da:

- w miejsce do tego przeznaczone lub poprzez modyfikację istniejącej instalacji. Jak i gdzie, poszukaj w dziale bo już to było i Twój problem nie jest pierwszym na forum. 

 

 

A temat skoro taki jesteś niegrzeczny powieniń trafić do kosza i już.

 

co do:

 

Zobaczcie jak zaśmiecacie temat takimi tekstami a zwracacie mi uwagę by w jednym temacie pisać

zobacz jak ty zaśmiecasz całe forum takimi tematami zamiast napisać w konkretnym 

 

 

a zwracacie mi uwagę by w jednym temacie pisać

Ty również zawracasz Nam dupę aby Ci odpowiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie napisałem nic o energobloku jaki jest bo narazie nie ma czasu żeby rozebrać to. Szanuje czas i pomoc każdego dlatego przepraszam jeśli ktoś poczuł się urażony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie (540UK) wrzuciłem akumulator do szafki obok pieca, tak zeby blisko było do centrali elektrycznej - tam prądy biegają typu 20 amper więc wcale nie małe - i potem:

akumulator na wejście AKU w regulatorze od solarów (znów - duże prądy więc regulator 30 amperowy) do tego solary do wejścia SOL w regulatorze od solarów, a potem wyjście z regulatora podłączyłem krótkim grubym kablem do zacisku na którym normalnie pojawia się prąd ładujący z samochodu - ale nie do puszki z przodu przyczepy tylko bezpośrednio w wejście na zasilaczu.

 

Potem zasilacz ogarnia już problem odpięcia instalacji akumulatorowo/solarowej w momencie podłączenia 230v do przyczepki, i rozsyła napiecie wszędzie gdzie potrzeba.

 

Nie mam na ten moment doładowywania aku z samochodu, zastanawiam się czy w ogóle do tego podchodzić bo solary odpukać ten sezon dały radę bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.