Skocz do zawartości

Obowiązkowe trzynastostykowe gniazdo elektryczne haka?


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem po zestawach i nie rzuciło mi się w oczy. Wierze że jak zapytam to każdy będzie miał w ofercie, ale zanim dowiedziałem się ze takie coś by mi się przydało to nie dostrzegłem nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

1 godzinę temu, jacek00 napisał:
1 godzinę temu, Piotrekm13 napisał:
Dzięki za informację. Wcześniej nie wpadłem na to że dobrze by było mieć odłączane przeciwmgłowe podczas jazdy z przyczepą.
Zdziwiło mnie to że producenci haków nie oferują takiego czegoś, bo to powinien być prawie standard przy gniazdach 13-pinowych.
Jeśli chodzi o gniazdo z linka to wydaje się że Thule by nie podpisywał się pod byle czym...

Ale jak nie oferują? Chyba każdy producent oferuje tego typu gniazdo

Chyba tu chodzi o to że nie każde gniazdo ma taka opcję. Tanie gniazda z marchewki nie mają w ogóle, te nieco droższe mają w postaci blaszek lub mikrostyków.  To rozłączanie można rozwiązać też poprzez podanie sygnału masy na pin 12 i przekaźnik,  albo tak jak pisałem wyżej. 

Edytowane przez PolariS (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tak przewrotnie:

1. Kiedy ostatnio używaliście przeciwmgielnego w samochodzie?

2. Kiedy ostatnio używaliście przeciwmgielnego jadąc z przyczepą?

3. Czy nawet jadąc z przyczepą na przeciwmgielnym zapalonym w samochodzie, odblask światła od przyczepy tak bardzo przeszkadza? Czym to się różni od dwóch świateł stopu (oprócz czasu świecenia)? Nawet jeżeli przeszkadza, to czy lusterko wewnętrzne nie jest odchylane?

I nie piszę tego, by zniechęcać do zastosowania dobrego rozwiązania, po prostu uważam, że używanie przeciwmgielnego jest bardzo sporadyczne a i ewentualna uciążliwość jest mała.

IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chris_66 napisał:

Wygodniej dać moduł. Steruje pmgielnymi bez kombinacji ze stykami

Wygodniej ?  Moim zdaniem nie, bo i tak musisz łączyć 2 razy (moduł wiązka, moduł gniazdo) a i tak finalnie nie widać różnicy, więc po co płacić ponad 100 pln za moduł, lepiej zainwestować w gniazdo, mówię tu oczywiście o autach które tego modułu nie wymagają.  

 

1 godzinę temu, lbuster napisał:

To ja tak przewrotnie:

Nie używam raczej tych świateł, nie mam z przodu w aucie (jak miałem w jednym to wywaliłem i dałem w to miejsce dzienne) a z tyłu robiąc obecne auto zrobiłem rozłączanie p,mgielnego bo gniazdko miało to czemu nie użyć tej funkcji. A czy światła użyję.... chyba na przeglądzie, będę musiał tylko w przyczepie je zrobić bo diagnosta na poprzednim wspominał że przydałoby się.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotrekm13 napisał:

Jeśli chodzi o gniazdo z linka to wydaje się że Thule by nie podpisywał się pod byle czym...

Nie twierdzę, że to jest złe gniazdo (nie wnikam, kto je firmuje), ale dalej uważam, że dwie gołe blaszki robiące za wyłącznik, nigdy nie będą lepsze od prawdziwego mikro-włącznika w tym miejscu.
Co do firmowych wyrobów, to jakiś czas temu, Mercedes "podpisał się" autorsko wypuszczając dwa modele samochodów, które korodowały będąc jeszcze na taśmie montażowej. Podobne przykłady można mnożyć i nie sądzę, aby Thule było pod tym względem wyjątkiem.
Ot, takie czasy. Na szczęście jesteśmy kowalem własnego losu i sami decydujemy, co kupimy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, PolariS napisał:

Wygodniej ?  Moim zdaniem nie, bo i tak musisz łączyć 2 razy (moduł wiązka, moduł gniazdo) a i tak finalnie nie widać różnicy, więc po co płacić ponad 100 pln za moduł, lepiej zainwestować w gniazdo, mówię tu oczywiście o autach które tego modułu nie wymagają. 

Nie używam raczej tych świateł, nie mam z przodu w aucie (jak miałem w jednym to wywaliłem i dałem w to miejsce dzienne)...........

dobre gniazdko kosztuje 60-80zł (takie co to trochę popracuje z dodatkowym wyłącznikiem) , moduł to powiedzmy 120 zł i możesz dać każde gniazdko z marketu jak posępisz bardzo

a sterujesz modułem banalnie, pierwsze załączenie - wszystkie pmgielne, drugie załaczenie - gaśnie w aucie i zostaje w budce

 

Pmgielne z przodu to ważna sprawa, przynajmniej dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, chris_66 napisał:

Pmgielne z przodu to ważna sprawa, przynajmniej dla mnie

Ja miałem na myśli wygodę montażu.  

Z używaniem przednich mgieł za dużo kłopotu dla mnie a za mało zysku,  rzadko są u nas mgły takie żeby tego używać a w warunkach dobrej widoczności robią więcej szkód niż zysku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam i przednich i tylnych przeciwmgłowych . Z przyczepą jeżdżę w nocy ze względu na mały ruch i przednich używam również jadąc krętą drogą . Montując moduł haka  trzeba go wpiąć szeregowo w obwód pm jak i wyłącznik w gnieździe .Gniazdo z wyłącznikiem jest tańszym rozwiązaniem . Co do trwałości tego wyłącznika jest tak trwały jak gniazdo . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jacekzoo napisał:

Co to daje? ? oprócz oślepiania tych z naprzeciwka?

+ 10 do samopoczucia oślepiacza ;)

kolega zapewne powołuje się na przepis o możliwości używania przednich świateł przeciwmgielnych w warunkach normalnej przejrzystości powietrza , owszem można ale droga musi być oznaczona znakiem T-6 .

co do tylnych świateł przeciwmgielnych to można używać ich jak widoczność spadnie poniżej 50 m , ile to jest ? połowa odległości pomiędzy słupkami pikietażowymi na drodze .

ja w swojej dwudziestoparoletniej karierze kierowcy i przejechaniu ponad 1,5 mln km miałem takie warunki może ze trzy razy.

ale używam przeciwmgielnych, najczęściej podczas badania na SKP :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

+ 10 do samopoczucia oślepiacza ;)

kolega zapewne powołuje się na przepis o możliwości używania przednich świateł przeciwmgielnych w warunkach normalnej przejrzystości powietrza , owszem można ale droga musi być oznaczona znakiem T-6 .

co do tylnych świateł przeciwmgielnych to można używać ich jak widoczność spadnie poniżej 50 m , ile to jest ? połowa odległości pomiędzy słupkami pikietażowymi na drodze .

ja w swojej dwudziestoparoletniej karierze kierowcy i przejechaniu ponad 1,5 mln km miałem takie warunki może ze trzy razy.

ale używam przeciwmgielnych, najczęściej podczas badania na SKP :lol:

Popieram, przejechałem dużo więcej ale użyłem podobnie, nie było takiej potrzeby i dlaczego policja nie reaguje na nieprawidłowe używanie tych świateł. Nie raz zostałem oślepiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.