Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś będąc pod domkiem, zauważyłem w osi 4 kalamitki, po 2 na stronę. Pytanie do czego one służą? Jak dla mnie dziwne.

No i jeszcze sprawa 2 : hamulce.

Podczas cofania czuję wyraźny opór przyczepy, później jest "klik" i toczy się lekko. Po zatrzymaniu, i ruszeniu do przodu, znów jest lekkie szarpnięcie, tak jakby ktoś chwilę czepę przytrzymał i po "klik'u" już jedzie lekko, aż

do następnego zatrzymania. Czyto prawidłowe czy coś trzeba naprawić?

Opublikowano

Kalamitki służą do smarowania urządzenia najazdowego. Co do sprawy hamulców to też podczas ruszania po hamowaniu czuję lekki opór. Spowodowane jest to tym, że najazd jest wciśnięty i hamulce zaciśniete, podczas ruszania tłok zostaje wyciągnięty i hamulce zwolnione.

Opublikowano

Ok, sprawa hamulców wyjaśniona. :ok:

Co do kalamitek - na dyszlu - są 2 to wiem, służą właśnie do smarowania urządzenia najazdowego. Jedna mnie chodzi o kalamitki, które zamontowane są na osi. Podejrzewam że moja czepa jest zawieszona na drążkach skrętnych, ale pierwszy raz widzę żeby na osi były kalamitki. :slina:

Opublikowano

Jak widać kolega Yabulon, choć chętny do pomocy nie bardzo zrozumiał co przeczytał.

Po pierwsze co do kalamitek w osi służą one do smarowania połączeń części ruchomej (wahacza) z resztą osi.

Po drugie co do cofania i "kliknięcia" o którym piszesz to normalny sposób działania mechanizmu zwalniającego hamulce podczas cofania kiedy to działa urządzenie najazdowe, gdyby tego nie było cofanie z przyczepą było by niemożliwe. Jedynie w starszych modelach przyczep nie ma tego mechanizmu tylko hak blokujący najazd. :slina:

Opublikowano
Jak widać kolega Yabulon, choć chętny do pomocy nie bardzo zrozumiał co przeczytał.

A rzeczywiście . Sorki, ale jakoś zasugerowałem się hamulcami i stąd moja pomyłka :slina:

Opublikowano

Dziękuję, zatem smarownica w dłoń i jazda :]

 

Smutną wiadomością jednak jest to że muszę wymienić opony :slina: , jedna się poddala i kord puścił :ok:

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwólcie, że na moment reanimuję ten temat (zamiast zaczynać nowy w tej samej kwestii). Chodzi mi o to kliknięcie przy cofaniu - otóż ja też je odczuwam i też myślałem, że to kwestia związana z hamulcami. Wy jednak piszecie, że jest to jednorazowe, a ja słyszę takie kliknięcie/szczęknięcie regularnie co jakiś czas (co 1-2 obroty kół).

Czy to po prostu dlatego, że są różne rozwiązania zwalniające hamulec przy cofaniu i może tak być, czy mam się zacząć martwić? Dodam, że właśnie odebrałem przyczepę z przeglądu i wszystko w podwoziu było OK.

Opublikowano
ja słyszę takie kliknięcie/szczęknięcie regularnie co jakiś czas (co 1-2 obroty kół
Przy jednostajnej jeździe do tyłu czy przy manewrowaniu?
Opublikowano

Nie jestem pewien, czy rozumiem pytanie. Bo wiadomo, że z przyczepą nie jeździ się raczej dużo jednostajnie do tyłu, tylko cofa się podczas manewrowania, dlatego nie łapię tego rozróżnienia. :ok: Jeśli jednak mówiąc "manewrowanie" masz na myśli jazdę powoli i z dużymi skręceniami, ale zarówno do przodu jak i do tyłu to odpowiadam - te niepokojące kliknięcia słychać tylko przy poruszaniu się do tyłu. Przy jeździe do przodu nic nie słychać.

Gdzieś czytałem, że przy pchaniu przyczepy do tyłu pod wzniesienie, system zwalniający hamulce może nie pracować prawidłowo, ale nie wiem ile w tym prawdy...

Dodam też, że mając stabilizator na zaczepie, zawsze go zwalniam przy manewrowaniu.

Opublikowano

Otóż różnica drogi kolego polega na tym że przy cofaniu jadąc jednostajnie siła napierania na suwadło urządzenia najazdowego jest w miarę stała a co za tym idzie hamulce są cały czas zwolnione. Natomiast podczas cofania przy manewrach nacisk na suwadło się zmienia a to z kolei powoduje to że układ rozblokowujący hamulce działa wielokrotnie (mimo tego że przyczepka cały czas cofa). Natomiast nie ma to nic wspólnego ze stabilizatorem. Mam stabilizator ALKO i w zasadzie nigdy podczas manewrowania go nie rozblokowywuje z czystego lenistwa (to zalecenie producenta ma na celu zmniejszenie zużycia okładzin ciernych oraz ułatwienie manewrów).

Opublikowano

Oj kolego Mrsulki, skąplikowałeś te hamulce bezwładnościowe.Jazda do tyłu przyczepy jest możliwa dzięki układowi szczęk hamulcowych (jedna współbieżna druga przeciwbieżna) i amortyzatorowi w urządzeniu najazdowym.Stabilizatora do tego rzeczywiście nie mieszajmy.

Opublikowano

madmir, nie wiem czy zwróciłeś uwagę na temat na jaki toczy się dyskusja chodzi o klikanie przy cofaniu. Umiesz wytłumaczyć koledze prościej proszę też chętnie poczytam.

Opublikowano

Mrsulki, teraz rozumiem co miałeś na myśli. Dzięki za wyjaśnienie, ale teraz nie jestem już pewien, czy rzeczywiście ten dźwięk słychać podczas ciągłej jazdy czy przy każdym ruszeniu po zatrzymaniu... Przy najbliższej okazji sprawdzę i dam znać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.