Skocz do zawartości

Dębica Frigo HP 2 vs Goodyear Ultra Grip 9


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opony klasy PREMIUM są zdecydowanie lepsze od budżetówek . Kupno opon do auta jest zawsze uwarunkowane jego masą ,osiągami,a przede wszystkim wymaganiami homologacyjnymi producenta.

 

Czym konkretnie są lepsze? Bo jedyny parametr jaki jest istotny (droga hamowania) jest zdecydowanie* gorszy w oponie klasy premium niż w dębicy HP, która jest podobno oponą budżetową. Parametry obciążenia opony i indeks prędkości porównuję identyczne, zgodne z wymaganiami producenta samochodu. (w moim przypadku 96 H). Szukałem i nie mogę znaleźć nic, co by uzasadniało 500zł więcej. Wygląda na to, że producenyt nie jest w stanie udowodnić wyższosći produktu premium nad budżetowym, gdyby mógł z pewnością by coś w tym temacie napisał, hociażby pohwalił by się, że opona X jest lepsza od opny Y ponieważ droga hamowanie jest o Z metrów krótsza. Niestety nic w tym temacie nie ma.

Mam podejrzenie, że podobnie jak to jest w wielu przypadkach, ten sam produkt dostaje inną nazwę, wyższą cenę i ma być przez to postrzegany jako lepszy. Typowy zabieg marketingowy. Dlatego mam wątpliwości.

 

*) nie wiem czy zdecydowanie, bo wartości liczbowe są ukrywane przed kupującym

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem już kilka kompletów opon zimowych Dębica, zresztą kupuje je od kilkunastu (rożnego rodzaju)  lat nigdy nie miałem żadnych problemów z jazdą czy problemami w śniegu

lub na oblodzonych drogach. A kupuje je dlatego że są po prosu tanie i jak dla mnie w zupełności wystarczają, być może gdybym jeździł autem w góry

na narty czy inne ekstremalne wycieczki wtedy może nie były by najlepsze, ale w koło komina są OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam przy drodze gruntowej, regułą jest, że jesienią po opadach deszczy wyjeżdżone są duże nierówności/zagłębienia i oczywiście przed zimą nie jest ona równana.

​Przychodzi zima i opady śniegu i się zaczyna dziać: wielu nie daje rady ruszyć z tych dołów.

​Więc zdarzyło się kilka razy, że ja na wielosezonowych Dębicach wyciągałem auta z wypasionymi zimówkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... odnośnie opon marki Dębica - niniejsze opony model Frigo (z różnych serii)  mieliśmy w samochodach służbowych, po 2 sezonach eksploatacji - popękane poszycia opon. Bieżnik ok 4,5 mm - a opony na utylizację.

Opony Dębicy konkurencyjne cenowo w stosunku do pozostałych marek, lecz niestety jakość marna.

Ciężko w związku z powyższym wspierać rodzimą produkcję.

 

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta służbowe po 100 tyś km przebiegu rocznie :hmm:  nawet opony z tytanu by nie wytrzymały  :oslabiony:

Przebieg roczny ok max 20 tyś. km - na 2 kompletach (letnie + zimowe).

Po 2 sezonach - na oko opony miały przejechane ok 20 tyś.

TOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś kolega (wulkanizator) pokazywał mi jak siedziałem u niego na piwku jaka jest różnica miedzy Pramium a budżetową z tej samej fabryki.

 

Nie pamiętam już dokładnie jakie to były ale nie to jest istotne.

 

Chodziło o to, że poprzedni model Premium (nazwijmy go A) był już wycofywany i zastąpiony modelem A1.

W tym momencie marka budżetowa tego koncernu wprowadzała nowość na rynek o nazwie B. Tylko to B było dokładnie modelem A z premium (ten sam bieżnik, parametry itd).

 

Majac linię produkcyjną nie pozbywają się tak szybko form, badań, testów. Zmieniają tylko nazwę na inną i poszczają klasę niżej jako nowość.

 

Każda opona zanim wejdzie na rynek wymaga badań, homologacji itd i są to koszta których nie robi się na 2-3 lata tylko tłucze jeszcze z 5 pod inną marką.

 

A skoro opona B jeszcze rok wcześniej była oponą premium A to znaczy że nie jest taka zła, tylko jakimś pewnie nie bełkotem ale maretingiem trzeba uzasadnić cenę opony A1 :).

 

Jak w tym dowcipie:

Spotyka Bill Gates, Stevena Jobsa.

 

BG: Jak tam

SJ: a po maleńku, wprowadziliśmy na rynek nowego Iphona

BG: tego większego, cięższego, droższego o tych samych parametrach?

SJ: no tak

BG: i co?

SJ: i świetnie, kupują za 2 razy wyższą cenę.

 

I tak pewnie ten świat się dzisiaj kręci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz patrzyłem na oponeo, i dla mojego rozmiaru 205/55/16 dębica jest po 225, a pierelli po 300, czyli na komplecie jest 300zl różnicy. Tylko że to dwa bieguny, pierelli to premium a dębica bużetówka. Ja bym dopłacił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacekzoo, mógłbym dopłacić, ale jeśli produkt coś mi da za te dodatkowe paręset zł. Tymczasem nie potrafię znaleźć nic co by poświadczało wyższość GY Ultra Gripów, czy też Pirelli SottoZero nad Dębicami HP1. Wręcz odwrotnie: dębica HP 2 ma lepsze parametry niż pirelli SottoZero i to wszystkie 3. kilkanaście postów i jeszcze nikt nie podał żadnego solidnego argumentu, który choćby odrobinę potwierdzał rzekomą wyższość opon premium.


Chodziło o to, że poprzedni model Premium (nazwijmy go A) był już wycofywany i zastąpiony modelem A1.

W tym momencie marka budżetowa tego koncernu wprowadzała nowość na rynek o nazwie B. Tylko to B było dokładnie modelem A z premium (ten sam bieżnik, parametry itd).

 

To chyba będzie dobry trop, popatrzcie:

 

good year ultra grip 5: http://www.oponyserwis.pl/temp/img/b01/goodyear-ultra-grip-5-195-70r14-91-t-2_0_n_2015-12-09_13-20-28_5102400.jpg

dębica frigo 2: http://www.opony.com.pl/informacje/images/frigo-2-1043.jpg

 

jak będę mieć chwile wyszukam co to były za opony HP2 w poprzednim wcieleniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacekzoo, mógłbym dopłacić, ale jeśli produkt coś mi da za te dodatkowe paręset zł. Tymczasem nie potrafię znaleźć nic co by poświadczało wyższość GY Ultra Gripów, czy też Pirelli SottoZero nad Dębicami HP1. Wręcz odwrotnie: dębica HP 2 ma lepsze parametry niż pirelli SottoZero i to wszystkie 3. kilkanaście postów i jeszcze nikt nie podał żadnego solidnego argumentu, który choćby odrobinę potwierdzał rzekomą wyższość opon premium.

 

 

To chyba będzie dobry trop, popatrzcie:

 

good year ultra grip 5: http://www.oponyserwis.pl/temp/img/b01/goodyear-ultra-grip-5-195-70r14-91-t-2_0_n_2015-12-09_13-20-28_5102400.jpg

dębica frigo 2: http://www.opony.com.pl/informacje/images/frigo-2-1043.jpg

 

jak będę mieć chwile wyszukam co to były za opony HP2 w poprzednim wcieleniu ;)

Ja mam na aucie dunlopy, tylko że letnie. Przejechały dobre 100tys, na jednej wywaliło mi bąbla to na przód założyłem te stare micheliny co wcześniej pisałem :/ a dwa dunlopy jeszcze na tyle śmigaja, z plusów to na pewno ta trwałość, są bardzo ciche, dobrze się trzymają nawet przy bardzo załadowanym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.