Skocz do zawartości

przyczepa cięższa niż to co na haku b+e


stivi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

:]:]:]

On też dzwonił do tego samego policjanta. Ten podał spechalny wzór dla malucha i oto efekty!

 

 

Od dziś przy egzaminie B+E będzie obowiązkowo dodatkowy egzamin z matematyki. Ile wyliczysz tyle pociągniesz ;-)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem o DMC nieprzekraczającej 3,5 t wraz z przyczepą. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy oraz samochód ciężarowy o DMC nieprzekraczającej 3,5 t nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego, co wynika z art. 62, ust. 1, pkt. 1 PoRD.

Tu kolega pisze, że nie można ciągnąć więcej niż DMC pojazdu a poniżej już można. :o:D ciekawe.

a wiec tak dodzwoniłem sie na policje i jakis gosć ktory sie tym zajmuje powiedział ze na kat B+E nie interesuje mnie Q1 czyli 2000kg na haku i ze dmc samochodu 2400kg *1,33= 3192 kg i taka przyczepke moge ciagnac wiec spokojenie moge ciagnac 2200 dmc przyczepy pozdrawiam

Do niektórych niedociera. Szkoda się męczyć.

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Stivi zdobył się na wysiłek i poczytał tematy poświęcone temu zagadnieniu, to może by w końcu zrozumiał. W jednym z tematów Miodzio nawet cytował fragmenty ustaw, które to regulują. Ale jak się nie chce, to później powstają takie watki. Mówi mu tu 15 osób, że jest tak a nie inaczej, a on swoje :pad: . A jest powiedzenie, że jak ci trzeci powie, że jesteś koniem, to sobie idź i kup sidło... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lekką ironią uśmiecham się pod zasmarkanym kinolem i żałuję że w pierwszej odpowiedzi nie podstawiłem ze 3 linków do lektury.

Kolega nowy upiera się w kręgu własnej logiki i będzie w rację swą wierzył tak długo aż... przestanie w nią wierzyć. Okazja znajdzie się w praktyce, srogo płatna gdyż wiedza niestety kosztuje, nikt za darmo wiedzy nie oddaje , nawet inspektor ITD, no szkoły są jeszcze, ale darmowe są nie doceniane/ignorowane.

Ot i efekt.

.

Ale jeszcze dodam pewne przemyślenie/rozumienie.

Hak może ciągnąć np 2000kg i taką ma homologację.

Hak! Tak, TEN HAK i tylko ten hak, ale niekoniecznie TYM holownikiem. Dlatego holowniki mają wpisane że mogą ciągać np 1500kG mimo że hak może dużo więcej, gdyż ten sam hak na innym pojeździe mającym homologację na holowanie 2000kG, może 2000kg holować.

Taki mix, trzeba go też zrozumieć bo nie tylko hak decyduje jaka masa może być nim holowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy wyczerpany? Większym problemem niż to, że kolega nie chce zrozumieć co się do niego mówi, jest fakt że porusza się po tych samych drogach co my. Ja np. nie czuję się z tym komfortowo. A takich jest o wiele więcej. Jednak teoria na kursie B+E powinna być.

 

Moim zdaniem prawo powinno być uproszczone, a konkretnie DR powinien odpowiadać rzeczywistości w sposób jasny i czytelny. Od tego jest DR żeby rozwiewał wszystkie wątpliwości, a tak nie jest. W DR ma 2000 kg a tu nagle z kosmosu przybywa współczynnik 1,33 i nie wiadomo co z tym zrobić: mnożyć, dzielić, potęgować, całkować? Skąd wogole przybywa ten tajemniczy współczynnik? To jest bez sensu. Proste rzeczy są skuteczne. W DR powinno być jak byk napisane że DMC przyczepy wynosi 1800. koniec, żadnych współczynników, żadnych wirtualnych przyczep z hamulcami, które nie istnieją. Tymczasem DR dają takie pole do interpretacji że nawet dobrze ogarnięty człowiek ma wątpliwości jak to czyta.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem prawo powinno być uproszczone, a konkretnie DR powinien odpowiadać rzeczywistości w sposób jasny i czytelny. Od tego jest DR żeby rozwiewał wszystkie wątpliwości, a tak nie jest. W DR ma 2000 kg a tu nagle z kosmosu przybywa współczynnik 1,33 i nie wiadomo co z tym zrobić: mnożyć, dzielić, potęgować, całkować? Skąd wogole przybywa ten tajemniczy współczynnik? To jest bez sensu. Proste rzeczy są skuteczne. W DR powinno być jak byk napisane że DMC przyczepy wynosi 1800. koniec, żadnych współczynników, żadnych wirtualnych przyczep z hamulcami, które nie istnieją. Tymczasem DR dają takie pole do interpretacji że nawet dobrze ogarnięty człowiek ma wątpliwości jak to czyta.

Ale w DR jest to co auto technicznie może ciągnąć. Na tyle jest homologowane przez producenta. A że przepisy nasze wewnętrzne jeszcze to dodatkowo ograniczają to tylko i wyłącznie nasz problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kolego wojtewa po co w dowodzie pisza 2000kg na haku jesli nie moge tego ciagnac biorac i dzielac ten przelicznik. tak  by napisali 1500kg nie 2000g  jakos jechałem z zestawem 2400auto dmc lawety 2000kg laeta 490kg i auto  załadowane na lawete 1510 kg  zestaw ważył 4400kg i mandatu nie dostałem wiec o co w tym chodzi??? pytajac was krotko moge czy nie moge? sami sie drapiecie po głowie i piszecie o doszkalaniu >>>>> po za tym dzwoniac pod GITD zadzwoń opisujac ten sam problem to zobaczysz co ci wogole  odpowiedza na to pytanie raczej watpie nawet na policje dzwoniac nie ma ludzi konpetetnych do odpowiedzenia na to pytanie ale do karania sa. pisałem ze jestem laikim  i te forum sie nadaje do.... ciągniecia kępingu lekkiego na kat:B i to jeszcze kazał bym do kat:b robic psychotesty co nie którym nawet   dziekuje za pomoc pozdrawiam panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszą bo hak ma tyle uciągu. Za granicą nie ma współczynnika 1:33 tylko w Polsce. Wiec po gebelsach pojedziesz z lawetą 2t a u nas 1800. Mandatu nie dostałeś bo nie zatrzymała Cię odpowiednia instytucja. Gdyby tak było to byś się zes..ł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kolego wojtewa po co w dowodzie pisza 2000kg na haku jesli nie moge tego ciagnac

...

A kto Ci zabrania?

Możesz bo tak jest w DR i basta, żaden Helmut czy Heniu nie ma podstaw do karania, ale jak okażesz DR holowanej przyczepy, a jej DMC będzie większe niż określone w DR holownika to będzie manto.

Nie wolno Ci holować nawet PUSTEJ lawety, jeśli ona w DR ma DMC przekraczające podaną wartość określoną w DR holownika.

.

To że ominął Cię mandat, nie oznacza że mieściłeś się w cyferkach i tak jest dozwolone. Mandatodawca to też człowiek, zwykłe przeoczenie, zmęczenie, rutyna...

Nikt nie będzie stosował 1.33 do karania jeśli w rzeczywistości mieścisz się w zapisach w DR pojazdów.

1.33 służy do doboru haka jeśli montujesz go we własnym, nie fabrycznym zakresie, prawidłowości sprawdza diagnosta i własną krwią się podpisuje na kwicie, Ty masz prawo mieć potem resztę już głęboko i odmówić mandatu. Jeśli zostanie jednak wykryta niezgodność, zostanie zatrzymany DR i do wyjaśnienia z Diagnostą i poprawienia błędu w WK.

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego stivi

Myślę że to pytanie powinieneś jeszcze zadać na forach dla "laweciarzy" , tam też borykają się z takimi przypadkami.

Twoje szczęście że przedstawiana kontrola nic nie wykazała. Co nie oznacza że na kolejnej wynik będzie pozytywny bo trafisz na innego specjalistę (który nie ustawiał fotoradarów) i okaże się że powinieneś prowadzić rejestr czasu prowadzenia pojazdu?

Ot taki przykład!

Nie zapominaj: Polska to dziwna kraina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

no to kolego wojtewa po co w dowodzie pisza 2000kg na haku jesli nie moge tego ciagnac biorac i dzielac ten przelicznik. tak by napisali 1500kg nie 2000g

 

Bo tyle dopuścił producent samochodu. A polskie prawo to sobie ogranicza.

 

Równie dobrze możesz spytać dlaczego producent dał możliwość jechania z maksymalną prędkością np 200 km/h a Ty możesz legalnie po autostradzie jechać tylko 140 km/h.

 

 

pytajac was krotko moge czy nie moge?

 

Nie możesz!

 

Już kilka razy dostałeś taką odpowiedź, tylko ona nie jest po Twojej myśli i szukasz dalej potwierdzenia. Czekasz aż ktoś Ci napisze, że możesz

 

sami sie drapiecie po głowie i piszecie o doszkalaniu >>>>> po za tym dzwoniac pod GITD zadzwoń opisujac ten sam problem to zobaczysz co ci wogole odpowiedza na to pytanie raczej watpie nawet na policje dzwoniac nie ma ludzi konpetetnych do

 

Kto w Polsce stanowi prawo? Niekompetenty policjant czy inspektor czy może należy jednak być w zgodzie z PoRD?

 

 

 

 

 

 

 

Piszą bo hak ma tyle uciągu. Za granicą nie ma współczynnika 1:33 tylko w Polsce. Wiec po gebelsach pojedziesz z lawetą 2t a u nas 1800. Mandatu nie dostałeś bo nie zatrzymała Cię odpowiednia instytucja. Gdyby tak było to byś się zes..ł

W DE tyle też nie może ciągnąć bo tyczą go przepisy z kraju rejestracji. Oczywiście to teoria bo Niemiec nie będzie tego wiedział

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.