Jump to content
wojtek-rybnik

Zakup auta do przyczepy 1200 kg.

Recommended Posts

janm

Panowie , prawda jest taka , że 1200kg w górach nie pociągnie ani gównianą 100 paro konną 16 zaworową benzyną , ani słabym ropylem zwłaszcza z włączoną klimą i załadowanym autem ; po płaskim owszem jakoś przebiduje ale jak dostanie z przodu silny wiatr to będzie męczarnia a nie jazda . Tak się tylko mówi , że a tam raz w roku ale przez całą Polskę to ja dziękuję ; każde ruszanie , wyprzedzanie to będzie horror . Przerabiałem to na sobie i teraz dopiero z N126N !!! wiem , że jako tako cytryna 1,8 sobie radzi ale na ostrych i długich podjazdach w górach muszę szybko mieszać w ulęgałach bo jak przegapi się moment i spadnie z obrotów to już umarł w butach ; inną sprawą będą ogromne przepały .

Reasumując to brak mocy będzie bardzo upierdliwy pod każdym względem .

Pozdrawiam i niech moc będzie z nami :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

 proszę o pomoc w wyborze między dacia duster 1,6 ben peugeot  1,6 ben a peugeot 1,6 diesel peugeot

I???

 

Pytanie było proste.. Czy 1.6 benzyna od Dacii czy 1.6 Diesel od Puga.

 

To taka sama prawda jak ta że Adrie nie miały plastikowej ściany przedniej...

 

No tak zapomniałem...

Jedyny słuszny silnik to diesel, a kierunek to Chorwacja.

Przypomnę tylko, że diesel i benzyna mają inne skrzynie biegów i jak się jedzie benzyną poniżej 2000 obr/min to się takie opinie potem wyraża...że nie daje rady.

 

 

Ja na prawdę mam czym ciągnać i mam też zwykły samochód, który też sobie bardzo fajnie radzi, a miał ponoć 125 KM jak był nowy i do tego ma jeszcze gaz. Acha i pokonał podjazdy na Istrii i na Dalmacji też nie schodząc poniżej 60 km/h. Ale przeba zapiąć 3 kę i dołożyć buta. To cała filozofia i ta wasza męczarnia.

Edited by Commander (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
I??
I? No to przeczytaj jeszcze raz proszę, jeśli nie widzisz prośby powyżej.

 

To taka sama prawda jak ta że Adrie nie miały plastikowej ściany przedniej...
Miały i mają ale nie wszystkie Adrie (i nie Altea i nie Unica)w latach produkcji 2000 - 2004 bo tam były ściany przednie z blachy. Dopiero od 2004 roku zaczęto montować plastik w Adorach. Tylko jaki to ma związek z tematem?

 

No tak zapomniałem...Jedyny słuszny silnik to diesel, a kierunek to Chorwacja.
Nie, nie jedyny słuszny ale przy takim wyborze jak powyżej będzie to wybór zdecydowanie lepszy bez względu na to co miałeś, i czym jeździłeś i jak bardzo będziesz przekonywać, że jest inaczej. Natomiast Clchorwacja to był tylko przykład.

 

Przypomnę tylko, że diesel i benzyna mają inne skrzynie biegów i jak się jedzie benzyną poniżej 2000 obr/min to się takie opinie potem wyraża...że nie daje rady.
Ale nie musisz mi tego tłumaczyć. Jeździłem i takim i takim. W obu przypadkach 1.6 i z podobną mocą. I zakładam, że nie zarzucasz teraz forumowiczom, że jeżdżąc benzyną jeżdżą na za niskich obrotach itp.

 

mam też zwykły samochód, który też sobie bardzo fajnie radzi, a miał ponoć 125 KM jak był nowy i do tego ma jeszcze gaz. Acha i pokonał podjazdy na Istrii i na Dalmacji też nie schodząc poniżej 60 km/h. Ale przeba zapiąć 3 kę i dołożyć buta. To cała filozofia i ta wasza męczarnia.
Czyli rozumiem ze zachwalasz bo sam masz. Wszystko się da. Nigdzie nie napisałem, że to niemożliwe. Tylko nadal na pytanie czy Diesel 1.6 czy benzyna 1.6 odpowiedź będzie prosta. Diesel będzie lepszy, elastyczniejszy, z większym maksymalnym momentem na dole itp. To są fakty Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

1.6 HDi to nie najlepszy silnik według mechaników -statystycznie.Najlepszy do ciągnięcia jest Hamer z 5 litrowym silnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Średnio jazda z przyczepą to ok 10% rocznego przebiegu pojazdu...

A z resztą ja odpadam. Dzięki za dyskusję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Średnio jazda z przyczepą to ok 10% rocznego przebiegu pojazdu...

 

 

u mnie to 80% , każdy ma inne potrzeby 

gdyby nie przyczepa to w ogóle bym nie potrzebował auta 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

u mnie to 80% , każdy ma inne potrzeby

gdyby nie przyczepa to w ogóle bym nie potrzebował auta

To podobnie jak u mnie. Głównie auto wyciągam aby z przyczepą jeździć :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

u mnie to 80% , każdy ma inne potrzeby 

gdyby nie przyczepa to w ogóle bym nie potrzebował auta 

Jeżdząc budą w interesach zawyżasz średnią...

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Jeżdząc budą w interesach zawyżasz średnią...

 

z budą jeżdżę prywatnie, do interesów mam busa  :skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Effendi

z budą jeżdżę prywatnie, do interesów mam busa  :skromny:

 

I najlepszy zestaw to -  bus z przyczepą

Share this post


Link to post
Share on other sites
konrad_b

1.6 HDi to nie najlepszy silnik według mechaników -statystycznie.

 

bo nie mają z nim roboty ? ;)

to dość popularny silnik, ma swoje bolączki ale na tle konkurencji nie wypada źle

mam trzecie auto z tym silnikiem i problemów nie było, fakt że zmieniam przy 120-150kkm 

 

akurat takiego partnera obecnie używam, IMO ten silnik do zestawu jest trochę za mały

on sobie dobrze radzi ale z samym autem (które też lekkie nie jest)

ale na pewno będzie lepszy od benzyny 1.6

a i koszty eksploatacji nie zabijają, spalanie ok 6L/100km, dacia z LPG spali pewnie koło 10L więc wyjdzie podobnie

Edited by konrad_b (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
JOFFA

co to za silniki 1.6 hdi albo 1.2 turbo ?minimum to 2.0 td ze 130 Km i ponad 300 Nm coś a"la  2.0 TDCI z grupy PSA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helmut

Czemu nie korzystać ze sprawdzonych już "problemów" innych użytkowników karawaningu z za Odry?

Oni przechodzili to samo co my dzisiaj i doszli do wniosku, że do holowania przyczepy kempingowej jakiejkolwiek holownik  (na dzien dzisiejszy) minimum o mocy 140 kM i moc jego wzrasta po przekroczeniu DMC przyczepy kempingowej 1300 kg.

Możemy ciągnąć przyczepę każdym słabszym autem jeżeli jego parametry tech. na to pozwalają ale czy jazda staje się bezpieczniejsza lub komfortowa ?

Sam tez ciągnąłem swoją Passatem 110 kM i wiem jak sie pocił w Tyrolu a kręciłem go do 4 tys. obrotów systematycznie. 

 

Moje zdanie takie, że do holowania przyczepy jakiejkolwiek - pojemność minimum 1,8 i 140 kM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris_66

Czemu nie korzystać ze sprawdzonych już "problemów" innych użytkowników karawaningu z za Odry?

Oni przechodzili to samo co my dzisiaj i doszli do wniosku, że do holowania przyczepy kempingowej jakiejkolwiek holownik  (na dzien dzisiejszy) minimum o mocy 140 kM i moc jego wzrasta po przekroczeniu DMC przyczepy kempingowej 1300 kg.

Możemy ciągnąć przyczepę każdym słabszym autem jeżeli jego parametry tech. na to pozwalają ale czy jazda staje się bezpieczniejsza lub komfortowa ?

 

widać każdy musi się przekonać na własnym tyłku   :]

 

zaraz wyskoczy ktoś z argumentem, że my biedni jesteśmy i że jak się chce to lanosem z gazem też można dojechać na koniec świata, tyle, że jak jesteśmy biedni to trzeba korzystać z doświadczeń tych którzy okres błędów mają za sobą.

 

sam mam doświadczenie z różnymi holownikami i rożnymi przyczepami i w zasadzie tylko potwierdzę to co piszesz  :skromny: ,może Ciebie, jako "niemca" posłuchają ludzie i przestaną kombinować z Dacią na gazie jako holowniku 

Edited by chris_66 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Ale przecież moc mocy nie równa. Dlatego tak ważny jest inny element a mianowicie moment obrotowy. Nie wiem czy tak dobrze się będzie ciągnąć przyczepę silnikiem 1.2 który już potrafi mieć i 160 km. Jakoś sobie tego nie wyobrażam.

 

Dlatego ważnym czynnikiem jest właśnie maksymalny moment obrotowy i to kiedy on jest dostępny. Bo są silniki, które mają i te 140 km a ciągną gorzej niż te z mniejszą mocą.

 

Oczywiście najlepiej mieć wszystkiego pod dostatkiem i najlepiej po równo ;-)

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...