Skocz do zawartości

Kompresja w Ducato 1,9TD 1992


Misio

Rekomendowane odpowiedzi

Będę wdzięczny - chociaż z tego co słyszałem to takie ciśnienie to w nieuturbionych...ale właśnie tylko coś gdzieś słyszałem...

To ciśnienie na zimnym silniku "po postoju" np cało nocnym? czy na rozgrzanym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatr w garach zawsze powinno się sprawdzać na rozgrzanym. Jutro podam dokładne dane. Dawno nie robiłem 1,9 w D1 i mogę się mylić.

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał pomiar zawsze przeprowadzasz na zimnym silniku po całej nocy spoczynku. Ciepły silnik jest uszczelniony i pomiar jest niewiarygodny.. 

NIGDY nie na ciepłym !!! 

Nominalne ciśnienie powinno wahać się w granicach 29-32.

Edytowane przez ufolz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał pomiar zawsze przeprowadzasz na zimnym silniku po całej nocy spoczynku. Ciepły silnik jest uszczelniony i pomiar jest niewiarygodny.. 

NIGDY nie na ciepłym !!! 

Nominalne ciśnienie powinno wahać się w granicach 29-32.

 

ja też zawsze trzymałem się tej wersji, ale ja nie jestem mechanikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał jest seria książek Sam Naprawiam - Fiat Ducato 

Nawet na portalach znajdziesz w PDF wersję elektroniczną :)

http://chomikuj.pl/woytassu/diagnostyka+samochodu/Sam+Naprawiam+i+Instrukcje+obs*c5*82ugi/Fiat+Ducato

post-5064-0-96022300-1475058889_thumb.jpg

Edytowane przez ufolz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minimalne dopuszczalne ciśnienie to 28. 

Na zimnym silniku pomiar jest niewiarygodny. Pierwsza tuleja podczas pomiaru jest sucha, a każda następna jest coraz to bardziej nawilżona gęstym olejem. W gorącym silniku są takie same warunki dla każdej tulei i pierścieni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol2: dobreeeee teoria warta przekazania w technikum samochodowym i na wyższej szkole samochodowej w Pile.. (Wojskowej)  :bzik:

tylko dlaczego samochód ciepły odpala a zimny nie... bo ma słabe uszczelnienie i tym samym słabszą kompresje a co za tym idzie sprężone powietrze zimniejsze i problem. ale nie będe rzeczy oczywistych objaśniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol2: dobreeeee teoria warta przekazania w technikum samochodowym i na wyższej szkole samochodowej w Pile.. (Wojskowej)  :bzik:

tylko dlaczego samochód ciepły odpala a zimny nie... bo ma słabe uszczelnienie i tym samym słabszą kompresje a co za tym idzie sprężone powietrze zimniejsze i problem. ale nie będe rzeczy oczywistych objaśniał.

no to żeś mu pojechał , :blagac: ,

Gewehr brawo ty hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czterdzieści lat temu, może i się mierzyło na zimnym. Obecnie pomiary robisz w temperaturze roboczej. Masz podane minimalne ciśnie i tego się trzymasz. Pomiar na zimno jest niewiarygodny. Olej podawany na denka tłoków uszczelnia rysy na tulejach i każdy kolejny cylinder będzie miał lepszy pomiar(kręcisz rozrusznikiem i natryskujesz olej). Pamiętajmy, że ten olej jest gęsty, a to dodatkowo wzmacnia "uszczelnienie" Nie mam zamiaru się kłócić. Dla mnie może sobie ktoś nawet pomiar robić we własnym tyłku, co go trzymał całą noc na mrozie, lub w piekarniku. Ja nie jestem grabarzem czy ogrodnikiem, tylko pracuję przy dieslach 25 lat, a nie przeglądam fora :]

Wyłączam się z tematu :ok:

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam warsztat pomp wtryskowych od 1994r i pomiar ciśnienia robię na zimnym silniku( najczęściej ) lub na ciepłym tylko wtedy gdy są kłopoty gdy jest rozgrzany  (różnica na ciepłym i zimnym silniku przy uszkodzonym cylindrze może wynosić nawet 15 atm: a przy dobrym ok.3-4) bądz mądry i zgaduj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.