Jump to content
Drizzt

Budowa kampera

Recommended Posts

Drizzt

Witam wszystkich ;).

 

Wkrótce mam zamiar rozpocząć budowę swojego kampera. Obecnie rozpoczynam gromadzenie wszelkich istotnych informacji, które pozwolą mi sensownie podejść do projektu i późniejszej realizacji. Stąd uprzejmie proszę o podzielenie się ze mną Waszym doświadczeniem i rozwianie kilku moich wątpliwości ;).

 

Pomysł zakłada wykonanie w całości naczepy i osadzenie jej na wybranym samochodzie dostawczym z popularniejszych modeli wykorzystywanych do takich celów. Oczywiście kabina byłaby zintegrowana z naczepą.

 

1.Legalność samodzielnej zabudowy. Czy w Polsce/Europie występują jakieś przepisy zabraniające wykonania zabudowy we własnym zakresie, lub nakazujące względem niej jakieś wytyczne. Z tego co widzę istnieje wiele firm, w tym również małe kilkuosobowe w Polsce, które takie zabudowy wykonują i zastanawiam się czy wymaga to od nich jakichś działań legalizacyjnych, lub kontroli na stacji badań technicznych, czy czegokolwiek innego. Znając ewentualne przepisy, będę mógł od razu się do nich dopasować.

 

2.Jak obiektywnie ocenić dobór modelu samochodu i silnika do wagi naczepy. Czy wystarczą dane pochodzące od producenta dotyczące np. Ładowności dostawczaka – lekko zmodyfikowane o potencjalnie większe opory powietrza? Możecie polecić mi jakieś publikacje/wątki tego tematu dotyczące? Zależy mi na tym, aby nie przekroczyć magicznej bariery 3.5 tony z pełnym balastem i jednocześnie zbudować kampera bardzo solidnie a nie chciałbym być zmuszonym do corocznej wymiany sprzęgła ;)

 

3.Rejestracja. Jeśli buduję kampera na dostawczaku, który z natury jest rejestrowany na 2 osoby, to czy mam możliwość przerejestrować go na więcej osób po wykonaniu zabudowy przy zamontowaniu dodatkowych foteli z pasami?

 

4.Jaka jest maksymalna dopuszczalna szerokość naczepy?

 

5.Na co polecacie mi zwrócić uwagę przy planowaniu budowy ;)?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

 

Drizzt

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Witam. Tak do sprostowania to. Nie ma czegoś takiego jak naczepa zintegrowana z kabiną, bo to już nie naczepa. Jest możliwość zrobienia z 2 osób (a raczej z 3 osób bo dostawczaki mają większości 3 miejsca) ale to trochę skoplikowane. Po pierwsze montaż siedzień i pasów bezpieczeństwa przez firmę, która wystawi homologację. Potem OSKP zmiana konstrukcyjna. Naj lepiej podjedź na OSKP i popytaj. I to nie na jedną, bo różnie interpretują. Tylko o nie rozumiem co masz na myśli naczepy. Bo w przyczepach, naczepach itp. Nie można przewozić pasażerów. Jeżeli to będzie typu pickup z dokładaną zabudową to też nie.

Na budowę najlepiej kupić Blaszaka i to na 5-6 osób zarejestrowanego. Zgnidka lub rozbita przyczepę na dawcę. Zrobić zabudowę w środku. Ale to moje zdanie.

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Tu masz opisane

 

https://www.camprest.com/pl/news/motoryzacja/jak-zmienic-samochod-dostawczy-w-kampera

 

Dużo było na tym forum i na forach typowo camperowych. Powodzenia

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bohdan125

OKSP musisz na bank odwiedzić przerabiałem temat gdy z izotermy robiłem lawete ale to było ładne pare lat temu wiec coś sie mogło pozmieniać

co do zintegrowanej  kabiny to rozumie że masz na myśli kabinę otwartą ( połączoną z tyłem ) teoretycznie na pace nie możesz wozić innych osób chyba ze bus jest na więcej osób tak jak pisał klonik058 ( zwiększałem rok temu samochód z 2 na 3 osobowy taki sprowadziłem i w brifie był 2 osobowy w OKSP  wykonałem przegląd dodatkowy stwierdzający ze auto ma fabrycznie trzy miejsc z pasami " kotwiczącymi " tak to nazwali ) następnie 10 min w komunikacyjnym i po sprawie )  

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Bohdan125. Bo Ty miałeś homologację na 3. I miałeś trzy siedzienia i trzy pasy fabrycznie. Tylko ktoś w Niemczech zamienił na 2 aby zwiększyć ładowność. Bo każda dodatkowa osoba to mniejsza ładowność. Nie pamiętam o ile ale coś koło 80kg. Ale tego nie jestem pewien.

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bohdan125

tu pewnie masz racje  

fakt jest taki ze gdy budowałem lawetę to sprawa rejestracji była dziecinie prosta ( nawet facet z OSKP sam mi sugerował aby przed ważeniem nie tankować i konstrukcje zrobić lekką przykryć podłogą a po rejestracji kończyć dzieki  temu miałem fajny dmc )

ale to było już z 10 lat temu - lawetę zdążyłem zezłomować z linku jaki podesłałeś widze ze wiele sie zmieniło

ale jedno mnie zastanawia zawsze podstawą do rejestracji jest przegląd OSKP to ewentualne certyfikaty i homologacje gdzie sie przedstawia chyba na przeglądzie a nie w komunikacyjnym             

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Zmina na laweta tak. Tu się chyba nic nie zmieniło. Też zmieniłem i wystarczyło OSKP. Ale dokładnie siedzeń to już inna sprawa.

 

http://bip.poznan.pl/bip/sprawy/zgloszenie-zmian-konstrukcyjnych-lub-danych-technicznych-w-zarejestrowanym-pojezdzie,6332/

 

Zwróć uwagę na ten punkt.

 

,,w przypadku zmian konstrukcyjnych prowadzących do zmiany rodzaju pojazdu (np. z ciężarowego na osobowy) - oświadczeniewystawione przez uprawnionego przedsiębiorcę, potwierdzające dokonanie zmian konstrukcyjnych w pojeździe lub faktura za wykonanie takiej usługi wraz z dokumentem potwierdzającym prowadzenie działalności w zakresie naprawy i obsługi pojazdów (kopia zaświadczenia o działalności lub kopia KRS''

 

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bohdan125

no dobra a co jeśli ktoś zmienia tylko tył busa  przegrodę kabiny  można wywalić bo jest to element dodatkowy i w zasadzie  ma znaczenie tylko  jesli wyrabia sie vat

- poza tym chyba nic nie wnosi,

 zmieniając tył ważna jest ładowność a raczej mało prawdopodobne aby meble lodówką i inne wyposażenie ważyło więcej.  

Problemem może być wywalenie okien bo to może być zmiana konstrukcji, z drugiej strony często ktoś wywala otwory na kratki klime czy demontuje tylne drzwi i zakłada roletę co jesli nie zmienimy specyfikacji a tylko zastosowanie samochodu ?  

nie do końca obeznany jestem jak by to miało wyglądać, jeździłem z kempingiem wiec nigdy mnie to nie zastanawiało  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Myślę że samo zabudowanie to już nie problem. Dlatego pisałem o kupnie blaszaka na 5- 6 osób. Ale kolega pisał o zmianie z 2 osób na wiecej. A to już problem.

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bohdan125

ok wszystko kumam,  ale gdybym sie miał podjąć takiego wyzwania odwiedził bym stacje diagnostyczną,

my tu gadu gadu a jutro będę nie przytomny, dzięki za info i uciekam    

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

Też bym odwiedził stację i to nie jedną. Bo jeden chce się bawić i szukać w papierach a drugi już nie i mówi nie da się. Wiem bo przy zminie konstrukcyjnej zjeździłem parę stacji i każdy miał jakiś problem. A jeden nie i bez problemu zrobił przegląd. Dobranoc

 

wysłane przy użyciu smartfona.

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Drizzt

Dzięki, wybiorę się do kilku OSKP i zasięgnę języka ;) Generalnie chodziło mi o to, by kupić dostawczaka bez integracji z tyłem (nie wiem jak to nazwać), jeśli będzie, to wywalić tył i na jego miejscu zbudować zintegrowaną z przodem część. Przykładowo coś takiego z tą kwadratową paką, lub bez niej: http://www.dostawczak.com.pl/cms/galeria/64.jpg

 

Doradzicie, jak ubrać to w słowa ;)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
klonik058

;) Generalnie chodziło mi o to, by kupić dostawczaka bez integracji z tyłem (nie wiem jak to nazwać), jeśli będzie, to wywalić tył i na jego miejscu zbudować zintegrowaną z przodem część. Przykładowo coś takiego z tą kwadratową paką, lub bez niej: http://www.dostawczak.com.pl/cms/galeria/64.jpg

 

Doradzicie, jak ubrać to w słowa ;)?

Ale na takiej zabudowie to raczej nie zarejestrujesz dodatkowych miejsc. Ale to teza do OSKP. blasak ma plusy

1. mniejsza masa

2. Mniesza ingerencja

3. Mniejsza możliwości przecieków

4. Montujesz obrotowe siedzenia kierowcy i pasażera stolik i je wykozystujesz

Minus wąska zabudowa. Moim zdaniem brak możliwości zwiększenia ilości miejsc.

 

 

 

Edited by klonik058 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Share this post


Link to post
Share on other sites
przemek70

To się Kolego spiesz. Wycięcie ściany grodziowej tylko do końca roku. Już teraz jest problem ze zmianą ilości miejsc.

Coraz trudniej samemu coś zbudować. Przed kupnem auta zacznij od OSKP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...