Rasier Posted February 25, 2021 Cześć. mam już przyczepę 1300 dmc ale chciałem się dowiedzieć ile mogę ciągnąć. Kupując sugerowałem się wpisem w dowodzie ale jak czytam te wszystkie posty to jakieś zamieszanie z poplątaniem w tych dowodach rejestracyjnych. Dlatego pytam czy maksymalna z hamulcem to 1600? Kupując liczyłem dmc ze współczynnika 1,33 ale też dodając dmc holownika i przyczepy aby nie było powyżej 3500kg bo Viatool. Niech mi ktoś odpowie czy dobrze mam z tą przyczepą czy jednak nie. Szczerze to już zgłupiałem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacekzoo Posted February 25, 2021 Możesz 1600 ale będzie viatoll, żeby viatola nie było to max 1355 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Micchaleq Posted June 22 Witajcie, chciałbym spróbować swoich sił w karwaning-u i na pierwszy raz wypożyczyć jakąś przyczepkę dla rodziny 4 osobowej. Znalazłem bardzo fajną przyczepę (jak dla mnie) HOBBY 460 UFe o DMC 1350kg. Dane z dowodu mojego samochodu to: F1 - 2120 F2 - 2120 F3 - 3420 Q1 - 1300 Q2 - 750 I teraz tak: 1. ogólnie jak dodam samochod i przyczepę to mam 3420 (więc zmieszczę się poniżej 3,5t). 2. Jeżeli wezmę pod uwagę stosunek (1,33:1) samochodu do przyczepy to spokojnie wchodzi 2120 > 1350*1.33 3. Paramter Q1 jest niewystarczający. Podejrzewam że te ich DMC to strzelanie pieczątką i akurat nie mieli 50kg a już na pewno 80. Wracając do pytania czy mogę taką przyczepę LEGALNIE ciągnąć w Polsce i za granicą (zamierzam jechać do Chorwacji)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted June 22 20 minut temu, Micchaleq napisał: Wracając do pytania czy mogę taką przyczepę LEGALNIE ciągnąć w Polsce i za granicą (zamierzam jechać do Chorwacji)? Nie możesz, bo MMC dla Twojego auta to 1300 kg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Posted June 22 2 godziny temu, Micchaleq napisał: Witajcie, chciałbym spróbować swoich sił w karwaning-u i na pierwszy raz wypożyczyć jakąś przyczepkę dla rodziny 4 osobowej. Znalazłem bardzo fajną przyczepę (jak dla mnie) HOBBY 460 UFe o DMC 1350kg. Dane z dowodu mojego samochodu to: F1 - 2120 F2 - 2120 F3 - 3420 Q1 - 1300 Q2 - 750 I teraz tak: 1. ogólnie jak dodam samochod i przyczepę to mam 3420 (więc zmieszczę się poniżej 3,5t). 2. Jeżeli wezmę pod uwagę stosunek (1,33:1) samochodu do przyczepy to spokojnie wchodzi 2120 > 1350*1.33 3. Paramter Q1 jest niewystarczający. Podejrzewam że te ich DMC to strzelanie pieczątką i akurat nie mieli 50kg a już na pewno 80. Wracając do pytania czy mogę taką przyczepę LEGALNIE ciągnąć w Polsce i za granicą (zamierzam jechać do Chorwacji)? Mało tego. Jeśli producent mówi 1300 kg to żeby w miarę sprawnie jechać nie zapiął bym cięższej jak 1200 max. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marcin T Posted June 22 Chłopaki mają rację. Po za tym 2 godziny temu, Micchaleq napisał: (zamierzam jechać do Chorwacji sugerowałbym najpierw pokręcić się na pierwszy i drugi raz gdzieś "dokoła komina". To nie są żarty. Moim zdaniem z motyką na słońce się porywasz, chcą takim zestawem jechać w taką trasę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomiy Posted June 22 5 godzin temu, Commander napisał: Mało tego. Jeśli producent mówi 1300 kg to żeby w miarę sprawnie jechać nie zapiął bym cięższej jak 1200 max. Ja znam SUV które mogą ciągnąć 1300 kg np SantaFe Plug-in, a mocy to to ma wystarczająco i w druga stronę tez jest kia ceed 1.4 crdi (90 kucy) i 1500kg Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Posted June 23 14 godzin temu, Tomiy napisał: Ja znam SUV które mogą ciągnąć 1300 kg np SantaFe Plug-in, a mocy to to ma wystarczająco i w druga stronę tez jest kia ceed 1.4 crdi (90 kucy) i 1500kg Ciągnięcie przyczepy to nie tylko moc i Nm, ale przede wszystkim hamulce, chłodnice, przełożenia skrzyni i przede wszystkim zachowanie całego zestawu przy prędkości. Żeby nie było.... samochód mojej żony który już nie ciągnie budy ma podobne paramenty to twojego pojazdu. Moja przyczepa ważyła max 1100 i jakoś to jechało, ale 1300 jak przewidział producent sobie nie wyobrażam.... Jazda z kempingiem to nie jest przyciągnięcie tony węgla 20 km..... To cały wachlarz zdarzeń które mogą nas spotkać łącznie z awaryjnym hamowaniem, które w Chorwacji też mam już za sobą.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
czyś Posted June 23 21 godzin temu, Micchaleq napisał: 3. Paramter Q1 jest niewystarczający. Podejrzewam że te ich DMC to strzelanie pieczątką i akurat nie mieli 50kg a już na pewno 80. Wracając do pytania czy mogę taką przyczepę LEGALNIE ciągnąć w Polsce i za granicą (zamierzam jechać do Chorwacji)? Znowu, najpierw ktoś sobie sam odpowiada (Q1 za niskie, więc NIE MOŻE choćby wszystko inne pasowało), a potem sonda, może ktoś powie inaczej, bo na chłopski rozum jest gitara. Ile razy jeszcze.... Niech wytłumaczy to potem np. chorwackiemu policjantowi, który go "uziemi" na wakacjach, że to pewnie chodzi o pieczątki i podejrzewa że ktoś poskąpił na pieczątki (że akurat to nie jest wbijane pieczątką, więc doprawdy nie wiem o co kaman ze "strzelaniem pieczątkami"...). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomiy Posted June 23 8 godzin temu, Commander napisał: Ciągnięcie przyczepy to nie tylko moc i Nm, ale przede wszystkim hamulce, chłodnice, przełożenia skrzyni i przede wszystkim zachowanie całego zestawu przy prędkości. Żeby nie było.... samochód mojej żony który już nie ciągnie budy ma podobne paramenty to twojego pojazdu. Moja przyczepa ważyła max 1100 i jakoś to jechało, ale 1300 jak przewidział producent sobie nie wyobrażam.... Jazda z kempingiem to nie jest przyciągnięcie tony węgla 20 km..... To cały wachlarz zdarzeń które mogą nas spotkać łącznie z awaryjnym hamowaniem, które w Chorwacji też mam już za sobą.... Tu mnie chyba źle zrozumiałeś. Pytający nie napisał jakie ma auto, tylko jakie masy sa w dowodzie wpisane. Dla mnie to za mało aby określi jak się będzie holowało. Co do FantaFe to zwykła hybryda 1650 kg a jak była oferowana sama benzyna to 1800 kg. Teoretycznie im mocniejszy silnik i większe DMC, tym mniejsza masa holowana. Już nie wnikam dlaczego. Co do mojego autka, holuje 1300 i nie ma do czego przyczepić. Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipert Posted June 23 10 minut temu, Tomiy napisał: Teoretycznie im mocniejszy silnik i większe DMC, tym mniejsza masa holowana. Chyba odwrotnie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Commander Posted June 24 9 godzin temu, Tomiy napisał: Tu mnie chyba źle zrozumiałeś. Pytający nie napisał jakie ma auto, tylko jakie masy sa w dowodzie wpisane. Dla mnie to za mało aby określi jak się będzie holowało. Co do FantaFe to zwykła hybryda 1650 kg a jak była oferowana sama benzyna to 1800 kg. Teoretycznie im mocniejszy silnik i większe DMC, tym mniejsza masa holowana. Już nie wnikam dlaczego. Co do mojego autka, holuje 1300 i nie ma do czego przyczepić. Ojoj... pomyliłem osoby. Sorki.😁 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomiy Posted Sunday at 04:06 PM (edited) W dniu 23.06.2022 o 21:54, filipert napisał: Chyba odwrotnie. Mówiłem w tym wypadku o konkretnym modelu - Hyundai SantaFe, jak wszedł obecny model na rynek tak to wyglądało. Edited Sunday at 04:07 PM by Tomiy (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
filipert Posted Monday at 06:15 AM 14 godzin temu, Tomiy napisał: Mówiłem w tym wypadku o konkretnym modelu - Hyundai SantaFe, jak wszedł obecny model na rynek tak to wyglądało. OK To w takim przypadku odniosłeś się chyba do hybrydy, W dniu 23.06.2022 o 21:44, Tomiy napisał: Co do FantaFe to zwykła hybryda 1650 kg a jak była oferowana sama benzyna to 1800 kg a one wszystkie w większości mają niskie DMC budy. Domyślam się, że powyżej pisałeś o "zwyklej" hybrydzie, bo wcześniej W dniu 22.06.2022 o 23:07, Tomiy napisał: Ja znam SUV które mogą ciągnąć 1300 kg np SantaFe Plug-in SantaFe z 1300 to śmiech. Quote Share this post Link to post Share on other sites