Skocz do zawartości

Volvo jako holownik


Cathay

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, jacekzoo napisał:

@lbuster ciąga takim albo bardzo podobnym 

Ciągałem :) Nawet stworzyłem opis w tym dziale:

 

15 godzin temu, Świeżak1991 napisał:

Auto to Volvo V40, 2.0T T4 200km, 300Nm przy 2200 obr/min.

U mnie był silnik diesela D3 i podobne parametry 150KM i 310Nm, więc u Ciebie zapewne będzie OK. Co najwyżej będziesz miał lżejszy przód, co może powodować większy uślizg kół np. pod górkę. No ale z przyczepą 1200kg na pewno nie będzie miał problemów i nie masz się co zastanawiać, czy Twój holownik podoła ;) 

15 godzin temu, Świeżak1991 napisał:

Pisze w tym watku z uwagi, ze posiadam samochod bez haka

W oryginalnym haku miałem sporo informacji, czy światła działają itp. Dodatkowo mogło to mieć wpływ na zachowanie się systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, czujniki parkowania nie piszczały). Tak więc jak nie będzie dużej różnicy w cenie to chyba warto oryginalny hak. Sam szukałem, bo rozważałem używane Volvo V40 CC T5 z 4x4. Żeby to dobrze wyglądało trzeba dokupić plastikową maskownicę, by po zdjęciu haka móc zaślepić gniazdo haka.

Nie napisałeś, czy masz przedlifta czy polifta oraz czy masz skrzynię manual czy ASB.

Też jestem tego zdania (poparte praktyką), że mniejsze samochody mają spalanie z budą x1,5 w stosunku do jazdy po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ciężko o uniwersalny przelicznik dla silnika ON, PB, czy LPG, jeszcze w zależności od nadwozia , napędu i wagi.

u mnie mniej więcej sprawdzał się przelicznik Jacka, ale to przy dużym silniku - samochód pali z budką przy 100kmh mniej niż solo po mieście od świateł do świateł.

Inaczej było z dieslem 2.0 - w mieście 7,5 z budką 100kmh - 10-11,5l.

dla w miarę nowych i silnych diesli czy kamper czy przyczepa można zakładać spalanie 10.0 do 12.0l ON.

przy silniku 2.0 benzyna zakładałbym spalanie solo przy prędkości przelotowej x 1,7-2.0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maarec napisał:

ciężko o uniwersalny przelicznik dla silnika ON, PB, czy LPG, jeszcze w zależności od nadwozia , napędu i wagi.

Ależ oczywiście, że tak. Dodałbym jeszcze jeden parametr, czyli jak ciężką nogę ma kierowca holownika w mieście. Bo z budą to już nie będzie według mnie takich różnić między kierowcami w spalaniu. Tutaj nie da się szaleć lub mało kto to robi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

te 9,3 to pewnie benzyna ?  i co z przyczepą też pali te 9 ,3 ?

w mnie w dwulitrowym dieslu spalanie po mieście zawierało  się w okolicy 6,5 do max 8 l.  nigdy więcej.

osiągnąć taki wynik z przyczepą - nie realne

z przyczepą nigdy nie zszedłem poniżej 10.

przelicznik taki może sprawdzić się jedynie przypadku dużych ciężkich aut 4x4 które w mieście  palą  po 12-15 litrów.

Jak ciągałem małą lekką budę Landcruiserem to faktycznie w trasie z budą palił tyle co po mieście solo.

Diesel 2.0 na 170 KM.

Dla innego porównania Jeep pali 17 trasa, 22 z przyczepką i 25 miasto.... Więc bliżej mu do miasta niż trasy ale bywało i 21 z budą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Suzu4x4 napisał:

trochę dużo jak na dwulitrowego diesla :rolleyes:

chyba że  jazda w korkach na krótkich odcinkach na niedogrzanym silniku albo pałowanie od świateł do świateł z butem w podłodze.

 

Myślę że wszędzie winny jest pośpiech. ..?

Na trasie jest ponad 7....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Commander napisał:

Diesel 2.0 na 170 KM.

Dla innego porównania Jeep pali 17 trasa, 22 z przyczepką i 25 miasto.... Więc bliżej mu do miasta niż trasy ale bywało i 21 z budą

u mnie podobnie - 13-15  /  15-18 / 20 -25 - ale to pamiętajmy, że mówimy o hemi 5.7 z podtlenkiem. Ostatnio jeżdżę z wyłączonym MDS (odcinanie połowy cylindrów) i średnio pali może litra więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Cześć. Rozglądam się za S60. Założenia są konkretne - albo 2.5 T5 benzyna + lpg albo 2.4 T5 diesel. Dodatkowo w obowiązku automatyczna skrzynia biegów i hak. Niestety w mojej okolicy (do 200 km) nie znalazłem takiej oferty (zawsze brak haka). Z tego co rozmawiałem z mądrzejszymi ode mnie to jeśli Volvo jest z Europy to nie ma problemu z montażem dedykowanego modułu (w przypadku USA tylko moduł aso albo uniwersalna wiązka), benzyniak pierwsza rejestracja Niemcy, diesel salon Polska.
W związku z czym poczyniłem małe poszukiwania i wynalazłem dwóch kandydatów. I właśnie jeden to 2.5 T5 210 KM z 2004 roku a drugi to 2.4 T5 185 KM z 2009 roku. 

Dylemat duży. Do każdego mam około 165 km ale w przeciwnych kierunkach (Koszalin vs Toruń)

 

Edytowane przez Batman (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.