Skocz do zawartości

Opadające ściany? Co się dzieje?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich w nowym sezonie w starym temacie :)

 

Poszukując rozwiązania dla problemów na jakie się natknąłem w pierwszym sezonie używania mej budki, stawiałem sobie zasadnicze pytanie: „czy to był dobry zakup i czy przyczepa warta jest doinwestowania”.

 

Słysząc wcześniej różne opinie, w tym także innego serwisu we Wrocławiu (przy wymianie lufcików przed wakacjami) nie byłem w stanie samodzielnie rozważyć tej kwestii, dlatego zwróciłem się w końcu do fachowca o którym z różnych stron słyszałem niemało dobrego.

 

Szef KENY, skądinąd bardzo miły człowiek, od razu zwrócił uwagę na typowe problemy KNAUSów w tych rocznikach. Okazało się na przykład że sposób połączenia listew na krawędziach przedniej ściany nad przednim oknem zwykle powoduje wsiąkanie wody w ściany w miejscu gdzie listwy się łączą.

 

Ponadto upewniłem się o tym że budka musiała zaliczyć poważny „skok”, na ewentualność zaistnienia którego zwracali uwagę Koledzy Zigi i Szary. Otóż oś skrętna z lewej strony miała złamane ramię do którego przykręcony powinien być amortyzator - zostało jedynie kilka centymetrów ramienia a miejsce gdzie ono się kończyło wyglądało właśnie na ułamanie.

 

Miałem więc tylko amortyzator z prawej strony, pod łazienką, a po lewej, tam gdzie odkształcenia mebli były najbardziej widoczne, nie było go wcale.

 

Dodając do tego rozruszanie się w otworach wkrętów mocujących do ścian, podłóg i sufitu zabudowę – dostałem budkę która reagowała nierównościami frontów szafek nie tylko przy każdej okazji podpierania jej na postoju, nawet na równym wybetonowanym placu, ale także na zmiany wilgotności.

 

No a oś mam do wymiany…

 

Nie najlepiej to świadczy o mnie jako nabywcy (w końcu tą dość istotną sprawę kupując przyczepę przeoczyłem), ale też nie najlepiej o sprzedającym (może wkleję na jego profil w naszym forum stosowny komentarz), który wiedział że z budką zamierzam jeździć po kilkanaście razy w roku do pracy i to nie tylko po parę kilometrów „wkoło komina”...

 

Dziś zastanawiam się jedynie, jak mój KANUS przeszedł importowy przegląd techniczny ze złamaną osią i brakującym amortyzatorem…

 

Wracając do serwisu KENA.

 

W ich opinii uszkodzenie osi właśnie skłoniło poprzednich właścicieli do sprzedaży tej w sumie całkiem zadbanej ale zapewne mocno rozhuśtanej uderzeniem w podwozie budki.

 

Zleciłem temu serwisowi konserwację i uszczelnienie całej konstrukcji. Przez ponad tydzień listopada gdy przyczepa stała w ciepłym pomieszczeniu serwisu, wymienione zostały w niej ponad dwudziestoletnie uszczelnienia. Wiele z wkrętów o których pisał Szary wymagało dokręcenia i uszczelnienia a spora ich część została też wymieniona. Założone zostały nowe uszczelki listew. Dokręcone lub na nowo zamocowane zostały szafki i ściany wewnętrzne.

 

Na szczęście prawy narożnik nie napił się jeszcze na tyle żeby konstrukcja zaczęła gnić.

 

Potem zimą dwa razy musiałem przeparkować budkę, skorzystałem przy tym z opcji różnego ustawiania poziomu dachu w celu sprowadzenia z niego opadów w innym kierunku.

 

Obecnie przyczepa stoi poziomo i wspomniane nierówności szafek i widoczne wcześniej nierówności ścian całkowicie ustąpiły.

 

Wygląda więc na to że nad wygodą i funkcjonalnością mego Knausika warto jeszcze trochę popracować nie obawiając się kolejnych ukrytych „min”.

 

A wątek opadających ścian i krzywych szafek można, myślę, zamknąć :)

 

Dziękuję Wszystkim Forumowiczom za żywy odzew na mój kłopot i napisane na jego temat cenne opinie.

 

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia na szlakach :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dobrze, ze tak się skończyło.

O koszty nie pytam, choć mogą być interesujące (roboty wykonane przez KENA), bo oś to pewnie osobny spory wydatek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wypada tak otwartym tekstem o handlowej tajemnicy tu pisać, więc mogę na priv albo możemy pogadać na skype - zapraszam :)
Ja robiłem kilka rzeczy w pakiecie, bo i przegląd gazowy z zainstalowaniem DuoControl i mały przegląd elektryki, a przed uszczelnianiem jeszcze w ruch poszedł przyrząd do sprawdzania gęstości ścian (chyba tak się to nazywało) dzięki któremu wykryliśmy zaciek.

Więc jeśli trzeba serwisować przyczepkę, to KENĘ mam w telefonie na pierwszym miejscu.

Oś będzie bolała kieszeń, ale przekonałem się że będzie warto. W maju planuję to już mieć za sobą.

Edytowane przez BiaWoj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma być solidne podparcie bez unoszenia przyczepy, myślę że dwa obroty to będzie coś koło tego co trzeba, ale nigdy nie liczyłem obrotów

 

Wysłane z telefonu

 

 

 

 

Niestety jak widać na zamieszczonym poniżej zdjęciu, już konstrukcja samej łapy na to nie pozwoliła. :hehe:

 

{style_image_url}/attachicon.gif IMG_1344.JPG

Normalnie w łapie puszcza najpierw nakrętka, jest specjalnie tak zrobiona żeby puściła pierwsza, pęknięcie śruby to bardzo dziwny przypadek, musiała być nadłamana albo źle prostowana, albo skorodowana

 

 

 

Wysłane z telefonu

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na betonowym placu gdzie przyczepa spędza większość czasu, te dwa obroty już zaczynały odciążać koła. Ale na trawie jak stopa nie opiera się o klocek wielkości cegły, to kręci się łatwo, a podpora wbija się w murawę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.