Jump to content
lucy

jak podlaczyc akumulator do zasilacza miko mk60

Recommended Posts

lucy

Witam przegladnolem forum pod względem zasilacza miko mk60 i nic nie znalazlem jak podlaczyc akumulator widzialem rozne zdjęcia zasilaczy miko na tym forum ale nic mi nie pasuje jak to zrobić i proszę o poradę gdzie i jak podlaczyc. Czy pod puszkę gdzie jest opisane 12V czy pod zasilaczpost-1512-0-07747100-1466512257_thumb.jpgpost-1512-0-58736400-1466512357_thumb.jpgpost-1512-0-42304100-1466512394_thumb.jpgpost-1512-0-21174800-1466512428_thumb.jpg

Dziękuję. I pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
BartoszK

słabo szukasz - na forum masz napisane ze nie masz możliwości podłączenia akumulatora pod MK60... jedyne co możesz zrobić to wywalić dojście od wtyczki 13 pin i podłączyć tam akumulator i lądować go przez zewnętrzny prostownik

http://forum.karawaning.pl/topic/19569-jak-pod%C5%82%C4%85czy%C4%87-akumulator-tu/?hl=miko&do=findComment&comment=425722

Edited by BartoszK (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucy

Dziekuje za stronę czyli odłączam te zaznaczone i będzie ok

post-1512-0-62334700-1466969597_thumb.jpg

Edited by lucy (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Witam!
Bartosz dał Ci konkretne wskazówki:

... jedyne co możesz zrobić to wywalić dojście od wtyczki 13 pin i podłączyć tam akumulator i lądować go przez zewnętrzny prostownik

 

Na Twoje ostatnie pytanie (post #3) nie można odpowiedzieć w sposób całkowicie pewny. Może ktoś, kto ma identyczny zasilacz mógłby to zrobić, ale inaczej musimy opierać się wyłącznie na Twoich zdjęciach, a te niewiele mówią. Gdybyś zrobił ostrą fotkę spodniej strony płytki PCB, wtedy odpowiedź mogła by być możliwa.
Jest bardzo dużo wersji tego typu zasilacza, a różnią się one parametrami i choćby ilością wyprowadzeń, które nie zawsze mają identyczne funkcje w każdym z zasilaczy. Z tego powodu nie wystarczy policzyć, które z wyprowadzeń od lewej, czy prawej strony będzie tym właściwym. :nono:
Jeśli nie chce Ci się lub nie potrafisz tego dobrze zrobić, aby mieć dostęp do płytki PCB od spodu, to sprawdź to inaczej. Odłącz przyczepę z zewnątrz od zasilania ~230 V (wyciągnij wtyczkę z gniazda na ścianie przyczepy!). Odłącz wszystkie przewody od tych dolnych wyprowadzeń zasilacza, ale odłączając pamiętaj, aby każdy przewód i wyprowadzenie do którego był podłączony oznaczyć np. tym samym kolorem taśmy izolacyjnej (aby nie pomylić miejsc podczas ponownego przyłączania).
Podepnij się długim przewodem pod pin 9 wtyczki haka, a z drugiej strony przewodu podłącz miernik ustawiony na "sprawdzanie ciągłości obwodu". Drugą końcówką miernika dotykaj po kolei każdą z końcówek odłączonych przewodów. Przy którymś przewodzie będziesz miał sygnał "ciągłości" - ten przewód masz odłączyć i pod to wyprowadzenie zasilacza będziesz podłączał plus z akumulatora. Teraz odepnij przewód z pin 9 wtyczki i podłącz go do pin 13, pozostałe czynności, jak poprzednio. Po zlokalizowaniu kolejnego właściwego przewodu, będziesz już wiedział, pod które wyprowadzenie zasilacza podłączyć minus accu.

Przyłącz ponownie w odpowiednie miejsca odłączone przewody, poza tymi dwoma, które zlokalizowałeś. To wszystko.

Odłączone przewody powinieneś dobrze zaizolować. Identyfikując wyprowadzenia wtyczki, musisz to zrobić dokładnie, aby mieć pewność, że poprawnie rozpoznałeś numery wyprowadzeń (9 i 13). W zależności od typu zastosowanego akumulatora oraz miejsca jego umieszczenia, przeczytaj jeszcze ten temat:

http://forum.karawaning.pl/topic/9862-akumulator-w-przyczepie-a-nasze-bezpieczenstwo/page__view__findpost__p__233321


Sprawdzenie można zrobić na kilka sposobów i dużo prościej, ale mniej bezpiecznie, bo np. przy podłączonej do ~230 V przyczepie. Sądzę, że nie masz dużego pojęcia o elektryczności, dlatego te sposoby pominąłem.

PS
Odpinając przewody, przyjrzyj się dokładnie plastikowej obudowie zasilacza (tuż pod wyprowadzeniami). Mogą być tam delikatne wytłoczenia oznaczeń dla poszczególnych wyprowadzeń zasilacza. Jeśli znajdziesz: "Eing.12V  +  -", to będą właśnie te wyprowadzenia, od których trzeba odłączyć przewody i podłączyć accu.

post-8228-0-74421500-1466975324_thumb.jpg

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...