Skocz do zawartości

Opona 205/65 R15 C, Indeks 99


KKCamp

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam Ci te opony:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/firestone-vanhawk-205-65-r15-102-100-t-c#113709871

Moim zdaniem, do przyczepy są fantastyczne. :ok:  Gdy je kupowałem, kosztowały prawie dwa razy tyle, co w tej chwili. Mam je dwa sezony. Ten rodzaj bieżnika jest tu dużą zaletą. Dla przyczepy o DMC 1500 trzeba je pompować na max, czyli 3,2 Bar, choć ja zawsze pompuję nieznacznie wyżej 49 - 50 PSI (takie ciśnienie u mnie sprawdza się najlepiej, ponieważ przyczepa zawsze ma 1500).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupować nowe to tylko takiej marki ,która aktualnie u oferentów występuje  już z rokiem  produkcji 2016.

Po pierwsze - z wiadomych względów do kamperków trzeba kupować jak najmłodsze opony

Po drugie - jak będzie rozwałka opony to szybciej dostaniesz markę chodliwą/świeżą niż jakieś złogi magazynowe. Jeśli w tym roku producent jest dobry w czasie to można liczyć ,że w następnym też się nie będzie spóźniał.

Po trzecie - jeśli magazyny oferują świeżą produkcję tzn że towar jest dobry i szybko następuje rotacja. Towar słaby zalega i zostaje.

I najważniejsze - wybierz  po 100 kg na koło więcej niż wymaga graniczna wartość DMC.

Na temat chińszczyzny nie będę się wypowiadał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

1) Z opon wzmacnianych z indeksem 99 (i brak wyższego) jest Wsumie tylko Fulda, 2015r

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-ecocontrol-hp-205-65-r15-99-h-xl#110860823

 

2) Z opon o wyższym indeksie niż 99, czyli więcej niż 750kg nośności, ale niewzmacniane z 2016 jest Barum Vanis 2

http://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-vanis-2-205-65-r15-102-100-t-c#107606090

 

Pytanie, czy lepiej z wyższym indeksem czy wzmacniane?

Wspomniane Firestone vanhawk sprzedają z opisem - "nie starsze niż 36 miesięcy". Czyli coś ok 2013. Brak z 2016 r.

 

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KKCamp  >...Teraz mam Fulda Carat 205/65 R15 C, Indeks 99     
                        Ale nie mogę znaleźć nowych z takimi parametrami.

Opona KORMORAN 205/65R15C 102    i n f o     kontakt...
Na pewno otrzymasz oponę wyprodukowaną w 2016 r.

Pozdrawiamy z Hiszpanii...
Ir & Ed
PS
Polecamy i zalecamy opony wzmacniane z indeksem C

Edytowane przez Ir & Ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

1) Z opon wzmacnianych z indeksem 99 (i brak wyższego) jest Wsumie tylko Fulda, 2015r

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-ecocontrol-hp-205-65-r15-99-h-xl#110860823

 

2) Z opon o wyższym indeksie niż 99, czyli więcej niż 750kg nośności, ale niewzmacniane z 2016 jest Barum Vanis 2

http://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-vanis-2-205-65-r15-102-100-t-c#107606090

 

Pytanie, czy lepiej z wyższym indeksem czy wzmacniane?

Wspomniane Firestone vanhawk sprzedają z opisem - "nie starsze niż 36 miesięcy". Czyli coś ok 2013. Brak z 2016 r.

 

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ja z tego całego bałaganu w tym roku  wybrałem właśnie Barum - C. Nie chciałem robić zbytecznych sugestii wcześniej. Decyzja klienta :] .

W twojej wersji jest idealny margines wagowy na koło.

Wybór był oczywisty z powodu kwestii jakie opisałem we wcześniejszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

 

1) Z opon wzmacnianych z indeksem 99 (i brak wyższego) jest Wsumie tylko Fulda, 2015r

http://www.oponeo.pl/dane-opony/fulda-ecocontrol-hp-205-65-r15-99-h-xl#110860823

 

2) Z opon o wyższym indeksie niż 99, czyli więcej niż 750kg nośności, ale niewzmacniane z 2016 jest Barum Vanis 2

http://www.oponeo.pl/dane-opony/barum-vanis-2-205-65-r15-102-100-t-c#107606090

 

Pytanie, czy lepiej z wyższym indeksem czy wzmacniane?

Wspomniane Firestone vanhawk sprzedają z opisem - "nie starsze niż 36 miesięcy". Czyli coś ok 2013. Brak z 2016 r.

 

Wysłane z mojego D2403 przy użyciu Tapatalka

 

"Nie starsze niż 36 m-cy" to obecnie obowiązująca w Europie (dla wszystkich producentów i sprzedawców)  norma dotycząca opon nowych.

Najprawdopodobniej zamawiając opony dostanie się opony datowane bieżącym rokiem (tak było np., gdy kupowałem swoje).

Wspomniane "Firestone VANHAWK 205/65 R15 102/100 T C" to jednak klasa średnia, natomiast "Barum Vanis 2" to mimo wszystko opony klasy ekonomicznej, więc jest duże prawdopodobieństwo, że będą na magazynie sklepu i tenże sklep poda ich faktyczną datę produkcji, ponieważ ma możliwość jej fizycznego sprawdzenia.

Klasy wyższe opon są bardzo często zamawiane pod klienta. Firestone jest zamawiana bezpośrednio od producenta "Bridgestone" i w tym przypadku jest tylko ogólnie przyjęta standardowa informacja dotycząca nowych opon, czyli jak na wstępie. W przypadku fabrycznie nowych opon od producenta, ta data praktycznie dla użytkownika jest bez znaczenia. Okres eksploatacji policzy i tak od chwili założenia. Poza tym, mało prawdopodobne jest, aby największy producent opon na świecie, jakim jest Bridgestone, produkował opony w takiej ilości, aby musiał je magazynować przez trzy lata. Najprawdopodobniej wszystko jest z bieżącej produkcji.

Dla mnie wybór był oczywisty, co potwierdza się w eksploatacji. Wybierając opony, szukałem jednocześnie bieżnika, który będzie dobrze współpracował też z moverem.

Biorąc pod uwagę, że jest to opona typowo wzmocniona (indeks C) i z przeznaczeniem dla "dostawczych", to zapas dla przyczepy o DMC 1500 jest duży, tym bardziej, że podane 850 kg jest dla prędkości 190 km/h, a tak z przyczepą nigdy się nie jeździ. Zawsze lepiej kupić opony wzmacniane, niż standardowe z wyższym indeksem.

 

PS

Przed chwilą z ciekawości dzwoniłem do dwóch sklepów i jest tak, jak napisałem: opona ściągana bezpośrednio od producenta pod konkretne zamówienie klienta, stąd brak możliwości sprawdzenia nabitej daty i ogólna informacja przyjęta standardowo w takich przypadkach.

Namiary na kilka sklepów:

http://oponki24.com.pl/10352,opona-firestone-vanhawk-205-65r15-102t.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2016-06&utm_content=10352#nclid=00095a1e7377aa9e4bb0fe8638d16d7c

http://www.sklepopon.com/opona-letnia/firestone-vanhawk-205-65-r15-102-t-c-1352#nclid=3db2545745c4c77ba0c504ac2b1d67a0

http://www.hurtopony.pl/Firestone-205-65R15C-VANHAWK-102-100-id-BFDL15020565TVAH0.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2016-06&utm_content=BFDL15020565TVAH0#nclid=4ce8b755fe90c42eebb511ec387a8332

http://www.oponyturbo.pl/pl/p/FIRESTONE-VANHAWK-20565R15C-102T/6410?utm_source=nokaut&utm_medium=cpc&utm_campaign=Ceneo%2FMotoryzacja%2FOpony%2FOpony%20dostawcze%2FOpony%20dostawcze%20letnie&utm_content=329&utm_term=FIRESTONE%20VANHAWK%20205%2F65R15C%20102T%20%20%20produkcja%20nie%20starsza%20jak%2018%20miesi%C4%99cy%20%20DOSTAWA%20GRATIS%20od%204%20szt.%20Faktura#nclid=add3eb904c5ad059023fa2bfc2969104

http://www.hurtopony.pl/Firestone-205-65R15C-VANHAWK-102-100-id-BFDL15020565TVAH0.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2016-06&utm_content=BFDL15020565TVAH0#nclid=4ce8b755fe90c42eebb511ec387a8332

http://www.24opony.pl/opony,0,6863/firestone-vanhawk-205-65-r15-102-100-t-c.html

http://www.oponeo.pl/dane-opony/firestone-vanhawk-205-65-r15-102-100-t-c#113709871

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Mam u siebie w Hymerze DMC1300kg katalogowo opony jak w temacie 205/65/15 98K, w tej chwili założone 205/65/15 102/100C Toyo H08 które kończą 8 lat od daty produkcji (na oko bieżnik i stan super, brak spękań itp) które chcę wymienić.

W tym rozmiarze wybór opon jest taki sobie, więc mam pytania następujące:

- czy iść w rozmiar 195/70/15 104/102C (1% wieksza średnica, popularny rozmiar, duzy wybór i tańszy i jeszcze większy zapas nośności)

- czy iść w rozmiar 205/65/15 ale 99 RF (RF=reinforced, wzmocnione ale nie C, tańsze niż 102/100C)

- czy w końcu nie kombinować i iść w to co jest obecnie czyli 205/65/15 102/100C

Zapas nośności będzie w każdym przypadku raczej spory. Różnice w cenie są dość spore i w cenie np. 205/65/15 102/100C modelu budżetowego można kupić coś premium ze 195/70/15 104/102C.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Daniel DJR napisał:

Na zapas warto pomyśleć o kole które można upchnąć pod przyczepą. Tak naprawdę ważne jest mieć sprawne kolo zapasowe pasujące na Bęben. My mamy w budzie 15" na zapas jest 14" węższa , na dojazd lub nawet jak by trzeba było jechać to się dojedzie.  

Nie chodziło mi o zapas, tylko główne koła :) Zapas i tak mam taką samą felgę 15" i oponę 205/65/15 (chyba tez 102/100C), więc teraz chce wymienić główne a na zapas dać jedną z obecnie jeżdżących Toyo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.