Skocz do zawartości

Mercedes ML czy ktoś ma (miał) eksploatował


Malko

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Maciek75 jednego nie rozumiem...

Skoro to nie Twój wątek, a sam autor podjął temat gazu i nie zwrócił nam uwagi to po co ta piana?

Sprawa jest prosta. Nie chcesz nie czytaj.

 

Acha a w kwestii ML coś dodasz od siebie skoro już wlazłeś w ten temat.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale że Dudka nie wzięli na Euro...................

 

Jestem na etapie wyboru holownika i także myślałem o ML - konkretnie podoba mi się tego typu model: http://olx.pl/oferta/mercedes-benz-ml-ml-320-stan-bdb-skora-alu-progi-amg-wersja-sport-CID5-IDf5Pib.html#272fb842f6

Czy posty w których mowa o awaryjności odnoszą się także do tego modelu?

Czy ktoś wie czy tylne fotele regulują się w ML-kach niezależnie (chodzi mi o odległość między oparciem kierowcy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Maciek75 jednego nie rozumiem...

Skoro to nie Twój wątek, a sam autor podjął temat gazu i nie zwrócił nam uwagi to po co ta piana?

Sprawa jest prosta. Nie chcesz nie czytaj.

 

Acha a w kwestii ML coś dodasz od siebie skoro już wlazłeś w ten temat.

Panie Commander jak już sobie panujemy przejrzałem jeszcze raz wątek i autor nie podjął tematu gazu tylko chciał ML-a. Piany nie biję, tylko chodzi o sam fakt ktoś zakłada wątek gdzie chce konstruktywne opinie a parę stron jest zupełnie nie na temat. 

Jeżeli ktoś chce sobie pogadać  ja nie mam nic przeciwko. Niech założy temat pitolenie o Chopinie (Szopenie) itp.

Na temat ML się nie wypowiem bo nie mam nie miałem i raczej nie będę miał, lecz zainteresował mnie wątek bo może dowiem się czegoś nowego na temat tego auta. Ale jak cytując klasyka : 

-byłeś kiedyś w stanach?

- nie

- no widzisz... a ja znam kogoś kto był i on mówił....

(chyba jakoś tak to leciało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętam zasięg mojego jedynego benzynowego samochodu z gazem - coś koło 300km - więcej tego bym nie chciał powtarzać

ale każdy ma to co lubi i co chce , ja wolę diesla bo mniej kłopotów sprawia nić gaz i dużo mniej płacę za ON niż musiałbym za LPG (ale to też moja sprawa)

Odlewasz ze "służbowego" ? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znacie z wojska powiedzenie, że "najgorsza głupota, jak kot drapie kota" ? Po co  ta spina ?

 

A teraz dodam od siebie takie info. Właśnie zostałem przeniesiony na zastępstwo w firmie, na nową linię autobusową. Niestety, nowy autobus jest większy od poprzedniego i nie mam miejsca, żeby go trzymać pod domem, a ponad to, musiał bym na początkowy przystanek robić z domu sporo kilometrów "na pusto".  W związku z tym, szef dał mi do dyspozycji firmowe C3 w dieslu. Wierzcie lub nie, ale toto pali 4 litry na 100 i jako dupowóz do roboty, czy po bułki do sklepu to wystarcza w zupełności. I tu niestety wasze cudne auta na gaz nie mają startu. Mogę szczerze powiedzieć, że cytryna przeleci 100km za 5 euro, czyli przeliczając wypłaty i ceny paliwa, w Polsce i we Francji, to tak jak by lać za 5 zł (wypłata 1300 a litr paliwa 1.30). To jest ekonomia.

 

A wracając do ML, to faktycznie sporo negatywnych komentarzy co do układu przeniesienia napędu. Ten 4matic chyba im nie wyszedł, choć nie twierdzę że w x-trail jest to rozwiązane idealnie. To nie to samo co mój stary Terrano z reduktorem i sztywną blokadą tylnego mostu.

 

Nie mniej jednak widziałem, że kilka osób z forum jeździ mercami, może zatem podzielicie się opiniami ogólnie na temat Mercedesów ?

Ja ze swojego doświadczenia znam trochę "beczkę" 300d i jak wspominałem wcześniej, pojeździłem trochę dostawczymi Atego i Axor, ciągnikami Actros a w obecnej firmie mieliśmy kiedyś Tourismo i te 4 modele spisywały się bardzo dobrze, może za wyjątkiem lekko opornych zimnych skrzyni biegów w Actrosie i Atego. Natomiast 12 stopniowa skrzynia zautomatyzowana z konia Actros 1844 to czysta przyjemność z jazdy.

 

0ce501cd5211.jpg

Edytowane przez Malko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tak:

Dla mnie mercedes skończył się na modelu W124, reszta to samochody z gwiazdką.

Jeżeli chodzi o LPG to tylko jak kupie samochód w dobrej kondycji (mały przebieg , niski rocznik, itd) i sam założę instalacje.

Wyeksploatować mam ja , a  nie kupić już wyeksploatowane.

Malko bez urazy ,  Actrosem troche pojeździłem, ale teraz jeżdżę VolvoFH (2013r.) i powiem ci tylko , że żaden samochód ciężarowy nie ma takiej skrzyni jak volvo.

Volvo w automacie zmienia biegi jak osobówka, a nowe modele posiadają już skrzynie dwusprzęgłową i można ją porównać do automatycznej skrzyni biegów DSG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie @ TOM3653 źle to zrozumiałeś. I porównanie finansowe  i przykład ciężarówki pod względem jej niezawodności, ale OK.

 

Pozwolisz teraz, że pójdę twoim tokiem rozumowania. Skoro gaz to czysty zysk i ekonomia ponad przeciętna, dlaczego transport w Polsce nie opiera się na pojazdach wyposażonych w silniki benzynowe zasilane gazem ? 

Nic prostszego jak wsadzić butle z gazem do autobusu czy ciężarówki? Będzie tanio i ekologicznie. Zamiast spalić te 30-40 litrów ON, autobus miejski będzie palił 50 litrów LPG i git. Na dzień pracy spokojnie wystarczy zatankowana butla dla takiego miejskiego liniowca.

Tyle lat Ziły dzielnie służyły na silnikach benzynowych, to czemu do tego nie wrócić ?

 

Albo jeszcze inaczej, te wszystkie dostawczaki do 3T5, które widuję na południu Francji na polskich blachach. Czemu ich na gaz nie przerobić ? Butla na dach, zamiast tego kurniczka do spania. Kierowca będzie śmigał tanio na gazie, szef będzie szczęśliwy z oszczędności na paliwie, więc może i kierowcy hotel zapłaci, żeby się wyspał w godnych warunkach i prysznic wziął jak człowiek, a nie w kiblu na stacji paliw się mył.

 

Albo te busy co wożą ludzi do pracy do Anglii czy Szwecji, czemu nie na gaz ? Butla za ostatnie siedzenie a walizki do kufra na dach albo małej przyczepki. Mniejsze koszta przejazdu i więcej takiemu pracownikowi w kieszeni zostanie. Będzie mógł dzieciom kolonie wykupić z tej oszczędności.

 

A kutry rybackie, kombajny buraczane, kosiarki na gaz czy motocykle ? To wszystko może śmigać na tani gaz. Takie możliwości i takie marnotrawstwo.

 

A gdyby tak ktoś rynek zrewolucjonizował i przedstawił nowe horyzonty, to może i PLL Lot by z naftowych diesli zrezygnował i też przeszedł na turbinowe benzyniaki na gaz. Możesz to sobie wyobrazić ? Bilet z Warszawy, Krakowa czy Poznania do Paryża, Londynu czy Madrytu już za 1 zł, no bo samolot liniowy na gaz.

 

Powodzenia życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszemy już o tirach kombajnach i dostawczakach to...piszmy.

Mówisz 4 litry ropuchy. Koleżanka z pracy dojeżdża codziennie do pracy Yarisem robiąc w obie strony 70 km. Ato pali jej 7 litrów lpg/100. Zatem policzmy polskie realia czyli 4x4.10 zł to 16.4 zł a 7x1.45 to 10.15 zł. Różnicę widać gołym okiem.

 

Ale niech każdy jeżdzi na czym chce. Koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK tak sie przyglądam i kusicie tym gazem :pub:  chociaż to OT okrutny ...

 

A ile trzeba zainwestować by sie tym dobrodziejstwem cieszyć? i jakie są koszty późniejszej eksploatacji? bo o jakiś regulacjach piszecie słyszałem o filtrach, przeglądach itd :niewiem:  no i czy to nie ożenek z dana gablota jak już w nią zainwestuje? :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro piszemy już o tirach kombajnach i dostawczakach to...piszmy.

Mówisz 4 litry ropuchy. Koleżanka z pracy dojeżdża codziennie do pracy Yarisem robiąc w obie strony 70 km. Ato pali jej 7 litrów lpg/100. Zatem policzmy polskie realia czyli 4x4.10 zł to 16.4 zł a 7x1.45 to 10.15 zł. Różnicę widać gołym okiem.

 

Ale niech każdy jeżdzi na czym chce. Koniec.

Nie zapomnij doliczyć benzyny na rozruch oraz tych części eksploatacyjnych czy niezbędnych regulacji, których w dieslu nie masz. Dolicz też koszt wymiany butli co jakiś czas i rozbij to na przejechane km.

A przy okazji, koleżanka ma butlę w yarisie ? to gdzie ma zakupy ? bo ja w dieslu mam cały bagażnik do dyspozycji  :ee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiego auta Kitku?

 

No tego jeszcze niewiem Pytam tak z ciekawości bez konkretnego modelu ... ale powiedzmy jakas benzynke w dwóch przedziałach 1.6-1.8 i 2-2.5L pojemności Niewiem co jeszcze ma znaczenie?

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Malko jako kierowca zawodowy powinieneś wiedzieć, że jeżdżą ciężarówki i busy z instalacją lpg. Mercedes wypuścił całą flotę aut ciężkich z fabryczną instalacją CNG, lecz jako nowinka techniczna są one jeszcze dość drogie w zakupie. Większość ludzi nie stać na kupno tak drogiego auta, więc kupują standardowe diesel'e.

Mam auto podobnej klasy co ten Twój ML, lecz wzbogacone podtlenkiem LPG. Pewny jestem ze nie odstaje właściwościami jezdnymi od ropniaka, a ponadto bije go na głowę pod względem ekonomii i pod dystrybutorem i podczas serwisowania silnika :-)

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.