Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!
Pochwalę się naszą nową budką, pierwszą budką, dlatego co jest to jest, a i zakup całkowicie spontaniczny, przecież kiedyś trzeba zrealizować swoje marzenia o małej N126 nie? ;)

 

Układ może się sprawdzi może nie ;) ale to pokaże dopiero czas bo nam brak jakiegokolwiek doświadczenia w tej materii. Taki zakup - powiedzmy - na próbę.

 

Sterckeman NewStar 390T z 2001 roku, 900 DMC, z dyszlem ma prawie tyle co nasz większy holownik czyli prawie 5,5 m.

Od 2007 roku stała pod wiatą i czekała, chyba właśnie na nas.

 

Wyposażenie:

 

- kibelek wraz z umywalką i brodzikiem,

- zlew,

- piec gazowy z nawiewem, również z automatycznym,

- 3-palnikowa kuchenka,

- lodówka na 12/230 oraz gaz  :),

- 2 łóżka, ale o tym później,

- siatki (moskitiery) plus rolety w oknach,

- przedsionek, nie było okazji go rozłożyć - zakładam, że jest kompletny i sprawny jak pozostałe rzeczy w budce, włącznie z 5 l butą pełną gazu ;) rocznik 2004 ;)

- dwa lufciki, niestety jeden, ten w salonie, został urwany przez wiatr i czeka go wymiana.

 

Tak prezentuje się nasz nowy mały domek w drodze do drugiego domku.

 

wr6iu4cg.jpg

 

l4lglpsh.jpg

 

 

 

a tutaj trochę wnętrza:

 

vuartc8z.jpg

 

bud4nik2.jpg

 

dyr84tsy.jpg

 

- przybytek z manualną spłuczką - opróżniany z zewnątrz:

 

j5npgui4.jpg

 

 

jak widać na pierwszy rzut oka, budka posiada tylko dwa łóżka, chyba damy radę gdyż nas puki co 2+2  :P

Po kilku dniach podziwiania naszego domku rozkminiłem na spokojnie w jaki sposób rozłożyć i bezpiecznie użytkować łóżko numer trzy, wiedziałem, że nad mniejszym łóżkiem takowe się znajduje, zdradziły je skobelki oraz rozkładana półka.

 

bcwpv7ob.jpg

 

r2w3ddaa.jpg

 

 

niewielkie bo ca. 60x160 cm i o "indeksie nośności maks. 80 kg" , ale jak na razie nawet starszy długonogi się na nim zmieści ;)

 

 

Co zrobiliśmy - pisze śmy, gdyż żona wydatnie przyczyniła się do porządku jaki zapanował w naszej budce, pranie sprzątanie itd... to JEJ zasługa. 

 

- firanki i zasłonki zostały odświeżone ;), odświeżyliśmy także pokrowce, zakładanie ich na piankowe materace okazało się łatwiejsze niż myśleliśmy, kwadrans i po robocie,

- zajrzałem z ciekawości do kasety... sucha i NOWA :))))))))),

- sprawdziłem całą instalację i każdy odbiornik prądu/gazu,

- polutowałem kabelek od zapalacza piazo w piecyku Truma, był upalony i przetarty,

- wyrzuciłem :sciana: materac od trzeciego łóżka... przez niewiedzę, nie mogłem znaleźć stelaży na którym opiera się trzecie łóżko, materac ten (zresztą składany) nie pasował do innych łóżek, uznaliśmy go jako nieprzydatny i poooojeeeechał.... z pierwszym transportem na Łubną II,

- częściowy demontaż maskownicy salonowego lufcika, w celu jego wymiany, sklep mnie chyba olał bo czekam już 2 tydzień na odp., ale myślę, iż sobie o mnie przypomną i wybrane okienko sprzedadzą ;)

 

 

Co do roboty, plany oraz pomysły: - jak niektórych to głupota mówcie szybko i wyjaśniajcie dlaczego bo np. niepraktyczne czy coś...

 

- czujnik dymu oraz czegoś tam jeszcze,

- dwa koce PPoż,

- naprawa uszczelek w wylewkach poprzez wymianę całych króćców,

- nowe opony, oryginalne z indeksem 83 są od nowości, bieżnik jest jak nowy, natomiast boki już lekko struchlały,
z duszą na ramieniu wiozłem budkę do miejsca docelowego, mam plan zakupić takie z indeksem 87 XL (545 kg) oczywiście są to małe oponki w rozmiarze 165/80R13 :)

- pokrowiec na tylne koło - może podejdzie pokrowiec od kół (taki do przewożenia koła po zainstalowaniu instalacji LPG), trochę otworków i powinno dać radę,

- LED - żarówki wszystkie we wnętrzu,

- instalacja akumulatora, stosowne podanie zostało wystosowane do @Kristofer,

- o ile uda się go jakoś założyć i uruchomić to jakiś wskaźnik naładowania, 

- gniazdka USB - dla młodzieży,

- stopień do wchodzenia - plastikowy, najtańszy - jakoś nie było okazji :palacz:,

- szaro-białe kotki w drzwiach... rany jak one mi się podobają, 

- siakaś DIY nagrzewnica, do ciepłej wody która nam się może przydać podczas tegorocznego objazdu Skandynawii, myślę o spirali z miedzi podgrzewanej najtańszą kuchenką na zbiorniki z gazem plus pompka wraz ze słuchawką,

- wymiana okna dachowego 400x400 mm, na nowe MPK Vision M, bo takie sobie upatrzyłem,

- markiza, ta tańsza, chowana do pokrowca przytroczonego do budki,

 

 

 

Może:

- instalacja wolnobieżnego wentylatora w lufciku salonowym, 

- może wymiana lufcika w kibelku - jak iść na całość to czemu nie,

- Solar i system doładowania akumulatora???

- może całkowita i integralna instalacja ciepłej wody - do zastosowania "na dziko",

 

I tyle, mimo dwóch lewych rąk może uda się zrealizować plany  :puk: .

Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Gratuluję zakupu- na zdjęciach prezentuje się znakomicie!!! Układ prawie dokładnie taki sam jak w mojej Hobby, do tego to magiczne łóżko i boczny schowek- malina!!! Ciekawi mnie tylko to tylne koło zapasowe- cepka brała udział w rajdach off-roadowych? :]

Myślę, że na Skandynawię w sam raz! Mi poradzono przed wyjazdem, żeby cepka nie była za długa ale krótka, żeby była zwinna na ich krętych, ciasnych drogach i nasza hobbitka spisała się wyśmienicie. Nie jestem specem od Norwegii i Szwecji ale gdybyś cosik potrzebował to wal śmiało- postaram się doradzić najlepiej jak potrafię. O naszej rodzinnej wyprawie możesz poczytać na forum http://forum.karawaning.pl/topic/20681-skandynawia-2014-w-6-tygodni/, polecam również relację JoliR http://forum.karawaning.pl/topic/18966-damska-ekipa-zdobywa-norwegię/

Co do zakupów- opony jak najbardziej! Ja ostatnio zmieniłem wszystkie wraz z zapasówką na opony z indeksem C bo się okazało, że Matka Boska Skandynawska nad nami czuwała- prawie 10 tyś. km przejechanych na zwykłych 15-letnich oponach a awarię dostałem w Polsce w drodze z IV OPK na Jasnej Górze. Nie chcę myśleć ile bym musiał wydać na te opony w Norway :sex:

Drugie okno dachowe też sprawdź- nam duński wiatr też urwał ale to było chyba ze starości- 11 lat więcej niż Twoja cepka :)

Reszta rzeczy- chyba pół na pół. Zrób listę za i przeciw i do sklepu :)

Jeszcze raz gratuluję bardzo ładnej przyczepki i życzę SZEROKOŚCI!!!

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję  :blagac:

 

Dokładnie takie rady wyczytałem tutaj na forum, iż na krętą Norwegię raczej kamper bądź budki z krótkim zwisem czyli małe takie jak nasza ;)

Koło wygląda na oryginał, a włazy do schowków mam po obu stronach, z czego jakieś 33% jest wykorzystana na obudowę butli gazowej. 

 

Schowki te wyglądają tak poważnie, ale w zasadzie to włazy pod siedziska ;) które od biedy można ładować także od wewnątrz bądź używać po otwarciu klap, a podniesieniu siedzisk do szybkiego przewietrzania wnętrza ;).

 

Jak piszesz, na drugim okienku widać ząb utlenienia i na bank strzeli w najmniej odpowiednim momencie.

 

Relację wrzuciłem już do schowka - weekend po części w domu będzie co czytać.

Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Zastanawia mnie to koło mocowane na tylnej ścianie i nie oryginalne tylne lampy.

Opublikowano (edytowane)

Mnie też to mocno zastanawiało, bo człowiek doszukuje się wszystkiego co dziwne i odbiegające od przyjętej normy, ale znalazłem jeszcze 4 takie w necie i poza brakien relingów oraz drabinki były takie same czyli zastanawiające.

 

https://youtu.be/hzEcPQyJybo?list=PLhdZMPRPyCbCeNqCTIR0f8vo8pAIFo0Z1

 

Nasza to wersja bida, takie jak na załączonym filmie dodatkowo są doposażone w markizę kasetową.

 

 

wysłane z Nokii 6210.

 

Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

postęp prac ;)

 

kotki - zawsze marzyłem o takich

 

 

fzj4ztgt.jpg

 

ale i czas przyszedł na wymianę okna, nabity instrukcjami z YT dostałem jednak numer telefon do Pana Serwisanta w celu dopytania praktyka jak to zainstalować i jeszcze bardziej nabity wiedzą przystąpiłem do wymiany swego pierwszego lufcika, w naszej pierwszej przyczepie ;) na całkiem nowe i wypasione okno dachowe MPK Vision Vent M pro 400x400 mm.

 

jak prawdziwy serwisant ;)

 

u7u43okq.jpg

 

po zdemontowaniu starego, nie obyło się bez operowania nożykiem warstwy uszczelniacza w celu oddzielenia okna od poszycia, a potem szpachelką podważania.

 

p5bvaofx.jpg

 

aby nic nie sypało się do środka wsunąłem kartony pomiędzy poszycie zewnętrzna, a gąbkę wraz z konstrukcją dachu.

 

w7soxjei.jpg

 

 

resztki uszczelniacza których nie zdołałem usunąć szpachelką i nożykiem płaskim potraktowałem terpentyną, a odtłuściłem sprayem ze środkiem do odtłuszczania tarcz hamulcowych.

7gjyq2cg.jpg

trochę kręcenia śruborkiem, napięcie rośnie bo zaraz będę nanosił na ramę okna materiał uszczelniający,
ale widać światełko w tunelu ;)

 

wybaczcie za moje :hmm:  łapki, łapki grafika nieprzystosowane do takich prac, umorusane wszystkim czego używałem  :miga: podczas wymiany,

 

dwgyuypm.jpg

 

i tadaaaaa:

 

6uxzfn5d.jpg

9lgvdyr6.jpg

 

iutcort5.jpg

 

 

W zasadzie powinienem napisać

phhhiiii & Easy  :fuck:  :yay: 

ale poczekamy do pierwszego deszczu i pierwszej trasy czy aby wszystko odbyło się skutecznie i ze sztuką!

 

także zostało jeszcze:

 

- wymienić oponki, są i czekają, wzmacniane C 92/94 jak pamiętam, 

ale zaskoczył mnie wymiar śrub przy kołach i nie byłem przygotowany na rozmiar 21 :nono: ,

 

- wymienić krany ;) przy demontażu w celu podmiany krućca okazało się, iż to nie ta średnica, a na domiar złego to pourywałem przewodziki od mikrosłiczy zatem... ech trzeba coś zepsuć aby coś potem wymienić na nowe,

 

 

- wymienić żarówki na LED (właśnie przyszły),

 

 

- podłączyć akumulator, do elektrobloku, choć to w zasadzie nie elektroblok tylko proste trafo ;), napisałem do producenta tejże magicznej skrzyneczki we Francji, po kilku godzinach odpisał :blagac:  z załączonym PDF co i jak z WEJ/WYJ. 

Wstępne rozeznanie w temacie materii już zrobione, jednak zabrakło czasu, klemy oraz wsuwki pasujące do owego bloku czekają,

Misterny plan ułożony w głowie mam, może wyjdzie wszystko jak zaplanowałem, planuję takie akcje cały tydzień, a na robotę mam dosłownie kilka godzin pomiędzy innymi obowiązkami rodzinno-działkowymi ;)

 

Także tyle, jak Was nie obchodzi co i jak, napiszcie nie będę się produkował :przytul:  dla mnie to super nauka i zabawa, 

a dla Was może nudy po raz N-ty.

Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Także tyle, jak Was nie obchodzi co i jak, napiszcie nie będę się produkował :przytul:  dla mnie to super nauka i zabawa, 

a dla Was może nudy po raz N-ty.

Dawaj, dawaj Benek- good job!!! Lufcik malina- przed wyjazdem na Norway pomyśl o rolecie no chyba że już tam jest a ja ślepy jestem:(

Powodzonka w dopieszczaniu sprzętu!!!

Opublikowano

Benek- takie pytanko mi się nasunęło do grafiki pod Twoimi postami- czy mam rozumieć, że o 10kg przekroczyłeś 3,5T? (holownik- DMC2610 + cepka DMC900)

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za uznanie i życzenia :yes:  mam nadzieję, iż z budką nie będzie tak jak z moim fotografowaniem, wieczna rozbudowa, częsta zmiana systemów, a fotografowanie?... hmmm po co  :miga: zbieranie i wymiana szpeju ważniejsza :yay:  nie?

 

Co do DMC zestawu to "obciążyłem" auto 450 kg aby wykonać taką grafikę nie dało się do równego. Mamy Chryslera Grand Voyager 2.8 CRD o DMC 2635 ;)))) czyli mogę maks. 865 DMC cycepki, teraz 15 kg kosztuje mnie prawko i Viatoll ;) ale komfort jest bez porównania większy niż w normalnej osobówce. Przy 4 osobach na pokładzie mam ponad 3000 dm3 bagażnika  :ee: (przy komplecie 7 osób i tak zostaje przeszło 600-900 dm3). Obecnym holownikiem jeździmy już 6 rok, w zamiarach miał być duży i ciężki, wyposażony w klekoczący wynalazek Rudolfa Diesla oraz automatyczna skrzynię biegów aby mógł dawać radę podczas ciągnięcia dużych przyczep ;), tyle z zamiarów, bo po zakupie Voyka dowiedziałem się co to DMC zestawu, co to Viatoll ;) co to E+B  :yay:.

 

Ale nic, jestem już na ukończeniu kursu E do B :), samo B96 to jednak zawracanie gitary, może się uda zdać egzamin.  :blagac:

 

 

PS. Szukaliśmy lekkich budek aby zmieścić się w DMC, jednak albo same angielki które na oko miały już grubo ponad 1200 DMC (w kwitach nawet 800), albo ultra lekkie budki wykonane z balsy :]  i pergaminu. A nasza wyszła jakby przy okazji, gdyby miała 1300 DMC również by stanęła u nas na podjeździe. Taki impuls aby zrobić E bo jest nagła potrzeba  :foch: .

Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Mamy Chryslera Grand Voyager 2.8 CRD o DMC 2635.

 

Której generacji / z którego roku masz tego Granda ?

Pytam się, bo mam takiego samego z 2004 i wg dowodu rejestracyjnego DMC wynosi 2636, ale na tabliczce znamionowej na pasie przednim DMC jest inne (o ile dobrze pamiętam 2565)... Jeśli masz tak samo - z ciepą 900 kg zmieścisz się w 3,5t.
Opublikowano

Voyek to gen. VI czyli RG po lifcie 2006 rok. W dowodzie mam wspomniane 2635, a na pasie muszę sprawdzić bo nie pamiętam, ale chyba też 2635. Coś mi świta, że tyle co w dow. rej. choć zglądam pod maskę kilka razy w roku.

 

Hipotetycznie zakładamy, że jest inaczej to co wtedy zmiana w DR, czy jak i co jest bardziej wiążące tabliczka czy DR.

 

 

wysłane z Nokii 6210.

 

 

Opublikowano

Hipotetycznie zakładamy, że jest inaczej to co wtedy zmiana w DR, czy jak i co jest bardziej wiążące tabliczka czy DR.

 

Wydaje mi się, że wizyta w OSKP + jakiś światek, a potem w WK i poprawka wpisu w DR. Tabliczka wypisania jest na podstawie uzyskanej homologacji, więc ona jest "ważniejsza"...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A co tam, piszę dalej:  :]

 

- podłączyłem akumulator  :thank: (wreszcie), wszystko działa, nawet ożyła lodówka przy 12V, co prawda chodziła gdy włączyłem przeciwmgielne, ale wiadomo to szyba droga do uwalenia alternatora. Jeszcze podstawa i mocowanie - przy najbliższej okazji pokażę na czym posadowiłem akumulator - mocowanie odbędzie się pasami. Przy okazji przeprowadziłem kuracje odmładzająca w akumulatorze - obserwuje napięcie czy to coś dało- wszak bestia niby bezobsługowa.

 

 

2dqf6y2o.jpg

 

 

usadowiłem go jak widać w miejscu przewidzianym na drugą butlę gazową, takie plastikowe pudełko z otworami w podłodze, odizolowane od wnętrza budki - ale to wszyscy wiecie co i jak, nie?. 

Do podłączenia zastosowałem przewody z linki, pochodzące z 5-żyłowego kabla energetycznego, spokojnie 700A przy 12V pociągną - wytestowane na kilku Dieslach zimową porą  :miga: . Rurki do odgazowania podczas ew. ładowania akumulatora w budce na etapie kupna ;).

 

 

- wymieniłem opony, oryginalny szmelc pokrył się z moimi obawami czy dam rade przytargać budkę na działkowy trawnik,

gdzie ją parkujemy, teraz są piękne nowe i z indeksem C  :yay: .

 

553dgjrl.jpg

 

nowe-chińskie, ale na pewno lepsze niż powyższy szmelc :)

 

9dndo82y.jpg

 

- przy okazji dokonałem inspekcji podwozia wygląda OK - dziur, zgnilizny, jak i nadmiernej rdzy na elementach zwieszenia nie stwierdzono:

 

rjis8dex.jpg

 

2efihexp.jpg

 

 

- zarzuciłem pokrowiec na koło zapasowe:

 

qw8zo66d.jpg

 

 

- wymieniłem oba krany, a co tam ;)

 

 

 

Zostaje mi spowodowanie, aby na linii zasilającej punkty oświetlenia pojawiło się stałe napięcie (jest przemienne)
przy którym żarówki LED, co było do przewidzenia, mrugają  :czerwona: jak podczas koncertu Techno za lat mojej młodości  :zlo: .

Mam dwa rozwiązania, znaleźć (o ile jest PIN ze stałym napięciem 12V) i wpiąć tam linie od oświetlenia,

lub przy pomocy stabilizatora i kondensatora ze zmiennego zrobić prąd stały  :jump: i cieszyć się oszczędnym oświetleniem LED :).

 

 

Opublikowano

A co tam, piszę dalej:  :]

 

- wymieniłem opony, oryginalny szmelc pokrył się z moimi obawami czy dam rade przytargać budkę na działkowy trawnik,

gdzie ją parkujemy, teraz są piękne nowe i z indeksem C  :yay: .

nowe-chińskie, ale na pewno lepsze niż powyższy szmelc :)

 

9dndo82y.jpg

 

 

Benek, uważaj na te opony żeby Ci cepka nie odfrunęła w czasie jazdy wszak w nazwie mają "FLY" a to może ukryta zaleta tych oponek :]

A tak BTW- ile dałeś za chińszczyznę?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.