Skocz do zawartości

Regulator MPPT ustawienia


KasiaKep

Rekomendowane odpowiedzi

Wracam do tematu. Przyczepa zadaszona pokrowcem, Dzisiaj kontroler pokazuje napięcie ładowania 14 V, prąd ładowania 0,0 A.

Akumulator rozładowałem do odcięcia napięcia przez kontroler. Ponownie naładowany na max. Ikona  w kontrolerze pokazała pełne naładowanie akumulatora, napięcie aku 13,1 V.

Zobaczymy rano czy ikona pokaże full naładowanie czy tylko jedną kostkę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Odświeżę nieco temat i zapytam o podobną sprawę. Mam nowy akumulator AGM i regulator  Tracer 1210RN lub któryś z bliźniaczych. W instrukcji obsługi w dziale wybór akumulatora są podane trzy możliwości: 1 - akumulator bezobsługowy, 2 - akumulator żelowy i 3 - akumulator kwasowy (samochodowy). Które ustawienie powinienem wybrać pod mój akumulator AGM?

Opis w instrukcji: post-2788-0-17976300-1495356310_thumb.jpg

Regulator: post-2788-0-45205700-1495356455_thumb.jpg

Mój akumulator: http://allegro.pl/akumulator-80ah-zelowy-agm-glebokiego-rozladowania-i6375365309.html?snapshot=MjAxNy0wNS0xNlQyMToyMToyMi40ODhaO2J1eWVyO2YxZDliZDZiMmY0YmQwNzA3NWQ2MTJiNjQ1YjIwZWI5YzEwZTE1YzFjYTY5NzEzMThlOTI3NmZiMGJlODE5YjE%3D#thumb/1

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę nieco temat i zapytam o podobną sprawę. Mam nowy akumulator AGM i regulator  Tracer 1210RN lub któryś z bliźniaczych. W instrukcji obsługi w dziale wybór akumulatora są podane trzy możliwości: 1 - akumulator bezobsługowy, 2 - akumulator żelowy i 3 - akumulator kwasowy (samochodowy). Które ustawienie powinienem wybrać pod mój akumulator AGM?

Opis w instrukcji: attachicon.gifPrzechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2017-05-21 102441.jpg

Regulator: attachicon.gif12.JPG

Mój akumulator: http://allegro.pl/akumulator-80ah-zelowy-agm-glebokiego-rozladowania-i6375365309.html?snapshot=MjAxNy0wNS0xNlQyMToyMToyMi40ODhaO2J1eWVyO2YxZDliZDZiMmY0YmQwNzA3NWQ2MTJiNjQ1YjIwZWI5YzEwZTE1YzFjYTY5NzEzMThlOTI3NmZiMGJlODE5YjE%3D#thumb/1

Z załączonej fotki wychodzi. że kontroler to Tracer 1210. Jeśli tak, to the winner is number 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator to dokładnie 1210RN - taki kupiłem, a zamieszczone zdjęcie jest z netu, choć mój wygląda dokładnie tak samo. Być może to to samo co 1210 bez dopisku RN? A czy akumulatorom AGM nie bliżej do żelowych niż do bezobsługowych (choć dzisiaj bezobsługowe są praktycznie wszystkie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator to dokładnie 1210RN - taki kupiłem, a zamieszczone zdjęcie jest z netu, choć mój wygląda dokładnie tak samo. Być może to to samo co 1210 bez dopisku RN? A czy akumulatorom AGM nie bliżej do żelowych niż do bezobsługowych (choć dzisiaj bezobsługowe są praktycznie wszystkie).

Rozszerzenie nazwy o RN do 1210 to tylko szczegół nie zmieniający istoty rzeczy i konfigurowania parametrów pracy kontrolera [stąd nie przytaczałem rozszerzenia z pełną świadomością].

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę nieco temat i zapytam o podobną sprawę. Mam nowy akumulator AGM i regulator  Tracer 1210RN lub któryś z bliźniaczych. W instrukcji obsługi w dziale wybór akumulatora są podane trzy możliwości: 1 - akumulator bezobsługowy, 2 - akumulator żelowy i 3 - akumulator kwasowy (samochodowy). Które ustawienie powinienem wybrać pod mój akumulator AGM?

Opis w instrukcji: attachicon.gifPrzechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2017-05-21 102441.jpg

Regulator: attachicon.gif12.JPG

Mój akumulator: http://allegro.pl/akumulator-80ah-zelowy-agm-glebokiego-rozladowania-i6375365309.html?snapshot=MjAxNy0wNS0xNlQyMToyMToyMi40ODhaO2J1eWVyO2YxZDliZDZiMmY0YmQwNzA3NWQ2MTJiNjQ1YjIwZWI5YzEwZTE1YzFjYTY5NzEzMThlOTI3NmZiMGJlODE5YjE%3D#thumb/1

 

Andrzeju, seria Tracer .... A lub .... RN, różni się (tak z grubsza) wbudowanym wyświetlaczem w "A" i możliwością podłączenia osobnego modułu wyświetlacza w "RN", choć nie wiem dlaczego RN, a nie RM (Remote Meter) :hmm:

W kwestii ustawień, to prawidłową odpowiedź masz w poscie #33 :ok: , natomiast szerzej:

http://forum.karawaning.pl/topic/22389-akumulator-problem-z-naładowaniem/?p=489874

Co do akumulatora, to mam mieszane uczucia, ale skoro już go kupiłeś ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za wyjaśnienie i odpowiedź. Przyznam, że nie wiedziałem jaki akumulator kupić. Na forum jest dużo wątków i stron poświęconych temu zagadnieniu, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co do zalecanych typów. Dlatego też wybór padł właśnie na tego. Mam nadzieję, że podobnie jak stary baner (głębokiego rozładowania), posłuży te 5 - 6 lat. Tym bardziej, że będę pilnował, by się nie rozładowywał zimą, co zdarzało się z poprzednim akumulatorem. Jeszcze raz dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ten mój zestaw się nie lubi. Wczoraj, po południu, akumulator naładował się w pełni. Wieczorem było światło i wszystko działało. Dzisiaj o godz. 9.50 w całej przyczepie brakuje zasilania, a akumulator ma ponad 13,8 V (na regulatorze pokazuje, że akumulator naładowany). Podejrzewam, że winny jest zbyt dobry, ale jednocześnie skomplikowany regulator, który z jakichś sobie tylko znanych powodów odcina zasilanie urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że na zaciskach z wejścia panela jest teraz 18V, na zaciskach akumulatora coś koło 14V, a na zaciskach wyjściowych 0V. Czyli regulator nie puszcza prądu. Pytanie dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może, ale w który guziczek mam kliknąć? Na górze masz zdjęcie regulatora, czy to któryś z tych widocznych z przodu?

Ten pomarańczowy, ja nim wyłączam odbiorniki.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie służy on do zmiany ustawień znajdujących się wyżej diód i wartości w okienku. W instrukcji opisany jest jako przycisk zmiany ustawień.

Edytowane przez terenowiec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ten mój zestaw się nie lubi. Wczoraj, po południu, akumulator naładował się w pełni. Wieczorem było światło i wszystko działało. Dzisiaj o godz. 9.50 w całej przyczepie brakuje zasilania, a akumulator ma ponad 13,8 V (na regulatorze pokazuje, że akumulator naładowany). Podejrzewam, że winny jest zbyt dobry, ale jednocześnie skomplikowany regulator, który z jakichś sobie tylko znanych powodów odcina zasilanie urządzeń.

 

To nie wina kontrolera, tylko Twoja :]

Źle go zaprogramowałeś. Prawdopodobnie masz działające timery (1 i 2). Timer 2 należy dezaktywować. Robi się to w ten sposób, że timer 1 ustawia się na "17", czyli ostatni punkt tabeli str. 21 instrukcji. Tym samym kontroler znajdzie się w trybie sterowania manualnego wyjściem i przycisk będzie mógł pełnić rolę, o której wspomniał Artur (post #41 i #43).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.