Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sory, że zakładam podobny temat, do tego, który założyłem wcześniej. Jednak w tamtym pytanie dotyczy większych SUV-ów i terenówek i czytający nie rozważali innych opcji.

Ponieważ poszukiwania wśród SUW-ów są trudne (ciężko coś ciekawego i łatwego w kupnie znaleźć), chciałbym zapytać Was, które większe kombiki mają oparcia tylnych foteli dzielone na trzy części. Chodzi mi dokładnie o takie rozwiązanie, w którym oparcie środkowego fotela można położyć do przodu, lub jeszcze lepiej wymontować cały środkowy fotel. Wąskie dziury w oparciach, jakie ma wiele kombików (takie jakby na włożenie nart czy dywanu) jest dla mnie za małe. Muszę swobodnie, w miejsce oparcia środkowego pasażera, włożyć ładunek o przekroju 40 x 60 cm.

Nie szukam klasycznego vana, bo takiego mam. Chciałbym kombi lub mini vana, który byłby do ciągnięcia przyczepy 1500 DMC wykorzystywany tylko raz w roku, na wakacje. Na co dzień byłoby to auto do jazdy solowej: dzieci do szkoły, zakupy, do znajomych i wokół komina.

Wymogi:

1. DMC auta, co najmniej 2000 kg 

2. Moc silnika, (diesel - co najmniej 130 ps), (benzyna - co najmniej 220 ps)

3. Wielkość auta, przynajmniej VW Passata, Vectry, Volvo V70, Skody Superb, Toyoty Avensis itp.

4. Koniecznie jakieś relingi dachowe, jakiekolwiek, ale musza być

5. Nie starsze niż 2003 rok i nie młodsze niż 2015

Tu zamieszczam przykład rozwiązania foteli, o który mi chodzi. Niestety, S-Max nie ma relingów dachowych, a ja bardzo dużo na wakacje wiozę na dachu.

 

 

post-2788-0-11112700-1461406898_thumb.jpg

post-2788-0-36651800-1461406906_thumb.jpg

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Ale Galaxy to praktycznie zdublowanie naszej Toyoty Previ. A żona bardziej wolałaby mieć osobówkę niż vana.

Opublikowano

C4 Picasso zwykły i Grand, Renault Scenic zwykły i Grand, C-Max, Peugeot 5008, Zafira, VW Touran.

 

W zasadzie większość MPV ma

Opublikowano

Jacek, ale wszystkie, które wymieniłeś, są mniejsze od Passata, Vectry, Volvo V70 Skody Superb. Ja do takiej budy, która ma 7,2 metra i waży 1,5 tony nie chcę małego holownika. Widziałeś co się stało Kajtkowi, który ciągnął Zafirą przyczepę 1200 DMC? To musi być kombi duży, ciężki, największy w stajni danej marki.

Opublikowano (edytowane)

C4 Picasso są akurat ciężkie, a w środku masz więcej miejsca niż w Passacie. Ja mam samej wagi około 1500 kg a DMC około 2100.

 

Zafira Kajtka akurat była już starym modelem i faktycznie lekkim.

 

 

Co do kombi to o ile mi wiadomo to żaden nie będzie mieć składanych niezależnie tylnych siedzeń

 

Jeśli chcesz składane i na płycie od aut wielkości Passata itp to już zostają Minivany chyba tylko

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Jacek, a ile masz w swoim aucie na haku (wartość O1?), bo w danych katalogowych ciężko mi znaleźć takie dane, a te które znalazłem mają 1350, 1400 lub 1500 kg (różne modele i silniki). 

Opublikowano (edytowane)

Bo to zależy od modelu już i silnika. Ja mam tylko 1.6 HDi i mam 1300 max ale jestem też ograniczony DMC całego zestawu. Nowe C4P mogą więcej no ale obowiązkowo z 2.0 HDi.

Ciężko Ci będzie znaleźć kompromis. Chyba musisz iść jednak półkę wyżej. Może Renault Espace poprzedni model?

 

EDIT: Spojrzałem na dane w Citroenie:

 

Nowy C4 Grand Picasso 5 miejscowy 2.0 HDi 150 KM:

- waga pojazdu: 1474 (bez kierowcy)

- DMC pojazdu: 2200

- DMC zespołu 3580

- maks dla przyczepy 1700

 

Stary C4 Grand Picasso 7 miejscowy 2.0 HDi 150 KM:

- waga pojazdu ok 1600

- DMC pojazdu: ok 2200-2300

- DMC zespołu: ok 3550

- maks dla przyczepy: 1500-1600

 

Piszę około, bo to w zależności od silnika, skrzyni, wyposażenia itp.

 

Więc jak widzisz to takie auta śmiało myślę, że można rozważać. W dodatku jak weźmiesz pod uwagę rozmiary, wagi, rozstaw osi, pojemność bagażnika no i komfort podróżowania, to jest to wg mnie o wiele ciekawsza alternatywa niż niskie auta typu Passat czy Mondeo.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Jacek, bardzo mnie pocieszyłeś tymi danymi. Jeżeli tak jest jak piszesz, to we wszystkim jest lepiej niż w moim Passacie (2001 rok), który z budką bez problemu obskoczyła Chorwację i Danię. Jeżeli C4 Grand Picasso jest cięższy od Pasiora, to jeszcze bezpieczeństwo holowania będzie większe.

Renówki Espace boję się jak ognia. Dwa razy widziałem jak zabierane były na lawecie. A nawet na ostatnim spocie w Pokrzywnej, jedna też odjechała na lawecie. Wolałbym chyba zapłacić za auto 10 tys więcej, ale mieć pojazd nieco mniej awaryjny. Poza tym Espace to taka druga prawie, a C4 Picasso to osobówka, która znacznie bardziej przypasuje żonie. 

Wątek niech się rozwija, bo może jeszcze wpadną jakieś nieco większe i cięższe propozycje.

Opublikowano (edytowane)

XC70, XC60 nie mają typowych 3 osobnych foteli w 2 rzędzie ale tylna kanapa jest dzielona na 3 cześci i każda z nich moze być kładziona niezależnie, środek jest oczywiście węższy w stosunku do skrajnych. Jeśli takie rozwiązanie byłoby dla Ciebie ok to mogę w XC60 zmierzyć jaka "dziura" powstaje po złożeniu środka w XC70 nie może być gorzej jest większe.

Edytowane przez radzior1 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Popieram Jacka,

 

Sami szukaliśmy samochodu, który nie będzie zbyt duży - jest to nasz drugi samochód w rodzinie, z którego korzysta żona.

My kupiliśmy krótką wersję, nie grand. Mimo, że jesteśmy wysocy miejsca w środku jest mnóstwo, spkojnie podróżować może 5 osób, bagażnik 500l.

Wersja grand rózni się od zwykłej przede wszystkim wielkością bagażnika. 

Mamy 2.0 HDi 150 KM, na mokrym DPFie (FAP). Skrzynia MANUALNA - unikaj półautomatu - awaryjne.

Przyczepę holuje się bardzo komfortowo.

Krótka wersja ma dedykowane rynienki zamiast relingów, które ułatwiaja montaż belek dachowych I uniemożliwaja uszkodzenie dachu.

 

Z dowodu:

F1. 2130

F2. 2130

F3. 3530

G. 1645

O1. 1600

 

Pzdr,

B

Opublikowano

Mam c4grand picasso 2,0hdi waga 1620 dmc przyczepy 1500 fotele takie jak szukasz polecam super komfortowy szmochód.

Opublikowano

opel zafira i chevrolet orlando mają trzeci rząd siedzeń w bagażniku

Orlando nie ma 3 niezależnych siedzeń z tyłu a zwykłą kanapę

Peugeot 407 SW spełnia wszystkie wymogi.

Ma 3 niezależne siedzenia z tyłu?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.