Skocz do zawartości

3500 kg - jakie auto 4x4 siedem osób + przyczepa min. 1100 DMC


MICA

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, jagodek napisał:

Nissan t30,t31  w odróżnieniu od nissana x trail T32

 

10 godzin temu, mundek28 napisał:

A obecnie te z 2019 już nie mają.

Sorki, zwracam honor jednak nowy nissan nie zszedł na psy.

a to jest jaki model ? 2013 czy starszy ? bo napęd z wyborem trybów ma 

https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/x-trail/wymiary-i-silniki.html

18tdieulhd-XTRAILHelios509.jpg.ximg.l_8_

Cytat

Inteligentny system All-Mode 4x4 sprawia, że Nissan X-Trail może śmiało pokonywać trasę, bez względu na rodzaj nawierzchni. Aby zapewnić maksymalną wydajność, możesz wybrać stały napęd na cztery koła. Dzięki funkcji blokady napędu 2WD lub 4WD możesz wybrać tryb, który najbardziej Ci odpowiada w danym momencie i cieszyć się przyjemnością jazdy. Tryb Auto nieustannie monitoruje warunki na drodze i odpowiednio rozprowadza siłę pomiędzy przednimi i tylnymi kołami.

więc co się zmieniło w/s do poprzednika ?

dokładnie taki sam sytem jest w kaszkaju (i inych 4x4 od nissana), daci i chyba kadjar (bliźniak kaszkaja),

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Co się zmieniło? Podstawowa kwestia to właściwości jezdne. Nowy T32 to crossover, inna wielkość prześwitu, zdolność uciągu, Stary T31 to SUV, konstrukcja oparta na innej płycie podłogowej i inna sztywność konstrukcji. W starym X trailu zapinam 2 tony na haku i jadę, w nowym X trailu zapinam i jedzie inaczej. Slipowanie łódki to loteria w nowym X trailu, w starym wciągam / wyciągam łódkę bez problemu. Popatrz na komentarze użytkowników z wielu lat na forach sympatyków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Zulos napisał:

W zasadzie nowy X-Trail to teraz po prostu większy Kumkwat...

osobiście od nowego X-Traila wolałbym nowe Suzuki Jimmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MICA napisał:

osobiście od nowego X-Traila wolałbym nowe Suzuki Jimmy...

Jeśli chodzi o jazdę w terenie to oczywiście, że Jimny, ale jeśli chodzi o ciągnięcie cepki to Jimny za mały i za lekki...

Ja już zacząłem w ciemno odkładać na nową Grand Vitarę (na płycie RAV4)...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zulos napisał:

Jimny za mały i za lekki

Niestety, to prawda. Ideałem by był do "małej" tak 1,5 T i w 1.5 turbo diesel. Kolejki były by 2x dłuższe niż są obecnie po niego. I jeszcze 5 D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jimny do przyczepy 1,5t? Przecież to cinquecento, widzieliście to na żywo? To zabawka popierdułka. W tym aucie to już pasażerowie są pewnie za dużym obciążeniem ( a i tak bym chciał mieć :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jarod napisał:

przyczepy 1,5t?

Mogłem napisać jaśniej :) Chodziło oczywiście o wagę Suzuki Jimny - 1,5T - do małej przyczepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.05.2019 o 18:04, jagodek napisał:

Co się zmieniło? Podstawowa kwestia to właściwości jezdne. Nowy T32 to crossover, inna wielkość prześwitu, zdolność uciągu, Stary T31 to SUV, konstrukcja oparta na innej płycie podłogowej i inna sztywność konstrukcji. W starym X trailu zapinam 2 tony na haku i jadę, w nowym X trailu zapinam i jedzie inaczej. Slipowanie łódki to loteria w nowym X trailu, w starym wciągam / wyciągam łódkę bez problemu. Popatrz na komentarze użytkowników z wielu lat na forach sympatyków.

nowy tez ma 2000kg na haku więc nie jest tak źle, a przy MW 1700kg i tak jest mocno przesadzoną wartością,

https://polskicaravaning.pl/artykuly/testujemy-nowego-nissana-x-trail-2-0-dci-177-km-4w,53398

a co do tego że jest inny, jest i taka jest ogólna tendencja, terrano też był na ramie i miał klasyczny napęd 4x4, zastąpił go xtrail ze sprzęgłem wielopłytkowym i samonośną konstrukcją

wtedy dopiero musiał być płacz fanów, ale to samo robi LR z disco, to samo zrobiło suzuki z vitarą/grand vitarą

ludzie w 90% nie potrzebują ramy i reduktora, chcą wyżej siedzieć i mieć ew 4x4 które pomoże wyjechać z zaspy (większość i tak sprzedaje się 2wd)

nie wiem jaką masz tą łódkę, ale 1500kg łajbę slipowałem bmw x3 i jakoś nic się nie działo - a to w ogóle SAV ;) (nie można zblokować napędu, nie ma ramy)

tutaj prędzej spalisz sprzęgło, jak trzeba wyrwać wózek z piasku/mułu i ruszyć pod górkę, niż odczujesz brak ramy 

a co do sympatyków ... niech płaczą i najlepiej kupią patrola 

w każdym razie nie skreślał bym nowego xtraila - bo dla większości będzie zupełnie wystarczającym holownikiem 

ma taki sam napęd (co wcześniej było tu podważane), ma całkiem spory uciąg ...

a to forum karawaningowe, nie offroad, więc o prześwit i tak będzie wystarczający żeby wjechać na kemping 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, większość użytkowników poszukujących pojazdu do holowania lekkiej przyczepy na camping blisko asfaltu będzie zadowolonych z nowego X traila. Jednakże turyści wjeżdżający w lekki teren, podmokły, dojeżdżający do mariny, czy ceniący sobie wypoczynek "na dziko" mogą z lekkiego błota, czy zaspy nie wyjechać. Jak zapewne pamiętasz w początkowych latach od wprowadzenia nowego X traila napęd 4x4 nie był oferowany (względy konstrukcyjne) i uciąg nie był zbyt duży.

Mnie osobiście najbardziej przeszkadza fakt wyprodukowania auta poza Japonią, silniki francuskie, auto bliźniacze to Renault Kaleos i zbyt przedumane wnętrze ( jestem prostakiem). Mój sąsiad kupił sobie nowego X traila i kilkukrotnie jeździłem tym pojazdem. Zdarzają się poważne usterki. Rozumiem też użytkowników nowego X traila, że czują się urażeni.

Moja decyzja przed laty była przemyślana i jeździłem wszystkimi dostępnymi na rynku SUV-ami. Wybrałem X Traila  nie kierując się ceną. Obecnie nie ma aut o podobnych parametrach i właściwościach jezdnych na jakie można zamienić, (może Wrangler). Podsumowując,  nowy X trail nie jest autem złym, tylko jego właściwości jezdne które miał jego poprzednik kończą się w głębszym błocie, czy głębszym śniegu. Sztywność konstrukcji pozostawia trochę do życzenia. Jeżeli komuś to odpowiada, proszę bardzo, ale nie są to auta porównywalne.

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jagodek napisał:

Masz rację, większość użytkowników poszukujących pojazdu do holowania lekkiej przyczepy na camping blisko asfaltu będzie zadowolonych z nowego X traila. Jednakże turyści wjeżdżający w lekki teren, podmokły, dojeżdżający do mariny, czy ceniący sobie wypoczynek "na dziko" mogą z lekkiego błota, czy zaspy nie wyjechać. Jak zapewne pamiętasz w początkowych latach od wprowadzenia nowego X traila napęd 4x4 nie był oferowany (względy konstrukcyjne) i uciąg nie był zbyt duży.

Mnie osobiście najbardziej przeszkadza fakt wyprodukowania auta poza Japonią, silniki francuskie, auto bliźniacze to Renault Kaleos i zbyt przedumane wnętrze ( jestem prostakiem). Mój sąsiad kupił sobie nowego X traila i kilkukrotnie jeździłem tym pojazdem. Zdarzają się poważne usterki. Rozumiem też użytkowników nowego X traila, że czują się urażeni.

Moja decyzja przed laty była przemyślana i jeździłem wszystkimi dostępnymi na rynku SUV-ami. Wybrałem X Traila  nie kierując się ceną. Obecnie nie ma aut o podobnych parametrach i właściwościach jezdnych na jakie można zamienić, (może Wrangler). Podsumowując,  nowy X trail nie jest autem złym, tylko jego właściwości jezdne które miał jego poprzednik kończą się w głębszym błocie, czy głębszym śniegu. Sztywność konstrukcji pozostawia trochę do życzenia. Jeżeli komuś to odpowiada, proszę bardzo, ale nie są to auta porównywalne.

 

nie mam xtraila, jednak spotykam takie na budowach i auta wyglądają na co dzień tak:

3YrflEddtdjm0WmJA3XYMs0j1zfuOTFzXPDDEKCB

większość użytkowników dostała by zawału gdyby zobaczyła auto w takim stanie ;) i w jakich warunkach się jeździ

MfFEM38vpLRCEsRASm5XevRZZt8tx7ay7djdRrzN

u nas są kaszkaje i dustery, kaszkaj tez ma opinię delikatnego i wiesz co, w sumie nic się nie dzieje z napędem, zawieszeniem, budą,

fakt że problemy robią silniki - a to dpf, turbina, czy pad całkowity silnika (wymiana) (auta do 100kkm)

duster wygrywa prześwitem i kątami, ale jest o gorszy na trasie, tak samo jest z xtrailem, stary miał lepsze właściwości w terenie, nowy na autostradzie

gdzie jeździ się więcej ? dla większości jednak właściwości na czarnym będą przeważające i nowy xtrail spełni wymagania w 100%

 

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.