Jump to content

Recommended Posts

Zulos
4 minuty temu, filipert napisał:

Mój też, dopóki ząb go nie rozboli, wtedy taniej samolotem przylecieć na leczenie do PL 😂

 

A to akurat racja - od wielu lat nie umówisz się do dentysty w okresach świątecznych - na tydzień przed i po wszystkie terminy zarezerwowane dla przylatujących na święta z Anglii i nie tylko:D

Ja tankuję na co dzień na Cyrklu. Wzięło się to stąd, że kumpel na początku lat 2000 miał VITo z jakimś trefnym silnikiem 2.2 czy 2.3, w którym padały jak muchy wtryski - ponoć zwalali to na jakość paliwa, że są strasznie wrażliwe na to... Jeździł na różnych stacjach i co pół roku je zmieniał razem z wtryskami - Orlen, Shell, BP i inne. Jak w końcu zaczął tankować na Statoilu, wtryski wymienił dopiero po roku. Stąd się to wzięło - może i niesłusznie, ale od tamtej pory przykleiłem się do Statoila, teraz Cyrkla oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay
Cytat

No, to przebiję Was wszystkich, w piątek tankowałem ON na Orlenie za 5.87 zł. Cena nominalna była 5.95 zł, ale z kartą dziecioroba wyszło 5.87 

To kolejny powód aby tą stację omijać bardzo szerokim łukiem.

Edited by Cathay (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
5 minut temu, Zulos napisał:

przykleiłem się do Statoila

ona też

Babcia z reklamy Statoil - YouTube

Teraz, Cathay napisał:

Na jakich stacjach takie benefity rozdają?

wspomniany Statoil - Cirkle, Orlen i Lotos

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

A ja wiosną zatankowałem swoje cinquecento benzynką 98 i mi się krztusił, spalił ponad 7 zamiast ok 6, a silnik pracował jakby ktoś młotkiem stukał. Premium sremium 🙃

A na poważniej to jakość paliw jest zmienna, nawet na tych samych stacjach. Wszystkie auta jakie miałem, plus Taty, monitoruje co do paragonu i wnioski łatwo wyciągać kiedy coś się działo. Np. swoje diesle zawsze tankowałem ON premium. Nie raz się zdarzało np. w smaxie, że auto subiektywnie słabiej jechało i z rury wówczas dymek szedł aż do następnego tankowania. A jak było ok, to nic się nie czuło, spaliny czyste. Z jednej stacji, najbliższym domu Orlenie.

U Taty w cmaxie również widać na spalaniu wahnięcia (ok 270 tankowań) i 3x check engine (po pierwszym auto zostało sprawdzone w serwisie, trafiło że strachu na lawecie i komunikat o niskiej kaloryczności paliwa - tak to odczytali. Dotankowano 98, jazda próbna i było dobrze) na ekspresówce po zatankowaniu 95 na jednym i tym samym Orlenie, co nie powtórzyło się na innych stacjach. Po takim błędzie auto wchodzi w tryb awaryjny, który zmusza do zatrzymania, wyłączenia silnika i po ok 10minutach pozwala na spokojną jazdę. Pomagała dolewka 98 by móc jechać z prędkościami dozwolonymi na drogach szybkiego ruchu.

Również potwierdza mi się teza o lepszych paliwach za granicą. Większe przebiegi przy niższym spalaniu wychodziły a warunki wydawały się porównywalne. Niemniej tą różnicą to jakieś 5% więc nie duża.

Podobne wnioski miałem z Fiesty. Check się nie włączał, ale różnice komp/tankowanie wzrastały.

Diesli nie tankowałem przy marketach, tu nie mam zdania. 

Benzyny tak, wyniki nie przykuwały szczególnej uwagi, było ok.

Za to teraz w Mitsu jak na razie 50 tankowań i jest stabilnie niezależnie od stacji czy markowej, czy marketowej. Wskazania spalania z kompa i z dystrybutora powtarzalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pjetko
38 minut temu, Cathay napisał:

To kolejny powód aby tą stację omijać bardzo szerokim łukiem.

To chyba pozostają Ci tylko stacje noname i ałchany, bo oprócz Orlenu, to na Lotosie, Shellu i CirkleK jest taka sama zniżka z KDR :hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrs
3 minuty temu, pjetko napisał:

na Lotosie, Shellu i CirkleK jest taka sama zniżka z KDR :hehe:

O, nie wiedziałem. Zawsze sie człowiek czegoś nowego nauczy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pjetko
1 minutę temu, vrs napisał:

O, nie wiedziałem. Zawsze sie człowiek czegoś nowego nauczy ;)

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś na pewno na Lotosie był haczyk - nie można było łączyć rabatu KDR z FV. Na Orlenie nie ma ograniczeń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
peja76
2 godziny temu, filipert napisał:

 pomiar robił na znanej trasie którą wielokrotnie powtarzał.

Tak było.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t
2 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Dodatkowo zawsze, ale to zawsze tankuję benzynę 98, a to już trochę inna historia, ale jak patrzę że niektórzy próbują oszczędzić dwa grosze na litrze to trochę mnie to bawi, chyba, że ktoś jeździ TIRem i ma zbiorniki 400 litrów.

A mnie bawi jak ktoś leje 98 do samochodu który ma zalecaną 95 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
3 minuty temu, dudek_t napisał:

A mnie bawi jak ktoś leje 98 do samochodu który ma zalecaną 95 :D

Fabrycznie zalecane, a fabryczny to ten samochód był 20 lat temu. 🙂

Podam hasło - spalanie stukowe, które wyraźnie słyszę przy "mocniejszym wdepnięciu" a szczególnie z przyczepą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

A jesteś pewien że to spalanie stukowe a nie coś innego gra w silniku? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
15 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Fabrycznie zalecane, a fabryczny to ten samochód był 20 lat temu. 🙂

Podam hasło - spalanie stukowe, które wyraźnie słyszę przy "mocniejszym wdepnięciu" a szczególnie z przyczepą.

Poważnie słyszysz spalanie stukowe w kabinie podczas jazdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cichy56

Jest jeszcze coś takiego jak LSPI dla tych co uważają że jakość paliwa nie ma znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
3 godziny temu, danielpoz napisał:

Poważnie słyszysz spalanie stukowe w kabinie podczas jazdy?

Dlaczego nie. To nie jest nowy Mercedes, więc jak ściszę radio, to dużo rzeczy słyszę. Nie tylko z silnika :niewiem:

3 godziny temu, dudek_t napisał:

A jesteś pewien że to spalanie stukowe a nie coś innego gra w silniku? 

Na moje oko to właśnie to, jak by cos innego stukało, to już by przez cztery i pół roku odpadło. 😉

Szklanki (popychacze) wyeliminowane. A ze strony układu korbowego to j.w.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Łza Włóczynutka
7 godzin temu, filipert napisał:

Przecież to byłby kłębek przypadkowych spalań różnej wielkości a te zalezą głównie od trasy przejazdu. Wystarczy, że w marketówkach tankujesz na codzień i stoisz w krakowskich korkach a na Orlenach tankujesz w trasie i jeździsz krajówkami to nie trzeba  pogłębionej analizy aby domyślić się wyniku. Oczywiście uprościłem sprawę, ale takie dane przypadkowe z mnóstwem zmiennych są niewiele warte i zdecydowanie bardziej wiarygodny jest pomiar który przedstawi

Właśnie o to chodzi, żeby mieć jak najbardziej uśredniony pomiar, wówczas analizujemy rozkład gaussa i otrzymujemy wyniki, w których czynniki przypadkowe są marginalizowane. Taka metoda jest szeroko stosowane w nauce.

Jak zmierzyć temperaturę? Nikt poważny nie powie, że jest na dworze 20 stopni, bo termometr u maćka za oknetm tak pokazał, tylko zbiera sie dane z kilkunastu/dziesięciu/set termometrów w danym regionie i uśrednia. Czynnik przypadkowy, który zakłóci pomiar jednego czy nawet kilku z termometrów jest wtedy zmarginalizowany. 

Edited by Łza Włóczynutka (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...