Skocz do zawartości

Koła Adria


Rafka

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może ktoś mi pomóc w doborze felg do Adrii Optimy 4256TDL. Chodzi mi konkretnie o rozstaw śrub, średnice otworu na piastę oraz ET. Chciałbym kupić jakieś alu  :] , a nie mogę nigdzie znależć informacji na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wystarczy suwmiarką zmierzyć rozstaw śrub i otworu centrującego A ET i szerokość powinna być wybita na oryginalnej stalówce Przy doborze alu pamiętaj o odpowiedniej nośności  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rafka  > ...Adrii Optimy 4256TDL. Chodzi mi konkretnie o rozstaw śrub, średnice otworu na piastę oraz ET.

 

Odczytaj  wybite parametry na swojej feldze stalowej

 

potem zabawa z zamianą na felgę aluminiowa...

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy suwmiarką zmierzyć rozstaw śrub i otworu centrującego A ET i szerokość powinna być wybita na oryginalnej stalówce Przy doborze alu pamiętaj o odpowiedniej nośności  

Tylko zrób ten pomiar dobrze abyś później się nie zdziwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga.

 

Witam!
Przypominam, że przy zmianie rodzaju felg, poza bardzo ważną sprawą ("LI"), o której napisał Kol. Kit, trzeba też pamiętać o innych kwestiach, np. rodzaj śrub mocujących.
Bardzo często felga aluminiowa w przyczepie jest przykręcana za pomocą śrub stożkowych, natomiast felga stalowa - sferycznych. Nie można tego przeoczyć!
W kwestii "ML", to jest to wartość istotna jedynie w przypadku, gdy felga jest centrowana piastą. Gdy tak nie jest, a tak właśnie często bywa w przypadku przyczep, czyli koło jest centrowane przy pomocy śrub, rozmiar "ML" nie ma znaczenia. Oczywiście nie może być jedynie mniejszy od średnicy piasty, ale przeciwnie już tak.
Generalnie, dobierając felgę trzeba mieć na uwadze nie tylko jej rozmiar, osadzenie "ML" i rozstaw/ilość otworów mocujących "LZ", ale i nośność! "LI" (o czym wspominał kit) oraz wymiar/gwint/rodzaj główki śrub mocujących/centrujących. Pamiętajmy też, że w wielu przypadkach, nie tylko jest wymagana opona tzw. wzmacniana, ale dotyczy to również konstrukcji felgi (nie mylić z nośnością), o czym wiele osób zapomina i stosuje standardową felgę samochodową tam, gdzie powinna być wzmocniona.

PS
Myślę, że suwmiarką trudne może być fizyczne zmierzenie prawidłowego rozstawu otworów felgi.
Zrobiłem rysunek, który pokazuje sposób pomiaru, aby w jego wyniku otrzymać prawidłową wartość LZ:

 

post-8228-0-90214400-1454154073_thumb.jpg

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odświeżam temat, nie znalazłem a jestem pewien, że istnieje temat o felgach aluminiowych do przyczepy.

W związku z tym, że firmowe felgi Mefro wytrzymały na PL dziurach rok i pierwsza zaczyna puszczać postanowiłem zmienić na alusy, które niby są zdecydowanie lepsze.

Znalezienie takiej felgi w kraju przerosło mnie oraz dilera. Pomógł kolega Mandrol, podając producenta swoich felg - https://tomason.de/en/home

na ich stronie ma w sklepie info o felgach do przyczep albo źle szukam.

https://tomason.de/en/home

Znalazłem jednak specjalistyczny sklep w Niemczech, gdzie mam kilka felg w tym identyczną jak kol. @Mandrol w oryginale z fabryki.

Nośność 1000kg w niektórych modelach, więc jest zapas.

Ogółem według informacji w tym sklepie felgi stalowe 5,5J należy w przypadku felg aluminiowych zastąpić rozmiarem 6J (opona przy takim profilu jak w budce zostaje bez zmian).

http://www.caravanreifen.de/6Jx14-ALLOYRIM-Caravan-trailer-OJ-14-5-tomason/en

ja chyba wybiorę białe...

http://www.caravanreifen.de/epages/61270705.sf/sec3ffaef6b12/?ObjectPath=/Shops/61270705/Products/"ALUFELGE WOHNWAGEN TRAILER OJ14-5 6Jx14 weiss"

 

image.thumb.png.94294c53aa1c83a321fa9dc7f8d1afd7.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokupiłem stalowe felgi na zimę u kolegi z tego forum. Nawet nie wiem jakiej firmy ale istotne było dla mnie żeby były dostosowane do masy przyczepy. Takie dobrał i nic nie pęka ani w tych fabrycznych Fendt ani w tych dokupionych. Może problem leży w producencie...

 

Co do alu to jeśli dobre markowe to na pewno się sprawdzą no i fajny wygląd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.caravanreifen.de/epages/61270705.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61270705/Products/"Alufelge FENDT Caravan Wohnwagen 6Jx15 TR7-6015 silber glänzend hyper black"

Te są ciekawe i do auta by mi pasowały.

Teraz, maarec napisał:

Moje oryginały z fabryki przetrwały 1,5 roku. Wymienione na firmowe Mefro produkcji niemieckiej. Pierwsza poszła po ok 1,5 roku.

Kwestia dziur, jakości materiałów itd.

Nie znam tej firmy. Może warto było czegoś innego jeszcze poszukać. Co do fabrycznych to sam wiesz jakie miałeś opony to i po felgach bym się cudów nie spodziewał. Dziury jak to dziury wszyscy jesteśmy na nie skazani? Ja jeżdżę tylko po Polsce ale jeszcze się buda nie rozpadła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.caravanreifen.de/epages/61270705.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61270705/Products/"Alufelge FENDT Caravan Wohnwagen 6Jx15 TR7-6015 silber glänzend hyper black" Te są ciekawe i do auta by mi pasowały.

Nie znam tej firmy. Może warto było czegoś innego jeszcze poszukać. Co do fabrycznych to sam wiesz jakie miałeś opony to i po felgach bym się cudów nie spodziewał. Dziury jak to dziury wszyscy jesteśmy na nie skazani Ja jeżdżę tylko po Polsce ale jeszcze się buda nie rozpadła

 

Mefro to ogólnie uznany i czołowy producent felg różnych. Robią frlgi zarówno do taczek, przyczep jak i do traktorów. Większość przyczep wyjeżdża na ich felgach. Jak widać jakość i tutaj jest do niczego. No chyba, że to nie kwestia samej jakości, a za "małych" felg, które zwyczajnie miały za małą nośność? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał:

Mefro to ogólnie uznany i czołowy producent felg różnych. Robią koła zarówno do taczek jak i do traktorów. Większość przyczep wyjeżdża na ich felgach. Jak widać jakość i tutaj jest do niczego. No chyba, że to nie kwestia samej jakości, a za "małych" felg, które zwyczajnie miały za małą nośność?

 

Jak zdejmę te zimowe to sprawdzę co to za firma. Może i ta sama. Ewentualnie rozmiar 14 do tej masy kiepsko pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmę te zimowe to sprawdzę co to za firma. Może i ta sama. Ewentualnie rozmiar 14 do tej masy kiepsko pasuje.
Bardzo możliwe, że wszystko pracuje na granicy swojej wytrzymałości. Oś Alko Markowi klękła, felgi klękły, opony też. Za dużo tych przypadków. Może faktycznie 14 cali to za mało. U mnie jest 14 cali przy przyczepie z DMC 1350.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.