Jump to content
Kristofer

UWAGA! Ważna informacja dla posiadających filtr gazu Trumy!

Recommended Posts

Kristofer

Witam!
Truma ogłosiła akcję naprawczą dla osób posiadających w instalacji gazowej filtr gazu marki "Truma".

 

post-8228-0-29646800-1452652413_thumb.jpg

Jeśli ktokolwiek posiada wspomniany filtr, powinien sprawdzić i wymienić w nim zbiorniczek gazowy.
Zapewne niewiele jest takich osób, ale mimo to, zamieszczam na forum, bo sprawa dotyczy bezpieczeństwa.

 

 

"W ramach naszych kontroli jakości stwierdziliśmy szkody materiałowe na wziernikach zbiorników filtra gazu Truma. Przyczyną tej wady jest nieprawidłowe wykonanie po stronie naszego dostawcy. Wskutek tej szkody materiałowej może dojść do niekontrolowanego ulatniania się gazu ze skrzyni butli gazowych na zewnątrz. W niekorzystnych warunkach może dojść do wybuchu gazu i wskutek tego do obrażeń. W chwili obecnej nie mamy jednak informacji o jakimkolwiek wypadku wybuchu lub związanych z tym urazach.
Wady dotyczą wszystkich zbiorników filtrów gazowych wyprodukowanych od stycznia 2012 roku.
Zapewnienia bezpieczeństwa
Prawdopodobieństwo wystąpienia błędu materiałowego w Państwa urządzeniu jest bardzo małe. Mimo to prosimy Państwa o podjęcie następujących kroków w celu zapewnienia bezpieczeństwa:

*Proszę niezwłocznie wyłączyć użytkowaną instalację gazową
*Skontaktować się ze swoim dealerem lub z Truma w celu zamówienia bezpłatnych nowych zbiorników filtrowych
*Wymienić stare zbiorniki filtrowe na nowe"

https://www.truma.com/pl/pl/howto/exchange-filtercup.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
California

Witam, jak to dobrze że ktoś dba o nasze bezpieczeństwo Krzysiu jesteś Wielki. Choć mnie osobiście to nie dotyczy gdyż mam system filtracji firmy PRIMUS, wiem że leciwy ale jakże jeszcze sprawny.

 

 

post-1979-0-53185500-1452716276_thumb.jpg

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Jacku, dzięki :skromny:
Jak coś wiem lub zauważę, to nie mogło by być tak, że nie podzieliłbym się tym z Wami na forum, zresztą chyba jak każdy.

PS
Super masz ten filtr (jest transparentny), więc wszystko widać, jak na dłoni.
Niestety, u siebie nie mam. Niby nic się nie dzieje, ale przy jakości gazu, która czasem się zdarza, byłby bardzo przydatny.

Muszę o tym pomyśleć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

Witam. Ja też nie mam filtra a ostatnio przekonałem się co może być w butlach 11 kg. A czy można zastosować filtr LPG taki jak sprzedają do instalacji gazowych w samochodach/ cena od 7 do 15 zł na Allegro/?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalc3

A tak przy okazji - jakie jest działanie tego filtra? Jakoś tak mnie nie przekonuje, że "to coś da". A dlaczego? Do instalacji "idzie" frakcja lotna gazu. Jeśli gaz jest zanieczyszczony, to ma po prostu jakieś gazy, które dopiero spalając się wytwarzają np sadzę. W fazie lotnej musiałyby być raczej chemicznie filtrowane. To oczywiście tylko przemyślenia, a nie wiedza praktyczna, stąd pytanie do znawców tematu, czy mam rację...

 

edit - mundek napisał w trakcie mojego pisania - wydaje mi się właśnie, że w przypadku instalacji samochodowej, kiedy prowadzony jest gaz w postaci płynnej, łatwiej jest mechanicznie odseparować zanieczyszczenia większe niż cząsteczki płynne gazu. Kiedy zaś mamy do czynienia z fazą lotną... :niewiem:

Edited by Michalc3 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

W instalacji samochodowej są dwa filtry , jeden dla postaci ciekłej i drugi za reduktorem dla fazy lotnej i o takim właśnie myślałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

A tak przy okazji - jakie jest działanie tego filtra? Jakoś tak mnie nie przekonuje, że "to coś da". A dlaczego? Do instalacji "idzie" frakcja lotna gazu. Jeśli gaz jest zanieczyszczony, to ma po prostu jakieś gazy, które dopiero spalając się wytwarzają np sadzę. W fazie lotnej musiałyby być raczej chemicznie filtrowane. To oczywiście tylko przemyślenia, a nie wiedza praktyczna, stąd pytanie do znawców tematu, czy mam rację...

 

edit - mundek napisał w trakcie mojego pisania - wydaje mi się właśnie, że w przypadku instalacji samochodowej, kiedy prowadzony jest gaz w postaci płynnej, łatwiej jest mechanicznie odseparować zanieczyszczenia większe niż cząsteczki płynne gazu. Kiedy zaś mamy do czynienia z fazą lotną... :niewiem:

Oczywiście że takie filtry mechaniczne są wstanie tylko odseparować zanieczyszczenia stałe. Rodzaj skupienia mieszanki nie ma tu właściwie znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Hmm, tez zaczekam na info czy taki filtr fazy lotnej można by zastosowac.

Może taki montowany na wąż za reduktorem?

 

edit:

 

O taki na przykład:

 

http://nagaz24.pl/filtr-fazy-lotnej-fl-01-12-12-jednorazowy,s,1617,p,pl.html

Edited by strus251 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matheus

Hmm, tez zaczekam na info czy taki filtr fazy lotnej można by zastosowac.Może taki montowany na wąż za reduktorem?edit:O taki na przykład:http://nagaz24.pl/filtr-fazy-lotnej-fl-01-12-12-jednorazowy,s,1617,p,pl.html

Z takim filtrem są dwa problemy, przewód 12mm oraz mocowanie na opaske.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Średnica takich filtrów są różne. Jeśli komuś opaska nie odpowiada można zakuć na stałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matheus

Średnica takich filtrów są różne. Jeśli komuś opaska nie odpowiada można zakuć na stałe.

Zgadza się, ale 12mm jest najmniejszy a to chyba za dużo na standardowy przewód gazowy. Filtry zrobione są z tak cienkiej blachy lub tworzywa, że nie wyobrażam sobie zakucia ich na stale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

Wiem, że opaska, ale to mnie nie martwi, zaloży sie i juz (wąż się przetnie).

12mm też nie problem, wąż można rozgrzać i się wepchnie, obkurczy sie jak wystygnie + opaska i gicio ( wiem, zaraz dostanę po głowie ze opaska ale w domu tak mam bo gaz mam z butli i takie są reduktory, w aucie też sie go tak mocuje i jakoś nie wybuchają ;) ).

Zastanawia mnie ewentualnie kwestia jego pracy w pozycji wylotem w dół (ułożenie węża w bakiście takie mam).

Mamy tu jakiegoś speca od instalacji LPG co by się wypowiedział?

Zawsze lepiej raz w roku filtr zienić niż np. czyścić dysze na kempie w upał od lodówki lub od Trumy w chłodny dzień bo dysza się czymś zapchała ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matheus

Wiem, że opaska, ale to mnie nie martwi, zaloży sie i juz (wąż się przetnie).

12mm też nie problem, wąż można rozgrzać i się wepchnie, obkurczy sie jak wystygnie + opaska i gicio ( wiem, zaraz dostanę po głowie ze opaska ale w domu tak mam bo gaz mam z butli i takie są reduktory, w aucie też sie go tak mocuje i jakoś nie wybuchają ;) ).

Zastanawia mnie ewentualnie kwestia jego pracy w pozycji wylotem w dół (ułożenie węża w bakiście takie mam).

Mamy tu jakiegoś speca od instalacji LPG co by się wypowiedział?

Zawsze lepiej raz w roku filtr zienić niż np. czyścić dysze na kempie w upał od lodówki lub od Trumy w chłodny dzień bo dysza się czymś zapchała ;).

Z moich obserwacji i doświadczenia, pozycja tego filtra nie ma żadnego znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewehr

Stan lotny= montaż dowolny. Przy skroplonym jak jest brak odstojnika, również dowolny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

Czyli jakie wnioski , czy można taki filtr zastosować, bo widmo czyszczenia dysz na wakacjach jest nie ciekawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...