Skocz do zawartości

[Relacja] Pierwszy wyjazd z przyczepą do Włochy, camping Valle Gaia (Toskania)


Roven

Rekomendowane odpowiedzi

@Roven > ...największe problemy podczas jazdy miałem z wyprzedzaniem dużych i średnich samochodów  oraz TIR-ów

                    przy większych prędkościach, lub ich mijaniem.

 

"Ogon nie może kręcić głową."

Nasza       lokalizacja i rozmieszczenie   

 

Po zdrawiamy,

Ir & Ed

 

Mimo w miarę równomiernego rozłożenia ładunku, nacisk na hak miałem na poziomie 20 kg i tutaj był chyba trochę pies pogrzebany, trzy rowery po 15 kg każdy (plus zabezpieczenie 10 kg) zrobiły swoje. Przed przednią osią mam schowek (pod kanapą), gdzie umieszczę akumulator do moovera, wrzucę do przedniego schowka koło zapasowe, a przedsionek zamiast pod stołem (na osi) również wrzucę do schowka pod kanapą. To powinno poprawić wyważenie (przynajmniej taką mam nadzieję). Teraz będę miał więcej czasu, przed pierwszym tegorocznym wyjazdem, to się pobawię i wszystko dokładnie posprawdzam. Poza tym nie ukrywam, że dopiero się uczę i Wasze wskazówki (mimo, że Wam mogą się wydawać banalne), dla mnie są na wagę złota. W połowie maja chcę wyrwać rodzinkę na pierwszy tegoroczny wypad, także będę miał okazję przetestować nową konfigurację i wdrożyć w życie cenne rady kolegów "po fachu" :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

jeżeli faktycznie miałeś 20kg nacisku na hak to gratuluję, że zrobiliście trasę w całości. Musiałeś jechać przepisowo, albo bardzo uważać na drodze. U mnie jak raz miałem 40kg na haku, to jak tylko wyjechałem na 2 pasmówkę i osiągnąłem ok 80kmh to wiedziałem, że jest źle wyważony hak. Momentalnie zjechałem na 1 możliwym zjeździe i przeładowałem zestaw - zrobiłem ok 65-75kg nacisku i zestaw jechał jak po sznurku. Nie wyobrażam sobie jazdy z 20kg na haku - mam nadzieje ze to przypuszczenia a nie wynik ważenia. 40zł kosztuje waga do nacisku na hak, jeżeli nie masz to zamów w 1 kolejności.

 

przepakowanie wyposażenia da spodziewany efekt, przedsionek jak się zmieści to daj do samochodu, zawsze 30-50kg lepiej mieć w aucie niż przyczepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roven, nie wiem skąd jesteś, ale może zacznij sezon od wyjazdu na zlot w czasie majówki?

Zlot jest przeważnie gdzieś w centrum PL.

Oczywiście jest to specyficzne spotkanie (np 130 przyczep i kamperów w jednym miejscu), niesie pewne utrudnienia (np. kolejka do prysznica), ale za to chyba jedyna okazja poznać tak wiele patentów na rożnego rodzaju rzeczy w jednym miejscu i czasie ;)

Waga o której pisze kol. maarec, na prawdę się przydaje (link poglądowy - jeżeli nie wiesz o czym mowa):

http://center-camp.pl/pl/p/Waga-pod-dyszel/402

 

 

Ja wcześniej ważyłem wagą łazienkową ale to upierdliwe było i nie do wykonania na kepmpie, teraz zawsze przed podpięciem ważę i jestem spokojniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli faktycznie miałeś 20kg nacisku na hak to gratuluję, że zrobiliście trasę w całości. Musiałeś jechać przepisowo, albo bardzo uważać na drodze. U mnie jak raz miałem 40kg na haku, to jak tylko wyjechałem na 2 pasmówkę i osiągnąłem ok 80kmh to wiedziałem, że jest źle wyważony hak. Momentalnie zjechałem na 1 możliwym zjeździe i przeładowałem zestaw - zrobiłem ok 65-75kg nacisku i zestaw jechał jak po sznurku. Nie wyobrażam sobie jazdy z 20kg na haku - mam nadzieje ze to przypuszczenia a nie wynik ważenia. 40zł kosztuje waga do nacisku na hak, jeżeli nie masz to zamów w 1 kolejności.

 

przepakowanie wyposażenia da spodziewany efekt, przedsionek jak się zmieści to daj do samochodu, zawsze 30-50kg lepiej mieć w aucie niż przyczepie.

 

Maarec, po wrzuceniu węża do wody, to może jakieś 22 kg, ale z pewnością nie więcej (ważyłem przed spięciem). Szczerze mówiąc, to bardziej skupiałem się na tym, aby masa była równomiernie rozłożona po bokach, nie dociążając bardziej żadnej ze stron przyczepy oraz aby na haku nie przekroczyć dopuszczalnych 85 kg.

A jechałem z początku 80-90 km/h przez Polskę, na autostradzie niemieckiej szybciej, dużo szybciej, tylko te TIR-y....

Kurde, jak stopnieją pierwsze śniegi, dociążę przyczepę z przodu i śmignę na autostradę sprawdzić, czy będzie wyraźna poprawa. Może to faktycznie te 20 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Roven  >...A jechałem z początku 80-90 km/h przez Polskę,

                   na autostradzie niemieckiej szybciej, dużo szybciej  =  ?

 

max 110 km/h    ←   i n f o   →   średnia 81 km/h

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Roven  >...A jechałem z początku 80-90 km/h przez Polskę,

                   na autostradzie niemieckiej szybciej, dużo szybciej  =  ?

 

max 110 km/h    ←   i n f o   →   średnia 81 km/h

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

 

Dokładnie, tak 110 km/h przez większość trasy, chwilowo na pustych prostych do 120 km/h, ale jak widziałem zbliżającego się busa lub coś większego, zwalniałem do 90-100 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roven ładuj przyczepę tak aby nacisk zaczepu na hak utrzymać w przedziale 65kg- 70kg  a natychmiast odczujesz ,że budka jedzie jak po sznurku.

"

Trakcja zestawu poprawi się radykalnie i naturalnie bezpieczeństwo podróży. :ok:

 

Szczerze gratuluję pięknej przyczepy oraz pierwszego dalekiego wyjazdu do Włoch. Wyjazdu odważnego i z fantazją. :przyczepa:

 

Pozdrawiam Lucek 26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa piękna - tylko pomarzyć :) 

Co do załadunku i dociążenia haka to już dużo o tym na forum było. Sam też się przekonałem i nauczyłem na błędach - gdy mi pękł hak w poprzednim aucie to się nauczyłem.

Waga jest tania, a naprawdę robi cuda. Tez nie mam zbyt ciężkiego auta. Gdy tylko miałem zły nacisk na hak to od razu czułem.

Rozłożenie ładunku to kluczowa sprawa która daje nam prawdziwą satysfakcje z jazdy i wakacji. 

Pierwsze koty za płoty - teraz tylko waga, odpowiednie rozłożenie i kolejna przygoda :)

 

Gdy pisałeś o tym jak kupiłeś przyczepę i jaki to zwariowany pomysł... chyba większość z nas to przeżyło gdy podjeżdżaliśmy pod dom z pierwszą przyczepą. I jaka by to nie była, czy to niewiadówka jak w moim przypadku czy inny sprzęt, jak u kolegów... radość niesamowita. Pierwsza wyprawa również ekscytująca.

Ja mam jednego sąsiada - jest nim mój brat... zagorzały zwolennik pobytu nad morzem w wynajętym mieszkaniu... do czasu gdy pierwszy raz pożyczył ode mnie kampera... w tym roku już robimy grafik kto, kiedy i gdzie :)

Powodzenia i życzę kolejnych podróży !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Roven  >  Dokładnie, tak 110 km/h przez większość trasy...

                                                                       ...tylko te TIR-y....

2  krytyczny moment przy wyprzedzaniu TIR-a jedziemy jak najdalej od TIR-a

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi co jest takiego ekscytującego (a przynajmniej 2 osoby się tym chwalą)

 

w wyprzedzaniu TIRA jadącego 90km/h zestawem o dmc auto ok 2000kg (MW ~1500)  + przyczepa 1700kg jadąc 110km/h

 

??

 

przeciez to o 37% więcej niż dozwolona prędkość.

a gdzie bezpieczeństwo?

 

 

 

co do nacisku na hak, w instrukcji mojego fendta oraz na dyszlu mam napisane - nacisk na hak to 4% DMC, wiec przy 1200kg wychodzi 48kg, i właśnie najlepiej jedzie się gdy jest 40-45kg.

próbowałem więcej, i przy dość długim zwisie w ceedzie, przy nacisku ok 70kg jedzie się gorzej (wystepuje taka "huśtawka").

Edytowane przez mcmaly (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mcmaly - też tego nie rozumiem ale znam ludzi co musza mieć powyżej 100km/h na trasie by się dobrze czuli... nic nie poradzisz... a potem piszą na forum, że mandat na autostradzie dostali i wakacje drogie...

 

Co do Twoich 48kg. Zawsze masz napisane w instrukcji przyczepy jaki jest optymalny nacisk na hak. Tak samo jak masz napisane czy na podporach możesz podnieść swoją przyczepę czy nie. Mój KIP miał w instrukcji 65kg i było super. Zresztą na pusto miał już całkiem spory nacisk na hak. W instrukcji widniało też tłustym drukiem, że podnieść jedną stronę przyczepy za pomocą podpór można tylko warunkowo i nie wolno do niech wchodzić... a na kempingach widzimy często przyczepy - nie mówię o niewiadówkach - które mają koło w górze bo właściciel nie pokusił się o kliny lub nawet cegłą do wypoziomowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie widzę atrakcji w jeździe powyżej 100kmh. Zdarzyło mi się to kilka razy z pierwszą przyczepą - gdzieś tam na szerokiej autostradzie z górki człowiek się zapomniał i było na liczniku ponad 110kmh, ale to nie jest prędkość do jazdy z przyczepą. Może mając na haku w pełni sprawną przyczepę o masie rzeczywistej do 1000kg i samochód o MR ok 2000kg - nie bałbym się tak jechać.

 

ja jadę przeważnie 90kmh, czasami 95kmh i przy stosunku MR aktualnie auto ok 2000-2100kg przyczepa ok 1500kg uważam to za ostateczną max prędkość zestawu.  Jazda po autostradzie z prędkością 80kmh, przez 600km dziennie jest nie dla mnie, wysiadłbym i stanął obok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.