Skocz do zawartości

Chłodnica dla skrzyni AT - czy potrzebna?


lluc

Rekomendowane odpowiedzi

1. Czy montował ktoś hak w Maździe 6 GJ (najnowszy model) skrzynia automatyczna, czy w przypadku samochodu z automatyczną skrzynią biegów potrzeba dodatkową chłodnicę oleju dla tej skrzyni?

2. Czy ktoś z automatyczną skrzynią konsultował montaż takiej chłodnicy z serwisem albo mechanikiem od skrzyni automatycznych lub serwis sam wspomniał przed montażem haka że potrzebna jest taka chłodnica?

3. Jeśli ktoś ma taką chłodnicę - jaka cena zestawu + montaż?

 

4. Będę ciągnął przyczepkę o masie nieprzekraczającej 750kg, czy potrzebna chłodnica?

Pytam bo wiem, że ludzie w innych markach montują dodatkowe chłodnice dla skrzyń AT.

Dzięki za odp 3.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę żę wiele odpowiedzi załatwi wykonanie telefonu do serwisu lub przeczytanie instrukcji obsługi bo zapewne tam jest napisane jak powinno odbywać się holowanie przyczepy w Twoim pojeździe i na jakich warunkach.

Często podczas montowania w serwisie haka w aucie z AT montuje się dodatkową chłodnicę automatu jako w komplecie.

Dodatkowa chłodnica to same plusy dla skrzyń automatycznych przynajmniej tych trochę starszych,myslę że przy nowych też nie będzie wyjątku bo tu i tu chodzi o obniżenie temperatury oleju podczas większych obciążeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Hmm, ja napiszę ze swojego doświadczenia.

W 2014 roku ciągnąłem przez Skandynawię Hobby o DMC 1050kg i na pewno tyle miała. Moje Orlando o DMC 2291kg też tyle miało bo na 6 tygodni jazdy trzeba było dosyć dużo spakować. Tak więc prawie 3,5 tony zestawu. Przejechaliśmy 9635km, nierzadko w temperaturach dochodzących 30 st C i samochód spisał się rewelacyjnie.

Przed wyjazdem skonsultowałem się z serwisem Chevroleta-Opla i panowie zgodnie stwierdzili, że nic nie trzeba- podpinać cepkę, wsiadać i jechać.

Wydaje mi się, że nowoczesne automaty są już skonstruowane z myślą o takich "nadprogramowych" obciążeniach i nie trzeba nic więcej zapodawać. Ale dla spokoju- zapytaj w serwisie Mazdy- na pewno doradzą.

Pozdrówka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Hmm, ja napiszę ze swojego doświadczenia.

W 2014 roku ciągnąłem przez Skandynawię Hobby o DMC 1050kg i na pewno tyle miała. Moje Orlando o DMC 2291kg też tyle miało bo na 6 tygodni jazdy trzeba było dosyć dużo spakować. Tak więc prawie 3,5 tony zestawu. Przejechaliśmy 9635km, nierzadko w temperaturach dochodzących 30 st C i samochód spisał się rewelacyjnie.

Przed wyjazdem skonsultowałem się z serwisem Chevroleta-Opla i panowie zgodnie stwierdzili, że nic nie trzeba- podpinać cepkę, wsiadać i jechać.

Wydaje mi się, że nowoczesne automaty są już skonstruowane z myślą o takich "nadprogramowych" obciążeniach i nie trzeba nic więcej zapodawać. Ale dla spokoju- zapytaj w serwisie Mazdy- na pewno doradzą.

Pozdrówka!

Hak dokładałeś sam czy był montowany w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem o to przy zamawianiu nowego forda kuga, diesel, automat, 4x4. Okazało się, że chłodnicy dodatkowej nie ma i nie można zamówić niezależnie czy z hakiem czy bez. Samochód był na zamówienie, nie z wyprzedaży i jeżeli byłaby opcja, na pewno przyjęli by chętnie te kilka tyś zł za dodatkowe chłodzenie, więc raczej nie ściemniali.

 

ale co marka to może być inaczej. Jak ustalisz czy się da i cenę w ASO Mazda to podaj nam tutaj, będzie wesoło :)

 

miałem kiedyś starszą mazdę 6, jak wchodziłem do serwisu w ASO, to czułem jak z mojego portfela wylatują pieniądze zanim jeszcze ktoś powiedział "dzień dobry"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zbieram informację, po telefonie pierwszy serwis mówi, że nie potrzeba dodatkowej chłodnicy, będę dzwonił do kolejnych czy to potwierdzą zobaczymy ;)

 

a pytanie czy te 750kg to męczy skrzynie automatyczną  na tyle żeby montować dodatkowo chłodnicę - bardzo opływowa przyczepka - ciągam w niej szybowiec - wiec tylko opory toczenia a przyczepa poniżej obrysu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zbieram informację, po telefonie pierwszy serwis mówi, że nie potrzeba dodatkowej chłodnicy, będę dzwonił do kolejnych czy to potwierdzą zobaczymy ;)

 

a pytanie czy te 750kg to męczy skrzynie automatyczną  na tyle żeby montować dodatkowo chłodnicę - bardzo opływowa przyczepka - ciągam w niej szybowiec - wiec tylko opory toczenia a przyczepa poniżej obrysu samochodu.

Przy jeździe z głową w upały i jak piszesz opływową przyczepką to myślę ze to nie duże obciążenie....Potwierdz po serwisach czy Twój automat może ciągać przyczepy,jak potwierdzą że tak to bez obaw przy takiej przyczepie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze poszukałbym na forum Mazdy. Z mojego doswiadczenia. Volvo (poprzednie), 190KM / 520Nm - przyczepa ok 1100kg. ASB, olej nie wymieniany od bardzo dawna. Wiedeń, sierpniowy upał ok 35 stopni. Niewielki ale długi męczący podjazd w olbrzymim korku. Nagle pojawia sie komunikat - przegrzany olej w ASB, wymagany serwis. Staję na chwilę (15-20 minut) na srodkowym pasie (dziwne, nikt nie trabi). Olej nieco ostygł, powoli ruszam w tym upale i w korku. Po wyjezdzie za Wieden, staje na dłużej na parkingu. Coprawda komunitak się zmienił, na wymagany serwis ASB, ale temperatura opadła. Szczęsliwie po dwoch tygodniach powróciłem do kraju. Natychmiastowa wizyta u mechanika (Mysłowice) od skrzyni automatycznych. Przrglad, naprawa, wymiana oleju (kosztowna naprawa). Pytam czy mozna dołozyc dodatkową chłodnicę, mówię nie trzeba - ale przynajmniej co 50oookm wymieniac olej na nowy (koszt ok 600zł). Tak wiec - systematyczna wymiana oleju, przy lekkiej przyczepie powinna dać dobre rezultaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd tą tabelkę wytrzasnąłeś, ale patrząc na nią mógłbym wnioskować, że mam nie skrzynię tylko złom, ponieważ przebieg mam powyżej 250tyś. Na forum mercedesa ten wątek też był kiedyś podnoszony i z tego co pamiętam stosowanie dodatkowej lub większej od standardowej chłodnicy było tylko na kraje o gorącym klimacie. Podstawą w naszym klimacie była częstsza wymiana oleju i kontrola wskaźnika temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Mercedesa V-klase z ASB i standardowo była chłodnica oleju skrzyni Na południu europy w upałach zestawem 4t żadnego problemu :ok:  a auto miało swój wiek i spory przebieg, oleju przez moje 180tyś km nie wymieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.