Skocz do zawartości

zbyt duże DMC


Grzesienty

Rekomendowane odpowiedzi

Ależ proszę bardzo:

 

http://www.word.katowice.pl/menu-14-STATYSTYKI-87.html

 

BE - 53,33%

B96 - 33,33%

 

Jak ja zdawałem, to o ile pamiętam BE było ponad 70%, a B96 poniżej 30%.

Jak ludzi idą z marszu bez przygotowania bo im się wydaje że jak jeżdżą z przyczepką to są pewni na 100000%

a tu kicha, trzeba kilka razy kasę odwiedzić i już nie jest tanio ani szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no i gdzie :hmm:  bo ja dalej nie widzę :oslabiony:

a no tak już mam, tyle że kolega podał tyko cześć wpisu a nie całość, tak więc jeżeli coś podajemy to całość a nie tylko wycinek.

Podałem cały link, przeczytaj z zrozumieniem. W przyszłości raczej podziekuj za chęc pomocy i nie bądz uszczypliwy, jak Kopaczka. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem cały link, przeczytaj z zrozumieniem. W przyszłości raczej podziekuj za chęc pomocy i nie bądz uszczypliwy, jak Kopaczka. Pozdrawiam.

sam czytaj ze zrozumieniem bo ta uwaga o niekompletnym wpisie nie była do Ciebie

Warto iść jednak na egzamin. Mój brat robił B+E i zdał za pierwszym razem, ale mówił że tylko dzięki właśnie egzaminowi, gdzie się sporo nauczył.

Chyba warto iść na kurs :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam czytaj ze zrozumieniem bo ta uwaga o niekompletnym wpisie nie była do Ciebie

Chyba warto iść na kurs :hmm:

Przeczytaj uwaznie jeszcze raz swój post 13 i powiedz do kogo go kierowałeś. Okulsta czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też potwierdzę, że kurs to podstawa. Zrobiłem go w 3 tygodnie w trybie pilnym, za 600zł... chyba w 2013 roku. Egzamin zdany za 1 razem, a nie było łatwo bo auto na placu to był trup totalny. W mojej grupie zdało 7 z 8 osób, pierwszy kolega poległ na placu. 

 

nie wyobrażam sobie egzaminu bez kursu. Nawet nie będzie wiadomo jak i gdzie ustawić się na placu do danego manewru. Egzamin miesiąc wcześniej położyło 8/8 zdających, nikt z placu nie wyjechał.

 

P.S kilka godzin jazd z instruktorem po mieście, pozwala skutecznie wyeliminować złe nawyki, które przez lata nabraliśmy jeżdżąc solo. Patrząc na to jak w między czasie przebiegał egzamin na B ( na placu byłem 8 godzin! ) to stwierdzam, że jest połowę łatwiejszy niż naście lat temu... a niestety większość placu nie opuściła

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesienty, skoro kupujesz nowego Jeepa to być może zamiast zmniejszać DMC cepki warto o to zapytać w salonie Jeepa przed zakupem.

Z tego co widzę, to rozchodzi Ci się o 25 kg w łącznej masie zestawu. 

Być może od ręki załatwisz sobie pomniejszenie DMC auta i zarejestrują Ci tak jak potrzebujesz i łącznie będziesz miał 3500kg. Oczywiście będzie to dla twojej konfiguracji rozwiązanie oraz dla mniejszych aut ale może okazać się bez kosztowe, bezproblemowe i nie angażujące Cię w cokolwiek, a 25 w ładowności auta będzie niezauważalne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesienty, skoro kupujesz nowego Jeepa to być może zamiast zmniejszać DMC cepki warto o to zapytać w salonie Jeepa przed zakupem.

Z tego co widzę, to rozchodzi Ci się o 25 kg w łącznej masie zestawu. 

Być może od ręki załatwisz sobie pomniejszenie DMC auta i zarejestrują Ci tak jak potrzebujesz i łącznie będziesz miał 3500kg. Oczywiście będzie to dla twojej konfiguracji rozwiązanie oraz dla mniejszych aut ale może okazać się bez kosztowe, bezproblemowe i nie angażujące Cię w cokolwiek, a 25 w ładowności auta będzie niezauważalne ;)

Wyrażam stanowcze zdziwienie. Skoro gościa stać na nowego (salonowego) Jeepa, to nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego go nie stać na prawko BE oraz Viaharacz.  Przecież te drobne wydatki go nie zrujnują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek, bardziej potraktowałem to jako: "nie, nie stać mnie", tylko "jak zrobić żeby było dobrze na kat.B którą już mam.

Ja na przykład niezależnie od stanu posiadania, nie widzę potrzeby robienia E do B. 

Dziś mam inną cepkę niż kiedyś i wydaje się być taką na troszkę dłużej (poprzednia 3 lata), i dla tego dziś już powoli rozglądam się za autem które pozwoli mi posiadać dalej "B" a jednocześnie mieć duży i mocny silnik (aby było jasne, nie szukam silnika w Pb z poj. pow. 3L aby ciągać cepkę - to będzie przy okazji, silnik potrzebny mi do fanu z jazdy, najlepiej jakieś wolnossące V6).

I teraz szukając auta mam dwa wyjścia, znaleźć takie które zmieszczę do 3,5 z moją Hobby (1350kg) lub nie. 

Wolą takie na kat. B bo nie chce mi się i nie widzę potrzeby robienia E do B.

Nie ciągam lawet, nie jeżdżę czyimiś autami aby brać pod uwagę "E", więc po co, dla zasady posiadania na może kiedyś? To lepiej wziąć kierowce który ma takie od lat i wie jak jeździć tak ciężkim zestawem i dać parę zł za fatygę niż robić martwą w moim przypadku kategorię PJ, ba nawet gdybym nie spróbował z karawaningiem to hak w aucie był mi zupełnie niepotrzebny i pewnie bym nigdy nie założył, bo brak potrzeb.

Grzesik nie pisał nic a nic o tym, że szkoda mu kasy na "E" a przynajmniej ja tego nie widzę ;)

 

Viaharacz pomijam, bo do niego się nie odnosiłem, on jest tematem pobocznym. 

 

Skoro kolega chce kupić w salonie auto które mu się podoba ale jest za ciężkie o 25kg to może warto zapytać o to zmianę DMC auta, jak nie to sam napisał poszuka innego i będzie git.

 

P.S.

A jak to jest jak idziemy kupić cepkę w salonie (podobno, bo ja tego nie robiłem ale tak piszą na forum) to tak może dany egzemplarz zamówić z różnym DMC. To w tym przypadku gdyby zmniejszył DMC cepki w granicach dopuszczalnych przez producenta to było by OK, ale już przy aucie nie jest OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek, bardziej potraktowałem to jako: "nie, nie stać mnie", tylko "jak zrobić żeby było dobrze na kat.B którą już mam.

(...)

Grzesik nie pisał nic a nic o tym, że szkoda mu kasy na "E" a przynajmniej ja tego nie widzę ;)

 

Viaharacz pomijam, bo do niego się nie odnosiłem, on jest tematem pobocznym. 

 

Skoro kolega chce kupić w salonie auto które mu się podoba ale jest za ciężkie o 25kg to może warto zapytać o to zmianę DMC auta, jak nie to sam napisał poszuka innego i będzie git.

 

P.S.

A jak to jest jak idziemy kupić cepkę w salonie (podobno, bo ja tego nie robiłem ale tak piszą na forum) to tak może dany egzemplarz zamówić z różnym DMC. To w tym przypadku gdyby zmniejszył DMC cepki w granicach dopuszczalnych przez producenta to było by OK, ale już przy aucie nie jest OK?

Piotrze, ze zmniejszeniem DMC autka raczej się nie uda. Jest homologowane na określony ciężar.

 

Z nową salonową przyczepką natomiast problemu ze zjechaniem z DMC w dół nie ma problemu.

Kupując swojego Knausa miał on w homologacji 1500 kg i wówczas było to odrobinę za dużo dla mojej Laguny, która miała DMC 2070 kg. Ponieważ bałem się tylko Viaharaczu (miałem BE) sprzedający wystawił mi homologację na 1400 kg DMC. Jednakże okazało się, że Laguna, mimo iż ciężka i odpowiednio mocna miała chybotliwy przód ciągnąc przyczepę, zmieniłem holownik na cięższy, jeszcze mocniejszy i teraz Viaharacz płacę. DMC przyczepy nie będę zwiększał bo i tak większe ciężałry (przedsionek+stelaż oraz jedzenie i napoje) wożę w bagażniku auta, a przyczepa ma prawie pustą ładownię (no drobiazgi: krzesła, stolik, akumulator do Movera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.