Skocz do zawartości

Kia carens 2.0 benzyna 144KM-prośba o opinię


BOGDANKRAKOW

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jeśli Ci to pomoże:

 

u mnie w ceed pomiedzy 60 a 120tys wymieniałem (pierwsze 60tys poprzedni właściciel zrobil głównie po wawie):

*gumy stabilizatora przód komplet x2 (raz gwarancyjnie, raz musialem zaplacic)

*łączniki stabilizatora przod komplet (x2, gwarancyjnie)

*sprezyny przod (bo 1 pękła, gwarancyjnie)

*łożyska amorków przód (gw)

*łożysko koła przód (gw, chyba przez lekko przekrzywioną felge)

*drążki reakcyjne tył (gw)

*sprężyny tył (bo się niby ugniotły, udało się załatwić na koszt KIA po upływie gwarancji)

*półoś kompletna (+ w przeguby) - niby cos stukało, ASO wymieniło całość zebym nie marudził, nowe sie zachowuje tak samo, więc chyba nie była potrzebna wymiana

*prawie sie zużyły 3 komplety klockow hamulcowych z przodu + 1x tarcze,  tył klocki i tarcze wymieniane przy 70tys

*sprzeglo przy 115 tys (brało nisko, okazało się że łożysko oporowe sie prawie rozsypało, tarcza wyglądała na prawie nieużywaną, docisk okolo 50% , po gwarancji 1600pln w aso z robocizną, części oryginalne)

*akumulator padl po 4 latach (i znajomym majacym ceedy rowniez po 3-5)

*rolka paska wielorowkowego (60zl), pasek wielorowkowy (raz 130, raz 80 zamiennik) - oryginal wytrzymal 35tys

*żarówki H7 z przodu wytrzymują dokładnie rok (niezależnie czy założę takie za 5.99 z tesco czy 29.99 philips)

*nabicie klimy (przy ok 80 tys /3 lata)

 

nie licze rzeczy, które trzeba było wymienic w ramach przeglądu w aso (oleje, płyny, itp)

generalnie zawieszenie jest głośne na nierównościach, wielowahaczowe z tyłu ma tendencje do gubienia kątów pochylenia (w ceedach nie ma dodatkowej regulacji) - mam porownanie z focusem 2010 tdci i volvo s40 2.0td 2007, tam jest dużo ciszej.

 

deska nie skrzypi (a ponoc miała)

6 razy ASO poprawiało rdzewiejące ramki tylnych drzwi (górne profile nad szybą) aż w końcu powiedziałem że chce nowe, bo naprawa nic nie daje, to sie zebrali i zrobili tak ze od 1,5 roku nic nie wychodzi.

 

 

podobno jest cynkowany, jak nie zadrapiesz do gołej blachy to nie rdzewieje,

ale jak zadrapiesz to ruda pojawia się w moment (poprzednim passatem b5 2000 kilka lat jezdziłem z zadrapaniami do gołej blachy i nic nie wychodziło)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm.... Bardzo ciekawe co piszesz... Właśnie sprzedałem Ceeda po 6-ciu latach użytkowania. Co prawda z inny silnikiem, bo 2.0 Diesla, ale w tym czasie zrobiłem przebieg 211 tys km. Co do zawieszenia, to głośne było od początku. Trzeba było zrobić jakieś tam gałki w zawieszeniu w okolicach 190 tys - dokładnie nie pamiętam, ale wtedy już nie jeździłem do ASO, więc nie na gwarancji. Rozrząd wymieniałem przy 160 tys km. W okolicach 180 tys km robiłem po raz pierwszy klocki i tarcze od razu w komplecie. Sprzęgła ani dwumasy nie musiałem dotykać, pomimo że kianka jeździła ze mną z przyczepą. Na 211 tys km przypuszczam, że z przyczepą można jej liczyć przelot rzędu 30 - 40 tys km. W kilku miejscach były zadrapania, ale żadne nie skutkowało rudą. Jedynie co, to na bagażniku uchwyt z klawiszem otwierania były w plastykowej osłonie, której mocowania popękały i tak trochę nieładnie wisiała. Ale normalnie była użyteczna. Sprzedałem z lekkim żalem, bo nie zawiodła mnie praktycznie nigdy. A lekko ze mną nie miała. A akumulator? U mnie też mniej więcej po 4 latach padł. Ale to już chyba uroda dzisiejszych akumulatorów. Może miałem szczęście do egzemplarza, ale czy tylko? O ile sprzęgło mogłeś mieć pechowe, o tyle tarcze i klocki - to już raczej świadczy o stylu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

styl jazdy raczej spokojny, mozna powiedziec ze przepisowo.

 

pierwsze 60 tys zrobil poprzedni wlasciciel, raczej dynamicznie, zjechał 2 komplety klockow z przodu i z tyłu komplet + tarcza

 

sprzeglo - brało 0.5-1cm nad podłogą i juz sie bałem takim jechac na wakacje, po wyjęciu skrzyni okazało się że łożysko sie rozsypało, reszta jest ok, ale jak juz skrzynia była na dole to trzeba wymienic całość, co ciekawe zrobiłem tak około 20tys km,

2masy w 1.6 nie ma, rozrząd na łańcuchu.

 

u mnie na szczęście tylna klapa była ok, ale koledze osłona uchwytu do otwierania tak samo sie połamała jak Tobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carens wg pracowników ASO jest jednym z mniej problematycznych aut. I chętnie przez nich polecanym. Zarówno I generacja jak i nowsza. Tą po 2013 sam biorę pod uwagę. Właśnie że względu na 2.0 PB. Gazu nie biorę pod uwagę więc tu nic nie podpowiem, bo nic się nie dowiadywałem.

Model nie ma istotnych, powtarzających się problemów.

 

Nie wiem jak starszy model, ale nowszy nastawiony jest na komfort. Budka może go dość mocno dociskać. A raczej też I generacja nie była ustawiana "sportowo".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedzialek podjade do gaziarzy i sie dowiem jak z gazem w tym silniku ....Wydaje mi sie że to takie połączenie praktyczności i ekonomii 144KM dadza rade z przyczepą a ponieważ potrzebuje auto przedewszystkim do pracy na taxi to muszę obie te sprawy połączyć nie mniej jednak dziękuje za sugestie...i może jeszcze ktoś ma doświadczenia z tym modelem :hmm: :hmm: :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedzialek podjade do gaziarzy i sie dowiem jak z gazem w tym silniku ....Wydaje mi sie że to takie połączenie praktyczności i ekonomii 144KM dadza rade z przyczepą a ponieważ potrzebuje auto przedewszystkim do pracy na taxi to muszę obie te sprawy połączyć nie mniej jednak dziękuje za sugestie...i może jeszcze ktoś ma doświadczenia z tym modelem :hmm: :hmm: :hmm:

 

Wedle użytkowników http://www.autocentrum.pl/oceny/kia/carens/iii/silnik-benzynowy-2.0-i-16v-144km-2006-2010/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koreańskie auta są całkiem przyzwoite, z tym że "nie lubią gazu".

Jeździłem Kią Ceed 1.6 crdi 2007 r. - 100.000 km w rok i 0 problemów (z tym że była nowa).

Moja Kia Sorento 3.5 V6 2005r. również nie sprawiała żadnych, nawet najmniejszych problemów, jednak z uwagi na silnik był to smok na paliwo (sama benzyna, bez lpg, spalanie ok. 17-18l /100 km).

No i moje ostatnie auto (przed Seatem), Hyundai Sonata NF 2.4 benz + lpg, 2005 r. Sam zakładałem w nim gaz, po roku głowica nadawała się do regeneracji (palił olej, popychacze zaczęły stukać). 

Generalnie po zagłębieniu się w lekturę motoryzacyjną wyczytałem że auta "made in korea" mają miękkie głowice. Jeżdżą na gazie ale można w krótkim czasie uszkodzić głowicę. Dodaję że w Hyundaiu miałem założony lubryfikator - nie pomógł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopie trochę posta.

@BOGDANKRAKOW kupiłeś ostatecznie tego carensa ?

Też szukam prostego auta na Taxi ale za bardzo nie ma wyboru w benzynowych minivanach w automacie lubiących się z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pjoter napisał:

Też szukam prostego auta na Taxi ale za bardzo nie ma wyboru w benzynowych minivanach w automacie lubiących się z LPG

Honda Odyssey 3,5 v6 spełnia Twoje wymagania. LPG nie jest tu problemem, gdyż regulacja zaworów jest tak prosta jak np. w 125p, czyli śruba + nakrętka kontrująca.

1 godzinę temu, janm napisał:

Dodaję że w Hyundaiu miałem założony lubryfikator - nie pomógł

Hyundai , Nissan w tych autach tylko zmiana gniazd zaworowych na dedykowane do LPG rozwiązuje problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jerzy i Beata przecież to auto nie nadaje się na taksówkę w małym miescie

3,5 motor ??

Ono ma zarabiać na mnie a nie ja na niego.

Poza tym to ogromne auto nie nadające się do jazdy po ciasnych osiedlowych uliczkach.

Edytowane przez Pjoter (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Zafira nie, w Zafirze tylne siedzenia są malutkie - dla dzieci. Lepiej Sharana lub Galaxy, tam przynajmniej 7 osób dorosłych wchodzi, gabaryty auta są w normie i spalanie nieduże. Taka moja rada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.