Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, czyś napisał:

Do 2 krpm to może nie, większość do 3,5-4 tys obrotów.

peżo ma 2000rmp, ford chyba też , reno nie pamiętam, moge sprawdzić jutro

niech sobie sprawdzają, skuteczność naszej władzy jest pomijalna - patrząc na inne działania drogówki jestem raczej spokojny o zachowanie wysokiego poziomu smrodu i syfu i braku poszanowania prawa :lol:

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, chris_66 napisał:

wiele tak ma , manual ma ograniczenie do 2000 rpm jak nie jedzie - nic nie zrobią ?

Wciskasz sprzęgło, wrzucasz jedynkę i kręci się już do oporu :]

Miałem takie ograniczenie w golfie R, na luzie kręcił się chyba tylko do 3,5k rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, vrs napisał:

Wciskasz sprzęgło, wrzucasz jedynkę i kręci się już do oporu :]

Miałem takie ograniczenie w golfie R, na luzie kręcił się chyba tylko do 3,5k rpm

ja wiem, ale władza nie musi :chaja:

zresztą sprawdzę jak to jest , bo w którymś trzeba było ruszyć żeby do czerwonego pokręcić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, vrs napisał:

Wciskasz sprzęgło, wrzucasz jedynkę i kręci się już do oporu :]

Miałem takie ograniczenie w golfie R, na luzie kręcił się chyba tylko do 3,5k rpm

Sprawdziłem, też byłem o tym przekonany (w roczniku 2014 działało), ale w roczniku 2017 już nie działa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To wynik złego kształcenia zawodowego przyszłych mechaników. Dobre szkoły profilowe z doskonałym zapleczem technicznym, zlikwidowano i przerzucono kształcenie mechaników na "ręce prywaciarzy" , którzy często nie mają interesu inwestować w swoich uczniów. Prawdziwych rzemieślniczych mistrzów i nauczycieli jest już w Polsce coraz mniej. 

Oglądałem powyższą historię i to tylko czubek "góry lodowej" całego problemu.  Był jeszcze jeden filmik  o kliencie który przyjechał Fordem na wymianę paska rozrządu a trzeba było zawory wymieniać i głowice bo wszystko było pokrzywione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Helmut napisał:

Dobre szkoły profilowe z doskonałym zapleczem technicznym, zlikwidowano i przerzucono kształcenie mechaników na "ręce prywaciarzy" , którzy często nie mają interesu inwestować w swoich uczniów.

Polska i tak zrobiła to stosunkowo późno, przecież w Niemczech taki system nauczania trwa już wieki i jakoś to leci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto z Was zna te kody które są dodawane do Prawo Jazdy ?

01 — wymagana korekta lub ochrona wzroku:

  • 01.01 — okulary,

  • 01.02 — soczewka(i) kontaktowa(e),

  • 01.03 — okulary ochronne,

  • 01.04 — szkła przyciemnione,

  • 01.05 — przepaska na oko,

  • 01.06 — okulary lub soczewki kontaktowe;

·  02 — wymagana korekta słuchu:

  • 02.01 — aparat słuchowy jednouszny,

  • 02.02 — aparat słuchowy obuuszny;

·  03 — wymagane protezy lub szyny ortopedyczne kończyn:

  • 03.01 — proteza lub szyna ortopedyczna kończyny górnej,

  • 03.02 — proteza lub szyna ortopedyczna kończyny dolnej;

·  05 — wymagane ograniczone korzystanie z pojazdu (obowiązkowe stosowanie subkodów, ograniczenia jazdy wynikające ze stanu zdrowia kierowcy):

  • 05.01 — jazda w godzinach dziennych (od świtu do zmierzchu),

  • 05.02 — jazda tylko w obrębie określonego obszaru administracyjnego (np. 05.02.nazwa miasta),

  • 05.03 — jazda bez pasażerów,

  • 05.04 — jazda z prędkością nie większą niż ……… km/h,

  • 05.05 — jazda tylko w towarzystwie osoby posiadającej prawo jazdy,

  • 05.06 — bez prawa ciągnięcia przyczepy,

  • 05.07 — bez prawa jazdy po autostradach,

  • 05.08 — zakaz spożywania alkoholu;

·  10 — wymagane modyfikacje w układzie zmiany biegów:

  • 10.01 — ręczna zmiana biegów,

  • 10.02 — bez pedału sprzęgła (albo dźwigni ręcznej dla prawa jazdy kategorii AM, A1, A2 i A),

  • 10.03 — zmiana biegów sterowana elektronicznie,

  • 10.04 — zmodyfikowana dźwignia zmiany biegów,

  • 10.05 — bez przekładni dodatkowej;

·  15 — wymagana modyfikacja sprzęgła:

  • 15.01 — zmodyfikowana dźwignia zmiany biegów,

  • 15.02 — sprzęgło sterowane ręcznie,

  • 15.03 — sprzęgło automatyczne,

  • 15.04 — składany lub odkręcany pedał sprzęgła za przegrodą;

 

·  20 — wymagane modyfikacje w układzie hamulcowym:

  • 20.01 — zmodyfikowany pedał hamulca,

  • 20.02 — powiększony pedał hamulca,

  • 20.03 — pedał hamulca dostosowany do obsługi lewą stopą,

  • 20.04 — pedał hamulca pod całą stopę,

  • 20.05 — wychylny pedał hamulca,

  • 20.06 — ręcznie sterowany hamulec roboczy,

  • 20.07 — maksymalne użycie wzmocnionego hamulca roboczego,

  • 20.08 — maksymalne użycie hamulca awaryjnego zintegrowanego z hamulcem roboczym,

  • 20.09 — zmodyfikowany hamulec postojowy,

  • 20.10 — elektrycznie sterowany hamulec postojowy,

  • 20.11 — nożny hamulec postojowy,

  • 20.12 — składany lub odkręcany pedał hamulca za przegrodą,

  • 20.13 — hamulec obsługiwany kolanem,

  • 20.14 — elektrycznie sterowany hamulec roboczy;

·  25 — wymagane modyfikacje w układzie przyspieszenia:

  • 25.01 — zmodyfikowany pedał przyspieszenia,

  • 25.02 — pedał przyspieszenia pod całą stopę,

  • 25.03 — wychylny pedał przyspieszenia,

  • 25.04 — przyspieszenie sterowane ręcznie,

  • 25.05 — przyspieszenie sterowane kolanem,

  • 25.06 — serwoprzyspieszacz (w tym elektroniczny, pneumatyczny),

  • 25.07 — pedał przyspieszenia po lewej stronie pedału hamulca,

  • 25.08 — pedał przyspieszenia po lewej stronie,

  • 25.09 — składany lub odkręcany pedał przyspieszenia za przegrodą;

·  30 — wymagane wspólne modyfikacje układów hamowania i przyspieszenia:

  • 30.01 — pedały równoległe,

  • 30.02 — pedały na tym samym lub prawie na tym samym poziomie,

  • 30.03 — przesuwne pedały hamowania i przyspieszenia,

  • 30.04 — pedały hamowania i przyspieszenia z przesuwem i szyną,

  • 30.05 — składane lub odkręcane pedały hamowania i przyspieszenia,

  • 30.06 — wypiętrzona podłoga,

  • 30.07 — przegroda z boku pedału hamulca,

  • 30.08 — przegroda na protezę lub szynę z boku pedału hamulca,

  • 30.09 — przegroda pod pedałami hamowania i przyspieszenia,

  • 30.10 — podparcie pięty lub nogi,

  • 30.11 — elektryczne sterowanie hamowaniem i przyspieszaniem;

·  35 — wymagane modyfikacje urządzeń sterowania (przełączniki świateł, wycieraczki szyby przedniej, spryskiwacz, sygnał dźwiękowy, kierunkowskazy):

  • 35.01 — urządzenia sterowania obsługiwane bez negatywnego wpływu na kierowanie i obsługę,

  • 35.02 — urządzenia sterowania obsługiwane bez konieczności puszczenia kierownicy i akcesoriów (w tym gałek, dźwigni),

  • 35.03 — urządzenia sterowania obsługiwane bez konieczności puszczenia kierownicy i akcesoriów lewą ręką,

  • 35.04 — urządzenia sterowania obsługiwane bez konieczności puszczenia kierownicy i akcesoriów prawą ręką,

  • 35.05 — urządzenia sterowania obsługiwane bez konieczności puszczenia kierownicy i akcesoriów ze wspólnymi mechanizmami hamowania i przyspieszenia;

·  40 — wymagane modyfikacje w układzie kierowniczym:

  • 40.01 — zwykły układ kierowniczy ze wspomaganiem,

  • 40.02 — układ kierowniczy z aktywnym wspomaganiem,

  • 40.03 — układ kierowniczy z systemem rezerwowym (sprzężeniem zwrotnym),

  • 40.04 — wydłużona kolumna kierownicy,

  • 40.05 — zmodyfikowana kierownica (grubszy lub cieńszy przekrój koła kierownicy, kierownica o mniejszej średnicy),

  • 40.06 — wychylne koło kierownicy,

  • 40.07 — pionowe koło kierownicy,

  • 40.08 — poziome koło kierownicy,

  • 40.09 — kierowanie nożne,

  • 40.10 — alternatywny system kierownicy (drążek),

  • 40.11 — gałka na kierownicy,

  • 40.12 — szyna ortopedyczna ręki na kole kierownicy,

  • 40.13 — ze stawem szynowym;

·  42 — wymagane modyfikacje lusterka wstecznego (lusterek):

  • 42.01 — zmodyfikowane zewnętrzne lusterko prawe lub lewe,

  • 42.02 — zewnętrzne lusterko na wysięgniku,

  • 42.03 — dodatkowe zewnętrzne lusterko pozwalające na obserwację ruchu,

  • 42.04 — panoramiczne wewnętrzne lusterko,

  • 42.05 — lusterko do obserwacji martwych pól,

  • 42.06 — elektrycznie sterowane zewnętrzne lusterko (lusterka);

·  43 — wymagane modyfikacje fotela kierowcy:

  • 43.01 — fotel kierowcy na dobrej wysokości obserwacyjnej i w normalnej odległości od kierownicy i pedałów,

  • 43.02 — fotel kierowcy dostosowany do kształtu ciała,

  • 43.03 — fotel kierowcy z oparciem bocznym stabilizującym pozycję,

  • 43.04 — fotel kierowcy z podłokietnikiem,

  • 43.05 — wydłużone szyny prowadzące fotela kierowcy,

  • 43.06 — zmodyfikowany pas bezpieczeństwa,

  • 43.07 — pas bezpieczeństwa szelkowy;

·  44 — wymagane modyfikacje motocykli i motorowerów (obowiązkowe stosowanie subkodów):

  • 44.01 — hamulec z pojedynczym sterowaniem,

  • 44.02 — zmodyfikowany hamulec ręczny,

  • 44.03 — zmodyfikowany hamulec nożny,

  • 44.04 — zmodyfikowana rączka przyspieszenia,

  • 44.05 — ręczna zmiana biegów i ręczne sprzęgło,

  • 44.06 — zmodyfikowane lusterko (lusterka) wsteczne,

  • 44.07 — zmodyfikowane wskaźniki kontrolne (kierunkowskazy, lampy hamulca),

  • 44.08 — wysokość siedzenia pozwalająca kierowcy na oparcie dwóch stóp na ziemi jednocześnie w pozycji siedzącej;

·  45 - wyłącznie motocykle z koszem;

·  50 — dla określonego pojazdu lub nadwozia (numer identyfikacyjny pojazdu, VIN);

·  51 — dla określonego pojazdu lub tablicy rejestracyjnej (numer rejestracyjny pojazdu, VRN);

·  70 — wymiana prawa jazdy numer … wydanego przez …. (wyróżnik UE/ONZ w przypadku państwa trzeciego, np.: 70.0123456789.NL);

·  71 — wtórnik prawa jazdy numer ….. (wyróżnik UE/ONZ w przypadku państwa trzeciego, np.: 71.987654321.HR);

·  72 — wyłącznie dla pojazdów kategorii A z maksymalną pojemnością skokową cylindra 125 cm³ oraz maksymalną mocą 11 Kw (A1);

·  73 — wyłącznie dla pojazdów kategorii B z silnikiem, typów trójkołowych lub czterokołowych (B1);

·  74 — wyłącznie dla pojazdów kategorii C, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 7500 kg (C1);

·  75 — wyłącznie dla pojazdów kategorii D z nie więcej niż 16 miejscami siedzącymi, wyłączając siedzenie kierowcy (D1);

·  76 - wyłącznie dla pojazdów kategorii C, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 7500 kg (C1), połączonych z przyczepą, której dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg, o ile dopuszczalna masa całkowita utworzonego w ten sposób zespołu pojazdów nie przekracza 12 000 kg, a dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego (C1+E);

·  77 - wyłącznie dla pojazdów kategorii D z nie więcej niż 16 miejscami siedzącymi bez siedzenia kierowcy (D1) połączonych z przyczepą, której dopuszczalna masa całkowita przekracza 750 kg, o ile (a) dopuszczalna masa całkowita utworzonego w ten sposób zespołu pojazdów nie przekracza 12 000 kg, a dopuszczalna masa całkowita przyczepy nie przekracza masy własnej pojazdu ciągnącego oraz (b) przyczepa nie jest wykorzystywana do przewozu pasażerów (D1+E);

·  78 — wyłącznie pojazdy bez pedału sprzęgła (albo dźwigni ręcznej dla kategorii AM, A1, A2 i A);

·  79 - ograniczenie do pojazdów, które spełniają wymogi specyfikacji wskazanej w nawiasach — kod stosuje się wyłącznie w przypadku przeniesienia ograniczeń z wymienianego prawa jazdy wydanego za granicą, np.: 79(…);

·  95 - potwierdzenie posiadania świadectwa kwalifikacji zawodowej;

·  96 — potwierdzenie posiadania uprawnień do kierowania zespołem pojazdów;

·  101 - wymagane dodatkowe oznakowanie pojazdu;

·  102 - wymiana uzyskanego przed dniem 1 lipca 1999 r. prawa jazdy kategorii C bez posiadania kategorii B prawa jazdy;

·  103 - wymiana uzyskanego przed dniem 1 lipca 1999 r. prawa jazdy kategorii D bez posiadania kategorii B prawa jazdy;

·  104 — wymiana prawa jazdy kategorii M z ograniczeniem do kierowania tylko pojazdami wolnobieżnymi;

·  105 - wymiana prawa jazdy kategorii trolejbusowej z ograniczeniem do kierowania tylko trolejbusami;

·  106 - zakaz w zakresie kategorii B prawa jazdy przy posiadaniu kategorii C1, C, D1 lub D prawa jazdy;

·  107 - wymagane dostosowanie pojazdu do rodzaju schorzenia. W przypadku gdy ograniczenie dotyczy wszystkich posiadanych przez osobę kategorii prawa jazdy, odpowiedni kod umieszcza się wyłącznie w ostatnim wierszu tabeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.