Skocz do zawartości

Karawaningowe (i nie tylko) artykuły i ciekawostki znalezione w sieci


BJoe

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, filipert napisał:

Wreszcie :ok:

Na pierwszy rzut oka wygląda oczywiście fantastycznie, ale z całego artykułu wyłania się już nieco gorszy obraz, bo nie zastąpią bramek winietkami, tylko - jak rozumiem - czymś na kształt e-tolla dla wszystkich pojazdów...:(

Musieliby wywalić kosmiczne ceny winietek, żeby zapewnić finansowanie na poziomie dotychczasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Zulos napisał:

Na pierwszy rzut oka wygląda oczywiście fantastycznie, ale z całego artykułu wyłania się już nieco gorszy obraz, bo nie zastąpią bramek winietkami, tylko - jak rozumiem - czymś na kształt e-tolla dla wszystkich pojazdów...:(

Musieliby wywalić kosmiczne ceny winietek, żeby zapewnić finansowanie na poziomie dotychczasowym.

To wynika z przepisów EU.

Widocznie Chorwaci stwierdzili, że nie ma sensu pakować się w winiety, tym bardziej, że EU wdraża skrócenie czasu ich ważności nawet do jednego dnia  i różne pułapy cenowe w zależności od normy.

Reforma opłat drogowych w EU

Byle ten ich przyszły system grał z UTA, a nie tak jak odmienni Czesi czy Słoweńcy.

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin T napisał:

To wynika z przepisów EU.

Widocznie Chorwaci stwierdzili, że nie ma sensu pakować się w winiety, tym bardziej, że EU wdraża skrócenie czasu ich ważności nawet do jednego dnia  i różne pułapy cenowe w zależności od normy.

Reforma opłat drogowych w EU

Byle ten ich przyszły system grał z UTA, a nie tak jak odmienni Czesi czy Słoweńcy.

No ciekawie się będzie działo, choć to jeszcze ładnych parę lat przed nami. Oczywiście w artykule jest mowa o różnych rodzajach pojazdów (ciężarowe, osobowe, autobusy, minivany...), ale cichosza o specjalnych (kamperach):(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, lbuster napisał:

Pytanie, czy ten hak był tak samo wytrzymały, jak aktualne, bo słabo to wygląda :(

Raczej nie chodzi o wytrzymałość, tylko o to że powinien pokierować dyszel pod podłogę. Tutaj natomiast idzie idealnie "w mięso". 

6 godzin temu, peja76 napisał:

A to kamper miał być bardziej niebezpieczny :bevil:

Administracja... Bana dla tego Pana... 

Po zmianie przyczepy na kampera powinien być jakiś okres karencji przy wypowiadaniu się na takie tematy ;)

8 godzin temu, Tofel napisał:

Witam.

Ford Escort z przyczepą 800 kg - test przy V=50km/h

Pozdrawiam.

Czyli test niezbyt wymagający a efekt i tak opłakany...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest szerzej:

 

Ale gdyby tak filmik w jeszcze szerszym kadrze zobaczyć? 

Nie wiemy czy escort nie uderza w ścianę czy inny opór, bo dlaczego niby miałby stać prawie w miejscu w chwilę po uderzeniu? Nie wiemy co wali w przyczepę. oraz czy nie jest ona jednak mocno załadowana na tyle, co skutkuje tym że hak idzie w górę. 

 

Zupełnie inna sprawa ze w tamtych czasach większość aut była mało bezpieczne, a Ford wiódł prym w tej beznadziejności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

Raczej nie chodzi o wytrzymałość, tylko o to że powinien pokierować dyszel pod podłogę. Tutaj natomiast idzie idealnie "w mięso". 

Pewnie masz rację i jest to logiczne. Przecież nawet na forum były opisywane dzwony i tak się to nie kończyło.

Natomiast nadal mi nie pasuje, tak jak @Cathay napisał, by lekka przyczepka tak zmieliła hak. Jest pełno filmików, gdzie np. po wężykowaniu samochody wiszą na haku z tyłkiem w górze. Fakt, tu jest zatrzymanie z 50km/h do zera, ale to właśnie dyszel powinien się złożyć jak harmonijka a nie belki z grubym żelastwem do mocowania haka.

Sam u siebie mocowałem hak w Maździe, więc wiem, ile tam jest żelastwa.

IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, tylko weźcie pod uwagę jaki to jest hak, wygięty pręt z dospawaną kulką, a teraz porównajcie np do współczesnej westfalii. To jak porównywać seicento do dużego vana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacekzoo napisał:

wygięty pręt z dospawaną kulką,

Dokładnie tak - on pierwszy się poddaje, a dalej to już leci ;)

Jak się przyjrzeć, to nawet widać jakieś kombinacje (lejek?) na tym haku.

A może to test homologacyjny nowego haka, który nie przeszedł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to jest, bo z reguły tył samochodu po uderzeniu przodem w przeszkodę dźwiga się, a w przypadku tego escorta dość mocno fikał. Zauważcie, że na samochodzie nie ma żadnych znaczników testowych czy jak się tam zwą te punkty i podziałki, za to są na dyszlu, kole przyczepy.

@lbuster chyba dobrze celuje, że to może być jakiś test haka, aczkolwiek stawiałbym bardziej na przyczepę. Samochód to chyba jakiś trup do testów. Ten model produkowano do 1995. test 2007.

Golf 1 jest lepszy :]

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tofel napisał:

Witam.

Ford Escort z przyczepą 800 kg - test przy V=50km/h

Pozdrawiam.

Coś mi tu nie pasi. :hmm: Miałem Escorta hatchbacka i o ile pamiętam, to miał w papierach 680 kg. hamowanej cepki. Teraz wiem czemu tak mało. 

Edytowane przez BUMERANG (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to są testy przyczep, które dowodzą że przyczepa ma zły dyszel, bo ten zamiast "iść w harmonijkę" to dewastuje auto i zabija ludzi?

 

Po filmie z Mondeo wyświetla się film z E34,  a potem z V440 walącą w przyczepę dopiętą do Astry. Potem jest jeszcze Golf III.

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cathay napisał:

A może to są testy przyczep, które dowodzą że przyczepa ma zły dyszel, bo ten zamiast "iść w harmonijkę" to dewastuje auto i zabija ludzi?

To by były robione bez samochodu, tylko z samym hakiem zamocowanym do wózka.

Ni słyszałem też nigdzie, żeby dyszel miał się "składać". Raczej tylko opinię, że powinien iść pod samochód. 

12 godzin temu, Marcin T napisał:

Dziwne to jest, bo z reguły tył samochodu po uderzeniu przodem w przeszkodę dźwiga się, a w przypadku tego escorta dość mocno fikał.

Z reguły tak, ale wtedy nie ma nacisku na hak. Jak masz przyczepę to masz kilkadziesiąt kilo dodatkowego nacisku. W chwili wytracania prędkości ten nacisk rośnie kilkukrotnie. Jak nie wiecej...

Podsumowując: Dupka nie podskoczy, chyba że już po oberwaniu haka, no i pod warunkiem, że dyszel nie jest wbity w nadwozie, bo wtedy nadal dociska. 

13 godzin temu, jacekzoo napisał:

Dobra, tylko weźcie pod uwagę jaki to jest hak, wygięty pręt z dospawaną kulką, a teraz porównajcie np do współczesnej westfalii. To jak porównywać seicento do dużego vana

Ja mam wygięty pręt, tylko tyle że kula jest toczona z tego samego kawałka pręta, bez spawania. 

Myślę że około połowy nowych haków tak ma.

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.