Skocz do zawartości

Wątpliwości poprawnego zestawu


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

jacek00 żebym dobrze zrozumiał. DR samochodu dla przyczepy ( DMC przyczepy 1300) , DMC auta to 2050, a jaki wpis masz w F.3 ? - to co napisałeś czyli 3130 ? Jeżeli to jest tak jak myślę i to potwierdzisz to na 100 % procent masz poprawne parametry dla swojego zestawu, co może świadczyć że nikt nie kombinował z Q1 , Q2 ,F.3 podczas rejestracji pojazdu albo pojazd jest salonowy. Gratuluję takiego zestawu.

Pozdrawiam

 

Tak pojazd jest salonowy :-) W moich rękach od nowości.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Slow - bardzo Cię Kolego przepraszam za kilka ostatnich postów, które napisałem (od #122).
Troszeczkę Cię podpuszczałem ;) , taka mała prowokacja, aby skłonić Cię do przemyślenia tego, o czym piszesz. Jestem przekonany, że intencje masz dobre, ale chyba zbyt szybko chcesz przelać to na posta i wychodzi mały galimatias. Z większości Twoich postów nie zrozumiałem przekazu, jeśli go zawierały. :hmm:

Chciałem jedynie wykazać, że na przekór temu, co pisałeś (post #121), nie ma innej metody przekonania się, czy mamy zachowane prawidłowe masy pojazdów, jak tylko je zważyć, co zauważyli słusznie np. Koledzy "krzysiolesz" - post #130 i "strus251" - post #136.

W odniesieniu da zestawu, który posiadam, dokładnie wiem, ile wszystko waży, zarówno razem, jak i osobno, a ważyłem nawet widelce :jump:

 

Warto przeczytać cały temat, bo jest bardzo pouczający :ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało zauważam, że nie o to pytałem :skromny:

Moje pytanie do wcześniejszych rozważań brzmiało:

"skąd mam wiedzieć, że już w którymś z pojazdów dołożyłem wagowo ponad miarę?"

Nie  ubliżając ani Tobie , ani innym na tym forum zadam jedno zasadnicze pytanie : Komu i czemu ma służyć takie podejście do sprawy ? Jak bym był na miejscu ITD i w danym momencie z nudów zatrzymałbym Ciebie , ważąc przyczepę powiedział bym jedno !!!!

Nie znajomość prawa nie zwalnia Pana od popełnionego wykroczenia.

I basta

Chcesz walczyć z systemem. Jak myślisz kto by to wygrał. Podpowiem - system.

Myślałem że  nasze wypowiedzi mają służyć obecnym / przyszłym posiadaczom. Teraz już wiem że nie.

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest tak jak myślę  i to potwierdzisz  to na 100 % procent masz poprawne parametry dla swojego zestawu, co może świadczyć że nikt nie kombinował z Q1 , Q2 ,F.3 podczas rejestracji pojazdu

 

Tego zdania zupełnie nie rozumiem. Jak wartość z rubryki "F.3" daje Ci możliwość oceny, czy ktoś "kombinował coś" podczas rejestracji?

Kolego, litości!  :pad:  Skąd Ty bierzesz te rubryki: "Q1", "Q2"  :look:   :niewiem:

Może się okazać że to co wszystko zostało tu napisane   "może spalić na panewce"

 

???? Może jakieś małe wyjaśnienie, co masz na myśli ...

PS

Mniej emocji i pisz tak, aby czytający nie musiał czytać w Twoich myślach, a będzie dobrze :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie  ubliżając ani Tobie , ani innym na tym forum zadam jedno zasadnicze pytanie : Komu i czemu ma służyć takie podejście do sprawy ?

 

Takie, czyli jakie? :niewiem:

Slow, z całym szacunkiem, ponieważ nie chcę Cię w żaden sposób urazić: co widzisz złego w prostym pytaniu, które zadawałem Ci tyle razy i nie uzyskałem odpowiedzi?

Muszę stwierdzić ponownie, że nie rozumiem tego, co piszesz, ale teraz widzę, że Ty chyba też nie rozumiesz, co ja do Ciebie piszę ...

Jest takie powiedzenie, które chętnie tu zacytuję: "Chłop o gruszce, a baba o pietruszce" ;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu to nie byla literowka ;).

Chodzilo mi o wpis w DR o masie wlasnej i tej masie wlasnej z wagi odczytanej ;).

W nawiazaniu do watku "ile wazy twoja przyczepa".

Oczywiscie DMC a RMC to tez kwestie duzych roznic ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego zdania zupełnie nie rozumiem. Jak wartość z rubryki "F.3" daje Ci możliwość oceny, czy ktoś "kombinował coś" podczas rejestracji?

Kolego, litości!  :pad:  Skąd Ty bierzesz te rubryki: "Q1", "Q2"  :look:   :niewiem:

 

???? Może jakieś małe wyjaśnienie, co masz na myśli ...

PS

Mniej emocji i pisz tak, aby czytający nie musiał czytać w Twoich myślach, a będzie dobrze :hmm:

Panie Kristofer

1. Q1 i Q2  zawsze są w DW samochodziku.

2. Nie jestem tu po to by się z kimś kłócić, ale może po to aby pomóc nowym  użytkownikom.

3. Ocena F.3 w stosunku do Q1 i Q2 jest moją subiektywną oceną i proszę ją  taktować jak moje doświadczenie. Już nie raz widziałem jak Opel ASTRA III 1,9 CDTI "potrafi pociągnąć w dowodzie przyczepę DMC 1600 kG. Niby nic. Jak to nazwać że nic nie jest kombinowane. 

4. I to najważniejsze- od czego się ten wątek zaczął. Mimo wielkiej solidarności z użytkownikiem,  śmiem domniemać że niektóre warunki odnośnie ciągnięcia tej przyczepy nie zostały spełnione a " system" znakomicie to wykorzystał. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pozycji Q1 i Q2 w dowodzie rejestracyjnym. Weź dowód, poczytaj objaśnienia na środkowej stronie.

Jest pozycja Q jako stosunek mocynkowanej do ciężaru. Raczej w przyczepie nie stosowany.

Jeżeli chcesz pomagać to pisz zrozumiale dla innych i bez błędów, bo na razie Twoje posty są dość chaotyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Kristofer

1. Q1 i Q2  zawsze są w DW samochodziku.

2. Nie jestem tu po to by się z kimś kłócić, ale może po to aby pomóc nowym  użytkownikom.

3. Ocena F.3 w stosunku do Q1 i Q2 jest moją subiektywną oceną i proszę ją  taktować jak moje doświadczenie. Już nie raz widziałem jak Opel ASTRA III 1,9 CDTI "potrafi pociągnąć w dowodzie przyczepę DMC 1600 kG. Niby nic. Jak to nazwać że nic nie jest kombinowane. 

4. I to najważniejsze- od czego się ten wątek zaczął. Mimo wielkiej solidarności z użytkownikiem,  śmiem domniemać że niektóre warunki odnośnie ciągnięcia tej przyczepy nie zostały spełnione a " system" znakomicie to wykorzystał. 

Pozdrawiam

 

"Pana" śmiało możesz sobie darować, zupełnie wystarczy "Kristofer" [ :skromny:]

Nie napiszę, abyś udał się do okulisty, ale rubryk które wymieniasz, nigdy nie widziałem w dowodzie rejestracyjnym i to nie tylko samochodu.

Piszesz o jakimś "DW", więc może coś przeoczyłem :miga:

Nie mam nic przeciwko pomocy, co więcej - jestem całkowicie "za", ale jeśli ma wprowadzać w błąd lub być niezrozumiała, to lepiej, aby jej nie było :hmm:    Mam nadzieję, że tu się ze mną zgodzisz.

Odnośnie pkt. 3 i 4, pozwól że tym razem się nie wypowiem. ;)

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pozycji Q1 i Q2 w dowodzie rejestracyjnym. Weź dowód, poczytaj objaśnienia na środkowej stronie.

Jest pozycja Q jako stosunek mocynkowanej do ciężaru. Raczej w przyczepie nie stosowany.

 

Właśnie,  Slow poczytaj proszę

https://eurzad.szczecin.pl/files/B2090C63AA9C4EF09E7AACA202F6250D/oznaczenia_kodow.pdf

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie sprostuję to, co  się stało "wielką walką" . Nie ma czegoś takiego jak wpis w DR Q1 i Q2. Jest za to wpis O.1 i O.2. Idąc dalej przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd odnośnie Q1 i Q2. Jednocześnie informuję że wszystko co zostało napisane odnosi się do Q1=> O.1 oraz Q2=> O.2  w naszych DR.Bardzo przepraszam i zwracam honor osobom które nad tym czuwają.   

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Właśnie to jest podstawowy błąd wielu osób. Tłumaczyłem to już na różne sposoby, m.in. w tematach, do których linki podałem, ale pisali o tym i inni Forumowicze.

Oczywiście - to jest dopuszczalna masa całkowita "zespołu pojazdów", czyli tyle łącznie może ważyć ten konkretny [samochód z podpiętą przyczepą], ponieważ w chwili złączenia, jest to już tylko jeden pojazd i tylko dla tych konkretnych warunków i tego konkretnego holownika, określa się dla niego dopuszczalną masę całkowitą w rubryce "F3", jako dla "jednego pojazdu".

(...)

Oczywiście jest duża grupa samochodów osobowych, których cechy konstrukcyjne i osiągi z nawiązką zapewniają możliwość holowania przyczepy o masie, którą dla nich określono (rubryka "O.1") i takie auta nie posiadają wpisu w rubryce "F3".

IMHO

Cytat ciachnąłem żeby nie rozciągać.

Czytam, czytam i dalej jestem trochę skołowany.

Posłużę się przykładem.

 

Wóz pożarniczy.

Iveco, model 65C15

F1 - 6700

F2 - 6700

F3 - 10200

G - 4800

O1 - 3500

O2 - 750

 

Jak to się ma do tego co napisałeś? Na co trzeba zwrócić uwagę przy ciągnięciu przyczepy? Jak na tym konkretnym przykładzie wyglądają ewentualne ograniczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat ciachnąłem żeby nie rozciągać.

Czytam, czytam i dalej jestem trochę skołowany.

Posłużę się przykładem.

 

Wóz pożarniczy.

Iveco, model 65C15

F1 - 6700

F2 - 6700

F3 - 10200

G - 4800

O1 - 3500

O2 - 750

 

Jak to się ma do tego co napisałeś? Na co trzeba zwrócić uwagę przy ciągnięciu przyczepy? Jak na tym konkretnym przykładzie wyglądają ewentualne ograniczenia?

A czego nie rozumiesz? Masz podane wszystkie dane czarno na białym. Waga zestawu nie może przekroczyć pozycji z F3. DMC przyczepy masz w O1. MW pojazdu w G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat ciachnąłem żeby nie rozciągać. Czytam, czytam i dalej jestem trochę skołowany. Posłużę się przykładem.

Wóz pożarniczy. Iveco, model 65C15

F1 - 6700

F2 - 6700

F3 - 10200

G - 4800

O1 - 3500

O2 - 750

Jak to się ma do tego co napisałeś? Na co trzeba zwrócić uwagę przy ciągnięciu przyczepy? Jak na tym konkretnym przykładzie wyglądają ewentualne ograniczenia?

 

Tak, jak Jacek, również nie wiem, czego nie rozumiesz :hmm:

Akurat przykład, który podałeś jest wyjątkowo klarowny, ale skoro pytasz ...

Dla większej przejrzystości można nawet założyć, choć wydaje mi się to mało prawdopodobne, że całkowicie zapakowany sprzętem i materiałami gaśniczymi oraz np. sześcioma strażakami w/w wóz strażacki ma RMC = 6700kg. = DMC.

Ograniczeniem w tym przypadku jest jedynie przestrzeganie, aby przyczepa z hamulcem (obojętnie jakim) podczepiona pod ten samochód nie przekraczała DMC 3500 kg, a przyczepa bez hamulca nie może mieć większej DMC, niż 750 kg., to wszystko.

Nie ma tu znaczenia, ilu strażaków wsiądzie do wozu i ile "wody" do zbiornika naleją oraz co wezmą z dodatkowego sprzętu, ponieważ i tak muszą się mieścić w DMC samochodu wpisanej w DR, czyli 6700 kg. Nie ma też znaczenia, ile załadują do przyczepy, ponieważ ona może mieć DMC do 3500 kg, czego przestrzegać powinni (6700 + 3500 = 10200 = F3).

Po podczepieniu dozwolonej przyczepy, czyli takiej o DMC do 3500kg, cały zestaw zmieści się i tak w masie dopuszczonej rubryką F3 (10200 kg) nawet wtedy, gdyby każdy z pojazdów osiągnął swoją dopuszczalną masę całkowitą (samochód 6700, a przyczepa 3500).

Oczywiście pomijam w tym miejscu ograniczenia mogące wynikać z możliwości zamontowanych urządzeń sprzęgających zestaw, ponieważ zakładam, że są adekwatne do możliwości wpisanych w DR pojazdów.

Jak pisałem, ten przypadek jest bardzo klarowny.

Zupełnie inaczej sprawa by się miała, gdyby np. w rubryce F3 samochodu była wartość mniejsza, od podanej przez Ciebie, np. 10000 kg, ale to jest już szczegółowo opisane w tematach, do których linki podałem.

Przykład

Mogło by się zdarzyć np. tak, że podczepiono przyczepę o DMC 3500 i RMC 3400. Wtedy sam wóz strażacki nie mógłby mieć RMC większej, niż max 6600 kg. (czyli np. z jednego postawnej postury strażaka w wozie musieliby wtedy zrezygnować ;) ).

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.