Skocz do zawartości

Wątpliwości poprawnego zestawu


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

Slow i co producent haka mi takiego powie? Prawda jest taka jak napisał Kristofer. Auto ma homologację np na 1300 ale przy pełnym załadowaniu auta masa całego zestawu nie może przekroczyć wartości F3. To samo auto np z inną skrzynią ma tą samą homologację na 1300 ale już masa całego zestawu może być inna. I dokładnie tak samo będzie w przypadku np innego silnika. Homologacja na przyczepę nadal będzie na 1300 ale już całego zestawu będzie inna.

 

A skąd te różnice? W przypadku samego Citroena C4 PICASSO masz kilka skrzyni biegów manualnych dla benzyny i Diesla. Masz kilka różnych silników. Masz skrzynie automatyczną i mechaniczną elektrycznie sterowaną. Masz zawieszenie pneumatyczne. Masz wreszcie różne szklane dachy i inne dodatki typu większe felgi itp. Ale DMC dla tych pojazdów jest w zasadzie takie same, natomiast różna będzie masa własna pojazdu gotowego do jazdy. Stąd przy takiej ilości zmiennych są różne DMC dla całego zestawu, mimo że wszystkie te C4P mają przykładowo homologację na przyczepę do 1300 DMC.

 

Hak tutaj nie ma nic do tego. Ja mam oryginalny hak Brink i ma on dużo lepsze parametry niż nawet zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Slow i co producent haka mi takiego powie? Prawda jest taka jak napisał Kristofer. Auto ma homologację np na 1300 ale przy pełnym załadowaniu auta masa całego zestawu nie może przekroczyć wartości F3. To samo auto np z inną skrzynią ma tą samą homologację na 1300 ale już masa całego zestawu może być inna. I dokładnie tak samo będzie w przypadku np innego silnika. Homologacja na przyczepę nadal będzie na 1300 ale już całego zestawu będzie inna.

 

A skąd te różnice? W przypadku samego Citroena C4 PICASSO masz kilka skrzyni biegów manualnych dla benzyny i Diesla. Masz kilka różnych silników. Masz skrzynie automatyczną i mechaniczną elektrycznie sterowaną. Masz zawieszenie pneumatyczne. Masz wreszcie różne szklane dachy i inne dodatki typu większe felgi itp. Ale DMC dla tych pojazdów jest w zasadzie takie same, natomiast różna będzie masa własna pojazdu gotowego do jazdy. Stąd przy takiej ilości zmiennych są różne DMC dla całego zestawu, mimo że wszystkie te C4P mają przykładowo homologację na przyczepę do 1300 DMC.

 

Hak tutaj nie ma nic do tego. Ja mam oryginalny hak Brink i ma on dużo lepsze parametry niż nawet zaleca producent.

Posłuchaj jacek00, sam zobacz na swoim przykładzie jaką ciężką przyczepę możesz pociągnąć według wpisów w DR ( według prawa) , a jak to się ma do F.3 i do DMC Twojego autka.

Edytowane przez Slow (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany Julek   :look:    :look:    :look: Krzysiek  ile ta przyczepa waży :look:   :look:   :look:  czym to holujesz w dalszym ciągu klapkami kubota :] 

 

Tomku, dokładnie tak, przecież wiesz :skromny:

To tylko mała część wszystkich "dodatków", ale nie o nich przecież chciałem pisać :nono:

Moja "wątpliwość" i pytania z posta #122 i #125 do Kol Slow pozostała: skąd mam wiedzieć, czy nie przekroczyłem wartości DMC :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany Julek   :look:    :look:    :look: Krzysiek  ile ta przyczepa waży :look:   :look:   :look:  czym to holujesz w dalszym ciągu klapkami kubota :] 

Zawsze zostaje bagażnik w samochodzie , myślę że kąpielówki i kilka innych rzeczy nie powinno przekroczyć DMC samochodu  ( zawsze jeszcze autko posiada jakąś ładowność :)  bo przecież DMC samochodu to nie jego masa własna - samochodu gotowego do drogi  :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze zostaje bagażnik w samochodzie , myślę że kąpielówki i kilka innych rzeczy nie powinno przekroczyć DMC samochodu  ( zawsze jeszcze autko posiada jakąś ładowność :)  bo przecież DMC samochodu to nie jego masa własna - samochodu gotowego do drogi   :)

Pozdrawiam

 

Ale kiedy mam przestać dokładać do przyczepy, no i do samochodu też (będzie czterech pasażerów i kot, pełny zbiornik paliwa, a bagażnik już jest tak załadowany, że musiałem siąść na klapie, aby ją zamknąć :pad: Może już wszystkiego jest za dużo  :hmm: 

Sam już nie wiem, co teraz mógłbym zrobić :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kiedy mam przestać dokładać do przyczepy, no i do samochodu też (będzie czterech pasażerów i kot, pełny zbiornik paliwa, a bagażnik już jest tak załadowany, że musiałem siąść na klapie, aby ją zamknąć :pad: Może już wszystkiego jest za dużo  :hmm:

Sam już nie wiem, co teraz mógłbym zrobić :niewiem:

Wiesz, to taki moment :)  kiedy musisz stwierdzić że Twój holownik i przyczepa są za małe i mając na uwadze  to co tu napisane przygotować się na ostateczny warunek i nie przekraczać w Twoim przypadku 7 t. Wiesz, jak tu ktoś napisał "ubezpieczalnie to nie instytucje charytatywne". To Ty jako dojrzały i inteligentny facet stanowisz o tym, co i jak zabierasz w podroż ( zważywszy że zabierasz rodzinę i kota). 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj jacek00, sam zobacz na swoim przykładzie jaką ciężką przyczepę możesz pociągnąć według wpisów w DR ( według prawa) , a jak to się ma do F.3 i do DMC Twojego autka.

Wg wpisu w DR max dla mego auta to 1300. Przy pełnym załadunku auta max to 1080. DMC auta to 2050. Czyli DMC zestawu całego to 3130. Ale takie samo auto jak moje, innym silnikiem już ma inne DMC zestawu.

 

Jeszcze mnie zastanawia co producent haków ma do tego i jaką on może mieć wiedzę w danym temacie na temat możliwości aut. Przecież producent robi haki wg dokładnej specyfikacji i wytycznych, które to ma od producenta auta, który wcześniej musiał zrobić wszystkie testy itp aby w ogóle dostać homologację na dane auto.

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to taki moment :)  kiedy musisz stwierdzić że Twój holownik i przyczepa są za małe i mając na uwadze  to co tu napisane przygotować się na ostateczny warunek i nie przekraczać w Twoim przypadku 7 t. Wiesz, jak tu ktoś napisał "ubezpieczalnie to nie instytucje charytatywne". To Ty jako dojrzały i inteligentny facet stanowisz o tym, co i jak zabierasz w podroż ( zważywszy że zabierasz rodzinę i kota). 

Pozdrawiam

 

Dobrze, masz rację, że sam decyduję o tym, co zabiorę w podróż, tylko wciąż pytam o to jedno:

skąd mam wiedzieć, że już w którymś z pojazdów dołożyłem wagowo ponad miarę?    :niewiem: 

Może jednak tak nie jest i te wszystkie rzeczy są tylko wymiarowo duże :hmm:

Jeszcze mnie zastanawia co producent haków ma do tego i jaką on może mieć wiedzę w danym temacie na temat możliwości aut.

 

Tak, jak wcześniej już pisałeś, czyli ów producent nic nie ma do tego :palacz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg wpisu w DR max dla mego auta to 1300. Przy pełnym załadunku auta max to 1080. DMC auta to 2050. Czyli DMC zestawu całego to 3130. Ale takie samo auto jak moje, innym silnikiem już ma inne DMC zestawu. Jeszcze mnie zastanawia co producent haków ma do tego i jaką on może mieć wiedzę w danym temacie na temat możliwości aut. Przecież producent robi haki wg dokładnej specyfikacji i wytycznych, które to ma od producenta auta, który wcześniej musiał zrobić wszystkie testy itp aby w ogóle dostać homologację na dane auto.

jacek00 żebym dobrze zrozumiał. DR samochodu dla przyczepy ( DMC przyczepy 1300) , DMC auta to 2050, a jaki wpis masz w F.3 ? - to co napisałeś czyli 3130 ? Jeżeli to jest tak jak myślę  i to potwierdzisz  to na 100 % procent masz poprawne parametry dla swojego zestawu, co może świadczyć że nikt nie kombinował z Q1 , Q2 ,F.3 podczas rejestracji pojazdu albo pojazd jest salonowy. Gratuluję takiego zestawu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slow a masz swiadomosc ze MW w DR jest generalnie dalece rozne od RMW?

Wez swoja cepke pusta bez bagazu i na 99% nie bedzie to co masz w DR tylko wiecej.

Pamietaj, ze nigdy nie wiesz dla jakiej konfiguracji wyposazenia jest okreslona MW w DR.

Dla tego Tomek zalecil wazenie przed zakupem.

 

Nawet niedawno rozmawialem z kolega ktory ma DMC budki w DR = 1900kg.

Pojechal nia na wage bez niczego co nie bylo w niej fabrycznie zamontowane i waga pokazala ze pusta buda wazy 1864kg.

Natomiast w DR wpis w MW = 1600kg.

I co ty na to?

On tez rozumiem mial jej nie wazyc tylko slepo zaufac temu co w DR jest wpisane?

 

Moja poprzednia budka miala w DR wpisana MW = 586kg a na wadze z butla i przedsionkiem (wazona zaraz po zakupie ogolocona ze wszystkiego poza tymi rzeczami) wyszlo ze wazy 760kg. DMC miala 850kg ale przedsionek i butla nie wazyly przeciez prawie 200kg.

O obecnej nic nie powiem bo bedzie wazona dopiero w piatek podczas wypadu (wiem, z gratami ale tonjuz cos pokaze).

 

Nastepnym razem nie odradzaj wazenia tylko dla tego ze ktos w DR ma podane jakies kg jako mase wlasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, masz rację, że sam decyduję o tym, co zabiorę w podróż, tylko wciąż pytam o to jedno:

skąd mam wiedzieć, że już w którymś z pojazdów dołożyłem wagowo ponad miarę?    :niewiem: 

Może jednak tak nie jest i te wszystkie rzeczy są tylko wymiarowo duże :hmm:

 

Tak, jak wcześniej już pisałeś, czyli ów producent nic nie ma do tego :palacz:

Jak każdy producent :) doprowadza do tego aby jego biznes się spinał :) . Aczkolwiek ciągnięcie jakieś przyczepy właścicieli np PICASSO 2000 r. to pomsta do nieba. Haki "robili" , ale się śmiali do czego są montowane. Sytuacja się mocno zmieniła. Wymusił to rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało zauważam, że nie o to pytałem :skromny:

Moje pytanie do wcześniejszych rozważań brzmiało:

"skąd mam wiedzieć, że już w którymś z pojazdów dołożyłem wagowo ponad miarę?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slow a masz swiadomosc ze MW w DR jest generalnie dalece rozne od RMW?

Wez swoja cepke pusta bez bagazu i na 99% nie bedzie to co masz w DR tylko wiecej.

Pamietaj, ze nigdy nie wiesz dla jakiej konfiguracji wyposazenia jest okreslona MW w DR.

Dla tego Tomek zalecil wazenie przed zakupem.

 

Nawet niedawno rozmawialem z kolega ktory ma DMC budki w DR = 1900kg.

Pojechal nia na wage bez niczego co nie bylo w niej fabrycznie zamontowane i waga pokazala ze pusta buda wazy 1864kg.

Natomiast w DR wpis w MW = 1600kg.

I co ty na to?

On tez rozumiem mial jej nie wazyc tylko slepo zaufac temu co w DR jest wpisane?

 

Moja poprzednia budka miala w DR wpisana MW = 586kg a na wadze z butla i przedsionkiem (wazona zaraz po zakupie ogolocona ze wszystkiego poza tymi rzeczami) wyszlo ze wazy 760kg. DMC miala 850kg ale przedsionek i butla nie wazyly przeciez prawie 200kg.

O obecnej nic nie powiem bo bedzie wazona dopiero w piatek podczas wypadu (wiem, z gratami ale tonjuz cos pokaze).

 

Nastepnym razem nie odradzaj wazenia tylko dla tego ze ktos w DR ma podane jakies kg jako mase wlasna.

Widzisz strus251

Podjąłeś zasadniczy wątek !!!! Co się dzieje po....

Wymaga to trochę pracy dla adminów aby podpiąć to jako osobny wątek. Przecież mamy sobie pomagać a nie zwalczać. Może się okazać że to co wszystko zostało tu napisane   "może spalić na panewce"

Pozdrawiam

Życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.