Skocz do zawartości

Wątpliwości poprawnego zestawu


jubi-tom

Rekomendowane odpowiedzi

Nie może !!! MImo że ma uprawnienia pozwalające na prowadzenie zespołu pojazdów powyżej 3,5 t ale przekracza F3 3530 kg  dla zespołu czyli DMC auta i DMC przyczepy przekracza F3

 

To jest nieprawidłowa odpowiedź :nono:

F3, to nie jest suma DMC tylko RMC.

Sorki, źle napisałem - te 70 kg "szpejów" owszem "z przyczepki", ale już nie do auta. Zestaw w sumie ma mieć 3530. A temat, o ile dobrze pamiętam jednak już był wałkowany...

 

To jest prawidłowa odpowiedź - poprawka (w połączeniu z postem #99) :ok:

Ale Q1 w dr. samochodu czyli dmc p-py 1600 kg

Dlaczego jest sprzeczność w danych w dr auta.

DMC auta 2130 + DMC p-py 1600 = 3730 a pozycja F.3 - 3530

 

Ludzie, co wy wciąż z tym "Q1"  :look:

Piszecie o motocyklu, czy samochodzie, bo już nie wiem  :niewiem:

Gdzie w DR samochodu macie wpis w rubryce "Q" ("Q1" nie ma w ogóle!)

Nie widzę żadnej sprzeczności. Jak wspomniałem wyżej, F3 nie jest sumą DMC samochodu i przyczepy.

F3 określa jedynie możliwości holownika podczas jazdy w zestawie (holowanie przyczepy).

Jak inni Koledzy napisali, temat omawiany był na forum wielokrotnie.

Czy nie lepiej przeszukać forumowe tematy i poczytać, niż wałkować to w nieskończoność :hmm:

Pierwszy z brzegu i modelowy już chyba przykład, gdzieś tak od posta #409, przez kilka stron.

Jeszcze trochę tu:

http://forum.karawaning.pl/topic/15727-poszukiwania-holownika-1995-2000kg-dmc-janwil/?p=348511

http://forum.karawaning.pl/topic/19869-witam-z-trojmiasta/?hl=%2Bpozycja+%2Bf3&do=findComment&comment=432003

i wiele innych, łącznie z wcześniej podanym.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

... zawsze będą jakieś "kwiatki" ...

@TOM3653

To nie są żadne "kwiatki", jest to forumowe g a w ę d z i a r s t w o.

Pozdrawiamy (leniwie = po obiedzie) z    Hiszpanii,

Ir & Ed

PS

Kto może pojąć, niech pojmuje !

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg komentarza w DR - F3; Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów

 

Właśnie to jest podstawowy błąd wielu osób. Tłumaczyłem to już na różne sposoby, m.in. w tematach, do których linki podałem, ale pisali o tym i inni Forumowicze.

Oczywiście - to jest dopuszczalna masa całkowita "zespołu pojazdów", czyli tyle łącznie może ważyć ten konkretny [samochód z podpiętą przyczepą], ponieważ w chwili złączenia, jest to już tylko jeden pojazd i tylko dla tych konkretnych warunków i tego konkretnego holownika, określa się dla niego dopuszczalną masę całkowitą w rubryce "F3", jako dla "jednego pojazdu".

 

Często zapominamy, co to jest zespół pojazdów.

"Pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość" (Nie dotyczy pojazdów złączonych w celu holowania)

"Zespołem pojazdów są pojazdy połączone ze sobą oraz poruszające się jako jeden pojazd"

 

Jak można by inaczej nazwać ten parametr i jaki byłby sens osobnego istnienia rubryk "O.2" i "F.3", gdyby była to suma DMC pojazdów?

Poza tym, właśnie tak byłaby chyba nazwana rubryka "F3", bo byłoby to jasne sformułowanie, czyli np.: "Suma dopuszczalnych mas całkowitych złączonych pojazdów"

Inaczej:

masz w DR wpisaną DMC samochodu, np. 2100. Gdy podczas kontroli na drodze policjant zechce sprawdzić, czy nie przeładowałeś samochodu, to jak to sprawdzi? Przeczyta w rubryce?

Bierze DR, czyta wartość DMC dla Twojego samochodu i go waży (tak, jak ten samochód stoi, czyli łącznie z całym bagażem, pasażerami itd.). Zakładam, że policjant, który zaczyna sprawdzać takie parametry, będzie miał też do dyspozycji odpowiednią, mobilną wagę. Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem, ale jest możliwe, jeśli nie przez policję, to przez ITD, która odpowiedni sprzęt i uprawnienia posiada.

Gdyby z masami było tak, jak piszesz, to policjant brałby DR samochodu oraz DR przyczepy i po zsumowaniu w pamięci dwóch wartości DMC, brałby zestaw na wagę i sprawdzał poprawność DMC zestawu pojazdów (zakładam, że podstawy dodawania na poziomie szkoły podstawowej każdy policjant posiada).

Do czego potrzebna by była wtedy rubryka "F3"? Czyżby ustawodawca zakładał, że kontrolujący nie umie liczyć? Jeśli tak, to powinna być też jakaś rubryka "Fx", bo nikt nie umie obliczyć możliwości załadowania samochodu ("F2" minus "F1").

Powiem więcej. Skoro wpisuje się F3 w DR samochodu, to dlaczego "F3" nigdy nie ma w DR przyczepy? Przecież zarówno samochód z przyczepą, jak i przyczepa z samochodem, tworzą "zespół pojazdów" (czyt. jeden pojazd).

F3 wpisuje się w DR samochodów, które z powodów konstrukcyjnych (homologacyjnych) posiadają jakieś ograniczenia w ogólnej dopuszczalnej masie całkowitej całego zestawu, a które zostały ustalone podczas różnych testów i badań homologacyjnych.

Np. okazało się podczas badań, że dany holownik generował jakiś problem przy podjeździe na wzniesienie o określonym nachyleniu, z przyczepą o masie, jaka została dla niego określona, jako maksymalna.

Może być nawet tak, że jakiś model samochodu może być w różnych wersjach, a każda z nich może mieć wpisane różne parametry w rubryce F3 (słabszy lub mocniejszy silnik, inna skrzynia biegów, inny układ hamulcowy czy jakieś zupełnie inne szczegóły, którymi kierował się producent podczas badań.

Stąd biorą się właśnie wpisy w tej rubryce, których wartość zupełnie nie pokrywa się z sumą mas z rubryk "F.2" i "O.1".

Jeśli policjant zatrzyma do kontroli zespół pojazdów, a w DR samochodu zobaczy wypełnioną rubrykę "F3", to znaczy, że samochód posiada ograniczenia przy holowaniu przyczepy ( łącznie z przyczepą nie może przekroczyć wpisanej w "F3" wartości, a przy tym, żaden ze składników zestawu, nie może też przekraczać DMC wpisanej we własnym DR).

Jeśli zechce sprawdzić, czy kierujący przestrzega obowiązujących go wartości, to tak, jak we wcześniejszych przypadkach, musi zestaw zważyć.

Podczas kontroli mas pojazdów, żaden kontrolujący nie opiera się wyłącznie na sprawdzaniu rubryk w DR, nie musi też nic liczyć, tylko waży zatrzymane do kontroli pojazdy i porównuje otrzymane wyniki z wartościami z DR, to wszystko. Sumowanie wartości DMC zastosowano jedynie na potrzeby systemu Viatoll.

PS

Oczywiście jest duża grupa samochodów osobowych, których cechy konstrukcyjne i osiągi z nawiązką zapewniają możliwość holowania przyczepy o masie, którą dla nich określono (rubryka "O.1") i takie auta nie posiadają wpisu w rubryce "F3".

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer brawo - to powinno być gdzieś na stałe przypięte aby nikt nie miał więcej wątpliwości.

 

U mnie w moim aucie jest tak jak piszesz. Już kiedyś pisałem, że jest to opisane nawet w instrukcji. Wiele aut francuskich ma podobnie i to właśnie ze względu na wymienione przez ciebie elementy jak skrzynia itp mimo, że konstrukcja pojazdu pozwala na ciągnięcie konkretnej przyczepy to ze względu na inne wąskie gardło DMC zespołu celowo się obniża aby zapewnić komfort podróżowania. I taki wpis w DR nie jest żadnym błędem tak jak wiele osób twierdzi i uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pisałem, że jest to opisane nawet w instrukcji. Wiele aut francuskich ma podobnie i to właśnie ze względu na wymienione przez ciebie elementy jak skrzynia itp mimo, że konstrukcja pojazdu pozwala na ciągnięcie konkretnej przyczepy to ze względu na inne wąskie gardło DMC zespołu celowo się obniża aby zapewnić komfort podróżowania. I taki wpis w DR nie jest żadnym błędem tak jak wiele osób twierdzi i uważa.

 

Pamiętam, że czytałem posty w jakichś tematach, gdzie "ktoś" wspominał, że zagadnienie było opisane nawet w instrukcji auta, prawdopodobnie były to właśnie Twoje słowa.  Dzięki za przypomnienie, bo trochę mnie to "męczyło", iż nie pamiętam, kto o tym pisał.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było było...

 

Dwóch naszych kolegów posiadających Sceniki i jeden z Meganką to rozkminiało na forum. Generalnie jak kojarzę problem dotyczy głównie francuskich marek, a w szczególnosci dużych pojazdów z niewielkimi silnikami 1,4-1,6 litra.

Zasada prosta jak drut. Jedziesz na pusto - większy uciąg, masz komplet pasażerów - mniejszy uciąg. Trudne?

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek jak ważyć?

Przecież nie masz do wyboru 5 przyczep na podwórku.

To jest do rozważenia jedynie przy zakupie (ew. wypożyczeniu).

Mam 5 osobową rodzinę i w miarę duże dzieci to przyczepa max 1200 DMC, bo auto będzie zapakowane.

Rodzina 3 osobowa w tym małe dziecko to buda np. 1400 DMC, bo auto będzie załadowane w 50%.

PROSTE ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wiem że przyczepa jedna, ale aby móc załadować ja na full to auto nie może być załadowane na full bo F3 będzie przekroczone

więc trzeba ważyć ile jest w przyczepie a ile w aucie do bani :no:   druga sprawa to kontrola drogowa tłumacz policjantom o co kaman (jak będą niedouczeni)

bo suma DMC pojazdu i przyczepy większa jak F3 w dowodzie, a to jest najprostsza metoda sprawdzania czyli zsumowanie DMC.

Kurczaki, dobrze  że są takie tematy człowiek będzie wiedział na przyszłość od jakich aut trzymać się z daleka, lub jaką do nich dobrać przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Na siłę czytam ostatnie posty, powiedziałem sobie że już w tym temacie nic nie napiszę . Koledzy co wy chcecie ważyć ? .Samochód ma określone DMC dla przyczepy i nie należy tych wartości przekraczać !!!! Za sprawdzenie przeładowania są odpowiedzialni inni np. ITD bo ma  takie uprawnienia. . Mylone są tu dwa pojęcia: Rzeczywista masa zestawu ( załadowanego)  z możliwością ( uprawnieniami) do holowania określonej przyczepy zawarte w DR samochodu zgodnie z Polskim prawem. Tu koledzy posiadający francuskie samochody mają problem. Przepraszam że to napisałem .Proszę porozmawiać z producentem haków do tych samochodów. Powiedzą dlaczego - powtarzam z producentem !!! Nie chcę aby zaraz ktoś mi zarzucił że coś mam do Francuskich aut ( moja żona jeździ niezniszczalną C3). Ale prawda o możliwości holowania przez te autka przyczepy jest  okrutna i na 100 % nie wiąże się z zapewnieniem komfortu podróżujących. 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Na siłę czytam ostatnie posty, powiedziałem sobie że już w tym temacie nic nie napiszę . Koledzy co wy chcecie ważyć ? .Samochód ma określone DMC dla przyczepy i nie należy tych wartości przekraczać !!!!

 

No tak, ale mam samochód, który ma DMC ponad dwie tony i wpis o konkretnym DMC dla przyczepy: 1600 kg.

Właśnie kupiłem przyczepę (ma w DR DMC 1500) i ładuję do niej oraz do samochodu wiele "różności", które będą mi potrzebne, a jest tego dużo, bo jadę sobie do Grecji na 3 tygodnie. :drive:  Piszesz, że nie należy wpisanej wartości DMC przekraczać, ale jak mam to sprawdzić  :niewiem:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale mam samochód, który ma DMC ponad dwie tony i wpis o konkretnym DMC dla przyczepy: 1600 kg.

Właśnie kupiłem przyczepę (ma w DR DMC 1500) i ładuję do niej oraz do samochodu wiele "różności", które będą mi potrzebne, a jest tego dużo, bo jadę sobie do Grecji na 3 tygodnie. :drive:  Piszesz, że nie należy wpisanej wartości DMC przekraczać, ale jak mam to sprawdzić  :niewiem:

Zważ bagaże :) , znasz przecież masę własną przyczepy i nie przekraczaj tej DMC w DR przyczepy.  Swoją drogą to temat  donikąd, bo jak przyczepa jest przerabiana to może być "grubsza w stanie spoczynku " od tego co producent i dowód zapowiada. Jak by było wszystko OK to wiesz że w Twoim przypadku ten bagaż może ważyć 300 - 350 kg.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważ bagaże :) , znasz przecież masę własną przyczepy i nie przekraczaj tej DMC w DR przyczepy. 

 

Przyczepa jest troszkę "przerabiana" - ma dwa razy większy akumulator, dwa solary, telewizor na ścianie, mover, podpory elektryczne, klimę na dachu, duże dwa zbiorniki na wodę oraz bojler gazowy. To tylko część dodatków, bo wszystkiego nie pamiętam, a te trzy ostatnie pozycje były chyba fabrycznie, ale czy w standardzie, to nie wiem. I co teraz :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepa jest troszkę "przerabiana" - ma dwa razy większy akumulator, dwa solary, telewizor na ścianie, mover, podpory elektryczne, klimę na dachu, duże dwa zbiorniki na wodę oraz bojler gazowy. To tylko część dodatków, bo wszystkiego nie pamiętam, a te trzy ostatnie pozycje były chyba fabrycznie, ale czy w standardzie, to nie wiem. I co teraz :niewiem:

Rany Julek   :look:    :look:    :look: Krzysiek  ile ta przyczepa waży :look:   :look:   :look:  czym to holujesz w dalszym ciągu klapkami kubota :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.