Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

na luty mam zaplanowany zakup nowego Knausa Sport 420 QD z pakietem zimowym. Przyczepa obejrzana, zaakceptowana przez drugą połówkę ma służyć do swobodnej włóczęgi a w zimie będzie stała w Czechach na kempingu zimowym. Dealer we Wrocławiu bardzo kompetentny i pomocny.

 

Pomimo, że jestem zdecydowany na ww model, mam prośbę o ocenę marki i ewentualne propozycje alternatywne.

 

pozdrawiam

Bartek Busłowicz

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A co tu doradzać nowe to nowe, a alternatywa :hmm:  każdy musiałby znać wasze potrzeby, gdzie wolicie jeździć jaka rodzina ile kasy itd. itd. itd.

Więc pewnie będzie jak w wielu tematach że w odpowiedziach poznacie to co pasuje innym a nie koniecznie Wam.

Pozostaje odebrać przyczepkę i ciszyć się z użytkowania :ok:  .

Opublikowano

No tak, ale podoba sie nam też Fendt Bianco 390. I zastanawiam się jak wygląda np. porównanie trwałości obu marek

Opublikowano

Samo porównanie jeżeli chodzi o prestiż marki wypada na korzyść Fendta. Knaus Sport to najniższa półka w Knausie (może poza Deseo).

Ale w nowej przyczepie ciężko stwierdzić co będzie w przyszłości. Na różnych forach ale i na naszym pada wiele opinii, ze nowe przyczepy nie są już tak trwałe jak te produkowane do 2000 roku.

 

Mnie osobiście trochę bardziej podoba się wystrój Fendta.

 

Porównaj wagi - w nowym Knausie według katalogu masz do dyspozycji 110 kg ładowności (DMC 1100 kg a masa pojazdu gotowego do jazdy to 990 kg) - to jest naprawdę bardzo mało.

W Fendtzie 390 DMC jest 1300, a masa pojazdu do jazdy 1114 kg czyli tu już jest do dyspozycji 186 kg.

 

Z tymże układy są inne w obu podanych przyczepach, odpowiednikiem tej 390 jest w Knausie 450 FU ale też śmiesznie niska ładowność przy DMC 1150 kg.

Opublikowano (edytowane)

W obu markach jest opcja  podwyższenia DMC ( mamy dodatkową ładowność) , pod warunkiem ,że holownik mamy odpowiedni . 

Jeszcze zostaje nam kategoria PR i Viatoll .

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Z tymże układy są inne w obu podanych przyczepach, odpowiednikiem tej 390 jest w Knausie 450 FU ale też śmiesznie niska ładowność przy DMC 1150 kg.

Mam Knausa 450FU z 99r, ale ładowność wg. producenta to 260kg przy DMC 1300. Rzeczywistych danych nie podam, bo jej nie ważyłem.

Opublikowano

Samo porównanie jeżeli chodzi o prestiż marki wypada na korzyść Fendta. Knaus Sport to najniższa półka w Knausie (może poza Deseo).

Ale w nowej przyczepie ciężko stwierdzić co będzie w przyszłości. Na różnych forach ale i na naszym pada wiele opinii, ze nowe przyczepy nie są już tak trwałe jak te produkowane do 2000 roku.

 

Mnie osobiście trochę bardziej podoba się wystrój Fendta.

 

Porównaj wagi - w nowym Knausie według katalogu masz do dyspozycji 110 kg ładowności (DMC 1100 kg a masa pojazdu gotowego do jazdy to 990 kg) - to jest naprawdę bardzo mało.

W Fendtzie 390 DMC jest 1300, a masa pojazdu do jazdy 1114 kg czyli tu już jest do dyspozycji 186 kg.

 

Z tymże układy są inne w obu podanych przyczepach, odpowiednikiem tej 390 jest w Knausie 450 FU ale też śmiesznie niska ładowność przy DMC 1150 kg.

 

Miodzio knaus 450 jest o 60cm dłuższy, ma 460cm a fendzik 400cm

Fendt jest cięższy od Knausa, czy to oznacza solidniejszy ?

 

a jak cenowo ? fendt nie jest droższy ?

 

Chyba brałbym Fendt'a 

Opublikowano

Gdybym miał wybierać przyczepkę, kierując się swoimi preferencjami, to zdecydowanie stawiałbym na 450 FU.

Niewiele większa (nie wiem o ile droższa), ale:

-łóżko francuskie jest o wiele wygodniejsze osobie śpiącej od ściany, do wstawania/schodzenia aniżeli to z 420 QD. Boczne ustawienie łóżka przy relatywnie wąskim przejściu do niego (ograniczenie szafkami) wymaga trochę ekwilibrystyki, zwłaszcza gdy po nadmiernym spożyciu browara przyjdzie w nocy wstać na siuru (poznałem uroki takiego łóżka w poprzedniej Hobbystce salonce),

-w 450 jest więcej miejsca  niezabudowanego. Łatwiejsze jest poruszanie się, zwłaszcza jeżeli w przyczepce pod nogami plątają sie dzieci lub głodny współmieszkaniec,

-podkowa w 450 po rozłożeniu na łóżko zapewnia większą powierzchnię spania, co przekłada się na większy komfort noclegowania dla 2 osób.

 

To tak z grubsza, podstawowe w mojej ocenie różnice przemawiające na korzyść 450.

 

Odnośnie elementów, do których można mieć uwagi, to wymieniłbym przede wszystkim beznadziejnie słabe plastikowe blokadki zamków w szufladach i drzwiach do łazienki. Pękają przy najmniejszym naprężeniu (w mojej przyczepce, też niedawno kupionej w Pro Campie, te blokadki były wymieniane dwukrotnie, aż w końcu kupiłem aluminiowy kątowniczek i wykonałem z niego solidne oporniki dla blokowania zamków. Także klamka w drzwiach łazienki sprawiająca  wrażenie pancernej, w rzeczywistosci jest jak mgiełka, to jakiś odlew o ściankach mikroskopijnej grubości, by prędko wyzionął ducha. Kilkukrotne mocniejsze przyciśnięcie przy domykaniu drzwi i było po klamce. Kupiłem za parę złotych solidną pełną aluminiową klameczkę i ją zamontowałem.

Do reszty rzeczy i wyposażenia po 3 latach użytkowania mojego jubileuszowego Kanusika  uwag nie mam.

Opublikowano

Mam Knausa 450FU z 99r, ale ładowność wg. producenta to 260kg przy DMC 1300. Rzeczywistych danych nie podam, bo jej nie ważyłem.

Porównywałem wyłącznie dane katalogowe producenta.

Knaus 450 FU - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/450-fu

Knaus 420 QD - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/420-qd

 

Oczywiście istnieje możliwość podniesienia DMC, ale to opcja dodatkowa, tak samo jak każde dodatkowe wyposażenie ograniczy i tak według mnie niską ładowność.

 

Miodzio knaus 450 jest o 60cm dłuższy, ma 460cm a fendzik 400cm

Fendt jest cięższy od Knausa, czy to oznacza solidniejszy ?

 

a jak cenowo ? fendt nie jest droższy ?

 

Chyba brałbym Fendt'a 

Konrad pisałem o odpowiedniku jako układ wnętrza czyli francuz z przodu i rozkładane łóżko z tyłu wzdłuż boku. To łóżko w każdym układzie jest krótkie 185 cm, więc dorośli mogą mieć problemy z wyspaniem się na nim.

Oczywiście, że każda z tych przyczep ma inną długość, ale wydaję mi się, że te kilkadziesiąt centymetrów będzie prawie, że niezauważalne.

Opublikowano

zwłaszcza gdy po nadmiernym spożyciu browara przyjdzie w nocy wstać na siuru 

 

Odnośnie elementów, do których można mieć uwagi, to wymieniłbym przede wszystkim beznadziejnie słabe plastikowe blokadki zamków w szufladach i drzwiach do łazienki. Pękają przy najmniejszym naprężeniu (w mojej przyczepie

Akurat po spozyciu tego  pierwszego spie w jadalni  :]

 

Co do zamków to faktycznie sa z tak słabego i kruchego tworzywa , że zostawie bez komentatrza. podobnie osłone naroznikowa zewnetrzna uszkodzilem podczas lewarowania w pierwszych miesiacach uzytkowania ale cena nowego mnie powalila blisko 115 € za kawałeczek plastikowej oslony naroznikowej przez ktora przechodzi klucz do lewarowania. Nastepne juz okleiłem matą szklana od wewnątrz.

Opublikowano (edytowane)

Faktycznie, wszystkie 450-ki FU mają DMC 1200, a nasz ma 1300 :hmm: . Co co łatwego wyłażenia do kibla na sikanie, to u nas wcale nie jest tak kolorowo, bo z przodu łóżka jest szafka telewizyjna i "śniadanie do łóżka". W żaden sposóc nie da rady tamtędy wyjść .Ten kto śpi przy oknie, musi wykazywać się niezłą ekwilibrystyką aby wyskoczyć w nocy "na chwilę".

Tak czy owak układ myślę idealny, tak jak w Hobby Ufe.

 

Edit.

Ooooo..... takie coś:

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/caravans-knaus/knaus-blueline-450-tf-bj-1999-139475501.html

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano (edytowane)

Faktycznie, wszystkie 450-ki FU mają DMC 1200, a nasz ma 1300 :hmm: . Co co łatwego wyłażenia do kibla na sikanie, to u nas wcale nie jest tak kolorowo, bo z przodu łóżka jest szafka telewizyjna i "śniadanie do łóżka". W żaden sposóc nie da rady tamtędy wyjść .Ten kto śpi przy oknie, musi wykazywać się niezłą ekwilibrystyką aby wyskoczyć w nocy "na chwilę".

Tak czy owak układ myślę idealny, tak jak w Hobby Ufe.

 

Edit.

Ooooo..... takie coś:

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/caravans-knaus/knaus-blueline-450-tf-bj-1999-139475501.html

Nie prawda ja w HOBBY 470 też mam łóżko boczne i nie mam problemu z wychodzeniem na siusiu chyba że przesadzę z alkoholem to jest problem wyjść na siusiu a szerokość przyczepy to 220 cm na zewnątrz choć bardziej mi się podoba opcja z łóżkiem francuskim

Edytowane przez BIENIEK2712 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano
.

Porównywałem wyłącznie dane katalogowe producenta.

Knaus 450 FU - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/450-fu

Knaus 420 QD - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/420-qd

 

Oczywiście istnieje możliwość podniesienia DMC, ale to opcja dodatkowa, tak samo jak każde dodatkowe wyposażenie ograniczy i tak według mnie niską ładowność.

 

 

Piotrek, zerknąłem na specyfikacje Knausów i jestem nieco zdziwiony tymi DMC. Jak pamiętam  to jeszcze nie tak dawo 450- tki miały w standarcie DMC 1350 kg . Czyli jednocześnie większą ładowność. 

Czym się kierowali :hmm: aby teraz była tak mała ? Czy mniejsza DMC = większa sprzedaż , czy może bardziej kalkuluje się aby nabywca jednak dopłacił do zwiększonej DMC :hmm:  Koszt tej opcji kilka lat  wstecz był wyceniony na 420  euro. 

Opublikowano

BIENIEK2712 tu nie chodzi o rozmiar przyczepy a o układ. Skoro mówisz, że nie prawda, to wyleź z łóżka przyczepy jak w linku, śpiąc od strony okna...

Opublikowano (edytowane)

Na Knaus.de ten Knaus 420QD ma DMC 1200 natomiast ładownośc to 210 kg

 

www.knaus.de/caravans/sport/grundrisse/420-qd.html

 

 

Polskie strony często są nieaktualizowane w stosunku do ich zagranicznych odpowiedników.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.