Skocz do zawartości

Kupno nowego Knausa 420QD


AgaBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na luty mam zaplanowany zakup nowego Knausa Sport 420 QD z pakietem zimowym. Przyczepa obejrzana, zaakceptowana przez drugą połówkę ma służyć do swobodnej włóczęgi a w zimie będzie stała w Czechach na kempingu zimowym. Dealer we Wrocławiu bardzo kompetentny i pomocny.

 

Pomimo, że jestem zdecydowany na ww model, mam prośbę o ocenę marki i ewentualne propozycje alternatywne.

 

pozdrawiam

Bartek Busłowicz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A co tu doradzać nowe to nowe, a alternatywa :hmm:  każdy musiałby znać wasze potrzeby, gdzie wolicie jeździć jaka rodzina ile kasy itd. itd. itd.

Więc pewnie będzie jak w wielu tematach że w odpowiedziach poznacie to co pasuje innym a nie koniecznie Wam.

Pozostaje odebrać przyczepkę i ciszyć się z użytkowania :ok:  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo porównanie jeżeli chodzi o prestiż marki wypada na korzyść Fendta. Knaus Sport to najniższa półka w Knausie (może poza Deseo).

Ale w nowej przyczepie ciężko stwierdzić co będzie w przyszłości. Na różnych forach ale i na naszym pada wiele opinii, ze nowe przyczepy nie są już tak trwałe jak te produkowane do 2000 roku.

 

Mnie osobiście trochę bardziej podoba się wystrój Fendta.

 

Porównaj wagi - w nowym Knausie według katalogu masz do dyspozycji 110 kg ładowności (DMC 1100 kg a masa pojazdu gotowego do jazdy to 990 kg) - to jest naprawdę bardzo mało.

W Fendtzie 390 DMC jest 1300, a masa pojazdu do jazdy 1114 kg czyli tu już jest do dyspozycji 186 kg.

 

Z tymże układy są inne w obu podanych przyczepach, odpowiednikiem tej 390 jest w Knausie 450 FU ale też śmiesznie niska ładowność przy DMC 1150 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu markach jest opcja  podwyższenia DMC ( mamy dodatkową ładowność) , pod warunkiem ,że holownik mamy odpowiedni . 

Jeszcze zostaje nam kategoria PR i Viatoll .

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymże układy są inne w obu podanych przyczepach, odpowiednikiem tej 390 jest w Knausie 450 FU ale też śmiesznie niska ładowność przy DMC 1150 kg.

Mam Knausa 450FU z 99r, ale ładowność wg. producenta to 260kg przy DMC 1300. Rzeczywistych danych nie podam, bo jej nie ważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo porównanie jeżeli chodzi o prestiż marki wypada na korzyść Fendta. Knaus Sport to najniższa półka w Knausie (może poza Deseo).

Ale w nowej przyczepie ciężko stwierdzić co będzie w przyszłości. Na różnych forach ale i na naszym pada wiele opinii, ze nowe przyczepy nie są już tak trwałe jak te produkowane do 2000 roku.

 

Mnie osobiście trochę bardziej podoba się wystrój Fendta.

 

Porównaj wagi - w nowym Knausie według katalogu masz do dyspozycji 110 kg ładowności (DMC 1100 kg a masa pojazdu gotowego do jazdy to 990 kg) - to jest naprawdę bardzo mało.

W Fendtzie 390 DMC jest 1300, a masa pojazdu do jazdy 1114 kg czyli tu już jest do dyspozycji 186 kg.

 

Z tymże układy są inne w obu podanych przyczepach, odpowiednikiem tej 390 jest w Knausie 450 FU ale też śmiesznie niska ładowność przy DMC 1150 kg.

 

Miodzio knaus 450 jest o 60cm dłuższy, ma 460cm a fendzik 400cm

Fendt jest cięższy od Knausa, czy to oznacza solidniejszy ?

 

a jak cenowo ? fendt nie jest droższy ?

 

Chyba brałbym Fendt'a 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał wybierać przyczepkę, kierując się swoimi preferencjami, to zdecydowanie stawiałbym na 450 FU.

Niewiele większa (nie wiem o ile droższa), ale:

-łóżko francuskie jest o wiele wygodniejsze osobie śpiącej od ściany, do wstawania/schodzenia aniżeli to z 420 QD. Boczne ustawienie łóżka przy relatywnie wąskim przejściu do niego (ograniczenie szafkami) wymaga trochę ekwilibrystyki, zwłaszcza gdy po nadmiernym spożyciu browara przyjdzie w nocy wstać na siuru (poznałem uroki takiego łóżka w poprzedniej Hobbystce salonce),

-w 450 jest więcej miejsca  niezabudowanego. Łatwiejsze jest poruszanie się, zwłaszcza jeżeli w przyczepce pod nogami plątają sie dzieci lub głodny współmieszkaniec,

-podkowa w 450 po rozłożeniu na łóżko zapewnia większą powierzchnię spania, co przekłada się na większy komfort noclegowania dla 2 osób.

 

To tak z grubsza, podstawowe w mojej ocenie różnice przemawiające na korzyść 450.

 

Odnośnie elementów, do których można mieć uwagi, to wymieniłbym przede wszystkim beznadziejnie słabe plastikowe blokadki zamków w szufladach i drzwiach do łazienki. Pękają przy najmniejszym naprężeniu (w mojej przyczepce, też niedawno kupionej w Pro Campie, te blokadki były wymieniane dwukrotnie, aż w końcu kupiłem aluminiowy kątowniczek i wykonałem z niego solidne oporniki dla blokowania zamków. Także klamka w drzwiach łazienki sprawiająca  wrażenie pancernej, w rzeczywistosci jest jak mgiełka, to jakiś odlew o ściankach mikroskopijnej grubości, by prędko wyzionął ducha. Kilkukrotne mocniejsze przyciśnięcie przy domykaniu drzwi i było po klamce. Kupiłem za parę złotych solidną pełną aluminiową klameczkę i ją zamontowałem.

Do reszty rzeczy i wyposażenia po 3 latach użytkowania mojego jubileuszowego Kanusika  uwag nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Knausa 450FU z 99r, ale ładowność wg. producenta to 260kg przy DMC 1300. Rzeczywistych danych nie podam, bo jej nie ważyłem.

Porównywałem wyłącznie dane katalogowe producenta.

Knaus 450 FU - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/450-fu

Knaus 420 QD - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/420-qd

 

Oczywiście istnieje możliwość podniesienia DMC, ale to opcja dodatkowa, tak samo jak każde dodatkowe wyposażenie ograniczy i tak według mnie niską ładowność.

 

Miodzio knaus 450 jest o 60cm dłuższy, ma 460cm a fendzik 400cm

Fendt jest cięższy od Knausa, czy to oznacza solidniejszy ?

 

a jak cenowo ? fendt nie jest droższy ?

 

Chyba brałbym Fendt'a 

Konrad pisałem o odpowiedniku jako układ wnętrza czyli francuz z przodu i rozkładane łóżko z tyłu wzdłuż boku. To łóżko w każdym układzie jest krótkie 185 cm, więc dorośli mogą mieć problemy z wyspaniem się na nim.

Oczywiście, że każda z tych przyczep ma inną długość, ale wydaję mi się, że te kilkadziesiąt centymetrów będzie prawie, że niezauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwłaszcza gdy po nadmiernym spożyciu browara przyjdzie w nocy wstać na siuru 

 

Odnośnie elementów, do których można mieć uwagi, to wymieniłbym przede wszystkim beznadziejnie słabe plastikowe blokadki zamków w szufladach i drzwiach do łazienki. Pękają przy najmniejszym naprężeniu (w mojej przyczepie

Akurat po spozyciu tego  pierwszego spie w jadalni  :]

 

Co do zamków to faktycznie sa z tak słabego i kruchego tworzywa , że zostawie bez komentatrza. podobnie osłone naroznikowa zewnetrzna uszkodzilem podczas lewarowania w pierwszych miesiacach uzytkowania ale cena nowego mnie powalila blisko 115 € za kawałeczek plastikowej oslony naroznikowej przez ktora przechodzi klucz do lewarowania. Nastepne juz okleiłem matą szklana od wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, wszystkie 450-ki FU mają DMC 1200, a nasz ma 1300 :hmm: . Co co łatwego wyłażenia do kibla na sikanie, to u nas wcale nie jest tak kolorowo, bo z przodu łóżka jest szafka telewizyjna i "śniadanie do łóżka". W żaden sposóc nie da rady tamtędy wyjść .Ten kto śpi przy oknie, musi wykazywać się niezłą ekwilibrystyką aby wyskoczyć w nocy "na chwilę".

Tak czy owak układ myślę idealny, tak jak w Hobby Ufe.

 

Edit.

Ooooo..... takie coś:

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/caravans-knaus/knaus-blueline-450-tf-bj-1999-139475501.html

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, wszystkie 450-ki FU mają DMC 1200, a nasz ma 1300 :hmm: . Co co łatwego wyłażenia do kibla na sikanie, to u nas wcale nie jest tak kolorowo, bo z przodu łóżka jest szafka telewizyjna i "śniadanie do łóżka". W żaden sposóc nie da rady tamtędy wyjść .Ten kto śpi przy oknie, musi wykazywać się niezłą ekwilibrystyką aby wyskoczyć w nocy "na chwilę".

Tak czy owak układ myślę idealny, tak jak w Hobby Ufe.

 

Edit.

Ooooo..... takie coś:

http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/caravans-knaus/knaus-blueline-450-tf-bj-1999-139475501.html

Nie prawda ja w HOBBY 470 też mam łóżko boczne i nie mam problemu z wychodzeniem na siusiu chyba że przesadzę z alkoholem to jest problem wyjść na siusiu a szerokość przyczepy to 220 cm na zewnątrz choć bardziej mi się podoba opcja z łóżkiem francuskim

Edytowane przez BIENIEK2712 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Porównywałem wyłącznie dane katalogowe producenta.

Knaus 450 FU - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/450-fu

Knaus 420 QD - http://www.knaus.pl/przyczepa-kempingowa/sport/420-qd

 

Oczywiście istnieje możliwość podniesienia DMC, ale to opcja dodatkowa, tak samo jak każde dodatkowe wyposażenie ograniczy i tak według mnie niską ładowność.

 

 

Piotrek, zerknąłem na specyfikacje Knausów i jestem nieco zdziwiony tymi DMC. Jak pamiętam  to jeszcze nie tak dawo 450- tki miały w standarcie DMC 1350 kg . Czyli jednocześnie większą ładowność. 

Czym się kierowali :hmm: aby teraz była tak mała ? Czy mniejsza DMC = większa sprzedaż , czy może bardziej kalkuluje się aby nabywca jednak dopłacił do zwiększonej DMC :hmm:  Koszt tej opcji kilka lat  wstecz był wyceniony na 420  euro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Knaus.de ten Knaus 420QD ma DMC 1200 natomiast ładownośc to 210 kg

 

www.knaus.de/caravans/sport/grundrisse/420-qd.html

 

 

Polskie strony często są nieaktualizowane w stosunku do ich zagranicznych odpowiedników.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.