Jump to content
Lucek26

Długość dyszla w przyczepach.

Recommended Posts

Lucek26

Ostatnio oglądałem na kempingu najnowszego Knausa Sport 420 QD. Otóż zauważyłem ,że ma w mojej ocenie bardzo długi dyszel na którym bez najmniejszego problemu można zamontować uchwyty na rowery.

Czy możecie pomierzyć długości dyszla w Waszych przyczepach i podać wymiary w cm licząc od najdalej wysuniętego punktu bakisty do zaczepu podając markę producenta przyczepy i jej długość całkowitą.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Witaj.

Bardzo proszę oto wymiary Burstnera TS400 FUN 2002 rok:

 

Długość całkowita 6,20 m, długość całej zabudowy 4,85 m, wiec na dyszel zostaje 1,35 m.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

To u mnie jest tak

Długość całkowita 715cm -zabudowa 590cm -dyszel 125cm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Witam!

Z moich obserwacji, naprawdę wielu różnych przyczep wynika, że najczęściej ten wymiar wynosi ok. 120 cm +/- ok. 15 cm.

W mojej przyczepce ten wymiar jest w okolicy 125 - 130 cm; Knaus Eurostar II; dł. samej zabudowy ok. 570 cm.

 

PS

Miejsce na dyszlu to jedna sprawa, a środek ciężkości - druga.

Bywa, że miejsca jest pod dostatkiem, ale rowerów na dyszlu nie da się jednak wozić :hmm:

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ir & Ed

@Lucek26 > ...Czy możecie pomierzyć długości dyszla w Waszych przyczepach i podać wymiary w cm

                       licząc od najdalej wysuniętego punktu bakisty do zaczepu...

Jesteśmy na kempingu, nie mamy czym zmierzyć.

Czy interesuje Ciebie wymiar do do osi haka/zaczepu? ... czy do końca zaczepu?

 

...dyszel na którym bez najmniejszego problemu można zamontować uchwyty na rowery.

 

Nasz patent:

< ubiegły rok

< tak wyruszyliśmy w tym roku, po jutrze jedziemy dalej...

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

PS

Tak przejechaliśmy kilka tysięcy kilometrów, bez najmniejszych problemów.

Edited by ired (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mundek28

Tak , czasami wyważenie jest trudne ale nie niemożliwe.A rowery na dyszlu to jednak niższy środek ciężkości niż rowery na tylnej ścianiea i rozkład masy w tym drugim przypadku też nie zachwycający.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JurekM

U mnie mam bagażnik na dyszlu i z tyłu cepki. Wożę z reguły tylko dwa rowery. Jeden na przodzie drugi na ogonie. Nie mam problemu z wyważeniem cepki. Nacisk na hak 50-70kg. Mając tylko na dyszlu były problemy z wyważeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Lucku,

w moim Knausie 440 - 120 cm

Hobby 495 - 120 cm

Niewiadów  - 110 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Idąć za słowami Kristofera - gdybym u siebie założył bagażnik na dyszlu to bez rowerów na tyle nie wyważyłbym przyczepy...

ZERO SZANS !

Share this post


Link to post
Share on other sites
cicik

post-14520-0-32422300-1439471399_thumb.jpg

 

ja mam tak jak na zdjęciu (gdyby były na dyszlu nie otworzył bym przedniej bakisty)

a przy 2 zgrzewkach wody mineralnej w tylnym schowku pod łóżkiem mam nacisk na osi +/- 75kg.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyszekbianco

A co z wagą DMC przyczepy , ważenie przyczep za granicą jest coraz częszcze .W Polsce też ważą , są już wagi zamontowane w jezdni na stałe .Tolerancja wagowa w niektórych krajach zerowa , niektórzy mówią 5% 10% . A przyczepki mają ładowność 100- 250 kg  (  wyjątek Eriba Nowa Hymer  300-400 kg) , a mandaciki wysokie .

Mnie ważyli w Austri , a kolegę w tamtym roku na Węgrzech koło Bogacsa . W tym roku ważyli kolegę na bramkach w Krakowie

Jest to temacik do przemyślenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

W końcu znalazła się osoba która została zważona... Zbyszku czy możesz coś wiecej o tym powiedzieć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

A co z wagą DMC przyczepy , ważenie przyczep za granicą jest coraz częszcze .W Polsce też ważą , są już wagi zamontowane w jezdni na stałe.

[...]

Jest to temacik do przemyślenia

 

Witam!

Temat już był przemyślany  :ok:

Aby nie robić OT, proponuję abyś o ważeniu napisał właśnie tam :hmm:

IMHO

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyszekbianco

w temacie ważenie ,wyglądało to tak ,  na autostradzie w Austri przed Klagenfurtem policja zajęła parking ,ustawiła tam maty do ważenia , wczesniej na trasie sczytali moje tablice autka i przyczepki mają wgląd do naszej bazy danych z urzędów rejestracyjnych i ściagneli mnie na parking ,bez zatrzymywania przepuścili mnie po matach ,popatrzyli na vinetkę na szybie , pani policjantka usmiechnęła sie do nas i nakazała jazdę dalej , prawdopodobnie byłem w wadze ( pilnuję tego  )

Share this post


Link to post
Share on other sites
WojtexJanex7

U mnie wygląda to tak długość całkowita 620cm, budka 500cm czyli zostaje 120cm ale długość od bakisty do początku/końca najazdu zależy jak patrzeć sama rama ma 60cm

I też właśnie się zastanawiam nad montażem bagażnika na 2 rowery. pytanie tylko czy one się tam zmieszczą :hmm:  Nacisk na kule mam 75kg a jadąc na jaki bądź kemping wszystkie szpargały,krzesełka,stoliki,pościel,itp staram się upychać w aucie bo wtedy podczas jazdy tyłem nie buja :D a bagażnik jest duży czyli w :przyczepa:  praktycznie wagę mam tak jak się należy choć jeszcze nigdy nie ważyłem pustej budki a w dr mam mw 800kg a dmc 950kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...