Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Jestem początkująca w temacie przyczep i kamperów. W tym roku po raz pierwszy spędzamy wakacje inaczej niż pod namiotem czy w hotelu.

Najpierw kusił zakup taniej przyczepy, ale po krótkim namyśle postanowiliśmy najpierw przetestować, która forma odpowiada nam bardziej - przyczepa czy kamper. 

Na pierwszy wyjazd wynajęliśmy przyczepę i było to bardzo fajne, dopóki nie stanęliśmy w miejscu, gdzie nie było prądu. Drugi problem z przyczepą ujawnił się podczas jazdy po nierównościach - nasze autko nie jest mistrzem uciągu i trochę się męczyło oraz podskakiwało razem z przyczepką na wybojach. Prędkość przelotowa 40-50 km/h trochę odstrasza, a szybciej strach jechać, no i do tego manewry na nierównym terenie - silnik się zagrzał i wiatraczki musiały go długo chłodzić. ;-)

Obecnie jesteśmy po kilkudniowym wypadzie na Litwę wypożyczonym od znajomych kamperem i muszę przyznać, że doznania z jazdy są znacznie przyjemniejsze niż przyczepą - lepsza widoczność na drogę, lepsza amortyzacja na dziurach, zasilanie akumulatorów podczas jazdy (lodówka nie tylko chłodzi, ale i mrozi!), łatwe manewrowanie. Z minusów widzę na razie tylko jeden, który można rozwiązać zabierając rower albo skuter - jak się człowiek rozstawi z markizą i namiotem to szybki wypad do sklepu oddalonego o 5 km po lody w 30-stopniowych upałach nie wchodzi w rachubę, trzeba dygać pieszo. :-P

Przed nami jeszcze podróż kamperem do Bułgarii przez Węgry i Rumunię, ale już czujemy, że kamper to jest to.

W naszym przypadku w grę wchodzi używka do 30 tysięcy zł i za takim będziemy się rozglądać na przyszły sezon. 

Z tego co się orientowaliśmy w tej cenie można kupić kampera rocznik '90 - '95. 

Teraz jeździmy Hymerem Citroen rocznik 1993 i jedyne zastrzeżenia do jazdy jakie mam to ciut słabe przyśpieszenie i słabiutkie światła podczas jazdy w nocy, no i jeszcze brak klimy.

Czego szukamy?